Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2010, 12:31   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik wil niet beweren dat alle orthodoxe joden frauderen.
Ik schreef "Binnen de joodse groep heb je toch ook enkelingen die zich in deze zin minder loyaal gedragen."
Vergeten die ook allemaal hun woning in het middenoosten aan te geven ?
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 10:24   #42
eno2
Banneling

Standaard

Hier de uitspraken van Bolkestein:

"Geen toekomst voor orthodoxe joden in Nederland"

Voor 'bewuste' joden is er geen toekomst in Nederland, denkt de Nederlandse politicus Frits Bolkestein. De VVD-prominent zegt dat in een interview met het Nederlandse dagblad De Pers
.
Bolkestein preciseert in het dagblad dat hij met 'bewuste' joden doelt op joden die als zodanig herkenbaar zijn, zoals orthodoxe joden. De oud-eurocommissaris ziet geen rooskleurige toekomst in Nederland voor hen vanwege het antisemitisme onder vooral Marokkaanse Nederlanders, die in aantal blijven toenemen.

Hij meent dat deze groep joden hun kinderen moet aanraden om te emigreren naar Amerika of Israël, omdat hij weinig vertrouwen heeft in de huidige plannen om het antisemitisme te bestrijden. Bolkestein had een dergelijke uitlating eerder ook al gedaan in 'Het Verval', een recent verschenen boek over het jodendom in Nederland van Manfred Gerstenberg. (anp/adv)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 11:01   #43
kalima01
Vreemdeling

Standaard godsdienst

Extremistische joden knikken een held dag met de Tora voor hun neus. De moslims zijn geen stuk beter : die doen hetzelfde met hun
Koran. Er is een verschil : 1,3 miljard moslims hebben in totaal 7 nobelprijzen behaald , de joden 148. Op wetenschappelijk of cultureel gebied staat de moslimwereld nergens doordat hun Koran belangrijker schijnt te zijn dan wetenschap of kultuur.
De Chinezen hebben er 1 behaald : de vredesprijs
kalima01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 14:50   #44
Hensup
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Flauw hoor, wat jij trollen noemt.
Hou je liever bezig met het inhoudsloos getrol van Ketchup...

Eenoog, wat is een onorthodoxe jood voor iemand?
Hensup is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 16:39   #45
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

het is anti mensheid om relgieus te zijn!
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 23:35   #46
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Is het antisemitisme om tegen orthodoxe joden te zijn?
Zowel in Nederland als in België worden orthodoxe joden, die in het straatbeeld zeer herkenbaar zijn, belaagd.
Frits Bolkestein wil ze zelfs weg , en zegt dat ze maar moeten emigreren.

Ook door de druk van de Marokkaanse jongeren is er in Nederland al geen plaats meer voor.

Zelf heb ik een gloeiende hekel aan orthodoxe joden, en ik vraag me af, of mij dat tot antisemitiet maakt?
De wereld is van iedereen, DUS OOK van de orthodoxen, van de Roma, zelfs van de Vlamingen, en iedereen gaat en staat daar waar hij/zij wil-> there is only 1 world - naties zijn een ouderwetse uitvinding van de 19de eeuw!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 23:40   #47
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
De wereld is van iedereen, DUS OOK van de orthodoxen, van de Roma, zelfs van de Vlamingen, en iedereen gaat en staat daar waar hij/zij wil-> there is only 1 world - naties zijn een ouderwetse uitvinding van de 19de eeuw!
Dat klinkt altijd mooi op papier eh?

Als het maar zou blijven bij 'gaan & staan'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 03:12   #48
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
John Lennon?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 10:12   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Selectief quoten. Misschien kan je er ook bij plaatsen waarom hij hier geen toekomst ziet voor hen en dan kan je meteen ook besluiten dat dit een sneer is naar de Marokkanen en niet naar de Joden.
Daarenboven moet je ook Bolkestein een beetje kennen. De man heeft zo z'n eigen verwoordingswijze, want met z'n uitspraak wou hij eigenlijk eens flink de stok in het honderhok gooien en over een bepaald thema praten waar nog steeds een taboe op rust. En dat ging niet over orthodoxe joden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 10:13   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitvindingen? In de geschiedenis kennen we al heel ver teruggaan om het bestaan van volkeren aan te wijzen (en het daarbij horend identiteitsbesef).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 12:25   #51
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou ook niet van extremistische Marokkanen, maar die kleden zich toch niet zo opvallend.
Eh... dus die mogen blijven.
Oud 16 december 2010, 01:25   #52
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Tenminste, indien goedgekeurd door de mode-politie van eno2.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 01:47   #53
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat hij een punt heeft.

Het zijn parasitaire religieuze extremisten.
U heeft ondertussen dus al begrepen dat uw openingspost onzin was. En in antwoord op uw vraag: Ja, het is een vorm van antisemitisme om alleen tegen orthodoxe Joden te zijn. Zou u iets hebben tegen alle fundamentalistische religieuzen zou het wat anders zijn.

Bolkestein deed zijn uitspraak omdat er tegenwoordig geen orthodoxe Jood meer onbeveiligd met keppeltje kan rondlopen. Dat is een grote schande voor de Nederlandse samenleving van 2010.

Het aantal gewelddadige antisemitische incidenten is in 2009 weer toegenomen, voornamelijk gepleegd door islamitische jongeren. Degenen die zeggen dat moslims het net zo zwaar hebben, hebben het mis. Het aantal racistische incidenten tegen moslims is 2,5x dat van tegen joden. Alleen wonen er wel minstens 16x zoveel moslims in Nederland.

Al deze incidenten zijn even erg, begrijp me goed. Iedereen moet vrijelijk in een open samenleving zijn of haar religie kunnen beleven. Maar ik vind het wrang, érg wrang, dat joden tegenwoordig weer moeten verbergen dat ze jood zijn en dat daar weinig of niets tegen te doen is.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 02:53   #54
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat versta je onder "zich loyale burgers tonen"? Hoe uit zich dit?
Dat uit zich door nooit bij Belgen naar de winkel te gaan en zo veel mogelijk op zichzelf te zijn en geen belastingen te betalen .
Zich isoleren als een minderheidsgroep , OK ze vallen je niet lastig op straat , maar van integratie geen sprake en economisch gezien O ik herhaal NUL bijdragen .

En Antwerpen mag dan wel de wereldtop zijn van Diamant , raar he men verteld nooit eens hoe weinig die Jodenhandel hier opmeverd . Nee In tegendeel Ze ongemoeid laten uit schrik dat ook nog dat laatste restje weggaat.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 09:23   #55
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U heeft ondertussen dus al begrepen dat uw openingspost onzin was.
Neen.
Mij niets in mijn hersens schuiven hé.

Citaat:
En in antwoord op uw vraag: Ja, het is een vorm van antisemitisme om alleen tegen orthodoxe Joden te zijn.
Neen, waar haal je dat vandaan?
Ik heb niets tegen Joden in het algemeen.

Citaat:
Zou u iets hebben tegen alle fundamentalistische religieuzen zou het wat anders zijn.
Ik heb iets tegen alle worshippers, maar ik heb het meest tegen alle fundamentalistische religieuzen

Citaat:
Bolkestein deed zijn uitspraak omdat er tegenwoordig geen orthodoxe Jood meer onbeveiligd met keppeltje kan rondlopen. Dat is een grote schande voor de Nederlandse samenleving van 2010.
Is dat zo?
Ik heb nog nooit beveiligde keppeltjes zien rondlopen. Integendeel, ze lopen onbeveiligd rond, met keppeltje en al.

Citaat:
Het aantal gewelddadige antisemitische incidenten is in 2009 weer toegenomen, voornamelijk gepleegd door islamitische jongeren. Degenen die zeggen dat moslims het net zo zwaar hebben, hebben het mis. Het aantal racistische incidenten tegen moslims is 2,5x dat van tegen joden. Alleen wonen er wel minstens 16x zoveel moslims in Nederland.
Dus hebben moslims het 38 keer zwaarder, als ik uw berekening goed volg?

Citaat:
Al deze incidenten zijn even erg, begrijp me goed. Iedereen moet vrijelijk in een open samenleving zijn of haar religie kunnen beleven.
Vrijgesteld worden van legerdienst heeft niks met religie te maken. Dat is een handlegging van de religie op de staat.

In een open samenleving moet iedereen gelijkelijk aan legerdienst onderworpen zijn, van welke religie dan ook.

Niets anders verrichten in je hele leven dan met je neus in de Torah zitten,, is een oneigenlijke vorm van burgerschap en een religieuze perversie daarvan.

Citaat:
Maar ik vind het wrang, érg wrang, dat joden tegenwoordig weer moeten verbergen dat ze jood zijn en dat daar weinig of niets tegen te doen is.[/

QUOTE]
Het gaat niet generiek over Joden, maar specifiek over Orthodoxe Joden.
Voor mij moeten ze zich niet verbergen, want ik zal ze niets aandoen.
Maar ik voel me wel vriij mijn mening te spuien over hun zelfbediening, hun afwijzen van maatschappelijke verantwoordelijkheid, kortom, over hun goed georganiseerd profitariaat.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 december 2010 om 09:23.
Oud 16 december 2010, 09:26   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Tenminste, indien goedgekeurd door de mode-politie van eno2.
Awel ja, de Saoedi's hebben hun zedenpolitie voor binnen- en buitenlanders, waarom zouden wij dan geen modepolitie mogen hebben voor orthodoxe joden?
Oud 16 december 2010, 12:51   #57
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel ja, de Saoedi's hebben hun zedenpolitie voor binnen- en buitenlanders, waarom zouden wij dan geen modepolitie mogen hebben voor orthodoxe joden?
Dit is dan wel racistisch. Moest ge nu nog zeggen, voor al degenen die zich verkleden. En dat hebben we eigenlijk. Dacht dat in bourka rondlopen niet mag (of is dit een gemeentevoorschrift ?). In Maaseik heeft men er trouwens al boeten voor uitgedeeld. Deze werden echter even snel dan dat ze uitgedeeld waren, bij het ocmw binnengebracht.
Oud 17 december 2010, 11:25   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dit is dan wel racistisch. Moest ge nu nog zeggen, voor al degenen die zich verkleden. En dat hebben we eigenlijk. Dacht dat in bourka rondlopen niet mag (of is dit een gemeentevoorschrift ?). In Maaseik heeft men er trouwens al boeten voor uitgedeeld. Deze werden echter even snel dan dat ze uitgedeeld waren, bij het ocmw binnengebracht.
Als de Saoedi's racistisch mogen zijn, wij dan ook. Of betalen we niet genoeg voor onze olie misschien?
Oud 17 december 2010, 17:15   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de Saoedi's racistisch mogen zijn, wij dan ook. Of betalen we niet genoeg voor onze olie misschien?
Bin Laden moet ook ergens zijn geld vandaan halen. Springstoffen kosten nu eenmaal geld.
Oud 6 januari 2011, 11:38   #60
eno2
Banneling

Standaard

Steeds meer Joden verlaten België; maar de orthoxen blijven
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be