Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 01:25   #41
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
als ik in't buitenland ben ben ik BESCHAAMD om te moeten toegeven dat ik uit belgikske kom....

laatst was ik in Brussel bij een Roemeen die doodleuk wist te vertellen dat ze in zijn land tegen de mensen zeggen dat ze in belgië zo dom zijn dat ze je geld geven als je naar hier komt en zegt dat je niks hebt en asiel wil aanvragen, zélfs op de hoeken van de straten delen ze geld uit... je moet gewoon met een plastieken potje van auto tot auto gaan en eens triestig kijken naar de mensen die voor t'rood licht staan en je krijgt al geld !
er bestaan zelfs handleidingen voor... enkele jaren terug was er in koppen denk ik een reportage over. Dan lieten ze zien hoe een linkiewinkie aan een groep azielzoekers kwam uitleggen wat ze juist moesten doen, welke procedures ze moesten volgen, om alles uit de kan te kunnen halen... zelfs voor het voeren van hongerstakingen en het bezetten van kerken waren er handleidingen...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 24 november 2010 om 01:27.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 01:47   #42
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
zo werkt het hier in thailand ook waar ik woon, geen geld ROT OP!!!
Pedofilie is hier natuurlijk niet te koop, geld of niet.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 05:42   #43
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
als ik in't buitenland ben ben ik BESCHAAMD om te moeten toegeven dat ik uit belgikske kom....

laatst was ik in Brussel bij een Roemeen die doodleuk wist te vertellen dat ze in zijn land tegen de mensen zeggen dat ze in belgië zo dom zijn dat ze je geld geven als je naar hier komt en zegt dat je niks hebt en asiel wil aanvragen, zélfs op de hoeken van de straten delen ze geld uit... je moet gewoon met een plastieken potje van auto tot auto gaan en eens triestig kijken naar de mensen die voor t'rood licht staan en je krijgt al geld !
Roemenen bedelen enkel in Belgie
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:00   #44
louis1949
Banneling

Standaard

we zijn hier over illegalen bezig en gij begint over pedofilen, ik ben geen pastoor zenne
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:02   #45
louis1949
Banneling

Standaard

verhofstad rechts wat een grap
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 16:59   #46
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
En door wie komt dit denk je? Ik zag deze morgen een uitzending op de redactie. Vandelanotte kocht enkele jaren terug enkele gebouwen om opvang te voorzien. Rechts komt aan de macht in belgie, die gebouwen worden onmiddelijk verkocht...resultaat = geen plaats, resultaat = hotels, resultaat = een nog grotere toestroom.

Uiteraard weten maar weinig rechtse jongens dit in Belgie..neen die zijn te druk met hun vingertjes te wijzen.
Maar...!!!! Er MOET voor die mensen geen gebouwen opgekocht worden. Die moeten hier gewoon NIET gehuisvest worden, en afreizen naar andere landen. Of beter : thuisblijven. Het thuis beter maken. Hard werken, staatshervormingen eisen en verkrijgen na lange strijd, betere sociale voorzieningen en lonen afdwingen, zoals onze voorouders hier deden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 18:59   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap soms niet goed wat mensen verwachten?

"stop de asielwaanzin"...dus we voorzien geen opvang meer.

op een of andere magische manier stopt dan plots de toestroom van asielzoekers? Waar gade die steken? Heeft 1 slimmerik nagedacht wat met die mensen moet gebeuren?

Het probleem is niet zo simpel, sommige van die mensen VERHONGEREN letterlijk in hun landen. Welk walgelijk wezen heeft het lef, omdat hij toevallig het geluk gehad heeft in een rijk land geboren te worden, zo arrogant te zijn te denken te kunnen beslissen wat het lot van die asielzoekers moet gaan zijn?

Ons land is niet enkel te klein voor asiel, maar de geest ervan is veel kleiner...ik schaam me telkens dood Belg te zijn.
Misschien omdat er in die landen teveel mensen en te weinig werk is?

Zijn we inmiddels niet in hetzelfde straatje aan het belanden door ze na te doen?

Enfin men moet keuzes maken hé?
Straatarm worden of niet straatarm worden.
Voor politiekers zijn dat serieuze onderhandelingen telkens.
Oud 24 november 2010, 19:12   #48
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Na de zoveelste reactie welke allemaal duidelijk erop wijzen dat er absoluut niets is begrepen van mijn initiele respons, ga ik het nogmaals trachten te verduidelijk...maar dan zo simpel ik kan.

Asielzoeker = slachtoffer (probeer het woord = "asielzoeker" te begrijpen alvorens groen uit te slaan. Reacties als "jamaar diene van hierrechtover zijnen onkel weet van ene dat zogezegd asiel aanvroeg maar eigenlijk op jeanine heeft gezeten en daar wou blijven", hebben hier dus geen betrekking op)
overheden = schuldigen
oplossing = overheden moeten veranderen
geen oplossing = asielzoekers als stront behandelen
ook geen oplossing = hotels
waarom? = nog meer asielzoekers
welke is dan oplossing = opvangen en enkel voedsel en onderdak geven
waarom = het zijn mensen...en we behandelen beesten beter..een straathond wordt zelfs van straat geplukt
wat is geen oplossing = buiten laten doodvriezen
waarom? = als je jezelf die vraag hebt gesteld, maak dan best een afspraak met een therapeut..

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 24 november 2010 om 19:14.
Oud 24 november 2010, 19:25   #49
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

't Begint al een goede richting uit te gaan viaSanctus ondertussen gebeuren er wel minder fraaie zaken:

http://www.hbvl.be/limburg/heusden-z...t-carport.aspx

en het gevolg

http://www.hbvl.be/limburg/heusden-z...-geldnood.aspx

CD&V ... meer woorden zijn niet meer nodig
Oud 24 november 2010, 19:32   #50
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
't Begint al een goede richting uit te gaan viaSanctus ondertussen gebeuren er wel minder fraaie zaken:

http://www.hbvl.be/limburg/heusden-z...t-carport.aspx

en het gevolg

http://www.hbvl.be/limburg/heusden-z...-geldnood.aspx

CD&V ... meer woorden zijn niet meer nodig
dat zijn de schuldigen...niet de asielzoeker...ge moet zot zijn niet naar een land te willen verhuizen waar ze met hun geld naar uw hoofd gooien. Wij met ons bedrijf zijn ook sterk op het midden oosten gefocust en meer en meer China...We gaan waar het geld is...

Ik zou 1 groot gebouw neerzetten met 1000 kamertjes van 2 meter op 3 meter en iets grotere als er kinderen zijn. Tafeltje, bed en 5 toiletten per 100 kamers. Meer moet dat niet zijn. Geef hen eten en drinken en stuur hen zo snel het kan terug (als dat mogelijk is uiteraard)

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 24 november 2010 om 19:34.
Oud 24 november 2010, 19:36   #51
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zijn de schuldigen...niet de asielzoeker...ge moet zot zijn niet naar een land te willen verhuizen waar ze met hun geld naar uw hoofd gooien. Wij met ons bedrijf zijn ook sterk op het midden oosten gefocust en meer en meer China...We gaan waar het geld is...

Ik zou 1 groot gebouw neerzetten met 1000 kamertjes van 2 meter op 3 meter en iets grotere als er kinderen zijn. Tafeltje, bed en 5 toiletten per 100 kamers. Meer moet dat niet zijn. Geef hen eten en drinken en stuur hen zo snel het kan terug (als dat mogelijk is uiteraard)

Daarom dat ik voorstander ben van hoofdelijke verantwoordelijkheid voor politici

Er zijn gebouwen genoeg van't leger
Oud 24 november 2010, 20:48   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na de zoveelste reactie welke allemaal duidelijk erop wijzen dat er absoluut niets is begrepen van mijn initiele respons, ga ik het nogmaals trachten te verduidelijk...maar dan zo simpel ik kan.

Asielzoeker = slachtoffer (probeer het woord = "asielzoeker" te begrijpen alvorens groen uit te slaan. Reacties als "jamaar diene van hierrechtover zijnen onkel weet van ene dat zogezegd asiel aanvroeg maar eigenlijk op jeanine heeft gezeten en daar wou blijven", hebben hier dus geen betrekking op)
overheden = schuldigen
oplossing = overheden moeten veranderen
geen oplossing = asielzoekers als stront behandelen
ook geen oplossing = hotels
waarom? = nog meer asielzoekers
welke is dan oplossing = opvangen en enkel voedsel en onderdak geven
waarom = het zijn mensen...en we behandelen beesten beter..een straathond wordt zelfs van straat geplukt
wat is geen oplossing = buiten laten doodvriezen
waarom? = als je jezelf die vraag hebt gesteld, maak dan best een afspraak met een therapeut..
Dat is allemaal wel just zenne, maar buitenlandse regeringen hebben nu toch wel lak aan onze mening zeker?
Wat kan het hun schelen dat hun mensen honger en kou hebben, de plaatselijke notabelen hebben paleizen kunnen bouwen door hun mensen uit te zuigen.
En dan komen ze naar hier, tot daar nog ergens akkoord.
Maar dan zitten ze wel hier bij ons aan ons sociaal verzekeringfonds, ons opgespaard geld voor noodgevallen en pensioenen en uiteindelijk zitten wij zonder pensioenen en geld voor noodgevallen.
En misschien is het al eens iemand opgevallen dat onze "leiders" rijkelijker dan gewoonte aan het worden zijn?
Systeem land van kus mijn kloten allemaal.
En de regeringen van die landen zijn maar al te blij dat er een paar 10duizenden minder op hun straten staan te protesteren. Zo gaat er daar dus ook niks veranderen hé?

Stuur ze maar terug, geef hun desnoods een blaffer mee om op hun lokale dieven te schieten als het hun niet aanstaat. Met de complimenten van België.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 november 2010 om 20:50.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 21:14   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

op een of andere magische manier stopt dan plots de toestroom van asielzoekers? Waar gade die steken? Heeft 1 slimmerik nagedacht wat met die mensen moet gebeuren?

Het probleem is niet zo simpel, sommige van die mensen VERHONGEREN letterlijk in hun landen. Welk walgelijk wezen heeft het lef, omdat hij toevallig het geluk gehad heeft in een rijk land geboren te worden, zo arrogant te zijn te denken te kunnen beslissen wat het lot van die asielzoekers moet gaan zijn?

Ons land is niet enkel te klein voor asiel, maar de geest ervan is veel kleiner...ik schaam me telkens dood Belg te zijn.
Wat ik mij afvraag is hoe jij op een of andere magische manier gaat uitmaken wie nu juist voor opvang in aanmerking komt.
Zijn het alleen degenen die hier geraken die letterlijk liggen verhongeren in hun land ?
Hoeveel mensen zou je in hun land van een hongerdood kunnen redden met het geld dat hier in zakken van de asielindustrie verdwijnt ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 21:23   #54
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Kijk, Berlusconi betaalt Muammar Gadaffi nu al voor het tegenhouden van migranten aan de Libische grens zodat die mensen niet eens meer tot aan de kust geraken en dus niet meer kunnen inschepen naar Italië. Het aantal vluchtelingen is daar dan ook enorm gedaald. Nu vraagt diezelfde Gaddafi aan de EU 5 miljard euro om zijn beleid te versterken en nog meer migranten aan de grenzen tegen te houden. Want vergis u niet: de grootste migratiestromen doen zich niet voor in Europa natuurlijk. Wel in Afrika zelf, tussen Mali, buurlanden en Libië en intern in sommige landen zoals Irak en Afghanistan natuurlijk en zoals altijd overal (en bijvoorbeeld heel fel in China en Latijns-Amerika) van het platteland naar de steden.

Je kan die migratiestromen niet tegenhouden tenzij je ervoor zorgt dat die mensen geen economische reden hebben om te migreren. Als we dat belangrijk vinden, dan moeten we de economie op een heel andere lijst schoeien. Dan gaat het om het creëren van welvaart daar waar de mensen wonen in plaats van het exporteren van die welvaart naar Europa.

Als we de welvaart in Europa blijven importeren dan imporeteren we volens nolens ook de migranten op zoek naar welvaart.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 21:45   #55
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
er bestaan zelfs handleidingen voor... enkele jaren terug was er in koppen denk ik een reportage over. Dan lieten ze zien hoe een linkiewinkie aan een groep azielzoekers kwam uitleggen wat ze juist moesten doen, welke procedures ze moesten volgen, om alles uit de kan te kunnen halen... zelfs voor het voeren van hongerstakingen en het bezetten van kerken waren er handleidingen...
Jowelle Milket doet dat nog steeds.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 00:19   #56
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Kijk, Berlusconi betaalt Muammar Gadaffi nu al voor het tegenhouden van migranten aan de Libische grens zodat die mensen niet eens meer tot aan de kust geraken en dus niet meer kunnen inschepen naar Italië. Het aantal vluchtelingen is daar dan ook enorm gedaald. Nu vraagt diezelfde Gaddafi aan de EU 5 miljard euro om zijn beleid te versterken en nog meer migranten aan de grenzen tegen te houden. Want vergis u niet: de grootste migratiestromen doen zich niet voor in Europa natuurlijk. Wel in Afrika zelf, tussen Mali, buurlanden en Libië en intern in sommige landen zoals Irak en Afghanistan natuurlijk en zoals altijd overal (en bijvoorbeeld heel fel in China en Latijns-Amerika) van het platteland naar de steden.

Je kan die migratiestromen niet tegenhouden tenzij je ervoor zorgt dat die mensen geen economische reden hebben om te migreren. Als we dat belangrijk vinden, dan moeten we de economie op een heel andere lijst schoeien. Dan gaat het om het creëren van welvaart daar waar de mensen wonen in plaats van het exporteren van die welvaart naar Europa.

Als we de welvaart in Europa blijven importeren dan imporeteren we volens nolens ook de migranten op zoek naar welvaart.
Zwarte migranten worden in Lybië uitgebuit. Zij maken volledig deel uit van de plaatselijke economie. Zij werken als quasi slaven, en doen er ongeveer 2 jaar over om een zeker som opzij te zetten van hun schamel loon, dat ze dan aan Lybische mensensmokklelaars geven om hun met de speedboot tot in Italië te varen. Lukt het, vnden wij deze vluchtlingen terug in de E.U.-landen, worden zij gesnapt, is het terugkeer Lybië, voor nog een paar jaar onderbetaald zwartwerk. De gehele Lybische bevolking maakt van hun diensten gebruik, en hun chef trekt dan nog eens geld ook nog van Europa, om ze zogezegd tegen te houden...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 09:40   #57
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zwarte migranten worden in Lybië uitgebuit. Zij maken volledig deel uit van de plaatselijke economie. Zij werken als quasi slaven, en doen er ongeveer 2 jaar over om een zeker som opzij te zetten van hun schamel loon, dat ze dan aan Lybische mensensmokklelaars geven om hun met de speedboot tot in Italië te varen. Lukt het, vnden wij deze vluchtlingen terug in de E.U.-landen, worden zij gesnapt, is het terugkeer Lybië, voor nog een paar jaar onderbetaald zwartwerk. De gehele Lybische bevolking maakt van hun diensten gebruik, en hun chef trekt dan nog eens geld ook nog van Europa, om ze zogezegd tegen te houden...
² exactly my point! Vele van die mensen zijn overal het slachtoffer..
Oud 25 november 2010, 10:22   #58
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De problemen moeten in het land van herkomst aangepakt worden.
Door het laks asielbeleid in België (als je al van beleid kan spreken) zorgt voor een ongekend aanzuigeffect (4 keer zoveel als de ons omringende landen). België kan dit niet meer aan. Onze eigen mensen verhongeren en verkommeren terwijl wij bij de zwaarst belaste bevolking van de Eurozone horen. Mensen worden dit niet beu maar kotsbeu.

Wij betalen, betalen en betalen, ondertussen is er geen geld voor:
- Wegenonderhoud
- Pensioenen
- Onderzoek naar kanker, hart en vaatziekten.
- Een fatsoenlijke gezondheidszorg (zonder extra verzekering ziek worden ....).
- ......
Oud 25 november 2010, 10:23   #59
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
precies! en daar moet aan gewerkt worden. Niet de dweilen weggooien omdat we de open kranen beu zijn...Dat lost het probleem niet op.
De kranen dicht draaien zou al een flink stuk helpen.
Oud 25 november 2010, 10:25   #60
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Omdat we geen streng beleid hebben zoals in Duitsland en Nederland.
De NVA speelt zo graag met het grote voorbeeld van deze beide landen.
Wel dat ze er dan ook maar voor zorgen dat we een beter beleid krijgen.
Ik vind het nu al niet kunnen dat de derde taal in Brussel het Arabisch is,
na het Frans en het Engels.
Wat verwijt je de N-VA in deze?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be