![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt Vlaanderen onafhankelijk? | |||
In 2004 al! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,86% |
Nou, ik denk 2005... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 8,57% |
Ergens van 2006 tot en met 2010 |
![]() ![]() ![]() |
18 | 25,71% |
Tussen 2011 en 2020 |
![]() ![]() ![]() |
17 | 24,29% |
Pfff... Laat ons zeggen tussen 2021 en 2050 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,86% |
Voor 2100 alleszins |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,71% |
België kan wat andere staten als het Romeinse Rijk niet konden en zal EEUWIG blijven bestaan, whoehahahaha!!!! Fascisten! Nazi's |
![]() ![]() ![]() |
21 | 30,00% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kan mij nu schelen wat die wallingantische zot voorspelde? Heel wat andere prominenten voorspelden iets anders, zelfs zijn poulain Louis Michel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien pleit die voor een Benelux-federatie ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou niet zo'n 'patriot' of nationalist zijn in een onafhankelijk Vlaanderen. Maar België hoort gewoon niet te bestaan! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Het liefst van allemaal morgen. Maar ik denk ergens tussen 2006 en 2010.
![]() |
#49 |
|
![]() In een normale staat zou ik waarschijnlijk liberaal stemmen. Maar België is geen normale staat.
Ik noem mezelf ook liever geen nationalist, gewoon omdat ik na V-day en N-day het nationalisme me niets meer zegt. Het heeft zijn functie dan vervuld, dan kunnen de traditionele families het goede institutionele kader gebruiken om hun beleid te voeren.
![]() |
#50 |
|
![]() Wanneer denk je zelf dat het gaat gebeuren, Tantist?
Ik denk dat het erg afhankelijk is van de politieke ontwikkelingen. Ik gok in normale omstandigheden ergens rond 2020, maar door bijzondere gebeurtenissen kan het proces natuurlijk altijd versneld worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Ik denk de vijfde mogelijkheid, tussen 2021 en 2050
Het is een evolutie die ik misschien betreur, maar die ik als dusdanig niet kan ontkennen noch goed- noch afkeuren. Laat ons hopen dat er tegen die tijd ook een federaal Europa is ter verfhanging van het federale België. Maar ja, dan is de Vlaamse onafhankelijkheid in wezen een schijnonafhankelijkheid, want opnieuw deel van een federale structuur. U had er eigenlijk nog een optie moeten bijcreëren tantist: België verdwijnt, edoch Vlaanderen wordt lidstaat van een federaal Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
[y encima, rima] (bovendijnt, het rijmt) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog rapper dan er olympische spelen komen
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Want sneller dan oneindig is nog steeds oneindig... eerder dan de eeuwigheid is nog steeds de eeuwigheid wil ik zeggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Maar de meeste mensen kennen het onderscheid in België tussen Vlaanderen en Wallonië wel. Hoe meer Vlaanderen zichzelf promoot, des te meer mensen leren het kennen. Tien jaar geleden was Vlaanderen nog wat vaag en onbekend, het Nederlandstalige deel van België waar ze wat eigen dingetjes konden regelen, maar tegenwoordig staat Vlaanderen wel op de kaart. Alleen in het dagelijks taalgebruik wordt nog vaak eerder over België gesproken dan over Vlaanderen, tenzij het specifiek over Vlaanderen als geheel gaat. Dat komt omdat een Nederlander gewend is te denken in staten en niet in deelstaten: ook dat is een gevolg van het (gebrek aan) onderwijs. Verder houden niet zoveel mensen zich bezig met wat er in de Belgische politiek gebeurt. Pas als België gesplitst wordt, wordt het voor Nederland interessant. De opdeling tussen Nederland en Vlaanderen samen enerzijds en Frankrijk en Wallonië samen anderzijds is wel een populair idee hier. Maar een onafhankelijk Vlaanderen heeft voor Nederland natuurlijk weinig gevolgen, dus zal niet zoveel Nederlanders dat direct aanspreken. Als partner in de EU is Vlaanderen natuurlijk wel interessant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Fantastisch onderschrift heb je trouwens, Spetsnaz.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://dump.spetsnaz.be/godkills.jpg ![]() Nu ja, ik denk niet dat Vlamingen zoveel over Nederland weten. Vaag weten ze wel dat er ergens Friezen wonen, maar het zal toch niet veel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "God and the CD&V willing" kan het zeer snel gaan. Volgens de peilingen halen CD&V en VB een ruime meerderheid...
Andere momenten: * na alberts dood * na philips dood * na 1 jaar elio di rupo premier * in 2020 wanneer het VB de absolute meerderheid haalt onder de moegetergde vlaamse kiezer ![]() * binnen de 5 jaar na de invoering van referenda in België. |
![]() |
![]() |