Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 november 2010, 15:30   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ach, zelfs Christophe Deborsu wordt door vele Walen als verrader beschouwd omdat hij deftig Nederlands spreekt en gekend is in Vlaanderen.....

ma kom, het zijn uiteraard de Vlaams-nationalisten die verkeerd zijn hé!
Christophe Deborsu is ook een "uitzondering". Hij heeft grote interesse voor Vlaanderen en het is zijn recht - ik maak geen kritiek daarover - maar hij blijft een "uitzondering" en hij weet het wel.
Everytime is offline  
Oud 10 november 2010, 15:32   #42
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik herinner me nog dat Phillippe Moureau eens op Phara Verhofstadt uitsprak als Verhofsjtadt. De aanwezige Danny Pieters (N-VA) vond dat niet kunnen, wegens de vermoedelijke oorlogsverwijzing. Ik heb bij zijn andere interviews eens opgelet, hij spreekt altijd Verhofstadt zo uit.

Waar mensen zich druk in maken. Banaliteiten.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 november 2010 om 15:35.
Scarabaeida is offline  
Oud 10 november 2010, 15:32   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Christophe Deborsu is ook een "uitzondering". Hij heeft grote interesse voor Vlaanderen en het is zijn recht - ik maak geen kritiek daarover - maar hij blijft een "uitzondering" en hij weet het wel.
idd, hij is een uitzondering, maar waarom is hij dan een verrader?
Oud 10 november 2010, 15:33   #44
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Sommigen willen op dat moment dan direct heiliger zijn dan de paus om er toch maar voor te zorgen dat hun lamme goedzakken-imago in Franstalig België toch maar geen deukje zou oplopen.
Inderdaad. Provoceren moet sowieso in België. Die slavenvlamen hebben dringend een 'bevrijding' nodig. Hoe ? Geen idee. Hoe dan ook ze hebben die bevrijding nodig, of het wordt een jacobijns Groot-Olland.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 november 2010 om 15:36.
Scarabaeida is offline  
Oud 10 november 2010, 15:34   #45
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Hieronder een stukje uit de nieuwe show van Philippe Geluck, Waals "artiest":

"Maar dat is humor!" beweert hij. Tja, al lachend zeggen mensen soms wat ze ècht menen.

Video (vanaf minuut 24): http://www.rtbf.be/laune/revoir/deta...IJAP100-000-19
hoe sneller vlamingen op hun tenen getrapt zijn hoe makkelijker ze het maken om ermee te lachen
Oud 10 november 2010, 15:36   #46
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
hoe sneller vlamingen op hun tenen getrapt zijn hoe makkelijker ze het maken om ermee te lachen
Dus, in feite is dit het beste voorbeeld van een perpetuum mobile ?
Scarabaeida is offline  
Oud 10 november 2010, 15:37   #47
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat tegenwoordig Franstaligen in Belgie zich snel geviseerd voelen door de Vlamingen. Het is een teken van frustratie/ onbegrip en dus een tegenaanval dat nog een tijdje zal duren tot de uiteindelijke acceptatie van de nieuwe machtsverhouding.
Als je iemand kan doen "fair fier" dan wilt dat zeggen dat die persoon met je rekening moet houden.
De Prodigy is offline  
Oud 10 november 2010, 15:38   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd, hij is een uitzondering, maar waarom is hij dan een verrader?
Voor mij is hij geen verrader. Hij verliest wel zijn tijd maar hij is helemaal geen verrader.
Everytime is offline  
Oud 10 november 2010, 15:56   #49
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

De Franstaligen zijn tegenwoordig zeer paranoïde.
Weet je dat ze al een probleem maken van taxi's die in geel/zwart zouden geschilderd zijn ?
Ahja, want "ce sont les couleurs de la Flandre".
Als zo'n Waal in New York een taxi neemt krijgt hij waarschijnlijk een hartaanval.

Wat die Waalse grappenmakers betreft, ik vind ze maar zelden grappig.
Een mop is grappig, als hij een waarheid overdrijft.
De Vlaming die de Waal kolonaliseert is gewoon niet grappig, omdat het een leugen is, een omkeren van de waarheid zelfs.

Ik kijk altijd naar die grappig bedoelde programma's voor de politieke programma's op RTL-TVi en La Une.
Enkel Pierre Kroll vind ik echt gevoel voor humor hebben.
Maar die durft dan ook de Walen echt tegenspreken.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 10 november 2010, 16:07   #50
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Trouwens de franstaligen spreken niet alleen geen Nederlands, hoeveel spreken er een andere taal?
En wie ze spreekt, spreekt ze heel slecht en kan de Franse tongval er niet uitlaten. Al een franstalige horen Engels spreken??
Dus hun verwijzing naar de "kleine" Vlaamse taal is enkel een excuus om hun onkunde om andere talen te spreken te verbergen !!
omaplop is offline  
Oud 10 november 2010, 16:10   #51
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige allochtonen spreken in minder dan 6 maand NL. Het feit dat Geluck daartoe nooit in staat zal zijn in a lifetime, zegt veel over zijn intellectuele capaciteiten of zijn slecht karakter.
Ninelle is offline  
Oud 10 november 2010, 16:16   #52
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stu Bekijk bericht
Impliceert u nu dat Geert Hoste grappig is?
Bwa, ik kan er toch naar kijken ja, naar zijn eindejaarsconferentie.
Op de VTM hebben ze ook eens een 'komiek' gehad tijdens nieuwjaar, ben de naam kwijt, maar die kerel kon ik niet horen of zien, de term 'crapuul' was van toepassing.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 10 november 2010, 16:19   #53
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Op de VTM hebben ze ook eens een 'komiek' gehad tijdens nieuwjaar, ben de naam kwijt, maar die kerel kon ik niet horen of zien, de term 'crapuul' was van toepassing.
Sam Goris?

Laatst gewijzigd door Rogge : 10 november 2010 om 16:20.
Rogge is offline  
Oud 10 november 2010, 16:20   #54
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb in Brussel al ondervonden dat Nederlands inderdaad een taal is waarmee je bepaalde mensen kunt 'faire chier'.

Mocht ik nog geen Nederlands kennen, dan zou ik alleen al om die bepaalde mensen te 'faire chier' die taal leren, én gebruiken

Ze zijn zo mooi als ze 'chient'
Persoonlijk vind ik al dat gekibbel over een taal maar onnozel & kleingeestig, een taal is een middel, niets meer & niets minder.

Uiteraard hoe meer middelen je ter beschikking hebt, hoe beter, maar zeggen dat de ene taal beter of slechter is als de andere.... meh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 10 november 2010, 16:22   #55
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Trouwens de franstaligen spreken niet alleen geen Nederlands, hoeveel spreken er een andere taal?
En wie ze spreekt, spreekt ze heel slecht en kan de Franse tongval er niet uitlaten. Al een franstalige horen Engels spreken??
Dus hun verwijzing naar de "kleine" Vlaamse taal is enkel een excuus om hun onkunde om andere talen te spreken te verbergen !!
Die Franse tongval krijg ik er ook niet uit en mijn Engels is stukken beter dan de modale Vlaamse twintiger. Een Nederlander/ Vlaming of Duitser dat Engels spraat dat hoor je ook spontaan. Daarentegen als ik int Nederlands praat moet je al goed luisteren om te horen dat ik Franstalig ben.
Franstaligen hebben een andere houding tov Engels of andere talen omdat ze zelf een sterke taal hebben en meer hoef je daar niet achter te zoeken.
Wat nu ook geen excuus mag zijn voor Franstaligen om andermans taal nutteloos of belachelijk te vinden.

Laatst gewijzigd door De Prodigy : 10 november 2010 om 16:23.
De Prodigy is offline  
Oud 10 november 2010, 16:22   #56
Amon_Re

Standaard

Citaat:
trouwens, hij lacht niet met de Vlaams-nationalisten hé, hij lacht met alle Vlamingen.
Tja, die kerel discrimineert niet eh als'm met ALLE Vlamingen lacht
Amon_Re is offline  
Oud 10 november 2010, 16:23   #57
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik al dat gekibbel over een taal maar onnozel & kleingeestig, een taal is een middel, niets meer & niets minder.

Uiteraard hoe meer middelen je ter beschikking hebt, hoe beter, maar zeggen dat de ene taal beter of slechter is als de andere.... meh
²
De Prodigy is offline  
Oud 10 november 2010, 16:24   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kent niet Philippe Geluck. In Franstalig België is hij zeer bekend, in Frankrijk ook (hij heeft er in uitzendingen van Michel Drucker en Laurent Ruquier samengewerkt) en hij is zeer bekend voor zijn "provocatie", het maakt deel van de personnage.

Ik zie die man zoveel in Frankrijk rondhangen dat ik niet wist dat het een Belg was
Bij Ruquier is hij wel vrij grappig als hij droogjes uit de hoek komt...
Ik vind zijn Le Chat ook wel vrij goed, maar op den duur is het altijd wel een beetje van hetzelfde, he... heb ongeveer 3/4 van zijn collectie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2010 om 16:25.
patrickve is offline  
Oud 10 november 2010, 16:30   #59
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Kolonisten is geheimtaal voor geïmporteerde gastarbeiders, want de Walen in hun paradijs waren te lui om zelf die kolen boven te halen natuurlijk.
Ga je nu beweren dat er in de steenkoolmijnen geen Waalse arbeiders waren?
BWarrior is offline  
Oud 10 november 2010, 16:32   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind kibbelen over een taal ook onnozel en kleingeestig, vandaar dat ik in de Brusselse "région bilingue" en omstreken bij voorkeur en alleszins zo vaak mogelijk Nederlands praat.

Als iemand het daar moeilijk mee heeft, is dat niet MIJN probleem.

Ik voel me uiteraard nog iets méér op m'n gemak wanneer ik het West-Vlaams dialect kan gebruiken dat ik van mijn moeder leerde, maar in Brussel gebeurt dat niet zo vaak.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be