![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fooraap, is dit hetzelfde als foorwijf?
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Fooraap is mannelijk.
![]()
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons zeggen ze: "Die loopt erbij als een foorwijf"
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat wordt uiteraard ook gezegd. Fooraap, dat past enkel bij mannen.
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Mja, de exacte betekenis ken ik niet. Maar 'fooraap' is (denk ik) synoniem voor onnozelaar.
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Een barakî is een marginalerd die ver verwijderd staat van de samenleving in Wallonië. Een voorbeeld van barakîs zijn de volgende boeren uit de provincie Luik. In dit specifiek voorbeeld betreft het mannen die hun vrouwen verbieden samen met hen te eten en die beweren hun vrouw 'gedresseerd' te hebben. Die bovendien ook niet mooi Frans kunnen praten. Dit zijn misdadige barakis bovendien dus.
http://www.youtube.com/watch?v=um5H85UfTrY Het woord barakî komt van het Waalse dialect en betekent 'woonwagenbewoner' (baraquier)
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 12 november 2010 om 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al van heel jong kwam ik in contact met kindjes die een andere taal spraken, het leek mij precies evident dat er verschillende talen waren...
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en als antwoord op de vraag: bij mij hangt dat er precies vanaf. als ik te land met duup heb gepraat begin ik in 't antwerps te denken :s :s :s
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Bij ons thuis werd algemeen Nederlands gesproken maar ik groeide op in een omgeving waar een afgeleid soort Brabants dialect werd gesproken. Als mijn moeder naar haar familie belde hoorde ik haar vaak ineens overschakelen naar een saksisch dialect. Ik vond dat altijd wel grappig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Algemeen Nederlands, al komt er steeds meer tussentaal in voor. In het Frans denken doe ik, ook na 3 jaar Brussel en een tweetalige dienst, nog steeds zelden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het meest bizarre soms is, is dat ge met iemand die Nederlands spreekt, soms gewoon in het Engels spreekt (Internationale omgeving... ) of je bent er in het Nederlands tegen aan het klappen er komt een andere nationaliteit bijstaan, ge switcht zonder probleem naar Engels of Frans, en dan als die persoon weer weg is, blijft ge in het Engels of Frans spreken, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() Ik spreek AN met West-Vlaamse tongval.
Tussen mijn mede West-Vlaamse expats natuurlijk: West-Vloms. Ik denk in het AN, als ik een dag Engels moet spreken schakel ik automatisch over op het denken in het Engels. Frans spreek ik minder vlot, ik moet al meer dan een week ondergedompeld zijn om in het Frans te beginnen denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik keek eens naar Motus (France2?) en een Belgisch koppel vormde het woord "mappe", daar hadden die Fransen nog nooit van gehoord!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Mijn favoriet: ça pend mes couilles dehors!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn Waalse collega's kenden 1 woord zeer goed: "on va donner un drink".
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overwegend Engels.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Waarom niet? Het gebeurt gewoon. Ik denk ook wel eens in het nep-Afrikaans, of in het Frans, maar in dat laatste geval loop ik wel na anderhalf woord al vast en schakel ik maar gewoon weer over op het Nederlands.
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |