![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Na de (eventuele)splitsing blijf ik werken in vlaanderen..en verhuis naar wallonië als ik van de 'trek' mijn rustige oude dag wil slijten..
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dit gaat in wezen voorbij aan het idee van "laat links en rechts totdat we een Vlaamse staat hebben." Een partij met èèn enkel programmapunt is tamelijk extreem, naar mijn idee zou het beter (en veel sneller) zijn dat men op persoonlijk niveau het links-rechts idee laat varen zodat we samen ( de vlaming) op een partij kunnen stemmen die het einde van belgie in haar programma draagt. Voor mij is het eender ofdat deze partij in Belgie links of rechts is, zolang ze Belgie maar afbreekt. Je begrijpt toch, dat in de overbruggingsperiode die met het einde van Belgie gepaard zal gaan, er nieuwe Vlaamse partijen zullen opgericht worden, met Vlaamse programma's? Wallonie hoeft dat niet te doen, die hun partijen zijn sowieso Waals van inborst. Welnu, als je denkt dat er een nieuwe partij met èèn enkel programmapunt moet komen voordat Vlaanderen zich verenigt tegen Belgie, ik wil er over denken praten en aan meewerken. maar we moeten realistisch blijven, ik word vijftig jaar volgend jaar en ik zou Belgie graag kapot hebben tijdens mijn leven. Is het realistisch van zo'n èèn programmapartij op te richten en te denken dat we Belgie binnen tien vijftien jaar kapot hebben, Want anders steun ik evengoed het VB of de N-VA. En ofdat die dan links of rechts zijn maakt me helemaal niets uit.
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen dat Walen u vriendelijk ontvangen. Ik ben er zeker van dat als je erop wijst dat je altijd tegen Vlaanderen bent geweest ze u zullen verwelkomen als "frere belge.".
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is het goed. Citaat:
Begrijp je, loslaten dat concept. Citaat:
De andere manier is dat iedereen zijn links/rechts opgeeft. Ik wil gerust in een (nieuwe) partij stappen die links en rechts achter zich laat. Een partij waarin oplossingen gekozen worden in het belang van de Vlaming, zonder dat er ideologische zever en/of emoties aan te passen komen. En de hoofdzaak moet zijn, Vlaanderen onafhankelijk, Belgie kapot. Ik denk niet dat we de N-VA en het VB zover gaan krijgen dat ze hun macht en programma gaan afgeven. Die vormen uiteraard hun eigen belangengroepen. Het zwaartepunt in de strijd tegen Belgie ligt in het Vlaamse parlement. Het is daarom dat al de Vlaamse Minister-Presidenten altijd uit een Belgicistische partij komen. Vanuit Vlaanderen moeten we de strijd tegen Belgie opvoeren. Begrijp je het belang? We hebben voor die nieuwe partij zelfs geen federale versie nodig, een Vlaamse is genoeg. In het Vlaamse parlement moet er een anti-Belgische meerderheid komen. Al het eindeloze en overloze gezwets op federaal niveau zal voor Vlaanderen nooit iets opbrengen, het zal altijd zonder meerwaarde voor Vlaanderen zijn. En let op, als je dat nu zegt tegen een Vlaams parlementslid, dan zal die zeggen, je kan er toch niets aan veranderen, het moet in het Belgische parlement. Ook zij beschouwen het Vlaamse niveau als kleuterniveau, en dat is de belangrijkste strategische vergissing die ze ook maar kunnen maken. Van zulk belang zelfs dat ik soms denk dat ze van kwade wil zijn eerder dan dom.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evengoed niet eenvoudig.
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() De vraag is: als je die niet haalt, wat ga je dan doen? Hoe ga je stemmen op de andere voorstellen??
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee je eigenlijk de onzin van die godsvredefabel aantoont.
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo werkt het in de partijpolitiek he, je zoekt een partij die zo nauw mogelijk aansluit bij je eigen politieke voorkeur. Je kan daar nooit van verwachten dat ze volledig op dezelfde lijn met je eigen gedachtengoed gaan liggen. Ik zou ook liever een separatistische partij zien opkomen met rechtsliberale standpunten, maar zolang dat niet gebeurd zal ik het moeten doen met één van de huidige partijen.
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarin heeft hij gelijk. En met wat hij zegt en jouw reactie erop is er eentje van "Ik wil geen Vlaanderen dat niet van mijn partij is". De slaafse Vlaming die onderling verdeeld wil blijven. Dat zie je niet bij de Brusselse heren van de macht, hoor. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Eerst splitsen en daarna zien we wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In een onafhankelijk Vlaanderen zal SPA zijn plaats wel vinden en zie ik vooral een strijd tussen VLD & NVA omdat die op socio-economisch vlak zo goed als dezelfde standpunten innemen. Op etisch vlak is VLD gelukkig heel wat opener. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of moet NVA dan naar nieuwe verkiezingen gaan met de slogan" wij doen sowieso niet mee"? |
|
![]() |