Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 mei 2004, 16:45   #41
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Ik heb u toch net een website vol ontkrachting gegeven?
neen, ik vind enkel realistische voorstellen op die site
BULDERLACH!!!!
Oud 27 mei 2004, 16:56   #42
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Citaat:

BULDERLACH!!!!
ontkrachten is moeilijker als lachen natuurlijk...
Oud 27 mei 2004, 17:07   #43
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

BULDERLACH!!!!
Ontkrachten dat jullie voor realisme zijn?

OK, bewijs volgt:

http://www.b-u-b.be

Oud 27 mei 2004, 17:10   #44
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

OK, bewijs volgt:

Oud 27 mei 2004, 17:11   #45
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

OK, bewijs volgt:

BULDERLACH!!!!
Oud 27 mei 2004, 17:12   #46
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

BULDERLACH!!!!
ontkrachten is moelijker als lachen natuurlijk...
Oud 27 mei 2004, 17:24   #47
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

BULDERLACH!!!!

OK, bewijs volgt:

[size=1](recursie?)[/size]
Oud 27 mei 2004, 17:26   #48
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

OK, bewijs volgt:

[size=1](recursie?)[/size]
Oud 27 mei 2004, 18:36   #49
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
«Geboren als unitarist»

BRUSSEL «Ik heb nooit begrepen hoe mensen tegen hun eigen land kunnen zijn», zegt Cedric Vloemans, kandidaat voor de Belgische Unie - Union Belge, of kortweg B.U.B. (...) «Ik ben geboren als Belgisch unitarist. Dan is het logisch dat je je politiek engageert. Staatshervorming na staatshervorming wordt het federale België uitgekleed, zonder dat daarover ooit de mening van de bevolking is gevraagd. Ik ben er nochtans van overtuigd dat de burger liever maar één regering heeft dan te moeten betalen voor zes regeringen. »
Weer zo'n erpel van de BUB...
Vloemans lijkt niet te begrijpen dat een zelfbewuste Vlaming het belgikske NOOIT als "eigen land" kan beschouwen! belgië is ons land niet, is het nooit geweest en zal totdat het binnen afzienbare tijd ophoudt te bestaan dat ook nooit worden! Een land dat het jouwe niet is, kan je ook niet verraden.

Overigens is elke belgicist die een beetje intelligentie bezit anno 2004 (er zijn er jammergenoeg nog steeds) een fervent voorstander van het federalisme! Het federalisme heeft het belgikske gered, maar dat schijnen die bende erpels van de BUB niet te snappen.
Guderian is offline  
Oud 27 mei 2004, 18:44   #50
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
«Geboren als unitarist»

BRUSSEL «Ik heb nooit begrepen hoe mensen tegen hun eigen land kunnen zijn», zegt Cedric Vloemans, kandidaat voor de Belgische Unie - Union Belge, of kortweg B.U.B. (...) «Ik ben geboren als Belgisch unitarist. Dan is het logisch dat je je politiek engageert. Staatshervorming na staatshervorming wordt het federale België uitgekleed, zonder dat daarover ooit de mening van de bevolking is gevraagd. Ik ben er nochtans van overtuigd dat de burger liever maar één regering heeft dan te moeten betalen voor zes regeringen. »
Weer zo'n erpel van de BUB...
Vloemans lijkt niet te begrijpen dat een zelfbewuste Vlaming het belgikske NOOIT als "eigen land" kan beschouwen! belgië is ons land niet, is het nooit geweest en zal totdat het binnen afzienbare tijd ophoudt te bestaan dat ook nooit worden! Een land dat het jouwe niet is, kan je ook niet verraden.

Overigens is elke belgicist die een beetje intelligentie bezit anno 2004 (er zijn er jammergenoeg nog steeds) een fervent voorstander van het federalisme! Het federalisme heeft het belgikske gered, maar dat schijnen die bende erpels van de BUB niet te snappen.
1. Ik heb absoluut niks tegen federalisme, maar zoals de communicatie momenteel in België loopt, zo kan het niet verder.

2. U bent wel in dit land geboren en op uw identiteitskaart staat ook de nationaliteit "Belg".
Kim is offline  
Oud 27 mei 2004, 18:55   #51
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2. U bent wel in dit land geboren en op uw identiteitskaart staat ook de nationaliteit "Belg".
Op mijn identiteitskaart staat ook een rijksregisternummer, net zoals "belg" een formaliteit die je op bepaalde formulieren moet invullen. Meer niet.

Typisch staatsnationalistisch om te denken dat de staat z'n bevolking kan kneden door van bovenaf op te leggen dat men "Belg" is en men zich als "Belg" moet gedragen en daarbij alle signalen vanuit de bevolking te ontkennen en te onderdrukken.
Oud 27 mei 2004, 18:58   #52
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Op mijn identiteitskaart staat ook een rijksregisternummer, net zoals "belg" een formaliteit die je op bepaalde formulieren moet invullen. Meer niet.

Typisch staatsnationalistisch om te denken dat de staat z'n bevolking kan kneden door van bovenaf op te leggen dat men "Belg" is en men zich als "Belg" moet gedragen en daarbij alle signalen vanuit de bevolking te ontkennen en te onderdrukken.
Waarom wil men dan per sé een identiteitskaart waarop staat "VLAMING"

Maar ze zijn vooral niet bekrompen van geest hoor!
Kim is offline  
Oud 27 mei 2004, 19:04   #53
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:

In tengestelling tot u, bouw ik mijn argumentatie niet op op basis van wat er op mijn identiteitskaart staat (=een louter administratief prulletje).
Oud 27 mei 2004, 21:09   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

In tengestelling tot u, bouw ik mijn argumentatie niet op op basis van wat er op mijn identiteitskaart staat (=een louter administratief prulletje).

Oud 27 mei 2004, 22:00   #55
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
Ik vind uw vergelijk tussen N-VA en Vlaams Blok belachelijk omdat de N-VA een maatschappijbeeld heeft die gebaseerd is op de persoonlijke vrijheden en plichten, en de rechten van het individu, die vooral gebaseerd is op de humane rede. Deze stelt iedereen gelijk zonder onderscheid te maken tussen ras cultuur of religie.

Het Vlaams Blok erkent die persoonlijke vrijheden en het recht van het individu niet. Dit maakt dat er bijna geen vergelijk mogelijk is met de N-VA
Je vindt de vergelijking VB/N-VA belachelijk etc, maar toont nergens aan dat ze niet opgaat.

U probeert met een sofisme heel zwakjes één item onderuit te halen (Walen is niet het Waalse systeem) maar op identieke manier als N-VA kan het Vlaamsblok verkondigen niets tegen de Walen te hebben, en enkel het systeem te viseren. Dus de parallel blijft. Jullie willen beiden van de Belgische staat vanaf (tenminste totdat de CD&V de N-VA 'vriendelijk' verzoekt het communautaire discours op te bergen )
Het Vlaamsblok breidt dit racistische discours ten aanzien van de Walen uit tot niet-Europese allochtonen, maar dat is dan ook het enige minieme verschil.

Beide partijen zijn voorlopig anti-monarchie. De argumenten om ertegen te zijn, spelen geen rol: ik beklemtoon enkel het feit dat zowel Vlaamsblok als N-VA dit instituur een doorn in het oog is. Dit ontkennen zou lachwekkend zijn.

De adjectieven die je aan de zogezegd verschillende soorten nationalisme plakt, zijn gewoon onbewijsbaar: 't is één pot nat.
Dit is geen ernstige discutie meer.

Er zijn twee soorten nationalisme
- nationalisme-separatisme in functie van bestuursvisie en het nastreven bestuurlijke autonomie omdat het samenwerken met de andere bestuursvisie niet werkt. Dit is wat de N-VA nastreeft
- nationalisme in functie van het zogezegd splitsen van etnische-culturele achtergronden waarbij men de eigen afkomst verheeft boven de andere. Dit is waar de buik van het Vlaams Blok naar streeft

Aan de uitsplitsing van het soort nationalisme kan men uit maken of men een politiek systeem aan klaagt of men een volk aanklaagt. Daarom is het duidelijk dat de N-VA zeker niet Walen als volk aanklaagt maar louter het politiek systeem in Wallonië.

Het wil niet zeggen omdat we beiden van de Belgische staat af willen dat we het zelfde Nationalisme voor ogen hebben.

Het is nogal logisch dacht ik dat wanneer je een monarchie afkeurt dat dit is omdat het niet democratisch is, maar de hoofd reden is dat men een koning niet kan weg stemmen als het fout loopt.
Ik wil een staatshoofd die zijn taak als staatshoofd effectief opneemt in het besturen en niet louter in een ceremoniële functie.

Als jij zegt dat de adjectieven op de verschillen van nationalisme niet bewijsbaar zijn wil dat ook zeggen dat je het tegen deel niet kan bewijzen. Als men vanuit unionistische kringen die basis gebruikt om de N-VA proberen in diskrediet te brengen vind ik dat een democratische rechtstaat onwaardig.
leeuwenhart is offline  
Oud 27 mei 2004, 22:13   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- nationalisme-separatisme in functie van bestuursvisie en het nastreven bestuurlijke autonomie omdat het samenwerken met de andere bestuursvisie niet werkt. Dit is wat de N-VA nastreeft
Je kan niet ontkennen dat zowel het separatistsiche Vlaamsblok en de intussen confederalistische N-VA mekaar steeds in vinden.

Citaat:
- nationalisme in functie van het zogezegd splitsen van etnische-culturele achtergronden waarbij men de eigen afkomst verheeft boven de andere. Dit is waar de buik van het Vlaams Blok naar streeft
Die splitsing naar ethno-culturele achtergrond, kan je evengoed plakken op de visie van de N-VA op de Walen.
Getuige het N-VA-discours van de verschillende politieke en economische visie tussen beide bevolkingsgroepen.
Getuige het inspelen op onderbuikgevoelens zoals hebzucht (de autootjeskwestie)

Sorry: het is allemaal koek-één-deeg.
Of je het leuk vindt of niet: de verschillen tussen Vlaamsblok en N-VA zijn uiterst miniem. Je kan ze enkel via een gigantische woordzwendel proberen omzwachtelen: een objectieve buitenstaander merkt maar al te snel dat jullie in hetzelfde bedje ziek zijn.......

Citaat:
Als men vanuit unionistische kringen die basis gebruikt om de N-VA proberen in diskrediet te brengen vind ik dat een democratische rechtstaat onwaardig.
Wie zegt dat wij in een democratie leven?
De rechtsstaat kan je niet enkel claimen om je politieke tegenstrevers te tackelen.
Wanneer jullie gelijkaardige initiatieven ontplooien is het niet meer dan logisch dat jullie ook voor de bijl gaan.
Dura lex sed lex (goedgekeurd door het voltallige parlement, inclusief het blok dat zichzelf al gehangen ziet in zijn eigen strop)
En als BuB doordrijft, kan de N-VA om dezelfde reden dag met het handje zeggen, als het gerecht konsekwent is.
Oud 27 mei 2004, 22:15   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als het gerecht konsekwent is.
Oud 28 mei 2004, 00:40   #58
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ik heb absoluut niks tegen federalisme, maar zoals de communicatie momenteel in België loopt, zo kan het niet verder.
Jongedame, de partij waarvoor u kandideert op de Antwerpse lijst voor 13 juni is voorstander van een unitaire staat. Unitarisme en federalisme zijn "nogal" moeilijk te verenigen.

Citaat:
En dan? Dat stukje geplastificeerd karton heeft enkel een administratieve waarde. Er is geen belgisch volk, bijgevolg is het belgikske een kunstmatige staat die best verdwijnt wegens schadelijk voor de Vlamingen. Men noemt mij een belg, maar ik ben het daarom nog niet.
Guderian is offline  
Oud 28 mei 2004, 09:39   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor solidariteit
Voor veiligheid
Voor respect
Voor België
Voor cultuurerkenning
Voor directe democratie
Voor realisme
Voor eerlijke politiek
Voor de veroordeling van N-VA wegens racisme
Voor België in Europa
Voor een beter bestuur
Voor ...
Prachtig staaltje van
*solidariteit (sleep eens een tegenstander voor het gerecht)
*respect
*(directe) democratie
*realisme?????
*EERLIJKE POLITIEK?!?!
Oud 28 mei 2004, 12:00   #60
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Je kan niet ontkennen dat zowel het separatistsiche Vlaamsblok en de intussen confederalistische N-VA mekaar steeds in vinden.

Citaat:
Die splitsing naar ethno-culturele achtergrond, kan je evengoed plakken op de visie van de N-VA op de Walen.
Getuige het N-VA-discours van de verschillende politieke en economische visie tussen beide bevolkingsgroepen.
Getuige het inspelen op onderbuikgevoelens zoals hebzucht (de autootjeskwestie)

Sorry: het is allemaal koek-één-deeg.
Of je het leuk vindt of niet: de verschillen tussen Vlaamsblok en N-VA zijn uiterst miniem. Je kan ze enkel via een gigantische woordzwendel proberen omzwachtelen: een objectieve buitenstaander merkt maar al te snel dat jullie in hetzelfde bedje ziek zijn.......

Citaat:
Als men vanuit unionistische kringen die basis gebruikt om de N-VA proberen in diskrediet te brengen vind ik dat een democratische rechtstaat onwaardig.
Wie zegt dat wij in een democratie leven?
De rechtsstaat kan je niet enkel claimen om je politieke tegenstrevers te tackelen.
Wanneer jullie gelijkaardige initiatieven ontplooien is het niet meer dan logisch dat jullie ook voor de bijl gaan.
Dura lex sed lex (goedgekeurd door het voltallige parlement, inclusief het blok dat zichzelf al gehangen ziet in zijn eigen strop)
En als BuB doordrijft, kan de N-VA om dezelfde reden dag met het handje zeggen, als het gerecht konsekwent is.
ik begin zo stillekes aan te snappen waarom het aantal belgisch unionisten elke dag vermindert
leeuwenhart is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be