![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.nytimes.com/2010/04/07/wo...t/07yemen.html
Een Amerikaans staatsburger die zonder proces mag worden vermoord, in opdracht van de administratie. 'Het is een radicale moslim en overheden maken geen fouten, dus het mag.'
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 8 december 2010 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is dit nooit vooraf effectief te voorspellen...niemand gaat aankondigen dat hij iets verkeerds gaat doen omwille van ... dergelijke berichten.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hadden het wel over gewone mensen als deze wiki man e. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu; de vraag is ook - als het al waar is: waarom wikileaks de schuld zou moeten dragen, natuurlijk. Misschien zou men gewoon bepaalde zaken niet moeten doen; dan zou men ook niet in gevaar geraken.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden ze Lesange geen 'terrorist' kunnen noemen? Zoals jij ook al beweert: 'hij brengt mensen in gevaar'. Iemand die andere mensen in gevaar brengt... de stap naar hem een terrorist noemen is niet veraf. En dan mag het? Alweer: sta even stil bij wat je doet. Jij legitimeert het vermoorden van burgers in de afwezigheid van een proces. En jij vindt dit goed, omdat de overheid zegt dat hij een terrorist is (maar dit niet hoeft te bewijzen voor een rechter). Vind je dat zelf niet verontrustend? Zoals ik dus al zei: 'het is een radicale moslim en de overheid zegt dat het een terrorist is, dus mag het'. Maar nee, daar is niets mis mee. Mag Noord-Korea dan ook zo mensen identificeren als terroristen voor haar regime en die vermoorden? China? Rusland? België?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 8 december 2010 om 11:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=AdrianHealey;5151604]Wel; er zijn in ieder geval genoeg beschuldigingen dat er levens in gevaar gebracht worden. Maar ik heb nog nooit iemand zo'n beschuldiging zien hard maken. Als het dan toch zo overduidelijk is, dan kan het toch niet moeilijk zijn om 1 (!) voorbeeld te geven, niet waar?
Nu; de vraag is ook - als het al waar is: waarom wikileaks de schuld zou moeten dragen, natuurlijk. Misschien zou men gewoon bepaalde zaken niet moeten doen; dan zou men ook niet in gevaar geraken.[/QUOTE] Dat klopt 100%, maar dat wil niet zeggen dat wikileaks niet verantwoordelijk is als er levens in gevaar worden gebracht door het nieuws openbaar te maken. Fouten van anderen zijn geen argument om zelf fouten te maken. Als een familielid van mij gedood word door welke actie dan ook van iemand die omwille van info, vrijgegeven door wikileaks deze actie heeft gepleegd...dan is wikileaks de oorzaak en niemand anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Wie heeft jouw het alleenrecht gegeven om te oordelen over boodschappen? Waarom voel je je zo aangevallen als iemand anders het doet over een bericht van jouw? Als je wil, ik kan je in PM een copie sturen van mijn email naar de NVA, en je op de hoogte houden van hun reacties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En welke info van Wikileaks was bruikbaar om een bepaalde persoon te identificeren en bracht hem zo in gevaar? Je mag linken naar het concrete wikileaks document, te vinden op www.wikileaks.ch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien als je eens zou lezen wat er in mijn quote staat (let wel: begrijpend lezen) zou je weten dat daar niks verkeerd in staat. Hoe oud ben jij eigenlijk? Misschien moeten we hier de suggestie doen aan de moderatie: kinderen niet toegelaten. ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 8 december 2010 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf iemand vermoorden is nog iets anders dan de oorzaak zijn zoals wiki man. Ze noemen hem geen terrorist...dus die discussie is er niet. Komaan, ook serieus blijven, het gaat hier niet om een "burger" e. Wat doet die man om hem radicaal te kunnen noemen? ![]() Dat doen ze ook...ga jij maar eens dezelfde dingen doen als jou burger hier, maar dan tegen N-Korea. Kortom, het gaat er mij om welke feiten iemand gepleegd heeft. En nogmaals terroristen verdienen in mijn ogen geen rechtszaak...hij zal echt wel te ver gegaan zijn e. MAAR!!!!! Ik zeg duidelijk MAAR! Indien achteraf blijkt dat ze bv de verkeerde persoon hebben afgeschoten...dan moeten degene welke dit bevel hebben gegeven ook bestraft worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=illwill;5151693]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle info tegen de VS brengt oftewel burgers in gevaar indien er terroristen door worden gemaakt en het brengt VS soldaten in gevaar welke nog in Irak of ergens zitten. Dat is het hem nu net...indien er acties komen omwille van deze info zal het nooit tegen de schuldigen gebruikt worden maar tegen algemene doelwitten en mensen die er niets mee te maken hebben. Geloof je nu zelf dat deze berichten geen gevolgen gaan hebben en geen slachtoffers gaan maken, nergens ter wereld? Geloof je dat nu echt? Denk je dat terroristen deze info niet gaan misbruiken?
Laatst gewijzigd door illwill : 8 december 2010 om 12:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Steve_M;5151715]
Citaat:
1) Niemand gaat vervolgt worden. 2) Geen acties van betrokkenen op welk vlak dan ook. 3) Kortom info waar niemand iets mee kan...?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ieder een moet zich houden aan de rechtsregels. De kranten moeten zich ook houden aan de algemene regels van privacy en geheim houding. Natuurlijk kan een krant publiceren wat ze wil, maar ze moet dan ook de gevolgen ervan durven dragen. Veronderstel in je gedachten wereld, ik als krant wil graag weten hoeveel geld in de kas zit van vakbond X. Veronderstel dat ik werk voor een rechtse krant, en de vraag eigenlijk komt van mijn beschermende politieke familie. Ik betaal een persoon van de vakbond om de bankrekeningen en saldo van de spaarrekeningen te onderscheppen en ze aan mijn te geven. Indien ik ze dan gewoon publiceer in mijn krant, ben ik volgens jouw gewoon onschuldig. Ander voorbeeld, foto's van minderjarige misdadigers. Probeer die maar eens herkenbaar in een krant te plaatsen. In jouw denkwereld mag ik dat doen in de naam van vrijheid van informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als er mensen in gevaar worden gebracht, dan ligt dat niet aan de boodschapper maar aan diegene die er in de eerste plaats voor heeft gezorgd dat er een reden is om kwaad te zijn. Als zij niks fout hadden gedaan moest er niets 'geleaked' worden, weet je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan nog zo een vraag, waarom zijn ze zo beschaamd als sommige zaken aan het licht komen? Laatst gewijzigd door giserke : 8 december 2010 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]()
![]() |
#58 |
|
![]() De VS hebben wikileaks niet nodig om terroristen 'te maken'. Daar slagen ze zelf ook wel in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wil je dat doen, dan moet je eerst toestemming vragen aan de organisatie van wie dit beschermende logo eigendom is. De politieke partijen zijn er zelfs zeer beducht voor. Het vlaams blok heeft in die tijd vele stemmen verloren door opmerkingen van debiele racisten dewelke ook het idee gaven dat ze ergens nauw betrokken waren bij het belang. Maar waar maak je druk om? Indien je volledig in je recht bent, als de NVA zegt dat het geen enkel probleem is, zal ik dit openbaar posten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als het gebruik van een logo verboden zou zijn hier op het forum (en dit al sinds2003), zou die al lang verwijderd zijn. Laatst gewijzigd door giserke : 8 december 2010 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |