![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge weet wel, in de tijd dat iedereen zo gemakkelijk veel geld verdiende. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zou kunnen stellen, dat als een middenstander iets over heeft op pensioengerechtigde leeftijd, dit is, omdat hij toch iets aan bijdrage betaald heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Regressie = tegenovergestelde van progressie Er ontbreken progressieve elementen in uw posting
![]() |
![]() |
#45 |
Schepen
|
![]() Leuke topic. Houd mij ook al een tijdje bezig. Als ik tegenwwoordig aan 50 per uur bijna met de voet op de rem op de baan ben, vraag ik me soms af of de senioren ons niet ongewild een rustoord op de schaal van het hele land aan het opdringen zijn. Of zijn het allemaal van die geitesokken boeren ?
Soit, de reakties a la Vb die alle schuld op een bepaalde groep willen schuiven houden geen steek. Het enige echte probleem is dat die toestanden ontstaan zijn een paar tientalen jaren geleden omdat het toen zinvol leek voor iedereen. Wat niet aanvaardbaar is dat men blijft vasthangen in het verleden. Onze sociale structuren zijn allang voorbijgestreefd aan de werkelijkheid. Het wordt hoog tijd dat alle belangengroepen daar eens van afstappen. Dit geldt voor overheid, werkgevers, vakbonden en een hele resem machthebbende groepen die denken dat ze beter af door de huidige mistoestand te behouden. Wat we hier nodig hebben is een kleine revolutie, maar dan wel een revolutie van het denken die inziet dat we allemaal op een zinkend schip zitten en dat we best ALLEMAAL pompen of verzuipen. Dit betekent durven het systeem veranderen en even het eigenbelang opzij zetten. Men denkt teveel aan profiteren op de rug van diegenen die werken (en dit is niet het VB standpunt want we spreken hier over meer dan een mijloen belgen (ja met een wit velleke) die hier aan meedoen. Loonbelasting afschaffen want arbeid is de bron. Nu wordt dat beschouwd als een inkomstenbron om vooreerst een inefficient overheidsapparaat aan de praat te houden en als een inkomstenbron voor diegenen die niet echt willen of kunnen werken. Een zelf vernietigende loop want straks werkt niemand nog.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel laat ons zeggen dat ik in een economisch model geloof dat arbeidsplaatsen schept, als de werkloosheidsvergoeding wordt beperkt tot 1 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() IK kan me niet van de indruk ontdoen dat iedereen wel een oplossing weet voor wat ontoereikend zal worden ,namelijk pensioen en werk.
als voormalig vakbonds afgevaardigde kan ik mij dan niet helemaal vinden aan hetgeen dat hier aan voorstellen word gedaan. Eric Verhulst stelt(elders) dat de inefficiente overheidssector(1,1mlj mensen)het grote probleem vormt. ik neem aan dat het inderdaad daar wel zou kunnen men minder personeel,maar... neem aan dat de overheid beslist om tot het ontslag van de helft van deze mensen over te gaan,wat gaan ze dan met die mensen aanvangen? Neem dat men de belasting op arbeid verminderd zowel voor de werkgever als voor de werknemer. neem ook aan dat het vivant programma in voege komt(nog steeds vage toekomstmuziek) Door de belasting voor de werkgevers te verminderen kunnen op termijn meer jobs geschapen worden oke so far so good. Door de belasting op de lonen van werknemers te verminderen,zouden zij ook meer koopkracht hebben, ook nog juist eric? Maar in plaats daarvan zouden in het vivant systeem belasting op produkten komen? 1)hoeveel jaar zou het duren om dat systeem draaiende te krijgen? 2)gaan de mensen die dan wel meer loon overhouden het beter hebben? 3)Wat gaat men doen met de zovele mensen die bij de overheid geen werk meer gaan hebben? Zo maar een vraagje he eric,zou het niet beter zijn dat bv alle grote multinationals of grotere bedrijven een eigen pensioenfonds zouden aanleggen of opstarten,natuurlijk na afschaffing van de te hoge belasting op arbeid,het systeem voor wat hoort wat?zodat dat de staat zou ontlasten. Zie Belgacom,maar dan niet dienend voor de bodemloze put van de staatsschuld te dempen,maar dienend voor de werknemers hun pensioen. Zomaar een stelling waar ik graag van u een antwoord zou op ontvangen of van andere forumgangers vriendelijke groeten |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: wat het vb standpunt betreft, of tenminste wat ik denk dat ge er onder verstaat. Het is nu eenmaal zo, dat de hooggeschoolden belgie verlaten of niet willen komen (van welke kleur of ras ook) terwijl de laaggeschoolden in belgie blijven of niet buiten te houden zijn (van welke kleur of ras ook). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Schepen
|
![]() Belastingen drastisch verminderen en de overheidsuitgaven verminderen gaan samen. Elek maatrgel die de overheid bedenkt kost er evenveel in administratie als aan wat er 'uitgekeerd' wordt. Een eerlijke overgang zal dan ook veel minder moeilijk zijn.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is er maar één oplossing, en dat is besparen. PS1: de werkelijke inkomsten in het vivantmodel zitten hem hier in, dat de buitenlandse produkten mee de belgische rsz gaan moeten betalen. Alsof ze dat in het buitenland ook niet zullen doorhebben, en als tegenreaktie een invoertaks op de belgische produkten gaan heffen. En dan staan we hier ook weer even ver. PS2: praktisch alle grote multinationals hebben wel een pensioenfonds �* la Belgacom. Doch dit wordt wel meestal uitbetaald onder de vorm van een kapitaal (en niet onder de vorm van een rente). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge probeert hier toch niet te suggereren dat al die mensen werkeloos op hun gat gaan blijven zitten en dat daar geen enkele ingenieuze bijzit? Ge probeert toch niet te suggereren dat zoiets in 1 keer moet gebeuren? Want dat zijn fabeltjes die ze misschien bij de vakbond kunnen indoctrineren, maar bij mensen die nadenken gaat dat niet pakken hoor.
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We mogen toch aannemen dat, hoe weinig ook, die staatswerknemer meer toegevoegde waarde zal hebben dan een werkloze. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Velen van die "ouderen" hebben inderdaad een huis. Maar wat hebben sommigen zich daarvoor vele jaren niet moeten ontzeggen? Eigen auto(s), reisjes, restaurant, tv, video, computer enz enz, neen: sparen, zuinig zijn. Nu vinden vele jongeren het maar normaal dat ze dat allemaal hebben, ze "moeten" het hebben en als ze het niet kunnen betalen dat kopen ze het op krediet. Er zijn er die daarvoor geld hebben en niet om hun huishuur regelmatig te betalen enz Neen, verwonderen doet het me niet. De jeugd is erg veranderd in de laatste tien, twintig jaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het heeft al weinig met ingenieus te maken he,vermits er voor zo een aantal voorlopig geen werk is. Ik sugereer niets,ik zeg u dat de vakbonden dat nooit zullen nemen. En mag ik er u attent op maken dat Belgacom net 5miljard euro in het bodemloze gat gestort heeft dat staatsschuld heet,dus de overheid is wel verplicht deze pensioenen te blijven betalen. Deze regering had ook het ingenieuze idee om de telecommunicatiesector te privatiseren,met als resultaat 11000 mensen die statutair waren trekken nu een overheidspensioen(zie 5miljard euro pensioenfonds Belgacom)en dit om de sector te liberaliseren,denkt u dat die nieuwe firma's 11000 mensen vertegenwoordigen? Dus men heeft geen jobs gecreeerd,maar wel 11000 mensen op brugpensioen gezet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |