![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De rechtbank van eerste aanleg in Brugge stapte naar het Grondwettelijk Hof. De vraag van de rechtbank had te maken met een moeder die zich verzette tegen de erkenning van het vaderschap van de biologische vader van haar kind. Omdat de man in kwestie veroordeeld was voor verkrachting (van de moeder tijdens de zwangerschap) en bekend stond als een drank- en drugsverslaafde, achtte de moeder de erkenning in strijd met de belangen van het kind." Volledig artikel: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1J33S1GE Laatst gewijzigd door Rudy : 30 december 2010 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk net het omgekeerde, op uitzonderlijke gevallen wat betreft een belangrijke familietak , had het meestal te maken met de erfeniskwestie ( ergens dus een veilig stellen van je nakomelingen ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt ook niet meer die traditionele opsplitsing waar 1) alleen de man ( en dus hier de rijkere te verkiezen ) binnenbrengt. 2) de kinderen sowieso bij de vrouw terecht komen en de veronderstelde vader alimentatie zal moeten betalen.... een beetje ongelukkige draai en de vrouw betaalt alimentatie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Link met de vader ? Zeg dat eens tegen de bospoeper. Maar eh. Ik begin te vrezen dat je gelijk hebt. Zit ik mij voor één keer uit te sloven voor een lacune in de wetgeving waar normaliter het feministisch cd&v op haar achterste poten zou staan en krijg ik antwoorden in de stijl van dat niemand moet weten dat de melkboer is gepasseerd terwijl de noeste echtgenoot z'n kloten afdraait en in de waan wordt gelaten; 'k Begin het te snappen. Vrouwen willen van twee walletjes eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het en samenspel van wat traditioneel al bestond ( ook daar kan je weer bezwaarlijk van stellen dat het in feite was om de kinderen van de vrouw 'veilig' te stellen... geen bastaards , je weet wel ) en de wens/noodzaak om dat die link nog in stand te houden .. een beetje achterhaald dat wel, vanwege dat dat systeem in vele gevallen niet afdoende is en je dat 10xbeter kan via elektronische database ... je hebt zelfs in principe die achternaam niet meer nodig. Anderzijds zou die feministische kliek, hoe strijdlustig ze ook nog moge zijn... da's al fameus afgezwakt, niet veel in de pap te roer hebben daar er ( tot voor kort) objectieve en gegronde redenen aan te halen zijn om af te wijken van dat 'gelijkheidsprincipe'. De reden dat die strijdlust bij hen al serieus afgezwakt is ligt, volgens mij, in het simpele feit dat de slinger voor bepaalde zaken reeds voorbij dat evenwicht is en andere zaken reeds voldoende dat evenwicht benaderen.... de 'drive' voor die strijd is er dus wat uit... een nog teveel morren zou misschien nefast kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zou dat toch toffer vinden als m'n kind de naam draagt van m'n partner. het komt uit MIJN schoot, maar het is wel ook van hém. Mocht ik zwanger zijn van iemand waar ik absoluut geen kind mee wou hebben (bijv. na verkrachting), dan zou ik die band met de vader helemaal niet willen. Dat heeft niks te maken met 'van twee walletjes eten', dat is gewoon een emotionele voorkeur voor iets dat op hechtheid en verwantschap duidt... de kinderen van een ex-collega en haar partner dragen allemaal haar naam. ik vind dat ergens raar. die vader loopt er uiteindelijk ook maar bij, precies. terwijl dat overigens een zéér hecht koppel is. hun eigen keuze, maar ik zou het toch anders kiezen.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrouwen passen van nature beter bij dit tijdsgewricht dan mannen.
Zij bewegen er vlotter doorheen dan mannen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 december 2010 om 05:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets is waarschijnlijk zo onaangenaam als na x aantal jaren te moeten constateren dat de kleine van een ander is. Persoonlijk vind ik dit quasi misdadig gedrag, verwerpelijk (van sommige vrouwen, om te verzwijgen dat de kleine van een ander is).
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 december 2010 om 05:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel raar vind - het is maar perceptie - is dat het doorgeven van de familienaam soms zo belangrijk is. Met de nadruk op soms, ik wil niet veralgemenen. Vooral bij grootouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de DNA-test betreft. Als ik je goed begrijp zou die dus enkel de vader moeten geruststellen. Gebrek aan vertrouwen in de partner ? Ik denk dat die DNA-test of toch alleszins het bewaren van DNA bij de geboorte er sowieso komt, maar dan wel om juridische redenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je geen zwarten in je familie hebt en je partner ook niet en er komt een zwart kind op de wereld, dan is het redelijk evident. Maar anders...
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je zegt, we zien dikwijls wat we willen zien, vooral de positieve eigenschappen. Over onze negatieve eigenschappen die we in ons kindjes zien zwijgen we het liefst. Dan toch liever de negatieve eigenschappen van de partner. Hoe zou je zelf zijn. |
|
![]() |
![]() |