Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 23:06   #41
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik vind het stuitend. Je kan hier op Walen en Marokkanen schelden zoveel je wil, je kan een hele politieke visie verengen tot linkiewinkies en iedereen die mensenrechten au serieux neemt verengen tot islamofiel en ieder die kritiek heeft op Israël degraderen tot antisemiet. Dat moet allemaal maar kunnen.
Maar als er een speldeprikje wordt uitgedeeld naar een ander forumlid, dan wordt er op de driekhoekjes geklikt en dan word je geschorst. Het is hier een hoogst kinderachtige bedoening geworden.
Evenzo zou men met net zoveel recht het volgende kunnen stellen:

Ik vind het stuitend. Je kan hier op Vlamingen, christenen en joden schelden zoveel je wil, je kan een hele politieke visie verengen tot blokkerkes en iedereen die mensenrechten au serieux neemt verengen tot islamofoob en ieder die kritiek heeft op de islam degraderen tot moslimbasher. Dat moet allemaal maar kunnen.
Maar als er een speldeprikje wordt uitgedeeld naar een ander forumlid, dan wordt er op de driekhoekjes geklikt en dan word je geschorst. Het is hier een hoogst kinderachtige bedoening geworden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 23:10   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Mijn kennis van het aids-virus en evolutionaire processen is te beperkt om er zinvolle dingen over te zeggen, maar de uitlating naar Hot Marijke toe was zeker terecht.

Voor het overige sluit ik me aan bij Johan Bollen en Ganzenbordfan. Het goede nieuws daaraan is dat Flanels verbanning ook mijn forumconsumptie zal doen afnemen. Die is toch hoe langer hoe minder de moeite.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Begrijpelijk doch jammer, want ik vind uw posts bijzonder sterk. Ze behoren tot de weinigen waarvoor ik nog de moeite doe om te lezen.
Ik ook.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2010 om 23:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 23:13   #43
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet meer lees is de sector 'binnenland', het hele subforum.

Het subforum 'verkiezingen 2010' evenzo.

Daar word je ziek van als je dat blijft lezen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 november 2010 om 23:14.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 23:22   #44
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
²

Net alsof iedereen zich daar spontaan zorgen over begint te maken ...
Dat was uiteraard ironisch bedoeld. Zie ook de witte lettertjes...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 23:26   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Kijk he, velen vinden dat flanelcondoom hier heel wat interessante dingen neerpoot. Anderen vinden dat hij te veel persoonlijke aanvallen maakt, of wat dan ook.

Even hypothetische cijfers (dus niét mbt flanel): stel dat iemand 400 interessante posts maakt per week, en een paar oninteressante met een persoonlijke aanval erin.

Zo iemand heb ik dan liever op dit forum dan iemand die hier 7 posts per week maakt, waarvan een paar oninteressante met een persoonlijke aanval erin. Toch zijn ze beiden even snel geband.

Snap je dat? Of is dat te moeilijk voor je?
Ja jongen, en iemand die 5 uur per dag in zijn auto zit te rijden gaat gemakkelijker geflitst worden dan iemand die 1 keer per maand in zijn auto gaat rijden. Dat wilt niet zeggen dat het reglement softer moet zijn voor de eerste, of dat de tweede minder mag dan de eerste.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 23:28   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ook.
nog een ook.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 23:36   #47
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Kijk he, velen vinden dat flanelcondoom hier heel wat interessante dingen neerpoot. Anderen vinden dat hij te veel persoonlijke aanvallen maakt, of wat dan ook.

Even hypothetische cijfers (dus niét mbt flanel): stel dat iemand 400 interessante posts maakt per week, en een paar oninteressante met een persoonlijke aanval erin.

Zo iemand heb ik dan liever op dit forum dan iemand die hier 7 posts per week maakt, waarvan een paar oninteressante met een persoonlijke aanval erin. Toch zijn ze beiden even snel geband.

Snap je dat? Of is dat te moeilijk voor je?
Misschien een limiet zetten op het aantal posts dat iemand kan doen, per week en per subforum.
Oud 24 november 2010, 23:38   #48
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Misschien een limiet zetten op het aantal posts dat iemand kan doen, per week en per subforum.
'k denk dat dat zo het idee is van een ban
Oud 24 november 2010, 23:40   #49
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
'k denk dat dat zo het idee is van een ban
Van 400 naar nul is wel een, euh, 'radicale breuk', nietwaar.
De betrokkenen hun maag zou wel eens kunnen keren
Oud 24 november 2010, 23:40   #50
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

wat ben ik als proletarisch-onpersoon-van-deze-tijd toch blij (jippie, weeral blij!) dat ik over zo'n dingen niet nadenk en dus al zeker geen zinnige mening kan hebben.
Oud 24 november 2010, 23:49   #51
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wat ben ik als proletarisch-onpersoon-van-deze-tijd toch blij (jippie, weeral blij!) dat ik over zo'n dingen niet nadenk en dus al zeker geen zinnige mening kan hebben.
Dat is OK zolang je niet vervalt in anti-intellectualisme. Want de intellectueel kan ook een proletariër zijn, en dus een bondgenoot.
Oud 25 november 2010, 00:57   #52
Heftruck

Standaard

Ik sluit mij aan bij Johan Bollen, Ganzenbordfan, Andy en anderen die ik waarschijnlijk over het hoofd kijk.

Flanelcondoom is een meester in mensen spiegelen aan zichzelf. Zowat elke provocatie van Flanelcondoom is terecht. Blijkbaar slaan velen liever de spiegel stuk dan hun eigen fouten onder ogen te zien.

De scheldpartijen en de haat die gepropageerd worden onder Binnenland, Europa, Internationaal en Immigratie en integratie lopen de spuigaten uit en zijn bij momenten misselijkmakend. Containment werkt niet. Het loopt gewoon steeds meer over in andere subfora.

De hevige (en terechte!) provocaties van Flanelcondoom zijn een reactie op de toestand waar dit forum zich momenteel in bevindt. Mijn vraag aan de moderatie is om de koppen te breken over het doel van dit forum en of de huidige situatie daar nog mee in lijn ligt. Een echt aangenaam en gezond discussieklimaat schrijf ik het hier niet meer toe.

Zelf heb ik om deze redenen mijn bijdragen aan politics flink teruggeschroefd. Ik merk dat een heel aantal sterke forummers inmiddels hetzelfde gedaan hebben. Ik zie dat niet meer veranderen, integendeel. Hoe jammer ik het ook vind, stiekem ben ik op zoek naar betere oorden.

Echt, doe er iets aan.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 01:00   #53
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik sluit mij aan bij Johan Bollen, Ganzenbordfan, Andy en anderen die ik waarschijnlijk over het hoofd kijk.

Flanelcondoom is een meester in mensen spiegelen aan zichzelf. Zowat elke provocatie van Flanelcondoom is terecht. Blijkbaar slaan velen liever de spiegel stuk dan hun eigen fouten onder ogen te zien.

De scheldpartijen en de haat die gepropageerd worden onder Binnenland, Europa, Internationaal en Immigratie en integratie lopen de spuigaten uit en zijn bij momenten misselijkmakend. Containment werkt niet. Het loopt gewoon steeds meer over in andere subfora.

De hevige (en terechte!) provocaties van Flanelcondoom zijn een reactie op de toestand waar dit forum zich momenteel in bevindt. Mijn vraag aan de moderatie is om de koppen te breken over het doel van dit forum en of de huidige situatie daar nog mee in lijn ligt. Een echt aangenaam en gezond discussieklimaat schrijf ik het hier niet meer toe.

Zelf heb ik om deze redenen mijn bijdragen aan politics flink teruggeschroefd. Ik merk dat een heel aantal sterke forummers inmiddels hetzelfde gedaan hebben. Ik zie dat niet meer veranderen, integendeel. Hoe jammer ik het ook vind, stiekem ben ik op zoek naar betere oorden.

Echt, doe er iets aan.
Ik zou het niet op de moderatie schuiven, maar eerder naar die sterke forummers. Als die vinden dat het hier slecht gaat, dan kunnen jullie toch jullie goede discussies voeren. Indien er een paar pipo's die dan verneuken, dan kun je die toch gewoon negeren en jullie discussie verder zetten.

In het andere geval: wat denk je dat de moderatie zou moeten doen.

Laatst gewijzigd door Inno : 25 november 2010 om 01:01.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 01:37   #54
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht

Echt, doe er iets aan.
Geachte,
Een oprechte oproep verdient een uitgebreid antwoord.

Om te beginnen wordt hier wel erg gespeculeerd over de oorzaak van de ban van flanelcondoom maar weet niemand de werkelijke reden. Die reacties vind ik dan ook erg voorbarig.

Inhoudelijk sterke forummers kunnen door de stevige posities die zij innemen in de vaak heftige discussies op den duur tegen een permban oplopen. Dat is ook de reden dat wij er onlangs een aantal, waaronder flanelcondoom, hebben laten terugkeren op het forum.

Dit is echter wel een politiek discussieforum bedoeld voor volwassenen. Op dit forum is veel toegestaan maar men heeft zich wel te houden aan een paar eenvoudige regels om het prettig en leefbaar te houden. Dat men af en toe eens uit de bocht vliegt is begrijpelijk en levert niet meteen een ban op. Maar men kan zich afvragen of iemand wel zo'n sterke forummer is als hij of zij voortdurend en structureel de toevlucht moet nemen tot persoonlijke aanvallen of beledigingen. Misschien kunt u hierbij uzelf als voorbeeld nemen. U bent nu bijna 5 jaar actief op dit forum en hoeveel banpunten heeft u?

Voor wat betreft het aangenaam en gezond discussieklimaat zal het u verbazen hoeveel meldingen wij ontvangen, ook van zogenaamde ''sterke forummers'', met als enige bedoeling een politieke tegenstander geband te krijgen. Hierbij wordt vaak geen middel geschuwd.

De volstrekt tegengestelde meningen over deze kwestie van de Ministe van Agitatie en Sus Iratus laten zien dat zowel links als rechts, progressief als conservatief zich af en toe tekort gedaan en geviseerd voelen. Voor beide meningen is wat te zeggen. Ik zie hiervoor maar twee oplossingen: Ofwel een zwaar gecensureerd forum waar elke onwelgevallige mening wordt geweerd, ofwel een forum waarbij de forummers elkaar het licht in de ogen gunnen en er op niveau wordt gediscussierd, zeker door de zogenaamde ''sterke forummers''.

Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.

Vriendelijke groet,
Arbiter
Arbiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 01:48   #55
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Geachte,
Een oprechte oproep verdient een uitgebreid antwoord.

Om te beginnen wordt hier wel erg gespeculeerd over de oorzaak van de ban van flanelcondoom maar weet niemand de werkelijke reden. Die reacties vind ik dan ook erg voorbarig.

Inhoudelijk sterke forummers kunnen door de stevige posities die zij innemen in de vaak heftige discussies op den duur tegen een permban oplopen. Dat is ook de reden dat wij er onlangs een aantal, waaronder flanelcondoom, hebben laten terugkeren op het forum.

Dit is echter wel een politiek discussieforum bedoeld voor volwassenen. Op dit forum is veel toegestaan maar men heeft zich wel te houden aan een paar eenvoudige regels om het prettig en leefbaar te houden. Dat men af en toe eens uit de bocht vliegt is begrijpelijk en levert niet meteen een ban op. Maar men kan zich afvragen of iemand wel zo'n sterke forummer is als hij of zij voortdurend en structureel de toevlucht moet nemen tot persoonlijke aanvallen of beledigingen. Misschien kunt u hierbij uzelf als voorbeeld nemen. U bent nu bijna 5 jaar actief op dit forum en hoeveel banpunten heeft u?

Voor wat betreft het aangenaam en gezond discussieklimaat zal het u verbazen hoeveel meldingen wij ontvangen, ook van zogenaamde ''sterke forummers'', met als enige bedoeling een politieke tegenstander geband te krijgen. Hierbij wordt vaak geen middel geschuwd.

De volstrekt tegengestelde meningen over deze kwestie van de Ministe van Agitatie en Sus Iratus laten zien dat zowel links als rechts, progressief als conservatief zich af en toe tekort gedaan en geviseerd voelen. Voor beide meningen is wat te zeggen. Ik zie hiervoor maar twee oplossingen: Ofwel een zwaar gecensureerd forum waar elke onwelgevallige mening wordt geweerd, ofwel een forum waarbij de forummers elkaar het licht in de ogen gunnen en er op niveau wordt gediscussierd, zeker door de zogenaamde ''sterke forummers''.

Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.

Vriendelijke groet,
Arbiter
Daarom stelde ik drie pagina's geleden de volgende vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Ik zou toch ook graag weten waarom hij verbannen werd en voor hoelang?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 02:01   #56
Arbiter
Global Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Daarom stelde ik drie pagina's geleden de volgende vraag:
Geachte,

De laatste berisping is gegeven voor flooden.
Zo te zien duurt deze ban 1 maand wegens opgebouwd en nog niet verlopen aantal punten.

Arbiter
Oud 25 november 2010, 02:10   #57
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Flooden, ter verduidelijking:
Citaat:
Iemand heel veel berichten versturen zodat alles vastloopt.
Ook:
Citaat:
flooden = hetzelfde bericht meerdere keren agter elkaar zette.
Oud 25 november 2010, 02:14   #58
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Geachte,

De laatste berisping is gegeven voor flooden.
Zo te zien duurt deze ban 1 maand wegens opgebouwd en nog niet verlopen aantal punten.

Arbiter
Wat heeft hij dan precies geflood? Ik wil echt niet de ambetanterik uithangen, maar ik heb de laatste dagen maar weinig gezien wat een ban rechtvaardigt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 02:26   #59
Arbiter
Global Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wat heeft hij dan precies geflood? Ik wil echt niet de ambetanterik uithangen, maar ik heb de laatste dagen maar weinig gezien wat een ban rechtvaardigt.
Geachte,

Die berichten zijn verwijderd. Ik zal het navragen aan de betreffende moderator. Flooden alleen is echter geen reden genoeg voor een ban. Daarvoor moeten er voldoende punten zijn opgebouwd.

De voorlaatste berisping dateert van twee weken geleden. Deze ban heeft dus niets te maken met eventueel waargenomen actuele provocaties.

Arbiter

Laatst gewijzigd door Arbiter : 25 november 2010 om 02:30.
Oud 25 november 2010, 02:41   #60
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Uitgebreid antwoord van moderatie verdient een dank.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be