![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom de N-VA nu wel deelneemt aan spelletjes is hier reeds uitvoerig aan bod gekomen. Ik ben niet van plan dit weer helemaal op te rakelen. BTW, ben je nog steeds te laf om je ware identiteit kenbaar te maken? Het is zeer gemakkelijk ons regels te willen opleggen maar je ware ik niet te durven tonen.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat we ivm met deelname aan spelletjes onze principes "tijdelijk" hebben aangepast is hier reeds uitvoerig besproken. Ik hoop niet dat je, telkens iemand van de N-VA meedoet aan een TV spelletje, je een nieuwe draad opstart. Het begint te vervelen, en niet alleen voor mij.
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]()
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik 'zeik' waar ik wil 007, en ik doe dat in dezelfde persoonlijke hoedanigheid als iedereen hier. (Zijn dat allemaal lafaards?) De enige die daar iets aan te zeggen hebben is de moderatie. Ik weet dat het niet fijn is dat ik in een andere draad bepaalde lokale gevoeligheden op de straatstenen heb gesmeten ... tja, ik kan dat begrijpen, maar de hevigheid van Uw reactie bewijst alleen maar dat... 't lontje nogal kort is hé? Of... ? Dat er nog veel 'tijdelijke principes' komen? Ps: Ik leg geen regels op anders dan die die Uw partij ons wil opleggen... Sterker, ik leg geen regels op, ik breek een lans voor politieke consequentie. Aangezien Uw partij er voor heeft gekozen om een beleidspartij pur sang te worden adviseer ik U, te nemen of te laten, U schrap te zetten want er gaat nog heel wat kritiek komen in toekomende tijden. En als ge al zo reageert alleen omdat ik aantoon dat bepaalde handelingen niet stroken met het bloedeigen manifest ... hohoho. Herinner mij anders een draad waar jij veel dieper in de aanval ging op mijn partij met als enig argument wat de media gezegd had...
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Blijkbaar. Terwijl toch iedereen die het boek van BDW thuis in de boekenrek heeft staan duidelijk kan zien hoeveel columns aan de pers heeft kunnen slijten... ook aan DM!
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat ik het klaar en duidelijk hoorde. Pertang, niemand had hem daarvoor een voorzet gegeven: hij had de handigheid om het volledig op zijn eigen te doen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het thema was verplichte inburgering. In het zuiden willen ze dat één van de landstalen kennen genoeg moet zijn om gelijk waar te gaan wonen in België en de nationaliteit te kunnen verkrijgen. Wel zijn ze jaloers op de inspanningen van Vlaanderen op het vlak van verplichte inburgering. Het kwam er aan bod dat Vlaanderen 95 miljoen zou investeren tegen de Franstaligen maar 5 miljoen. Dat, ondanks de vrijwiligheid in franstalig België er wachtlijsten zijn van meer dan anderhalf jaar, wegens het beperkte aanbod. Modrikamen vindt dat er teveel faciliteiten zijn voor andere culturen. Dat bvb halalvoedsel voor scholen bvb niet kan, net zomin aparte zwemuren voor bepaalde groepen vrouwen. Al bij al toch interessanter dan de zevende dag.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het spelletje 'automobilistje pesten en uitpersen' gaat ook, als het van de burgemeester afhangt, gewoonweg door. Het geld zal men nog steeds uit onze al overbelaste zakken kloppen en dat boetefonds daar is vooralsnog niets ten gronde aan gedaan. Dus zolang dhr. Burgemeester zijn partij dat niet heeft gedaan zit bij elke flits het overgrote deel van ons geld nog steeds in Wallonië. En de kerngedachte van het debat ventileerde toch duidelijk dat men verder op een linkse manier de mens gaat kneden zodat hij niet te hard rijdt. Zou me niet verwonderen mochten er nog meer snelheidsbeperkingen komen trouwens... Maar goed, ik zal het voordeel van de twijfel gunnen. Het systeem van vandaag gaat weg en het geld vloeit terug naar Vlaanderen zoals Dhr. burgemeester dat alludeerde. Dat verandert nog niets aan het gegeven dat onze wegen hun equivalent vinden in het Oost-blok en men onder de noemer 'veiligheid' nog altijd via regelneverij de Vlaamse automobilist wil doen betalen zonder zijn veiligheid te waarborgen door onze wegen op peil te houden en juist meer te zoeken naar conflictvrije zones. Trouwens... na rekeningrijden voor vrachtwagens? Wat dan... ? Ik rij 1500 km per week om professionele redenen, geloof me, ik zie het systeem van rekeningrijden van de n-va niet zitten, ook al zegt de n-va dat het niet cumulatief zou mogen zijn met de al betaalde belasting. Je pest hiermee gewoon de al overbelaste werkende klasse nog wat meer. Ahja, wie heeft de auto nodig? Ik ben voorstander van bepaalde argumenten die de n-va aanbrengt in haar programma zoals herwaardering van de ijzeren-rijn. Maar ik vraag mij of hoe jullie ooit denken het 'modal-shift' te kunnen realiseren met het aan boord blijven van jullie kiezers. Om nog maar te zwijgen over de überstrenge interpretatie van de geluidsnormen enz. door de n-va.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 7 november 2010 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is gekend en biedt dan ook geen perspectieven op verder strenger maken van de criteria. Wie nu nog denkt dat het met de franstaligen in 1 regering wel zal lukken om een effectief strenger vreemdelingenbeleid uit te voeren is er aan voor de moeite.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft je identiteit hier niet kenbaar te maken. Maar je smijt wel met mijn naam "secretaris". Zijt dan een beetje mens en laat me via PB weten wie je bent.
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() ONGELOOFLIJK !!!
Hoe naïef sommige hier nog zijn dat het programma een "quiz" is . ![]() Het is een "spelletje" waar de VRT wikt en weegt, waar de VRT bepaald wie er wint en wie er niet zal winnen. enz... In feite wint er maar één iemand, en dat is de VRT zelf. Want je mag gerust zijn de prijs van de reclame boodschappen voor en na het programma zal goed gepeperd zijn. Nu wat de deelname van Dewever berteft. Niet meedoen is geen optie, dit programma is voor de VRT de topper bij uitstek, als hij weigert, zullen ze het hem heel kwalijk nemen. Met alle gevolgen van dien. Dus hij 'moet' meedoen. Toch zou ik als ik van Dewever was, mij er vrij vlug laten uitgooien. Bart kan momenteel maar op één vlak de slimste mens ter wereld worden, en dat is in de politiek. Schoenmaker blijf bij uw leest, en laat u niet afslachten en misbruiken in een spelleke, dat zogezegd om intelligentie gaat, maar waar het hoogte punt een komisch duo ( urbanus en Focketijn) het decor (moeten) afbreken. ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 7 november 2010 om 18:19. |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nva heeft nog niet in een federale regering gezeten, en je zou al willen dat het boetefonds hervormd zou zijn. Pertang staat er wel iets van in, in de tekst van het Weverke ... Voorts vind ik het beneden alle peil om de kerngedachte van "trager te rijden in het belang van de verkeersveiligheid" in vraag te stellen. .... Citaat:
Aan een niet realistisch gemiddelde van 75 km per uur, is dat vier werkuren per werkdag. Wat een verliespost !! Ofwel brengen je klanten dit (voorlopig !!) op, ofwel (en dit is een gratis, maar dringend bedrijfsadvies) organiseer je je werk anders. Voorts hopen we ten stelligste voor jou dat het rekeningrijden met zich zal meebrengen dat de files iets minderen, zodat je toch iets vlugger thuis zal zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 november 2010 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, we moeten vaststellen dat een ongeveer 30-jarige juriste, met vier jaar (dacht ik toch) ervaring in een tweetalige Kamer (zelfs als fraktievoorzitser dacht ik ook al weer), bijna (mocht het Vlaams Strikske geen nva'er geworden zijn) lijsttrekker in Oost-Vlaanderen, enz. er eigenlijk niet in slaagt om 'iets te zeggen' in een franstalig debat. Spijtig voor onze talenkennis; maar ten overvloede een bewijs: wij zijn twee landen.
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |