![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() B ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen b.
B is op slot.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() jonge jonge |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zulk geval kan je nogal bezwaarlijk die persoon achteraf, bij veroordeling , dat aanrekenen. Wat je misschien wel zou kunnen aanrekenen ( al is het ook bediscussieerbaar ) is regelrechte moedwillige tegenwerking, het op verkeerde sporen brengen van de speurders, leugens etc... maar dan is de vraag weer hoe je dat achteraf gaat kunnen uitmaken en aantonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bepaalde expertises insinueren terwijl je, bv. omwille van begrijpelijke 'privacy redenen' ,geen details kan vrijgeven is wat onnozel.. geen 'B' is dan ook geen 'A' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga daar verder niet op ingaan, dus dring niet aan oké.
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is dan gewoon minder geïnteresseerd om die informant erachter te draaien dan diegene(n) waarvoor die informatie moet dienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele van bovenvermelde truukjes die de flikken hanteren om iemand aan het praten te krijgen maken de bevindingen uit een ondervraging ook totaal onrechtsgeldig... alleen dient men dat aan te tonen ... een constante externe controle zou volstaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat nu voor onzin ? Je zou je spijt getuigen voor een bepaalde misdaad en je hoeft niet meer gestraft te worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zie ik dat mis ? De wet is anders vrij duidelijk ...een onderzoek dient te gebeuren �* charge en �* décharge. Video-opnames zouden net extern moeten opgelegd en gecontroleerd worden om te verzekeren dat de wet zou nageleefd worden. Laatst gewijzigd door praha : 26 november 2010 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is inderdaad het systeem van de spijtoptant: een crim lapt er andere crims bij (die zonder die getuigenissen buiten schot zouden blijven) en krijgt in ruil een lichtere of geen straf. Liefst ook een nieuwe identiteit. Maar dat is in landen waar de rechters en magistraten wel hun veters zelf kunnen strikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maw het is nog erger gesteld in de 't echt ?
En die commerciële politie-serietjes dienen om de publieke opinie zo te vormen dat men denkt dat als het er zo aan toe gaat, dat allemaal nog best meevalt (kosten-baten) en het volkomen wettelijk correct zou zijn ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bepaalde personen zien in een besloten niet volledig geregistreerde ondervraging de gelegenheid om 'illegale' of immorrele trukendozen te openen..videoopnames laten de volledige werkelijkheid zien..ook later in een proces is zijn ze waarheidsgetrouwe en objectieve registraties van ondervragingen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier straft men de spijtoptant even hard en bestaat de kans dat hij samen op cel gaat met de mensen die hij er heeft bijgelapt. je moet daar eens over nadenken hoe surrealistisch dit is?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() méér dan redelijk
![]() Citaat:
Ik vind niet dat ómdat ge er een ander erbij lapt je een persé strafvermindering kunt genieten voor de zaken die ge zelf misdaan hebt ( of België daar nu een totaal afwijkende koers mee vaart... doet me niks )... die opstelling en medewerking, de 'spijt', het ermee willen ophouden ( misschien/meestal zat je in een dwangmatige positie en is een stuk van je eigen misdaad daarop terug te brengen ) kunnen wel in rekening gebracht worden voor een verzachtende omstandigheid bij de strafmaat bepaling. Wat betreft het deel performantie heb je natuurlijk gelijk. En dat die persoon achteraf wordt opgesloten bij de rest ( men weet immers dat die persoons veiligheid in 't gevaar komt ) is ronduit misdadig... daar zou men dan rekening mee moeten houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het nut daarvan vraag ik me af, je kan dan toch even goed geen spijtoptantwet hebben?
![]() |
![]() |