Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 november 2010, 19:48   #41
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Waarom gaat men er van uit dat de staatsschuld op basis van objectieve criteria moet worden verdeeld? Hoe ging dit bij andere secessies? Is het niet zo dat er hier een akkoord moet zijn?
captain jack is offline  
Oud 9 november 2010, 19:57   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Waarom gaat men er van uit dat de staatsschuld op basis van objectieve criteria moet worden verdeeld? Hoe ging dit bij andere secessies? Is het niet zo dat er hier een akkoord moet zijn?
Wat is een objectieve criteria. Er zijn er zoveel.....
solidarnosc is offline  
Oud 9 november 2010, 20:26   #43
Hagenees
Vreemdeling

Hagenees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
(...) En daarbij nog eens spijbeld tijdens de taallessen ( BHV probleem)
Ben het inhoudelijk helemaal met u eens, maar deze spelfout is té grappig!
Hagenees is offline  
Oud 9 november 2010, 20:33   #44
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagenees Bekijk bericht
Ben het inhoudelijk helemaal met u eens, maar deze spelfout is té grappig!
En dan ?
Oud 9 november 2010, 21:39   #45
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat is een objectieve criteria. Er zijn er zoveel.....
Nog zoiets idd
captain jack is offline  
Oud 9 november 2010, 22:28   #46
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft het over het drijfzand en de stok.
Door wetten is Vlaanderen " solidariteit" verplicht. Moet de stok blijven vasthouden waaraan franstalig België zich vastklamt. Terwijl de voeten
op vaste grond inderdaad langzaam aan naar het moeras schuiven.

Wallonië heeft deze stok wanhopig nodig.
De enige oplossing is het moeras droog leggen. Dat moet Wallonië zelf doen.

Ergens moet Vlaanderen die stok kunnen lossen en vervangen door een touw aan een boom.
Die boom zou Europa kunnen zijn.

De boel splitsen zodat Vlaanderen de stok kan lossen en dan Wallonië steunen met hun dossier bij Europa.

We hebben daar iemand zitten op een hoge post hé

Inderdaad , het moet nu eens duidelijk worden voor de "Walen", dat ze zich moeten verantwoorden aan Europa, en dat we als Vlaanderen en andere lidstaten van Europa hen willen steunen, maar dan vanuit de context van , Europese lidstaten helpen elkaar, en niet vanuit een kunstmatige Belgische constructie.....de" Belgen" daarintegen die moeten maar hun plan trekken.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 10 november 2010, 03:28   #47
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
kunstmatige Belgische constructie
Waarom altijd zoveel nadruk op het begrip "kunstmatige constructie"?
Bestaan er niet-kunstmatige staten die als patatten uit de grond groeien? Staten zijn altijd het product van de menselijke geest en identiteiten zijn zaken die actief gecreëerd worden. Er is NIETS natuurlijk aan het concept "staat".

Laatst gewijzigd door captain jack : 10 november 2010 om 03:28.
captain jack is offline  
Oud 10 november 2010, 07:43   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
In uw logica lees ik regelmatig op de franstalige fora over de omgekeerde publieke kapitaalsinjecties van Wallonië naar Brussel en Vlaanderen. Zij beginnen te tellen van af 1830. Bij de oprichting van deze staat werd een soort solidariteitscontract gesloten. Hoe het uit gevoerd werd is een andere zaak. Waar kwam het geld voor de uitbouw van de haven van Antwerpen vandaan ? Het Albertkanaal ? De Oostvlaamse textiel ? De mijnen van Limburg ? De bouw van de hoofdstad ? Was dit alleen van rubbergeld ? Enz..
Nee, de vraag is: naar welke bedrijven zijn de staatsuitgaven gegaan om het Albert kanaal te graven, de mijnen van Limburg aan te leggen en zo. Waren het Waalse bedrijven of Vlaamse bedrijven die de toegevoegde waarde hebben geleverd ?

Ik ga er namelijk van uit dat staatsinvesteringen zo goed als niet renderen, maar enkel maar kapitaalsinjecties zijn.

Dat is natuurlijk een benadering, want de limburgse mijnen of het Albert kanaal of de haven van Antwerpen hebben ook wel enig economisch nut gehad op hun eigen, maar ik neem toch aan dat dat economisch nut maar een verwaarloosbare fractie is van het geinjecteerde staatsgeld ervoor.

Maw, ik werk in de benadering van de totale staatsinefficientie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2010 om 07:43.
patrickve is offline  
Oud 10 november 2010, 16:21   #49
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen de schulden verdeeld worden in functie van het aantal beschikbare alarmtoeters en -bellen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 10 november 2010, 16:32   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien kunnen de schulden verdeeld worden in functie van het aantal beschikbare alarmtoeters en -bellen
Gewoon paritair.

Breekt Belgie in twee, dan elks 50%.

Breekt Belgie in drie, dan elks een derde.
Oud 10 november 2010, 17:11   #51
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gewoon paritair.

Breekt Belgie in twee, dan elks 50%.

Breekt Belgie in drie, dan elks een derde.
Niks van.

De eerlijkste methode is gewoon per vierkante meter grond. Die met het grootste stuk en dus de beste toekomst, betalen het meeste.

Teruggave van gestolen grond worden natuurlijk in vermindering genomen. We trekken daar natuurlijk wel een aantal jaren huur voor dan
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 november 2010, 17:14   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Niks van.

De eerlijkste methode is gewoon per vierkante meter grond. Die met het grootste stuk en dus de beste toekomst, betalen het meeste.

Teruggave van gestolen grond worden natuurlijk in vermindering genomen. We trekken daar natuurlijk wel een aantal jaren huur voor dan
De Vlaamse regering zou eigenlijk moeten duidelijk stellen dat men in de post-Belgische tijd niet meer moet afkomen met belgische kasbons.

Wie nu nog geld van Belgie moet hebben - of er nieuw geld aan leent is een onnozelaar die verdient van zijn geld te verliezen.
Oud 10 november 2010, 17:15   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, de vraag is: naar welke bedrijven zijn de staatsuitgaven gegaan om het Albert kanaal te graven, de mijnen van Limburg aan te leggen en zo. Waren het Waalse bedrijven of Vlaamse bedrijven die de toegevoegde waarde hebben geleverd ?

Ik ga er namelijk van uit dat staatsinvesteringen zo goed als niet renderen, maar enkel maar kapitaalsinjecties zijn.

Dat is natuurlijk een benadering, want de limburgse mijnen of het Albert kanaal of de haven van Antwerpen hebben ook wel enig economisch nut gehad op hun eigen, maar ik neem toch aan dat dat economisch nut maar een verwaarloosbare fractie is van het geinjecteerde staatsgeld ervoor.

Maw, ik werk in de benadering van de totale staatsinefficientie.
1) de Limburgse mijnen waren geen openbare investeringen, maar privé-firmas. Het enig doel van die mijnen was cokes te leveren aan de Waalse industrie. Er werd in Limburg zo goed als niets aan verwerkende nijverheid uitgewerkt naast de mijnen, alles stond in het teken van de Waalse industrie. Het geld kwam van Wallonië, de winsten vloeiden terug naar Wallonië. Alleen toen de mijnen dicht moesten, was het wel de Belgische overheid, en daarmee grotendeels de Vlaming, die mocht opdraaien voor de herstructureringskosten.

2) het Albertkanaal was dan wel een openbare investering, zij had wel haar nut: de Waalse industrie via de haven van Antwerpen een uitweg naar zee te geven, en anderzijds de kolen van het Limburgs kolenbekken naar de industrie brengen. Met de haven van Luik werd Luik op die manier ook een belangrijk logistiek centrum. Belgisch geld ter ondersteuning van de Waalse industrie dus. En dan kom jij dat hier als investering in Vlaanderen voorstellen!
Trouwens: wie deed de graafwerken? De Duitse firma Hochtief! Ons geld ging dus naar Duitsland.
fonne is offline  
Oud 15 november 2010, 20:22   #54
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Sommigen in dit land proberen ons te doen geloven dat Vlaanderen schuldenvrij is

Bijlage 75291

BIj de splitsing rekenen we de schulden gemaakt door elk gewest en gemeenschap vol door aan de verantwoordelijken.
ik zie uw grafiek. Dank u wel.

Vraagje. Stel .... stel dat Vlaanderen 60 % krijgt van de Belgische schulden. Hoe lang zouden we daar aan af betalen? En dit op het ritme van uw grafiek.
MORPHEUS is offline  
Oud 15 november 2010, 21:22   #55
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zie uw grafiek. Dank u wel.

Vraagje. Stel .... stel dat Vlaanderen 60 % krijgt van de Belgische schulden. Hoe lang zouden we daar aan af betalen? En dit op het ritme van uw grafiek.
Zo'n 10 jaar aangezien elk jaar gemiddeld zo'n 10% van de hoofdsom is afbetaald
Hollander is offline  
Oud 15 november 2010, 21:39   #56
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Zo'n 10 jaar aangezien elk jaar gemiddeld zo'n 10% van de hoofdsom is afbetaald
laat maar komen die bevoegdheden en eventuele schulden van België.

60 % van de federale schulden voor Vlaanderen, die ze kan afbetalen in 10 jaar.
30 % voor Wallonië, om bij de rest te stapelen.
10 % voor Brussel , om bij de rest te stapelen.

Federale regering België geen schulden meer en kan zich richten op de vergrijzing.

En 10 jaar later Vlaanderen terug schulden vrij. Wat sleutelen aan een goede relatie met Brussel.

En dan stappen zetten naar onafhankelijkheid.
MORPHEUS is offline  
Oud 15 november 2010, 22:02   #57
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik stel voor van een gedetailleerde boekhouding te maken van de uitgaven en inkomsten van de laatste 50 jaar, en ieder 't zijn laten te betalen...
) uitneuzen, daar een heel gedetailleerd publiek rapport van schrijven (zal wel enkele duizenden blz dik zijn), dat laten nagaan door nog een paar audit bureaus.... en dan weten we het he !
Citaat:
Maar ik wil niet speciaal dat dat in het voordeel van Vlaanderen is. Ik wil dat het eerlijk is, da's al.
en ik wil dat er niet teveel geld naar audit bureaus gaat...
jogo is offline  
Oud 16 november 2010, 20:50   #58
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
en ik wil dat er niet teveel geld naar audit bureaus gaat...
is bijna altijd lonend. Audits zetten mensen onder druk om hun huiswerk beter te doen. Om een beter kosten baten analyse te hebben.
Als 1 € audit ervoor zorgt dat er 100 € beter bestuur is. Niet laten.

Ik heb morgen een audit van de Vlaamse gemeenschap in het bedrijf. Dit zorgt voor extra druk bij mij. Ik zou persoonlijk deze druk liever kwijt zijn. Maar het zorgt ervoor dat ik "wakker" blijf. Moet "vernieuwen".

En dat is in het voordeel van het bedrijf en de 600 mensen op de werkvloer die ook hun best doen.

Om het in topsport termen te zeggen. U kan maar één keer plezier hebben. Op training of op het podium.

Ik moet morgen een medaille halen tijdens de audit. De 600 mensen op de werkvloer verdienen dat.

Audit laten uitvoeren is nu eenmaal goed bestuur

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 16 november 2010 om 20:51.
MORPHEUS is offline  
Oud 17 november 2010, 07:27   #59
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is bijna altijd lonend. Audits zetten mensen onder druk om hun huiswerk beter te doen. Om een beter kosten baten analyse te hebben.

Ik heb morgen een audit van de Vlaamse gemeenschap in het bedrijf. Dit zorgt voor extra druk bij mij. Ik zou persoonlijk deze druk liever kwijt zijn. Maar het zorgt ervoor dat ik "wakker" blijf. Moet "vernieuwen".

En dat is in het voordeel van het bedrijf en de 600 mensen op de werkvloer die ook hun best doen.

Om het in topsport termen te zeggen. U kan maar één keer plezier hebben. Op training of op het podium.

Ik moet morgen een medaille halen tijdens de audit. De 600 mensen op de werkvloer verdienen dat.

Klopt helemaal.
Heb onlangs ook een studie meegemaakt, wat die mensen bloot leggen, je houdt het niet voor mogelijk.

En bij ons in het bedrijf loopt momenteel ook een externe audit, dit geeft inderdaad extra druk.
Oud 17 november 2010, 07:27   #60
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt helemaal.
Heb onlangs ook een studie meegemaakt, wat die mensen bloot leggen, je houdt het niet voor mogelijk.

En bij ons in het bedrijf loopt momenteel ook een externe audit, dit geeft inderdaad extra druk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be