![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#42 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
OK, bewijs volgt: http://www.b-u-b.be ![]() ![]()
![]() |
#44 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#46 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
OK, bewijs volgt: http://www.b-u-b.be ![]() ![]() ![]() [size=1](recursie?)[/size]
![]() |
#48 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vloemans lijkt niet te begrijpen dat een zelfbewuste Vlaming het belgikske NOOIT als "eigen land" kan beschouwen! belgië is ons land niet, is het nooit geweest en zal totdat het binnen afzienbare tijd ophoudt te bestaan dat ook nooit worden! Een land dat het jouwe niet is, kan je ook niet verraden. Overigens is elke belgicist die een beetje intelligentie bezit anno 2004 (er zijn er jammergenoeg nog steeds) een fervent voorstander van het federalisme! Het federalisme heeft het belgikske gered, maar dat schijnen die bende erpels van de BUB niet te snappen. |
|
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. U bent wel in dit land geboren en op uw identiteitskaart staat ook de nationaliteit "Belg".
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Typisch staatsnationalistisch om te denken dat de staat z'n bevolking kan kneden door van bovenaf op te leggen dat men "Belg" is en men zich als "Belg" moet gedragen en daarbij alle signalen vanuit de bevolking te ontkennen en te onderdrukken.
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ze zijn vooral niet bekrompen van geest hoor!
![]() |
#53 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn twee soorten nationalisme - nationalisme-separatisme in functie van bestuursvisie en het nastreven bestuurlijke autonomie omdat het samenwerken met de andere bestuursvisie niet werkt. Dit is wat de N-VA nastreeft - nationalisme in functie van het zogezegd splitsen van etnische-culturele achtergronden waarbij men de eigen afkomst verheeft boven de andere. Dit is waar de buik van het Vlaams Blok naar streeft Aan de uitsplitsing van het soort nationalisme kan men uit maken of men een politiek systeem aan klaagt of men een volk aanklaagt. Daarom is het duidelijk dat de N-VA zeker niet Walen als volk aanklaagt maar louter het politiek systeem in Wallonië. Het wil niet zeggen omdat we beiden van de Belgische staat af willen dat we het zelfde Nationalisme voor ogen hebben. Het is nogal logisch dacht ik dat wanneer je een monarchie afkeurt dat dit is omdat het niet democratisch is, maar de hoofd reden is dat men een koning niet kan weg stemmen als het fout loopt. Ik wil een staatshoofd die zijn taak als staatshoofd effectief opneemt in het besturen en niet louter in een ceremoniële functie. Als jij zegt dat de adjectieven op de verschillen van nationalisme niet bewijsbaar zijn wil dat ook zeggen dat je het tegen deel niet kan bewijzen. Als men vanuit unionistische kringen die basis gebruikt om de N-VA proberen in diskrediet te brengen vind ik dat een democratische rechtstaat onwaardig. |
||
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Getuige het N-VA-discours van de verschillende politieke en economische visie tussen beide bevolkingsgroepen. Getuige het inspelen op onderbuikgevoelens zoals hebzucht (de autootjeskwestie) Sorry: het is allemaal koek-één-deeg. Of je het leuk vindt of niet: de verschillen tussen Vlaamsblok en N-VA zijn uiterst miniem. Je kan ze enkel via een gigantische woordzwendel proberen omzwachtelen: een objectieve buitenstaander merkt maar al te snel dat jullie in hetzelfde bedje ziek zijn....... Citaat:
De rechtsstaat kan je niet enkel claimen om je politieke tegenstrevers te tackelen. Wanneer jullie gelijkaardige initiatieven ontplooien is het niet meer dan logisch dat jullie ook voor de bijl gaan. Dura lex sed lex (goedgekeurd door het voltallige parlement, inclusief het blok dat zichzelf al gehangen ziet in zijn eigen strop) En als BuB doordrijft, kan de N-VA om dezelfde reden dag met het handje zeggen, als het gerecht konsekwent is.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*solidariteit (sleep eens een tegenstander voor het gerecht) *respect *(directe) democratie *realisme????? ![]() *EERLIJKE POLITIEK?!?! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |