![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Querty in plaats van Azerty ? | |||
Neen, ik wil er niet van weten. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 32,26% |
Ja, zelfs al zal het me toch wat moeite kosten |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,97% |
Ja, voor mij, super flexibele wereldburger, een makkie |
![]() ![]() ![]() |
29 | 46,77% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het hierboven kleinzielig genoemd om er een strijdpunt van te maken en ben nog steeds van die mening. Wel ben ik uiteraard niet zo naïef niet te weten dat het inderdaad opgelegd werd om het Franse gevoel in België te helpen versterken. Zo hadden/hebben we ook een Fransachtige gendarmerie, de Belgische frank, een verticale driekleur, enz ... Allemaal halsoverkop op krampachtige wijze veranderd om die reden.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 januari 2011 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat je dan ook consequent Luikse en Brusselse wafels boycot? Laatst gewijzigd door filosoof : 3 januari 2011 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bv. de 'c cédille': Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Dat zegt hij niet. Hij verwerpt het niet omdat het 'Belgisch' is, maar omdat het een exponent is van de Belgitude.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() What's the difference? Alletwee haat.
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 januari 2011 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik ook hilarisch vind, trouwens, is dat piramideding in Brussel. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 januari 2011 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgitude is een gerateerde Francité. Niet aangepast aan de Vlamingen, hun Nederlandse taal en hun Zuid-Nederlandse cultuur.
Zodra België verdwijnt, verdwijnen ook al deze symbolen van de kolonisering.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgitude heeft niets te maken met voor of tegen België zijn, maar met Vlaams onderwerpingsdenken en de Franstalige minderheid die zijn eigen standaard aan de Vlaamse meerderheid opdringt. Als je dat niet begrijpt, dan slaag je er ook niet in om de Vlaamse ontvoogdingsstrijd buiten het simpele landjesfetisjisme te plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat als iemand die keuze nu lekker voor zichzelf maakt.
Zo moeilijk lijkt het me niet een "custom" toetsenbord te brouwen. Maar als je teruggrijpt naar de oorsprong van toetsenborden, leer je snel dat qwerty eigenlijk 1 van de pogingen was mensen minder snel te laten typen, daar die eerste mechanische typemachines nogal wat mechanische probleempjes hadden als het typen te snel ging, zoals in elkaar hangende hamertjes.
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar veel hangt ook af van de software. Zo was het jarenlang de gewoonte dat je op CAPS Lock duwde om hoofdletters te krijgen, en op één van de Shift toetsen eronder, en dan zette je CAPS LOCK weer af. De software veranderde en nu werkt CAPS LOCK zoals SHIFT LOCK op QWERTY, druk je één keer op CAPS LOCK dan krijg je hoofdletters, en nog eens dan zit je opnieuw op kleine letters. Maar het is niet omdat er geen eenvoudige standaard is bij AZERTY toetsenborden, dat het dan maar beter is met QWERTY, want daar bestaat net zo goed geen enkelvoudige standaard. Een enkelvoudige standaard is ook niet wenselijk, vermits zoveel talen eigen tekens hebben. Op zijn minst moet je echter iets hebben (zoals AltGr of Option bij Mac blijkbaar) om aan die speciale tekens te komen, als je niet steeds je karakter uit een lijst op het scherm wilt kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het QWERTY was ? Lijkt mij niet een reclame voor dat toetsenbordtype als je de letters niet weet zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() ç staat bij mij gewoon onder de 9, dus is zonder SHIFT bereikbaar.
Ik gebruik AZERTY, ik dacht dat dat duidelijk was uit mijn tussenkomsten. Citaat:
Vergeet niet dat ook toetsenbord layouts evolueren, zo had je vroeger niet het € teken op de toetsenborden. Citaat:
Ik heb vroeger nog een tijdje een FR gehad, en vond dan weer de \ enorm verevelend liggen. Op een Belgisch toetsenbord ligt die dan weer logischer. Daarvoor heb je toch het numeriek toetsenbord ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() azerty is geband
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Qweet niet-gedoe hebben we absoluut NIET nodig, net als het "duim-systeem" en de Fahrenheit-temperaturen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem wordt groter bij laptops en netbooks zonder numeriek klavier. Laatst gewijzigd door filosoof : 3 januari 2011 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |