![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is allemaal heel stoere taal, maar in realiteit werkt het zo niet. Als BDW een akkoord aanvaardt en er zich achter zet, dan wordt dat akkoord ook geratificeerd. Al kan ik me best indenken dat er daarna nog een zorgvuldig geregisseerd "applauscongres" volgt... Volgens wat ik hier lees, zou de nota-BDW ook al zou die in zijn integraliteit aanvaard geworden zijn, nog afgeschoten kunnen worden door een N-VA congres.
In dat geval is het volstrekt onduidelijk voor mij waarom de N-VA ook maar mee stapt in deze carrousel van onderhandelingen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() en ik, in tegenstelling tot u, bekijk dat NIET van langs buiten via de gazetten. Geloof me vrij, diegenen die het spuugzat zijn , zijn met velen
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ontmoedigend. Ook om uw eigen belangen beter te verdedigen, zou u in staat moeten kunnen zijn om door de ogen van de tegenstander te kijken. Ik doe nog een poging, en zal daarbij de nodige nuances achterwege laten:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 30 december 2010 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder de parlementaire medewerkers van de verschillende parlementen zitten nogal wat hardliners hoor, die hun hand er niet voor omdraaien om tégen te stemmen, ook al kost dat misschien hun job |
|
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() In dat geval is de N-VA erg inconsequent, want ze stappen dan al sedert oktober mee in een verhaal waarin ze zelf niet geloven.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen echter in het N-VA geval is dat een doodzonde die moet stoppen volgens u, de rest daar zwijg je over als vermoord.
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
U doet uitschijnen dat de N-VA een radicale partij is. Welnu, die partij heeft vanaf dag 1 van de onderhandelingen haar confederalistisch schema - vertrekken van wat we nog samen willen doen - in de prullenmand gegooid en stapt nu al 200 dagen mee in de logica van een compromis. Dat terwijl ze voor de verkiezingen aankondigde niet in zo'n verhaal mee te gaan. Los daarvan heeft de partij ook al voldoende vooruitgang - vanuit haar oogpunt althans - geboekt: in vergelijking met 2007 ligt er nu wel een zeer omvangrijke staatshervorming op tafel. De over te dragen bevoegdheden nemen 17 miljard euro, i.e. 50% van het Rijksbudget in. Dat is niet niks. Een fiscale autonomie van 15 miljard euro (bijna 50% dus) is ook niet niks. Daarenboven moet een afwijzing van een lijvige en breedvoerige "compromistekst" ook geloofwaardig zijn. Het resultaat daarvan kan ook zijn dat uiteindelijk het constitutionele status-quo bestendigd wordt, iets wat de N-VA m.i. toch niet wil.
|
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Straks ga je nog zeggen dat SP.A hun eigen nota niet gaat aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat je net hetzelfde vroeg in het onderwerp over de lauwe onafhankelijkheidsaanhang... Daar was het alleszins een terechte vraag, dus dat viel me niet op, maar hier had ik een déja vu gevoel...
|
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toon me de nota en ik zal u antwoorden.
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Onze Westerse beschaving is Joods-Christelijk en het wettelijke systeem is daar een bewijs van, ook de Napoleon Code, of men dit graag heeft of niet !
het oude testament is Joods en Mozes, hebrews ! het nieuwe testament is Kristelijk en Jezus, latijns ! De nieuwe monotheistische godsdienst sinds de 7de eeuw is de Islam, daarom dat dit samenspel niet lukt, omdat een mens in wording heel wat inspanningen moet doen om één te worden met zichzelf en de anderen ! Daarom zijn we onderlegt aan cosmische wetten, die sinds lang zijn veropenbaard in de onzichtbare wereld der wijsheid ... ! |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan. Maar het doel is allerminst om een consequente partij te hebben, wel om de franstalige dominantie eens en voorgoed te breken.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik post hier overigens niet om iemand te overtuigen van wat dan ook, maar dat terzijde.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |