Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2010, 18:23   #41
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirck Pené Bekijk bericht
Ik vind niet dat een juwelier op dieven mag schieten, maar ik spreek zeker de daders niet vrij, ik ben tegen het gebruik van wapens met uitzondering van de politie of het leger. Als die jongen (want 17 jaar kan ik niet anders noemen) geen wapen hadden, was dit allemaal niet gebeurt?
Als hij het onzalige plan om die juwelier te overvallen niet had gemaakt en ten uitvoergebracht, was dit ook niet gebeurd.

Eigen schuld, dikke bult & wie zijn kont brandt, moet op de blaren zitten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 18:24   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind niet dat een juwelier op dieven mag schieten,
Dat mag ook niet.
Citaat:
maar ik spreek zeker de daders niet vrij, ik ben tegen het gebruik van wapens met uitzondering van de politie of het leger. Als die jongen (want 17 jaar kan ik niet anders noemen) geen wapen hadden, was dit allemaal niet gebeurt?
Criminelen hebben de onhebbelijke gewoonte zich niet aan de wet te houden.
Verbieden helpt dus niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 18:24   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind niet dat een juwelier op dieven mag schieten, maar ik spreek zeker de daders niet vrij, ik ben tegen het gebruik van wapens met uitzondering van de politie of het leger. Als die jongen (want 17 jaar kan ik niet anders noemen) geen wapen hadden, was dit allemaal niet gebeurt?

en even up-to-date:
Juwelier Tubeke niet in beschuldiging en weer vrij...
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...eer-vrij.dhtml
Ach zo ? Beste Dirck, als er morgen een overvaller vóór jou staat met een revolver, wat doe je dan ?
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 18:28   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ok, U kan ervoor zorgen dat er geen enkel wapen meer in particuliere handen is.. Awel mijn beste, in het land van de vuisten is de kei koning.
Alles is een wapen. Gaat U mij verbieden die 40" buizensleutel te hebben? Of die bijl, of die grote schroevendraaier, of die mokerhamer, of dat 30 cm lange koksmes etc etc?
Of spreekt U alleen over vuurwapens? Ook dat is redelijk grote onzin. Als ik een vuurwapen wil hebben, maak ik het zelf.

Citaat:
en even up-to-date:
Juwelier Tubeke niet in beschuldiging en weer vrij...
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...eer-vrij.dhtml
Wedden dat de gedode jongeman geen "allochtoon" is? Of op zijn minst geen allochtoon van een bepaalde strekking.
Oud 5 december 2010, 18:29   #45
Wisord
Banneling

Standaard

Ik denk dat die kerel geen oog meer dicht doet ... het lijkt me nogal een traumatisch gebeuren om iemand in een vuurgevecht te doden .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 18:32   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Opgeruimd staat netjes.
Inderdaad!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 18:40   #47
Dirck Pené
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als hij het onzalige plan om die juwelier te overvallen niet had gemaakt en ten uitvoergebracht, was dit ook niet gebeurd.
@Sus Iratus: Maar weet iemand van ons waarom hij de juwelier overviel? Want ik vind toch ook dat dat moet meetellen...

Citaat:
Criminelen hebben de onhebbelijke gewoonte zich niet aan de wet te houden.
Verbieden helpt dus niet.
En wat ga je dan doen om overvallen te vermijden? Iedere juwelier een wapen laten dragen? Zodat we in een cirkel van wapens komen...

Want als iemand dan toch een juwelier wil overvallen, die komt dan met een groter/beter wapen af en zorgt gewoon dat hij eerst schiet, waarop de juwelier een zwaarder wapen in huis gaat nemen, ...

Wapens creëren angst, USA is daar het mooie voorbeeld van

Citaat:
Ach zo ? Beste Dirck, als er morgen een overvaller vóór jou staat met een revolver, wat doe je dan ?
Ik hoop het nooit mee te maken, maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten, als ik iemand 's nachts zou betrappen zou ik hem (mocht ik echt schieten) dan toch in de benen proberen te geraken, of te verrassen? Maar ik hoop het nooit te moeten doen... Wat zou jij doen?

Citaat:
Ok, (...) Ook dat is redelijk grote onzin. Als ik een vuurwapen wil hebben, maak ik het zelf.
Ooit al eens de kelder van een politiebureau gezien? ligt vol met zelfuitgevonden wapens, alles wat u zelf maakt kan worden afgepakt...
En ja je kan in alles een wapen zien, maar denkt u niet dat als men enkel knuppels heeft, iemand vermoorden moeilijker wordt? Waardoor dus vele moorden misschien niet zouden gebeurt zijn, omdat snelle vingers een dode veroorzaken bij een pistool, maar er bij een knuppel veel meer moet gebeuren?

Citaat:
Ik denk dat die kerel geen oog meer dicht doet ... het lijkt me nogal een traumatisch gebeuren om iemand in een vuurgevecht te doden .
Ik leef met die man mee...

Wat een reacties btw! Veel rechtse mensen op dit forum?
Oud 5 december 2010, 18:44   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Sus Iratus: Maar weet iemand van ons waarom hij de juwelier overviel? Want ik vind toch ook dat dat moet meetellen...
Omdat hij een trouwring nodig had ?
Oud 5 december 2010, 18:45   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij mij/ons één reden geven die een gewapende overval goed praat?

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 december 2010 om 18:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 18:50   #50
Dirck Pené
Vreemdeling

Standaard

Denken jullie dat iemand die niks te klagen heeft in zijn leven een juwelier gaat overvallen? Praat ik die overval goed? Nee, maar ik probeer hem beter te begrijpen in plaats alles direct te categoriseren onder de noemer 'Overvallers hebben het zelf gezocht'...

Want wie iets niet kan begrijpen, kan het niet gaan vermijden...
Oud 5 december 2010, 18:50   #51
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De overvaller neerschieten, daar is niets mis mee !
Groot gelijk !

Citaat:
Z'n ouders hebben hiermee eigenlijk NIETS te maken...
Verkeerd , al is het ne overvaller 't blijft wel hun kind , partner .... enz

Citaat:
Al de juweliers mogen en MOETEN zich en hun gezin verdedigen tegen dit soort krapuul.
Akkoord , maar elke werkend mens moet zijn eigendom en zijn gezin ( zelfs ne hond of een kip ! ) en niet enkel zelfstandigen of juweliers
Aangezien het gerecht toch weinig of niks onderneemt tegen zulk crapuul !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 18:54   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Op zijn 16, ik denk dat ie aan't sparen was voor zijn eerste BMW 5 reeks.

Citaat:
En wat ga je dan doen om overvallen te vermijden? Iedere juwelier een wapen laten dragen? Zodat we in een cirkel van wapens komen...
Kriminelen geraken aan wapens, zelfs al ga je er de doodstraf op zetten.

Citaat:
Want als iemand dan toch een juwelier wil overvallen, die komt dan met een groter/beter wapen af en zorgt gewoon dat hij eerst schiet, waarop de juwelier een zwaarder wapen in huis gaat nemen, ...
Oh, de stepping stone theorie. Ik begrijp het niet, een 1/2" zwart kruit voorlader of een 9mm, in beide gevallen is een gat in uw lijf een gat in uw lijf.

Citaat:
Wapens creëren angst, USA is daar het mooie voorbeeld van
Je veralgemeent wel zeer sterk, er zijn staten in de VS die een even doorgedreven wapenwetgeving hebben als België. Net die staten die een veel zwaarder aantal gewelddelicten met illegale vuurwapens hebben.

Citaat:
Ik hoop het nooit mee te maken, maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten, als ik iemand 's nachts zou betrappen zou ik hem (mocht ik echt schieten) dan toch in de benen proberen te geraken, of te verrassen? Maar ik hoop het nooit te moeten doen... Wat zou jij doen?
Ik ben een redelijke schutter, dus ergens in de torso. En als ie ligt te kermen, nog eens. Als ik geluk heb , komen de buren helpen het lijk mee in de Zenne te gooien. Geen politie nodig .

Citaat:
Ooit al eens de kelder van een politiebureau gezien? ligt vol met zelfuitgevonden wapens, alles wat u zelf maakt kan worden afgepakt...
Heel mijn huis hangt vol. Nog niks afgepakt hoor, en neem het van mij aan, de politie komt hier dagelijks voorbij, en kan zo binnenkijken.

Citaat:
En ja je kan in alles een wapen zien, maar denkt u niet dat als men enkel knuppels heeft, iemand vermoorden moeilijker wordt? Waardoor dus vele moorden misschien niet zouden gebeurt zijn, omdat snelle vingers een dode veroorzaken bij een pistool, maar er bij een knuppel veel meer moet gebeuren?
Hoeveel "vuurwapendoden" hebben we per jaar in België, en hoeveel "handwapenmoorden"?
het idee dat U poneert is niet slecht, helaas werkt het niet.

Citaat:
Ik leef met die man mee...
Ik hoop dat ie geld genoeg heeft voor de psychologische begeleiding die ie nodig gaat hebben indien het een weldenkend burger van deze samenleving is.

Citaat:
Wat een reacties btw! Veel rechtse mensen op dit forum?
Ik ben niet rechts, ik ben zelfs geen democraat.
Oud 5 december 2010, 19:00   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat ga je dan doen om overvallen te vermijden?
Dat gaat gij ons vertellen zeker ?
Citaat:
Iedere juwelier een wapen laten dragen? Zodat we in een cirkel van wapens komen...
Dat groter, beter wapen zal dan vlugger opvallen op straat.
Oud 5 december 2010, 19:03   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denken jullie dat iemand die niks te klagen heeft in zijn leven een juwelier gaat overvallen? Praat ik die overval goed? Nee, maar ik probeer hem beter te begrijpen in plaats alles direct te categoriseren onder de noemer 'Overvallers hebben het zelf gezocht'...

Mag iedereen die iets te klagen heeft juweliers overvallen ?
Oud 5 december 2010, 19:06   #55
Dirck Pené
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kan jij mij/ons één reden geven die een gewapende overval goed praat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat gaat gij ons vertellen zeker ?

Dat groter, beter wapen zal dan vlugger opvallen op straat.
dat nemen we vernuftigere, sterkere, dodelijkere wapens? Just kidding, en nee ik weet niet hoe we zulke dingen kunnen vermijden, ik hoop dat er op een politiek forum wel iemand met zo'n idee afkomt, en Thx iedereen die reageerde op mijn berichtjes

Maar ik zou graag een idee horen om overvallen te vermijden, maar denk niet dat geweren daar de oplossing van zijn, niet?

en @maddox:

USA heeft nocthans bijna 11.000 doden per jaar door een vuurwapen (ok ze zijn met enorm veel meer, maar als je er bij stil staat denk ik dat wapens in de maatschappij nooit goed komen!)

Laatst gewijzigd door Dirck Pené : 5 december 2010 om 19:06.
Dirck Pené is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 19:07   #56
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen flauw idee waarom hij dat deed. En het kan me ook niet schelen. Dat is van geen enkel belang namelijk.

Citaat:
Ik heb onlangs het genot mogen smaken van een ongenode gast des nachts uit mijn huis te verwijderen. Nadat ik hem middels een stomp voorwerp, te weten een stevig eind hout, vriendelijk doch dringend de deurstijl had gewezen -hij liep er zomaar pardoes tegenaan, echt waar- en dan de deur uit had gesmeten, waarbij de arme stakker ook nog eens ten val kwam, heb ik met een bijzonder goed gevoel de politie gebeld.
Oud 5 december 2010, 19:09   #57
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Als die vent bijvoorbeeld niks te vreten had, had hij in het alleruiterste geval bij de bakker een brood kunnen jatten.

Die gasten die die juwelier overvallen hebben, zijn trouwens bekenden van politie en justitie. Die ene is nu ook een bekende van de onderkant van het gras.
Oud 5 december 2010, 19:13   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik zou graag een idee horen om overvallen te vermijden, maar denk niet dat geweren daar de oplossing van zijn, niet?
Wij ook, dat is namelijk een goudmijn.
Enig idee welke fortuinen die mannen aan hun beveiliging besteden ?
Oud 5 december 2010, 19:18   #59
Dirck Pené
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wij ook, dat is namelijk een goudmijn.
Enig idee welke fortuinen die mannen aan hun beveiliging besteden ?
Neen, maar ik denk niet dat dat bij deze discussie noodzakelijk is, en ja we zouden een goudmijn vinden mochten wij een manier vinden om het te vermijden

btw: zalig onderschrift!
Oud 5 december 2010, 19:44   #60
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik denk niet dat dat bij deze discussie noodzakelijk is, en ja we zouden een goudmijn vinden mochten wij een manier vinden om het te vermijden

btw: zalig onderschrift!
O jawel mijn beste,héél noodzakelijk zelfs aangezien een juwelier ondanks zijn investering van tienduizenden euro's in veiligheidsmaatregelen zich in dit land nog altijd mag blauw betalen aan torenhoge verzekeringspremies..

En indien hij al enkele malen het slachtoffer van een overval of ramkraak is geweest dreigt hij zelfs zijn winkel niet meer verzekerd te krijgen wegens het torenhoge risico....

En die moeten volgens u maar toekijken hoe het tuig van de straat hun winkel komt leegroven zonder ook maar te mogen ingrijpen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be