![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is alsof je zou zeggen: ik heb maagpijn, en dat komt door mijn lichaam. Ja natuurlijk, maar daarmee ben je nog geen stap verder. Begrijp je? Om dergelijke problemen aan te pakken, moet je ze eerst analyseren. Het is natuurlijk heel verleidelijk om i.p.v. te analyseren te zoeken naar zondebokken, "de jongeren", of "de ouders", maar zo werkt dat niet op macrosociaal vlak hé. "Als iedereen nu eens de fiets zou nemen i.p.v. de auto, dan zou er geen klimaatprobleem zijn." Dat is natuurlijk een belachelijke stelling: het gaat erover hoe we als samenleving onze mobiliteit organiseren. Je kunt niet gewoon hopen dat iedereen op een dag allemaal de fiets op gaat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dacht je nu echt, zoals Kallikles zegt, dat ge die gasten waarden gaat bijbrengen met aan hun beleeft te gaan vragen zich te gedragen? Man man man toch. Al dat gezever van praten met hen. Als het met praten op te lossen was, waren wij hier nu niet over aan het discuteren, want dan was het al 100.000 keer opgelost geweest. Ganse groepen zijn er al mee bezig geweest om er mee te praten. Allemaal boter aan de galg gebleken. Er zijn er al die hun schoenen er op versleten hebben om ze achter hun gat aan te lopen om ze in de schoolbanken te krijgen. Is allemaal ijdele hoop gebleken. Het steekt schoolgaand geen klap uit, en die zelfde leeglopers blijven leeglopers wanneer ze hun schooltijd gepasseerd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zal er eigenlijk ooit wel een einde komen aan dit probleem, vraag ik me dan af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe blind en hypocriet kunnen ze zijn? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 5 december 2010 om 02:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij, de mens, ligt zelf aan de bron van het klimaatprobleem, als er al een probleem is. Wij zijn gewoonweg met veel te veel hier op de aarde die allemaal scheten lossen. Bovendien vraagt een veel te groten massa mensen een veel te grote veestapel, die ook nog eens scheten laten. http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.rxml?id=54515 Voor de rest mijn beste is in het bestaan van de aarde, zo maar eventjes 4,5 miljard jaar, de aarde al ontelbare keren opgewarmd en afgekoeld. En toen reden er helemaal nog geen autootjes hoor. Laatst gewijzigd door Garry : 5 december 2010 om 02:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze zijn gaan lopen uit hun eigen land omdat ze het er niet goed vonden, waarom zijn ze dan hier ook niet terug gaan lopen wanneer bleek dat ze zich uitgesloten voelde en het hierdoor bij gevolg hier OOK NIET goed zullen gevonden hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben niets gevraagd hé. Ze zijn eeuwen geleden bij Frankrijk aangehecht en die heeft hen eeuwen als slaven behandelt. Tja, als je voorouders in slavernij waren, vertrek je natuurlijk wel met een achterstand in sociaal en cultureel kapitaal natuurlijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het gaat om Franse slavenhandelaars. Weet je waar Guadeloupe ligt?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men is er hier weer handig aan het rond fietsen.
Ik kan zo'n toestanden niet dulden. Laat ze aub vlug oplossen, want anders gaan we regelrecht naar toestanden die nog erger zijn: stadsguerilla en een ultra-rechtse regering, dermate rechts dat De Winter er bleek van zou worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gary & consoorten zijn inderdaad handig aan het rond alle feiten aan het rondfietsen. Eigenlijk zijn ze niet in staat om feiten op te nemen, ze kennen alleen maar emoties.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
there are no americans in Bagdad !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben degene die hier voor recht, orde en waarden staat, Gary staat voor maffia en anti-intellectualisme. Hij is degene die dit soort zaken wil vermenigvuldigen en elke oplossing afwijst. Ik klaag al jaren op dit forum de georganiseerde misdaad in Brussel en België en haar vertakkingen in al onze instellingen aan. Voor de legale business hebben we de notionele interestaftrek, voor de georganiseerde misdaad hebben we ongecontroleerde containertrafiek in Antwerpen, lage straffen, wet-Lejeune, een falend justitie-apparaat, gevangenissen waar je met de helicopter kunt landen, een Justitiepaleis dat niet te beveiligen is, ... Zie hieronder minister van Justitie Stefaan De Clerck: http://www.youtube.com/watch?v=bxrHPAKRtcA Oplossing is eenvoudig: - Stefaan De Clerck buiten - corrupte politietop buiten - al deze maatregelen opheffen - de bekende criminelen oppakken - hervorming van politie en justitie - ... Waarom gebeurt dat niet, denk je? En vooral, kan je eindelijk on-topic reageren over mijn vragen over Guadeloupe, La Réunion en de situatie van de zwarten in Frankrijk? Is een minimum aan dossierkennis echt te veel gevraagd? We leven hier in een omgekeerde wereld: luid emoties uiten over zaken die niets met het topic van doen hebben (Dewinter in Frankrijk b.v.) heet "op de zaak ingaan", terwijl dossierkennis hebben heet "eromheen fietsen". Begrijpe wie begrijpen kan!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 december 2010 om 16:01. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Seg, ik verstaan iet ni : die flikken werden toch bedreigd met wapens, aangevallen met traangas en stenen ? Waarom hebben die nu eens niet een paar van die gasten omvergeknalt ? Zelfverdediging toch ?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door den dinges : 5 december 2010 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |