![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Afscheiding van de `Generaliteitslanden`: geen schijn van kans. Samenvoegen ervan met Vlaanderen: je moet de meest realiteitsvreemde fantasten op dit forum gelezen hebben, om op het idee te komen. De enige hereniging tussen Vlaanderen en Nederland die momenteel heel erg actueel en belangrijk is, vormt een unie van nog wel wat meer landen en landjes: de EU. En die is ondemocratisch van opbouw, beïnvloedt ons leven op alle terreinen, en maakt dialoog tussen Vlaanderen en Nederland heel erg noodzakelijk, en ook met nog vele andere landen. Die dialoog en samenwerking zullen van het volk moeten uitgaan, in 27 landen. We zitten hier te vitten over tegen cathedralen pissen en of Duvel beter is dan Heineken - nou ja, ik heb de hele draad niet gelezen, maar het zal er niet ver naast zijn. Ondertussen wordt langzaam maar zeker door de EU-despoten de dictatuur ingevoerd, en dan zal het ons weinig helpen, een paspoort te bezitten waarop al dan niet een B, VL of NL prijkt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is de vraag waar ik al een tijdje mee rondloop. Bestaat er ergens ook maar een reden waarom een Vlaming België in stand zou willen houden, een serieuze dan.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat deze journalist schrijft, geeft uiting aan de wijd verbreide houding van een grotendeels linkse elite: waar het op aan komt, is het negeren van de volkswil. Daarin verschillen de Belgicisten niet van de Eurocraten en hun handlangers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kunt je vast ook nog wel herinneren hoe dronken Vlamingen zich misdragen tijdens wielerkoersen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Ik heb zowel in de randstad(studie) als Vlaanderen(werk) gewoond. Ook ik was blij weer terug in Breda te zijn. Maar het samenleven met de Vlamingen is me slechter bevallen dan het samenleven met de Hollanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De aanwezigheid van multicriminele 'verrijkers' is dus min of meer een constante in mijn leven de afgelopen jaren geweest. De aanwezigheid van Hollanders niet. Al heb ik uiteraard 100 x liever met echte Hollanders te maken, zelfs al hebben ze een gruwelijke uitspraak van het Nederlands. Maar het ging hier dus niet om 'verrijkers', maar om andere zaken die theoretisch losstaan van 'verrijkers'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() In Vlaanderen heb ik nog niet gewoond, maar wel enige tijd gewerkt. Al was dat wel in Turnhout, net over de grens. Nooit problemen gehad met de Vlamingen die ik daar tegen kwam. Wellicht heeft het feit dat mijn eigen Noord-Brabantse dialect zo op dat van Turnhout e.o. lijkt, er iets mee te maken. Het integreren en assimileren ging wat dat betreft vrij makkelijk. Ik ben daar dan ook nooit diejen 'Ollander o.i.d. genoemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat het niet netjes is zo te denken, ik ben me er van bewust dat dat eigenlijk onfatsoenlijk is, ik besef terdege dat welopgevoede mensen zoiets eigenlijk niet doen, maar helaas krijg ik mezelf ook niet volledig getemd ![]() Nog een citaatje uit de tekst van de heer De Roover: "... Ter opwarming starten we bij een Fransman, de fotograaf Yann Arthus-Bertrand. Natuurliefhebbers genieten van zijn prachtige landschapsfoto’s vanuit de lucht. Arthus-Bertrand staat bekend als ecoloog en natuurbeschermer. Een interview met De Standaard (11 december) kreeg de titel ‘gewoon even naar elkaar luisteren’. Zo eenvoudig kan het zijn. Maar we lezen van deze beschermer van fauna en flora: ”Dat ten allen prijze verdedigen van een eigen taal is iets wat ik niet begrijp”... " Eerlijk gezegd begrijp ik die mensen die er op staan in Vlaanderen altijd en overal Frans te (kunnen) gebruiken ook niet zo goed. Maar wellicht is dat Frans volgens de Heer Fotograaf géén 'eigen taal', en is het ten allen prijze verdedigen ervan dus wél begrijpelijk. Of begrijp ik de Heer Fotograaf verkeerd?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 3 januari 2011 om 02:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jij hebt het meer voor de Burggraven en Baronnen van de grote industrie?