![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als die Tea Party movement zo geweldig is, waarom zitten ze dan onder Republikeinse vlag? Is dat louter omdat het racistische aspect dat minstens impliciet in beide bewegingen terug te vinden is, belangrijker is dan andere tegenstellingen? Of ontkennen we nu dat de "we" in "We want America back" de conservatieve blanke Amerikaan is die niets liever doet dan teruggrijpen naar de protestantse idealen van de founding fathers?
![]() |
#44 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja; ik ontken dat eigenlijk. Daar is immers niet echt bewijs van. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de 'contract for America', dan zie ik daar toch een redelijk agenda in. Kan je die claim ook substantieel maken, gebaseerd op publicaties van de belangrijkste tea party organisaties? 1, 3, 4, 5, 6, 9 en 10 lijken mij los van de ideologie zeer redelijk. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat lijkt me nogal duidelijk: TP kandidaten staan op republikeinse lijsten.
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
http://pewresearch.org/pubs/1701/pol...ders-religious http://pewresearch.org/pubs/1791/201...-religion-vote http://www.huffingtonpost.com/2009/0..._n_187554.html http://www.spiegel.de/spiegel/0,1518,726154,00.html http://www.huffingtonpost.com/2009/0..._n_286933.html http://www.groundreport.com/Business...Racism/2921697 http://eagletonpoll.blogspot.com/201...-continue.html Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 15 november 2010 om 15:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn de TP'ers die op republikeinse lijsten gaan staan (niet republikeinen die op TP lijsten gaan staan, zoals u beweert dat ik gezegd zou hebben), dus de TP'ers zijn in essentie republikeinen. Als je hun stemgedrag van de voorbije jaren zou nagaan, dan ben ik ervan overtuigd dat het allemaal GWBush stemmers zijn geweest.
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Sarah Palin wel vanuit het establishment komt, is natuurlijk ook waar. daaruit volgt echter niet dat de TP in zijn geheel de volledige goedkeuring krijgt daarvan, he. Meer zelfs; er is zelfs een plek waar een kandidaat gesteund door Palin het heeft afgelegd tegenover een kandidaat gesteund door de TP zelf. Als je wilt, dan zoek ik even de referentie op. Citaat:
Wat je echter niet hard hebt gemaakt, is de stelling dat (1) racisme belangrijker is dan andere tegenstellingen en (2) dat 'we want America back' niets meer is dan 'de conservatieve blanke Amerikaan die teruggrijpt naar de Protestantse idealen van de founding fathers'. Tenzij 'protestant's ineens synoniem is met 'constitutioneel gelimiteerde overheid, niet teveel deficit, en dergelijke'. Want dat is, uiteindelijk, nog steeds Bemerk ook de non sequitur van de conclusie van deze zogenaamde dr. Parker. Zie je hem?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 15 november 2010 om 16:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit, alweer, dat ze op Republikeinse lijsten staan, betekent niet zoveel in een in essentie 2 partijen systeem. Alweer; je bent blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat de TP-gesteunde kandidaten een zware horzel zijn voor de Republikeinse top.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() @Adrian
ik bergijp dat je niet alle punten van TP volgt; hoe zit het met deze? Citaat:
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 15 november 2010 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Met het vlaams blok bedoel je ?..en dan nog met een veel extremer ieder-voor-zich ultraliberaal Amerikaans sausje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Emissie-handel is een onderwerp waar ik echt geen mening over heb, vermits dit een welbepaalde beleidskeuze is (er zijn er anderen; zoals adaptatie) tot een probleem dat ik niet begrijp. Het is een beetje pretentieus om daar een mening over te hebben. Vanuit het standaard analytische kader lijkt het mij wel de taak van de voorstanders van de interventie om te beargumenteren waarom deze effectief het probleem zal oplossen, op basis van welke formulering van het probleem er gehandeld wordt en waarom de standaard capture-beweging (door de industrie) hier niet van toepassing zou zijn. 't is aan de voorstanders om te beargumenteren dat er hier geen nirvana-fallacy gemaakt wordt, niet aan de tegenstanders om het tegendeel te bewijzen. Een kleine blik op wikipedia leert ons dat er effectief al serieuze problemen zijn met het Amerikaanse cap&trade programma; maar 'logischerwijze' is natuurlijk alle tegenstand ingegeven door ideologen die alles ontkennen. ![]() Ik heb wel nog altijd niet echt een bewijs gezien dat 'het klimaat' zo'n denderend groot probleem is als sommige andere zaken (cfr. gebrek aan instituties in grote delen in Afrika, toenemende pensioenlasten in de eerste wereld, etc.) en ook geen bewijs dat we er wel degelijk moeten tegen optreden - los van problemen dat als we er tegen zouden moeten optreden; waarom dat overheidsactie daar het meeste geschikt voor is en ook geen analyse of dat de huidige interventies misschien slechter zijn dan als er niets was gebeurd. Dus een beetje scepticisme lijkt me sowieso wel terecht. 'Ideologisch' gaat mijn voorkeur in ieder geval uit naar adaptatie in plaats van grootschalige planning van het klimaat - waar het in weze op neer komt. 'k zie gelijkaardige problemen tussen economische modellen en klimaatmodellen, net zoals ik niet denk dat zelfs als er een theoretische oplossing is, dat die bereikt zal worden via het politieke proces. Hoe belangrijker immers de interventies worden, hoe aantrekkelijker ze worden voor lobbygroepen; denkend dat daaruit goed beleid zal komen lijkt mij op het naïeve af.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 15 november 2010 om 18:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ze repeteren gewoon wat hun voorgekauwd is. Wat ik er van gezien heb zijn het een achterlijke bende bruinhemden.
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Tja, met die klimaatveranderingsontkenners zullen andere landen er toch weer onrechtstreeks weer te maken gaan hebben.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 15 november 2010 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Alleen vrees ik dat de Tea Party al lang gekaapt is door zij die ook al de Democratische en de Republikeinse partij gekaapt hebben. Maakt in wezen niet veel uit voor wie de Amerikanen stemmen, de basis van het beleid (ervoor zorgen dat de wapen-, de farmaceutische, de energie-industrie enz. aan hun trekken komen) blijft toch hetzelfde bij Republikeinse & Democratische presidenten. Zie ook Europa & België.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 november 2010 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na een islamische keniaan is het nu wel eens tijd voor een vrouw in het witte huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |