![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer komen er verkiezingen? | |||
zondag 9 januari |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
zondag 16 januari |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
zondag 23 januari |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,50% |
zondag 30 januari |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
zondag 6 februari |
![]() ![]() ![]() |
25 | 78,13% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nieuwe verkiezingen zouden wel eens kunnen zorgen dat de SP.achterlijk, de kiesdrempel niet meer haalt en Groen! totaal van de kaart veegt. En zelfs slechts 1% meer stemmen voor de N-VA is een vooruit gang. Als de CD&V nu meer stemmen behaalt, zullen die vooral van de SP.a, Groen! en LDD komen, niet van de N-VA of het VB. De meeste mensen willen namelijk eindelijk veranderingen in positieve zin en hebben geleerd dat ze die enkel zullen zien als ze links verder afstraffen. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me heel ver gezocht, het ACV samen met het VB.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met Leterme zijn "pseudo Vlaamse" koers haalden de CD&V meer dan 25%, met Thys haar belgicistische koers werden ze afgestraft en haalde de N-VA meer dan 30%. De belgicistische tak van de CD&V zal Beke dus laten doen, zolang het hen maar voordeel oplevert. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reactie van het ACW op de uitlatingen van het ABBV over de N-VA hebben de PS dit duidelijk doen beseffen. |
|
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis van welk programma?
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen, België of de arbeiders zijn voor hen ondergeschikte belangen. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het recept om bedrogen uit te komen.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiek is flexibel zijn; zich aanpassen naar de heersende normen, zijn programma kunnen verkopen, zijn weg om zijn doelstelling te bereiken, steeds opnieuw aanpassen. Al moet men daarvoor iedereen beliegen en bedriegen.
Dat is politiek en niets anders. Dus wie een politicus geloofd, kom steeds bedrogen uit. |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() ACW heeft andere katten dan onze belangen te geselen... ik kan mij nog altijd niet van de indruk ontdoen dat de oproep van hun voorzitter om niet nva te stemmen geen andere reden had dan zoals het overkwam.
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder maak ik mij weinig illusies dat er veel VB stemmen naar de cd&v zullen verhuizen. Maar met het Beke-effect op cd&v'ers die vorige keer nva stemden zou ik toch opletten. Vorige keer stemden nog al wat tsjeven op Dewever uit onvrede met Leterme zijn beleid en of afkeer over diens handpop Theyssen, niet omdat ze geen tsjeef meer zijn. Beke komt heel goed over, hoewel hij natuurlijk een tsjeef als alle andere is geeft hij mij alvast als eerste indruk meteen het gevoel betrouwbaarder te zijn dan de huichelachtige Leterminator van weleer. En U weet ook wel dat slecht 1% vooruitgang van de N-va vooral meer geld in het partijkaske wil zeggen maar daarom nog niet meer politieke macht. Een echte overwinning kun je dat nog bezwaarlijk noemen, eerder een maat voor niets. Want 1% nva winst is geen tsunami laat staan dat de kans er is dat ze niet als enige winnaars uit de bus gaan komen. Ik denk zelfs dat er maar 1 groep echt fenomenaal gaat winnen: Die van de thuisblijvers.
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vrees voor de CD&V dat het Beke-effect niet bestaande gaat zijn. Ik denk dat het probleem van de CD&V het probleem van de maskers is, ze hebben ze allemaal al opgehad en terug laten vallen in de laatste jaren en de mensen weten het. Het patroon loopt zo bij de CD&V: Verkiezingen: We zijn Vlaams! Na de verkiezingen: Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen. Verkiezingen: We zijn Vlaams! Na de verkiezingen: Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen. Het is dus niet meer de vraag "is die of die nog betrouwbaar?" Het is de partij zelf die onbetrouwbaar is.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hoopte daarmee het tij te keren. Vele hier vergeten dat de vakbonden enkel zoveel macht hebben, omdat de burger verplicht is bij een vakbond lid te zijn om zijn sociale rechten te kunnen bekomen. De vakbonden hebben namelijk grote en terechte angst dat zij hun macht op de werkende bevolking verliezen, als er een partij die niet gebonden is aan hen. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen die verder van de politiek staan dan ons zijn het gewoonweg moe. Dat is de kern van de gedachte. Die mensen volgen het gebeuren niet van dichtbij. Dat zijn mensen die we tegenkomen op campagne en die ons zeggen, jomma ge hebt gelijk he, maar ge kunt er toch niks aan doen daarom stemmen wij nva. Dat zullen ook degenen zijn die ik nu aan de togen tref en die zeggen van pffffff die nva stem heeft ook niks opgeleverd, die Dewever kan er ook niks van. De overwinning van de Nva zal niet meer die geweldig sprong zijn, en zelfs als ze dat toch gaan zijn dan nog zal het niets aan de patstelling veranderen. De redenering die ik volg voor de cd&v is de redenering van de typische zuilstemmer die zijn zuil eens verlaten heeft om het gras aan de overkant te proeven omdat het zijne niet meer smaakte. 't zijn die mensen die je nu naar Beke ziet lonken. We weten het uiteindelijk allemaal niet hoe die uitslag juist gaat zijn, maar we weten wel dat als dezelfde mensen de verkiezingen winnen we exact hetzelfde verhaaltje gaan krijgen.
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat alleen al is vooruitgang. Eigenlijk zou het VB moeten oproepen om N-VA te stemmen. ![]()
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wil ik u een woord meegeven, "radeloosheid."
![]() |