![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Hier de uitspraken van Bolkestein:
"Geen toekomst voor orthodoxe joden in Nederland" Voor 'bewuste' joden is er geen toekomst in Nederland, denkt de Nederlandse politicus Frits Bolkestein. De VVD-prominent zegt dat in een interview met het Nederlandse dagblad De Pers . Bolkestein preciseert in het dagblad dat hij met 'bewuste' joden doelt op joden die als zodanig herkenbaar zijn, zoals orthodoxe joden. De oud-eurocommissaris ziet geen rooskleurige toekomst in Nederland voor hen vanwege het antisemitisme onder vooral Marokkaanse Nederlanders, die in aantal blijven toenemen. Hij meent dat deze groep joden hun kinderen moet aanraden om te emigreren naar Amerika of Israël, omdat hij weinig vertrouwen heeft in de huidige plannen om het antisemitisme te bestrijden. Bolkestein had een dergelijke uitlating eerder ook al gedaan in 'Het Verval', een recent verschenen boek over het jodendom in Nederland van Manfred Gerstenberg. (anp/adv) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Extremistische joden knikken een held dag met de Tora voor hun neus. De moslims zijn geen stuk beter : die doen hetzelfde met hun
Koran. Er is een verschil : 1,3 miljard moslims hebben in totaal 7 nobelprijzen behaald , de joden 148. Op wetenschappelijk of cultureel gebied staat de moslimwereld nergens doordat hun Koran belangrijker schijnt te zijn dan wetenschap of kultuur. De Chinezen hebben er 1 behaald : de vredesprijs |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het is anti mensheid om relgieus te zijn!
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het maar zou blijven bij 'gaan & staan'.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarenboven moet je ook Bolkestein een beetje kennen. De man heeft zo z'n eigen verwoordingswijze, want met z'n uitspraak wou hij eigenlijk eens flink de stok in het honderhok gooien en over een bepaald thema praten waar nog steeds een taboe op rust. En dat ging niet over orthodoxe joden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitvindingen? In de geschiedenis kennen we al heel ver teruggaan om het bestaan van volkeren aan te wijzen (en het daarbij horend identiteitsbesef).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Eh... dus die mogen blijven.
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tenminste, indien goedgekeurd door de mode-politie van eno2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bolkestein deed zijn uitspraak omdat er tegenwoordig geen orthodoxe Jood meer onbeveiligd met keppeltje kan rondlopen. Dat is een grote schande voor de Nederlandse samenleving van 2010. Het aantal gewelddadige antisemitische incidenten is in 2009 weer toegenomen, voornamelijk gepleegd door islamitische jongeren. Degenen die zeggen dat moslims het net zo zwaar hebben, hebben het mis. Het aantal racistische incidenten tegen moslims is 2,5x dat van tegen joden. Alleen wonen er wel minstens 16x zoveel moslims in Nederland. Al deze incidenten zijn even erg, begrijp me goed. Iedereen moet vrijelijk in een open samenleving zijn of haar religie kunnen beleven. Maar ik vind het wrang, érg wrang, dat joden tegenwoordig weer moeten verbergen dat ze jood zijn en dat daar weinig of niets tegen te doen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zich isoleren als een minderheidsgroep , OK ze vallen je niet lastig op straat , maar van integratie geen sprake en economisch gezien O ik herhaal NUL bijdragen . En Antwerpen mag dan wel de wereldtop zijn van Diamant , raar he men verteld nooit eens hoe weinig die Jodenhandel hier opmeverd . Nee In tegendeel Ze ongemoeid laten uit schrik dat ook nog dat laatste restje weggaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Mij niets in mijn hersens schuiven hé. Citaat:
Ik heb niets tegen Joden in het algemeen. Citaat:
Citaat:
Ik heb nog nooit beveiligde keppeltjes zien rondlopen. Integendeel, ze lopen onbeveiligd rond, met keppeltje en al. Citaat:
Citaat:
In een open samenleving moet iedereen gelijkelijk aan legerdienst onderworpen zijn, van welke religie dan ook. Niets anders verrichten in je hele leven dan met je neus in de Torah zitten,, is een oneigenlijke vorm van burgerschap en een religieuze perversie daarvan. Citaat:
Het gaat niet generiek over Joden, maar specifiek over Orthodoxe Joden. Voor mij moeten ze zich niet verbergen, want ik zal ze niets aandoen. Maar ik voel me wel vriij mijn mening te spuien over hun zelfbediening, hun afwijzen van maatschappelijke verantwoordelijkheid, kortom, over hun goed georganiseerd profitariaat. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 december 2010 om 09:23. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is dan wel racistisch. Moest ge nu nog zeggen, voor al degenen die zich verkleden. En dat hebben we eigenlijk. Dacht dat in bourka rondlopen niet mag (of is dit een gemeentevoorschrift ?). In Maaseik heeft men er trouwens al boeten voor uitgedeeld. Deze werden echter even snel dan dat ze uitgedeeld waren, bij het ocmw binnengebracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |