Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2010, 19:13   #41
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Geef dan eens een paar namen. Dat zal toch niet zo moeilijk zijn aangezien u beweert dat u ze 'hier' ziet.
De vraag stellen is ze beantwoorden.
Oud 20 december 2010, 19:19   #42
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik ben niet racistisch, maar wel een beetje xenofoob. Xenofoob echt als in angst, niet als haat.
Ik denk dat iedereen wel wat Xenofobe kenmerken heeft.
Vermoedelijk nog een overblijfsel van oerinstincten.

De vraag is of we vandaag de dag nog moeten luisteren naar dit fossiel.
Oud 20 december 2010, 19:47   #43
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik begrijp dat velen het uit het woordenboek zouden willen.
De waarheid kwetst immers.

Het wordt meestal in de juiste context gebruikt, maar diegenen die het ongepast vinden hebben dan ook een heel enge definitie van het woord (beoordeling op ras of kleur), terwijl het eigenlijk een veel ruimer betekenis heeft.
Mijn mening over het totaal uitgeholde en misbruikte begrip 'racisme' kent u waarschijnlijk nog wel.

Als u discriminatie bedoelt, dient u ook discriminatie te zeggen, en niet een ander woord daarvoor te gaan gebruiken.
Maar ja, 'discriminator' of 'discrimineerder' bekt natuurlijk lang zo lekker niet als 'racist'.

En als 'racisme' tegenwoordig een ruimere definitie heeft gekregen dan is dat omdat die rooie multiculturalistische barbaren niet alleen -geheel foutief overigens- denken dat de mensch maakbaar is, of dat de maatschappij maakbaar is, maar ook dat de taal naar believen maakbaar is. Uiteraard met als doel de taal als wapen in te zetten.

Men denke bijvoorbeeld aan de negerzoenen in Nederland (negerinnentetten in Vlaanderen), en jodekoeken, die zonodig van naam moesten veranderen omdat een stel rooie mongolen dat 'racistisch' vond. Dezelfde soort politieke randdebielen die eerst 'allochtoon' introduceerden omdat 'vreemdeling' en 'gastarbeider' zo'n negatieve bijklank hadden gekregen, en nu 'allochtoon' een uiterst negatieve bijklank heeft gekregen (hoe zou dat toch komen?) moeten we dezelfde mensen opeens gaan aanduiden als bi-culturele Nederlanders.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 20:00   #44
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ge mezelf alvast een Godwin punt geven, maar dat is effectief wat men in het vooroorlogse Duitsland gedaan heeft in de aanloop naar de kristallnacht.

Wie een beetje inzicht heeft ziet mooi de parallellen tussen die gebeurtenissen en de haatcampagnes van de racisten van vandaag.
Ik zou het niet weten. Ik heb de oorlog niet meegemaakt. En niemand hier, veronderstel ik.
Wat ik wel meemaak,hier in Hoboken, is andere koek. Ik nodig u uit om hier een paar maanden te komen wonen.
Maar de kristalnacht vergelijken met wat hier in België gaande is, lijkt me een brug of 4 te ver.
De Jodenvervolging in Duitsland had alleen maar een racistische oorsprong.
Hier gaat het om overlast en een duidelijk gegeven dat onze sociale voorzieningen stilaan uitgehold worden door sujetten die de wet niet nauw nemen.
Ik hoor hier ook niemand zeggen dat we de niet-integrerende moslims (tiens...over chinezen of andere bevolkingsgroepen wordt hier niet gepraat ...dan TOCH geen racisme ?) in een oven moeten steken of deporteren. Al zeker niet uit mijn mond.
Ik vrees dat de vergelijking trekken tussen het nazisme en de hedendaagse gebeurtenissen een stokpaardje is geworden van naieve wollensokkendragers die nog steeds niet door hebben dat zulke sterk uiteenlopende culturen gewoonweg niet kunnen samen leven.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 20:20   #45
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ge mezelf alvast een Godwin punt geven, maar dat is effectief wat men in het vooroorlogse Duitsland gedaan heeft in de aanloop naar de kristallnacht.

Wie een beetje inzicht heeft ziet mooi de parallellen tussen die gebeurtenissen en de haatcampagnes van de racisten van vandaag.
U gebruikt exact, maar dan ook exact dezelfde rethoriek als die Job Cohen in Nederland onlangs gebruikte toen hij de moslims de 'nieuwe joden' noemde.

En dit is wat een jood, de niet geheel onbekende emeritus hoogleraar prof. Bob Smalhout, daarvan vindt:
Citaat:
Job Cohen stelde dat de moslims in ons land worden buitengesloten, in het bijzonder door de PVV van Geert Wilders. Hierbij maakte Job de vergelijking met de Joodse bevolking in de jaren voor de Tweede Wereldoorlog. In principe stelt Cohen'dat moslims de nieuwe Joden zijn'. Van alle missers die Job Cohen de laatste jaren heeft gemaakt, is dit tot nu toe de meest pijnlijke.

(...)

Onze vooroorlogse Joodse gemeenschap bestond uit volmaakt loyale Nederlanders die hard werkten en die in ruime mate bijdroegen aan zowel onze economie als aan ons culturele en intellectuele leven. Het begrip criminaliteit kwam in hun woordenboek niet voor. Daarentegen heeft Nederland, en vooral de grote steden, thans te maken met een overvloed aan islamitische immigranten die zich veelal niet goed of zelfs in het geheel niet aanpassen aan onze levensstijl. Hun aandeel in de criminaliteit is extreem hoog en is vaak gewelddadig van aard.

De combinatie donkere poncho, capuchon en scooter is berucht. Hun antisemitisme is weerzinwekkend. Talrijke autochtone Nederlanders, en vooral Amsterdammers, zijn weggetreiterd uit door Noord-Afrikaanse allochtonen bewoonde wijken. Job Cohen heeft daar in de jaren dat hij burgemeester was, nooit iets tegen ondernomen.

Evenmin heeft hij gezorgd voor enige bescherming van de joods-orthodoxe schoolkinderen tegen het capuchon-geteisem. De Joodse gemeente heeft alle vormen van bescherming zélf moeten organiseren en betalen. Nooit is er bij ons een Jood geweest die tassen roofde, juweliers overviel en de belaagde winkeliers neerschoot zoals thans regelmatig gebeurt.

(...)

Het vergelijken van de moslimallochtonen met de Joodse bevolking in de jaren voor de Tweede Wereldoorlog is niet alleen ongehoord dom, het is, om een Joodse uitdrukking te gebruiken, een absolute gotspe. En met het laatste restje Joodse cultuur dat Job Cohen misschien nog heeft, zal hij weten dat dit de overtreffende trap is van een godvergeten brutaliteit.

hele artikel
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 21:12   #46
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mijn mening over het totaal uitgeholde en misbruikte begrip 'racisme' kent u waarschijnlijk nog wel.
En mijn mening over uw geminimaliseerde definitie kent ge ook.
Feit is en blijft dat er hier nogal wat mensen zitten die problemen hebben met andere mensen, louter en alleen op basis van hun afkomst.
En dat is racisme.

Die definitie is bepaald door de VN en ondertekend door onze regering.
En daar moet ge u, indien ge voor een democratie zijt, volgen.

Tenzij ge voor een totalitair regime zijt waarvan de leiding enkel uw mening toelaat, dan hebt ge een punt.

Citaat:
hoe zou dat toch komen?
Door mensen zoals u denk ik.
Oud 20 december 2010, 21:14   #47
Alboreto

Standaard

Citaat:
U gebruikt exact, maar dan ook exact dezelfde rethoriek als die Job Cohen in Nederland onlangs gebruikte toen hij de moslims de 'nieuwe joden' noemde.
Doet niets af aan de vergelijking.
Oud 20 december 2010, 21:16   #48
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik zou het niet weten. Ik heb de oorlog niet meegemaakt. En niemand hier, veronderstel ik.
Dat is het probleem.

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.
(George Santayana)
Oud 20 december 2010, 21:24   #49
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door survivor Bekijk bericht
ik zie en ondervind dat dagelijks
inderdaad ik ook het racisme van de moslims hier loopt de spuigaten uit!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 21:29   #50
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ach jullie weten niet waarover je praten, al denken jullie dat wel waarschijnlijk
ikzelf heb iets zeer ernstigs meegemaakt met buitenlanders in het verleden, toch heb ik geen wrok tegen hen, omdat ik ondervonden heb dat belgen al even slecht of nog slechter kunnen zijn, en omdat ik ook ondervonden heb,na jaren moeite gehad te hebben met buitenlanders, dat ze niet allemaal hetzelfde zijn, zelfs in mijn geval, had ik in het verleden geen recht om racist te zijn, denk daar maar eens over na, dat een vrouw die nu sterker dan ooit is, en heeft moeten knokken om er te geraken, om een normaal leven te kunnen leiden, ik had zelf ook kunnen blijven klagen en zagen over buitenlanders, ik doe dat niet
Sorry Survivor, maar kan je misschien iets duidelijker jouw standpunt verdedigen? Misschien helpt het al veel indien je gebruik zou maken van leestekens. Op tijd dus een komma of een punt. Dit zou het al heel wat makkelijker maken om te lezen.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 22:08   #51
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
het valt me op hoeveel mensen tegenwoordig racist zijn, spijtig genoeg
en waarom eigenlijk? hebben ze er een reden voor? nee! er bestaat nooit een reden om racist te zijn, of te worden, geloof me, het is gewoon nooit gerechtvaardigd om racist te zijn! en aan die mensen wil ik zeggen: geef iedereen toch een eerlijke kans, en scheer niet iedereen over dezelfde kam, er zitten rotzakjes bij ja, maar bij de Belgen ook, trouwens veel buitenlanders schamen en ergeren zich ook voor het gedrag van die paar rotte appels
en ik zeg dit als zelf Belg zijnde trouwens
Moslims worden als racisten opgevoed. Ze volgen de koran braaf op. Dat is een regelrechte schande ! Bovendien krijgen ze gratis en voor niets een dubbele nationaliteit. Wederom pure discriminatie tov de autochtone. De linkse landverraders zullen ooit in de geschiedenisboeken staan. Ondertussen moeten de mensen het racisme van de moslims met walging ondergaan. Er zijn heel veel rotzakjes tussen de moslims en inderdaad ook bij buitenlanders. Dat is het gevolg van een opgedrongen multikulturele linkse staat.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 20 december 2010 om 22:12.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 22:10   #52
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
hier.
Ja maske ben jij een raciste? Dan toch niet tegen de moslims. Waarschijnlijk raciste tov de autochtone christenen?
Oud 20 december 2010, 22:11   #53
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
inderdaad ik ook het racisme van de moslims hier loopt de spuigaten uit!
ja het is erg zulle

dikke 2
Oud 20 december 2010, 22:12   #54
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ge mezelf alvast een Godwin punt geven
Je krijgt geen punten om een Godwin punt te vermelden. Je verliest er.
Citaat:
Degene die de nazi's als eerste noemt heeft automatisch verloren
Als elke discussie hier op dat moment moet gestopt worden bestaan hier bijna geen topics meer

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 20 december 2010 om 22:13.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 23:41   #55
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgeleid van het Arabische woord "râs" voor "hoofd". Op de slavenmarkten in Spanje, die gedeeltelijk door de Vikingen bevoorraad werden (deze vielen daarom West-Europa binnen toen Spanje door de Moren was bezet), waren de witte "koppen" duurder dan de zwarte "koppen" die uit Afrika waren aangevoerd. Het woord "ras" werd al dan niet door de Noormannen hierheen gebracht.

Nu beweren de poco's dat er helemaal geen mensenrassen zijn. Waarbij ze het woord ras eerst herdefiniëren aan de hand van moderne genetische parameters. Maar dan moeten ze daarvoor een nieuw woord verzinnen, en niet iedereen dwingen om het woord "ras" van de betekenis te ontdoen die het al elf of twaalf eeuwen heeft.

Ik zeg dus zonder blikken of blozen dat ik me niet gauw aangetrokken voel door vrouwen van een ander ras. Dan ben ik natuurlijk dubbel "racistisch", wegens mijn woordkeuze en mijn voorkeur...
Oud 21 december 2010, 00:06   #56
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waar ziet u racisten ???
Waar ziet u racisten? = Waar voelt u racisme? ??

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 december 2010 om 00:06.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 10:35   #57
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Waar ziet u racisten? = Waar voelt u racisme? ??
Waar ziet u racisten? =/= Waar voelt u racisme?

Er is een groot verschil tussen iets aanvoelen en iets zien ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 10:46   #58
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

LSD doet zoiets met een mens, naar het schijnt
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 11:43   #59
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waar ziet u criminelen?
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 12:54   #60
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Waar ziet u criminelen?
Op straat, in de steden , de dorpen , de wijken , de luchthavens, in de gevangenis (daar zitten er een hoop hoor) , de dagbladen staan vol met misdrijven en die zijn niet allemaal door spoken of aliens gedaan, mensen in de buurt zijn slachtoffer geworden van crminelen , leden van m'n gezin zijn zelfs al slachtoffer geworden van criminelen...
Enfin , indien u echt nog nooit met criminaliteit te maken hebt gehad denk ik dat u weinig buitenkomt ...

En racisten ??? Buiten een hoopje "jongeren" dat blanke hoer , vuilen belg of dergelijke zeik naar de mensen staan te roepen of bevolkingsgroepen die vlakaf in hun religie uitroepen dat het geen kwaad kan om andersgelovigen te beroven en dergelijke denk ik niet dat hier veel racisten te vinden zijn hoor ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be