![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() En we mogen daar gerust aan toevoegen: niet alleen 'biometrie'.
|
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk! Ik hoop voor u dat u ervan overtuigd bent dat ook u héél veel niet weet. Want dat besef is essentieel voor een aanwijsbare intelligentie. Dit neemt niet weg system, dat ik er al evenzeer van overtuigd ben dat er domeinen zijn waar ik beter in beslagen ben dan u. Misschien beseft u dat wel.
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet een oplossing gevonden worden, we moeten blijven praten, er is geen alternatief, we moeten dingen doen voor de mensen, ... Ooit al één concreet voorstel gehoord van dat mens? Het gemiddelde schaap is nog minder wollig dan Karolien. Laatst gewijzigd door fonne : 9 december 2010 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind de analyse en brief van VDB geen blunder;.. en zou hem dus langs geen kanten doorvoor opzij zetten. Maar ja, blijkbaar kan de SPa dat niet aan... vanaf ze kritiek voelen moeten ze reageren blijkbaar. Ik zou VDB nog een promintentere rol gegeven hebben in de onderhandelingen en zeggen, laat maar doen, frank doet dat goed. En ik zou zeggen, zijn annotaties dat is zijn stijl punt. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan jammer, maar ja, het kan jou niet kwalijk genomen worden, voor sommige gebreken ben je zelf niet verantwoordelijk.
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het bewijst wel dat VDB, zoals steeds, een aantal stappen voor de anderen stond, puur op politieke feeling en intelligentie.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik was de eerste hier om het op te merken. Na mijn vraag naar de datum, remember? Daarna heeft men in zekere media dezelfde conclusie getrokken. Ik blijf dus bij mijn mening dat hij voorkennis had, maar ook is duidelijk dat hij raad geeft hoe best NVA een voetje te lichten, hoe die best te "bedriegen".
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het gaat volgens mij niet op dat je een model maakt dat je elke begrotingsronde met elkaar in de clinch gaat, en dat er ruzie moet ontstaan over de 'verdeelsleutels' die telkens opnieuw bijgesteld gaan worden. Bovendien is elke verandering een gok, dus je moet het gewoon doen, en een 'raamwerk' afspreken waarbinnen je wijzigingen tolereert. Sowieso ga je de nadelen zien na één jaar, en zul je moeten bijsturen. En al de andere tekorten moeten de gewesten maar zelf ophoesten. Als ze willen hun begroting aanvullen, zoals de steden dat doen, moeten ze dat inderdaad doen met een 'gewestelijk opcentiem' Dus je betaalt 25% belasting bvb en 20% opcentiemen. En elk gewest vult zijn voet in. Met die aftrekposten klooien vind ik zever. Die overschotten en pieken van de belastingen naar de federale overheid doen gaan is ook zever. Ze moeten zich daar allemaal niet zoveel van aantrekken, de evoluties zullen toch bijgestuurd moeten worden. Dus gewoon een opcentiem en een marge verschil tussen die twee, zeg maar max 2-5% verschil tussen twee zones, begin met 2% en als er consensus is kun je dat verhogen naar 5% En als een gewest kiest voor belastingen te heffen op wegen, telecommunicatie, spoorlijnen en water dan kan zij die opcentiemen drastisch doen dalen... Maar met het probleem dat je bvb voor telecom twee zones aan het maken bent, met een verschillende belastinvoet, terwijl de tarieven nationaal zijn, dus je gaat daar een transfert organiseren. Dus je moet voorkomen dat de belasting in één zone zodanig hoog wordt, dat dit een transfert organiseert. Er moet een 'marge van equivalentie zijn' bvb als vlaanderen 20% goedkoper is dan wallonie is bvb een limiet in verschil in tarieven tussen twee zones... De belasting moet betaald worden in de zone dat je woont of werkt. Nu je ziet van hier, dat bvb grensarbeiders die naar brussel pendelen ? Het zijn er niet veel, maar dat zal toch wel een paar discussies geven. In feite gezien er veel bedrijfszetels in brussel zitten, moeten ze maar hun bedrijven belasten, en het personeel belasten via het water, via de privé telefonie, via een citytaks... en dat is volgens mij de zuiverste bron van inkomsten voor brussel. Want 300.000 pendelaars elke dag 10euro doen betalen is 3miljoen per dag, of zogoed als 1miljard per jaar. Wat je ook moet vermijden is dat de subsidie van de federale overheid, terug belast wordt bij de gewesten... Zoals je bvb zonnepaneel aftrekpost via de CREG inkomsten gaat belasten bvb zo'n dingen moeten onmogelijk zijn. Je kan dus niet een centraal beleid gaan tegenwerken. Dat principe moet er toch ook in zitten. Je kan zo een europese subsidie zelfs indirect volledig wegbelasten. Dus dat moet je vermijden Wat je ook moet realiseren in een hervorming is zorgen dat ministers vanaf nu voor alle aspecten op zichzelf bevoegd zijn. het kan toch niet dat je bvb die geluidsoverlast van zaventem, 4 ministeries moet passeren, en 7 kabinetten die hun zeg hebben ? Dus dat is zever zoiets. Zaventem ligt in vlaanderen, dus er is volgens mij één kabinet bevoegd en gedaan. het kan toch niet voor bvb milieu, dat daar 4 kabinetten bevoegd zijn ??? Er kan maar één federaal niveau zijn die ons internationaal vertegenwoordigd. En er kan maar één europees niveau zijn die ons internationale krijtlijnen bepaalt etc.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 december 2010 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar het illustreert maar één ding: de enige goede manier om de fiscaliteit te organizeren is een splitsing waarbij elk niveau de belastingen heft voor het betalen van de bevoegdheden die het heeft toegewezen gekregen. Losgekoppeld van de andere belastingen, dus geen opcentiemen of kredieten of split-rates of wat dan ook. Dat verduistert alleen de realiteit en maakt alles oeverloos complex. Wat in België expliciet de bedoeling is natuurlijk: de burger mag vooral niet te weten komen waar zijn geld eigenlijk naartoe gaat. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien voorkom je het probleem dat iedereendubbel belast wordt. Stel dat Vlaanderen zegt dat het 30% op uw inkomsten moet hebben omdat je daar woont, en Brussel zegt ik moet 30% hebben omdat je daar werkt... Dan kom je wel eventjes bedrogenuit zeker ? |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet akkoord hiermee EddyBal, ze moeten onder de kiesdrempel belanden.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hahaha, en het ergst van al, je meent het!