![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik heb wel een opmerking . Ik hou niet zo van regeltjes en betutteling . De natuurlijke selectie is de beste en dat geldt ook hier . Als je als werkgever in de bouw Uw mannen niet verzorgd , lopen ze snel weg . Gelijktijdig geldt , Goede werkmannen in de bouw die weten wat hun vak inhoud , verantwoordelijkheid kunnen pakken en graag werken , hoeven geen regeltjes , als de baas hen niet verzorgd of onredelijke dingen doet doen , dan kunnen zij zonder enig probleem sanderdaags bij een andere werkgever aan de slag , dat is eerlijke competitie en concurentie . Dus een verstandige baas houd daar rekening mee. en een prutsventje die de ene stommiteit na de andere doet en te lui is om te werken heeft natuurlijk die regeltjes nodig en de vakbond ook . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkt uit mijn orderboekje dat mijn klanten dat graag betalen , maar, ze weten ook dat ik werk voor dat geld , en mijn GSM blijft in de auto liggen en zelfs meer en meer thuis . zo kan ik me beter concentreren op mijn werk. Ik zou ook niet tevreden zijn wanneer ik een job uitgeef en die man laat om de 10 minuten zijn gereedschap vallen om 2 minuten te bellen . Ik heb ooit tegen een werknemer van mij gezegd , ik betaal U voortaan nog een half uurloon , hij vroeg me waarom . Ik antwoorde , je werkt ook maar met één hand , je bent altijd aan het bellen of sms'en , een half loon is nog te veel want als je tekst of belt is ge gedachte ook niet bij je werk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kledij en goede kledij is zelfs geschikt om op de noordpool mee te werken, straffer zelfs... ze werken daar dus ook in die contreien. Maar niet iedere baas wenst dat te kopen voor zijn personeel, en personeel vriest dikwijls nog liever ter plekke dood dan ze zelf te kopen.
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Oh, ik heb in de vrieskou een vakoverschrijdend project moeten voor mijn studie. Met een zelfgemaakt totaalstation een kaart van Gent-centrum maken.
Uren aan een stuk buitengestaan. Met vrij weinig beweging en arbeid dat vingerprecisie vereist. Valt allemaal heel goed mee. Ten eerste, als men vaak buitenkomt kan men goed tegen de kou. Ten tweede, als men zich juist kleedt kan men het zelfs te warm hebben bij zo'n weer. Ik draag overigens nooit handschoenen. Nooit. Hoe koud het ook moge zijn. In dit land zijn ze simpelweg niet nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan wil ik je wel eens zien als je zonder handschoenen in een 35 meter hoge mast kruipt via een metalen ladder om daar dan "fijn vingerwerk" uit te voeren zoals een elektrische kabel van 10mm² monokern aansluiten in een te kleine kast en dat zonder koude handen te krijgen.
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lukte. Haken blijven hangen aan handschoenen en zijn moeilijk om eruit te werken omwille van de weerhaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als onderhoudsman nu heb ik het meegemaakt dat de vakbond werd ingeschakeld omdat het iets te lang duurde vooraleer enkele defecte spotjes in de keukenblok werden vervangen. Niet dat er onvoldoende licht was maar ze vonden het wel belangrijk dat die werkten. Het is gewoon een gebrek aan empathie en een ingebakken beeld waardoor mensen met een kantoorjob steeds denken dat ze beter, intelligenter en belangrijker zijn dan de personen die een overal dragen. Velen weten ook niet beter.
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De wet zegt dat de temperatuur in het kantoor minstens 18 graden moet zijn. Dat zijn nogal eens mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je wel voorstellen dat werken met metaal in die vrieskou zonder handschoenen slechts zeer kort mogelijk is. Maar gelukkig zijn er voor alle soorten jobs handschoenen, ook om in water mee te werken.
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het rare is dat de temperatuur soms boven de 36° is in kantoren maar dat ze in de zomer klagen als het te warm is.
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
K'vind het zo jammer dat die arme ,bedienden geen verwarmde rookruimte krijgen he das mens onwaardig . Mooi , mag ik met jouw eer een nieuw thema openen ? Wat met het statuut van bedienden en arbeiders . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |