Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2010, 12:18   #41
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nog een leuke gedachte: de rol van staatshoofd wordt gedeeld onder de ministers van binnenlandse en buitenlandse zaken voor hun resp. taken.

De rest van de ministeries roteert voor het voorzitterschap van de minsterraad.
Klinkt goed, maar qua continuïteit kan dat uiteindelijk vrij nefaste gevolgen hebben (gesteld dat er binnen een bepaalde partij een zekere mate van oneensheid bestaat over bepaalde zaken).
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 12:19   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
Klinkt goed, maar qua continuïteit kan dat uiteindelijk vrij nefaste gevolgen hebben (gesteld dat er binnen een bepaalde partij een zekere mate van oneensheid bestaat over bepaalde zaken).
Hoe bedoel je? En doel je op de rol van staatshoofd of regeringshoofd?
Oud 15 december 2010, 12:21   #43
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Ow ik zat nog met de 'regeringsleider' in mijn hoofd van een vorige post, ipv staatshoofd, mea culpa.

Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 12:21.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 12:26   #44
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

En? Democratie mag iets kosten. We kunnen altijd nog geld recupereren van de 21 miljard die de fiscale fraude ons jaarlijks kost. Dat mensen staatshoofd werden omdat ze geurden naar 's moeders edele vagijn was misschien tof in de middeleeuwen, maar daar moeten we nu niet per se mee verder doen. Bovendien is het maar zeer de vraag (zoals o.a. Anna List al aanhaalde) of een dwergstaat als België wel een president of koning nodig heeft. Als we dan toch willen besparen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 12:36   #45
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En? Democratie mag iets kosten. We kunnen altijd nog geld recupereren van de 21 miljard die de fiscale fraude ons jaarlijks kost. Dat mensen staatshoofd werden omdat ze geurden naar 's moeders edele vagijn was misschien tof in de middeleeuwen, maar daar moeten we nu niet per se mee verder doen. Bovendien is het maar zeer de vraag (zoals o.a. Anna List al aanhaalde) of een dwergstaat als België wel een president of koning nodig heeft. Als we dan toch willen besparen.
Ik zie niet direct in (en let op hé... ik ga ongelooflijk "niet cool" klinken) waarom ALLES democratisch moet gebeuren. Is dat soms een soort van barometer tot beter bestuur, democratie? Kunnen we uitgaan dat "zuivere" en "pure" democratie steeds een antwoord zal brengen op al onze problemen? Kan "zuivere" democratie geen problemen met zich meebrengen?

Ik weet het ik ben ongelooflijk middeleeuws omdat ik hier pleit voor dat Middeleeuws instituut, van de vagina en zo... maar probeer je in je antwoord daar toch even over te zetten. Dat zou helpen.

Verder denk ik dat er iets bestaat als een culturele meerwaarde van een Koningshuis; ben ik dan weer "een dommerik" of "iemand die nog in de Middeleeuwen leeft" of kan je hard maken dat dit niet het geval is voor bijvoorbeeld landen als België, Nederland, Denemarken,...?

Ook is de vraag of naast kosten geen opbrengsten bestaan van een Koningshuis? Kan men zich niet inbeelden dat een Elitair staatshoofd in "plaatsen" kan komen waar een democratisch verkozen President niet even gemakkelijk kan komen, en zeker niet met dezelfde ogen zal bekeken worden?

Etc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 12:43   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar dat kost geen geld ook al willen velen ons dat hier doen geloven. Dat is puur en alleen een fixe besparing, daar gaat het om. Maar inderdaad, onafgezien de kost, is een koningshuis een ontoelaatbare ondemocratische instelling van de jaren stillekes, hopeloos voorbijgestreefd. Te vergelijken met de paardentram.
wat is er ondemocratisch aan ne paardentram mss ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 december 2010 om 12:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 12:49   #47
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaarlijks krijgt het koningshuis nu zo'n 12 miljoen euro, waarvan 9 miljoen voor de koning. Ook de prinsen Filip, Astrid en Laurent én koningin Fabiola krijgen een dotatie.

Verscholen kosten
"In de begroting staat alleen die dotatie ingeschreven", zegt Jambon. "Maar in andere departementen zitten vaak nog kosten verscholen, in totaal voor meer dan 16 miljoen euro."

Voorbeelden
"Zo staan er bijvoorbeeld dagelijks 234 agenten in voor de veiligheid, worden de stookkosten apart betaald, de paleizen bewaakt en moeten ze bijvoorbeeld niet betalen voor hun vliegtuigreizen."

Hogere dotatie?
"Nu zijn alle bedragen verdoken in andere departementen. Als blijkt dat de dotatie niet volstaat, dan moet de dotatie omhoog." Als het nodig is om de dotatie transparant te maken, dan is Jambon bereid om in het parlement te stemmen voor een verhoging van de dotatie.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-kosten.dhtml

Weet niet of hierbij zijn kosten van zijn jacht al mee ingerekend zijn hoor; Liggeld, haventarieven , brandstof , bemanning, bevoorrading en en en en.....

Wie wil er allemaal bij leggen voor een hogere dotatie voor die arme sukkeltjes?
Dat valt nog mee dan.

De Nederlanders hebben daarbovenop nog gouden koetsen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 12:51   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaarlijks krijgt het koningshuis nu zo'n 12 miljoen euro, waarvan 9 miljoen voor de koning. Ook de prinsen Filip, Astrid en Laurent én koningin Fabiola krijgen een dotatie.

Verscholen kosten
"In de begroting staat alleen die dotatie ingeschreven", zegt Jambon. "Maar in andere departementen zitten vaak nog kosten verscholen, in totaal voor meer dan 16 miljoen euro."

Voorbeelden
"Zo staan er bijvoorbeeld dagelijks 234 agenten in voor de veiligheid, worden de stookkosten apart betaald, de paleizen bewaakt en moeten ze bijvoorbeeld niet betalen voor hun vliegtuigreizen."

Hogere dotatie?
"Nu zijn alle bedragen verdoken in andere departementen. Als blijkt dat de dotatie niet volstaat, dan moet de dotatie omhoog." Als het nodig is om de dotatie transparant te maken, dan is Jambon bereid om in het parlement te stemmen voor een verhoging van de dotatie.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-kosten.dhtml

Weet niet of hierbij zijn kosten van zijn jacht al mee ingerekend zijn hoor; Liggeld, haventarieven , brandstof , bemanning, bevoorrading en en en en.....

Wie wil er allemaal bij leggen voor een hogere dotatie voor die arme sukkeltjes?
Zijn jacht is net om die reden ingeschreven als een marinevoertuig, crew en alles zijn op kosten van den belze staat, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 12:53   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat valt nog mee dan.

een paar paarden eten geven, of den tank van het koninklijk jacht volgooien, ...

Ik zou wel eens willen weten wat dat ding verstookt op een uur full speed varen, ... ik vrees dak er niet met mijn maandloon ga komen, en ik mag niet klagen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 12:53   #50
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik zie niet direct in (en let op hé... ik ga ongelooflijk "niet cool" klinken) waarom ALLES democratisch moet gebeuren. Is dat soms een soort van barometer tot beter bestuur, democratie? Kunnen we uitgaan dat "zuivere" en "pure" democratie steeds een antwoord zal brengen op al onze problemen? Kan "zuivere" democratie geen problemen met zich meebrengen?

Ik weet het ik ben ongelooflijk middeleeuws omdat ik hier pleit voor dat Middeleeuws instituut, van de vagina en zo... maar probeer je in je antwoord daar toch even over te zetten. Dat zou helpen.

Verder denk ik dat er iets bestaat als een culturele meerwaarde van een Koningshuis; ben ik dan weer "een dommerik" of "iemand die nog in de Middeleeuwen leeft" of kan je hard maken dat dit niet het geval is voor bijvoorbeeld landen als België, Nederland, Denemarken,...?

Ook is de vraag of naast kosten geen opbrengsten bestaan van een Koningshuis? Kan men zich niet inbeelden dat een Elitair staatshoofd in "plaatsen" kan komen waar een democratisch verkozen President niet even gemakkelijk kan komen, en zeker niet met dezelfde ogen zal bekeken worden?

Etc.
Ik snap het. Je wil gewoon graag een democratie "�* la carte", waarbij je de democraat kan uithangen als het je uitkomt, en diezelfde democratie terzijde schuift wanneer het niet past. Ik ben daar niet zo'n voorstander van, eerlijk gezegd. Bovendien heb ik ernstige twijfels over de meerwaarde, zowel cultureel, economisch als politiek van een systeem waarin iemand staatshoofd wordt omdat zijn/haar mama en papa niet-verkozen staatshoofden waren.

EDIT: en ik merk nu pas op dat ook jij weer komt aanzetten met een president. Nogmaals: ook dat is niet nodig.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 15 december 2010 om 12:54.
Oud 15 december 2010, 13:11   #51
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zijn jacht is net om die reden ingeschreven als een marinevoertuig, crew en alles zijn op kosten van den belze staat, ...
Hoeveel crew moet er op zijn boot? Welke kost brengt dat met zich mee? Gewoon eens om te weten hé...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 15 december 2010, 13:17   #52
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik snap het. Je wil gewoon graag een democratie "�* la carte", waarbij je de democraat kan uithangen als het je uitkomt, en diezelfde democratie terzijde schuift wanneer het niet past.
Je surft wel handig rond de gestelde vragen:
Citaat:
Het zou wel handig zijn moest je dat- als je de discussie al wenst aan te gaan- wel doen want dan krijgen we een beter beeld over of mijn "democratie �* la carte" zo slecht is. we kunnen nog debatteren natuurlijk over "hoe slecht" een koningshuis is voor de democratie maar dat is een ander punt... eerst algemeen die vragen over democratie als HET middel bij uitstek.
Citaat:
Ik ben daar niet zo'n voorstander van, eerlijk gezegd.
en de reden is...
Citaat:
Bovendien heb ik ernstige twijfels over de meerwaarde, zowel cultureel, economisch als politiek van een systeem waarin iemand staatshoofd wordt omdat zijn/haar mama en papa niet-verkozen staatshoofden waren.
Ja dat geloof ik vrij; ik niet en ik denk zelf dat als je wereldwijd zou kijken naar de meningen van mensen mijn zienswijze meer aanhang zal kennen. 't is maar een idee... Moeilijk debatteren met iemand die er natuurlijk- vanuit zijn eigen ideologisch wereldbeeld- vanuit gaat dat zo een Koningshuis geen meerwaarde heeft. U snapt waarom ik zo min mogelijk is discussie ga over het onderwerp... als de discussies al verder geraken dan "de kut van mama" (waar jij dus mee begonnen was) draaien ze meestal in rondjes.
Citaat:
Oud 15 december 2010, 13:23   #53
Steve_M

Standaard

Citaat:
Je surft wel handig rond de gestelde vragen:
Je zou me dankbaar moeten zijn.

Citaat:
Het zou wel handig zijn moest je dat- als je de discussie al wenst aan te gaan- wel doen want dan krijgen we een beter beeld over of mijn "democratie �* la carte" zo slecht is. we kunnen nog debatteren natuurlijk over "hoe slecht" een koningshuis is voor de democratie maar dat is een ander punt... eerst algemeen die vragen over democratie als HET middel bij uitstek.
Allez, geef me eens een beter alternatief dan democratie? Natuurlijk is dat systeem niet zaligmakend (wat overigens een van de onnozelste opmerkingen is die ik hier al mocht lezen), maar ik heb nog niet veel degelijke alternatieven gezien.

Citaat:
Ja dat geloof ik vrij; ik niet en ik denk zelf dat als je wereldwijd zou kijken naar de meningen van mensen mijn zienswijze meer aanhang zal kennen. 't is maar een idee... Moeilijk debatteren met iemand die er natuurlijk- vanuit zijn eigen ideologisch wereldbeeld- vanuit gaat dat zo een Koningshuis geen meerwaarde heeft. U snapt waarom ik zo min mogelijk is discussie ga over het onderwerp... als de discussies al verder geraken dan "de kut van mama" (waar jij dus mee begonnen was) draaien ze meestal in rondjes.
Ik denk dat niet. Tenzij je nu gaat beweren dat de meerderheid van de wereldbevolking leeft in monarchieën, wat gewoon niet waar is. Ik snap bijzonder goed waarom je over dat onderwerp met mij niet in discussie gaat: je bent bang dat je opnieuw door de mand valt, zoals in die discussie over onze criminele koning Leopold II.
Oud 15 december 2010, 13:30   #54
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ik begrijp je titel niet echt goed "President duurder dan een koning", waar staat dat in je uitleg?

Daarnaast is er nog ons grote germaanse voorbeeld (waar dezer tijd zo graag naar verwezen word ): Duitsland heeft toch ook geen koning en geen president?
Christian Wulff zal het graag horen...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 17:58   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Etc.
Objectief bekeken:
- je klinkt inderdaad middeleeuws
- is de rol/functie van de koning in B. wel degelijk "in een bepaalde mate 'democratisch', want goedgekeurd door opeenvolgende parlementen vermits ze geen initiatief namen tot een grondwetswijziging.
- is de koning als persoon wel degelijk niet democratisch verkozen
- staat de koning in Vlaanderen ter discussie, want .. zie wat het Weverke zegt in het Duits Spiegelke. (en dan te weten welke de uitslag was in Vlaanderen respectievelijk Walenland, van het enige nationale referendum dat ooit gehouden is).

Nu niet meer objectief:
het is mijn politieke overtuiging dat ik republikein ben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 18:19   #56
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Christian Wulff zal het graag horen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
Is een "ceremoniële president" dan wel een president? Ik vraag me af wie meer verdient, hij of Merkel? Misschien dat dan duidelijk is wie eigenlijk het staatshoofd is van Duitsland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
en als die weigert zoals BDW het premierschap ?
Je kan een president ook rechtstreeks door het volk verkozen laten worden (zoals in de VS bv). Dan moet je eerst kandidaat zijn om president te kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 15 december 2010 om 18:26.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 18:53   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen president ook niet? Waarom zouden we dan de koning weg willen? Zou het kunnen zijn dat je gewoon het koningshuis weg wilt en dus maar gaat zwanzen over "kosten" omdat dat de enige stok is die U gevonden heeft?

Het zijn dan ook "ENORME bedragen" die eigenlijk in termen van overheidsbestedingen zo danig verwaarloosbaar zijn. Vergelijk ze bijvoorbeeld met de uitgaven aan ontwikkelingssamenwerking (1miljard euro; ook weg?).

Maar om toch in te gaan op Uw vraag;
De reis van Obama naar Azië kostte ongeveer 200 miljoen dollar per dag... Hoeveel kostte die van Albert naar Indië?
Gemiddeld kost de "run for presidentship" in de VS zo een 3 miljard dollar (om de vier jaar dus hé...). Hoeveel weer voor een koning en zijn "tegenstrevers"?
U spreekt ook graag over "vliegtuigreizen" die gratis zijn; air sarko (het koosnaampje voor het nieuwe vliegtuig van sarko the man) wordt geraamd op een aankoopkost van 176 miljoen euro en een jaarlijks onderhoud van 49 miljoen jaarlijks de eerste jaren (later "maar" tien miljoen). Hoeveel exact voor het overvliegen van onze koning naar bestemmingen in het vliegtuig dat eigendom is van het leger?
De "dotaties" zelf zijn voor Frankrijk 113 miljoen hoeveel voor België?
Ook de aangehaalde aantal politiemensen die de koning moeten escorteren, paleizen bewaken,... verbleken bij een gemiddelde vergelijk.
Verwarming is ook een leuke want die paleizen zijn eigendom van de staat (gekregen door leopold II) en de verwarming zal dus niet ophouden als de Koning er plots niet meer is zit natuurlijk... Maar soit vergelijk de kosten aan gebouwen met Frankrijk de Franse president heeft 3 officiële residenties "Hôtel de Marigny, Souzy-la-Briche et le fort de Brégançon" (opmerken er zijn er nog een pak die men hier niet in rekening neemt maar die natuurlijk wel onrechstreeks gebonden zijn aan het feit dat Frankrijk een president heeft) met die in van onze vorst en je zal gewoon verbleken...
...
En dan nog de discussie (want deze discussies komen steeds opnieuw terug maar ze zijn al duizenden malen gevoerd en geeindigt in kringredeneringen) of je "kosten per hoofd" moet bekijken of kosten in absolute waarde. Het is een beetje van de twee; de residenties van de president van België zullen natuurlijk niet minder zijn dan die van de president van bvb. Frankrijk of Duitsland zelf al zijn die landen veel groter. Zijn aanhang zal een pak kleiner zijn natuurlijk die kosten dan wel weer per hoofd... moeilijk te bekijken allemaal (want je kan ze niet lineair vergelijken) maar ik denk dat je zeker kan stellen dat een president MINSTENS even duur zal zijn dan een monarchie.

De discussie over de taken en wie allemaal een dotatie zou moeten krijgen die lijkt me wel zinniger... die wil ik wel voeren.
Zeg, ben jij hardleers of zo? Deelt die prijs van obama, die 200 miljoen dollar per dag, dan eens voor te beginnen door 50 staten. Of dacht ge dat alle 50 staten van Amerika ieders nog een eigen president hebben. Afvoeren dat Koningshuis. Dat is enkel en alleen maar een supplementaire totaal overbodige kost.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 december 2010 om 18:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 19:01   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Objectief bekeken:
- je klinkt inderdaad middeleeuws
- is de rol/functie van de koning in B. wel degelijk "in een bepaalde mate 'democratisch', want goedgekeurd door opeenvolgende parlementen vermits ze geen initiatief namen tot een grondwetswijziging.
- is de koning als persoon wel degelijk niet democratisch verkozen
- staat de koning in Vlaanderen ter discussie, want .. zie wat het Weverke zegt in het Duits Spiegelke. (en dan te weten welke de uitslag was in Vlaanderen respectievelijk Walenland, van het enige nationale referendum dat ooit gehouden is).

Nu niet meer objectief:
het is mijn politieke overtuiging dat ik republikein ben.
Dat ze er eens terug een referendum rond houden. Eens om de zoveel jaar zou dat toch niet te veel zijn. Maar daar durft geen enkele partij zich aan wagen. Na de abortuswet is er nog een stemming rond gehouden. DeCroo heeft toen de stemming openbaar doen doorgaan door handje opsteken zodat niemand zijn stem anoniem kon uitbrengen. Dat is stemmingvervalsing.
Oud 15 december 2010, 19:05   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat valt nog mee dan.

Maar dat zijn antieke vanuit de tijd van assepoester. Die vragen geen grote bemanning, zijn al eeuwen afgeschreven en worden door enkele gewone dravertjes getrokken.
Kosten? Enkele haverzakjes.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 december 2010 om 19:06.
Oud 15 december 2010, 19:09   #60
largo_w

Standaard

Citaat:
Zeg, ben jij hardleers of zo?
Zeker dat moest toch al blijken uit het feit dat ik hier op Uw vraag DURF te antwoorden.
Citaat:
Deelt die prijs van obama, die 200 miljoen dollar per dag, dan eens voor te beginnen door 50 staten. Of dacht ge dat alle 50 staten van Amerika ieders nog een eigen president hebben.
Ben jij hardleers?
Citaat:
En dan nog de discussie (want deze discussies komen steeds opnieuw terug maar ze zijn al duizenden malen gevoerd en geeindigt in kringredeneringen) of je "kosten per hoofd" moet bekijken of kosten in absolute waarde. Het is een beetje van de twee; de residenties van de president van België zullen natuurlijk niet minder zijn dan die van de president van bvb. Frankrijk of Duitsland zelf al zijn die landen veel groter. Zijn aanhang zal een pak kleiner zijn natuurlijk die kosten dan wel weer per hoofd...
Citaat:
Afvoeren dat Koningshuis. Dat is enkel en alleen maar een supplementaire totaal overbodige kost.
Ah...
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be