![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu vind ik oppervlakte en inwoners eigenlijk niet zo relevant. Een volk dat streeft naar eigen politieke macht krijgt mijn steun, zolang dit niet ten koste gaat van andere volkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs hier maak je provinciaal gezever mee. Bah.
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 december 2010 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder ben ik inderdaad net zo min een liefhebber van de tendens om 'hun' als nominatief te hanteren of kennen en kunnen niet te kennen onderscheiden. Zo ben ik ook meer een liefhebber van heten i.p.v. noemen (onovergankelijk). Dat is een kwestie van smaak, eigenlijk. Wij zitten met het Nederlands in een eeuwige interne taalonvrede die het Russisch van de arosticratie kende in de 18de eeuw, waar men worstelde tussen een taal dat meer op het complexe in lange zinnen geschreven Duits gemodeleerd was dan wel niet één die meer naar het eleganter geschreven Frans opkeek. Het duurde tot Poesjkin vooraleer men het daar eens werd over een Russische cultuurtaal die juist aanvoelde voor iedereen. Voordien bekeek men sommige woorden/uitdrukkingen uit het Volksrussisch als 'vulgair' en andere Kerkslavische (Zuid-Slavische taal, lang de schrijftaal in Rusland) woorden/uitdrukking als te plechtstatig/archaïsch. Zo is het Homerische Grieks dat verplichte stof was voor de scholing van de Oude Hellenen geen puur Ionisch, noch Aeolisch, noch Attisch. Het bezat elementen van al die dialecten (hoewel de meeste van het Ionisch). Dit groeide uit tot de 'beschaafde taal' voor ernstige literatuur. Waarom zou ik geen liefhebber mogen zijn van een geperfectioneerde dialectoverstijgende taal voor het Nederlands ? Voor mij is die ongedwongen bovendien, gezien mijn taalgebruik voor een groot deel een mengeling tussen Noord-Nederlands en Zuid-Nederlands is. Ik ga niet doen alsof mijn smaak anders is hoor, maar ik zal wel dwepen met de lelijkste variant van het Volkshollands om mensen van uw slag te ergeren. Met mijn tong uit mijn bek op een xylofoon hengsten kan ik immers ook.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 december 2010 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje Bretoens?
http://www.youtube.com/watch?v=f844q5FOflI http://www.youtube.com/watch?v=_gWaTZJ9XNs |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Zelfs al zijn het oude volksdeuntjes, hier hoort eerder Alan Stivell of Tri Yann. Ook al zingt ze zeker niet slecht, maar ik ben het niet gewoon.
En zonder in de discussie te willen inbreken, Eberhard, taal mag een belangrijke factor zijn, de Nederlandstalige hiphoppers en rappers, op enkele uitzonderingen na, voegen weinig toe uit eigen inspiratie, hoor.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu Nolwenn in gaelisch :
http://www.youtube.com/watch?v=5CJ-U...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Sampelen, beat eronder en Alkan tour ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het "grote publiek" kent vooral die versie, die een commerciële hit in 1990 was :
http://www.dailymotion.com/video/xso...ns-words_music Laatst gewijzigd door Everytime : 26 december 2010 om 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog enkele:
Runrig maakte ooit een versie van Bonnie Banks of Loch Lommond, van oorsprong scots. In deze live versie zingen ze het in Engels met een schots accentje. Er zit ook wat Schots-Gaelic in. Gaelic rocknummertje Lasair An t-Oidhche van Sunries not Secular, de Schotse inzending van Liet Ynternasjonaal vorig jaar: http://www.youtube.com/watch?v=Xr2yqNkEHso&hd=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Geen problemen mee dat ze in het Bretoens zingt, het is gewoon even wennen aan een versie die niet door die grootheden uit de Bretoense muziek is gebracht. Waarmee ik Nolwen Leroy zeker geen slechte zangeres vind, verre van.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op naar Wales, waar het zingen in de taal van de barden nooit echt '(f)out' is geweest.
Datblygu was in de jaren tachtig een pionier in de Welshe taal met New Wave: Pop Peth Casserole Effeillaid Cân i Gymry Ugain i Un Syrffedu (hier parodiëren ze crappy videoclips) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook uit het land van de Witte Raaf:
Punk/Rap/NewWave/Hip Hop/Dance/Techno/Nogvanalles formatie LLwybr Llaethog (spreek uit als sjloeübr sjleethog) maakte een hoop muziekgenres populair in het Welsh. Specs Melyn Blodau Gwyllt y Tân Ai Bod Kunst Roc Hier gaan ze wreed de foute toer op. Anomieville |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [