![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe gaat dit verhaal verder | |||
VDL probeert de zaak alsnog te reanimeren. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 43,75% |
VDL geeft zijn opdracht terug, Koning benoemt nieuwe bemiddelaar. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 28,13% |
Er wordt een noodregering gevormd. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,50% |
Er worden verkiezingen voorbereid. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 15,63% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zo verder boeren tot het voor iedereen duidelijk wordt dat er nooit iets meer gaat van komen. En dan het gros van de bevoegdheden die iets betekenen voor de mensen (fiscaliteit, sociale zekerheid, ... ) aan de deelregeringen geven.
Maar dan deze keer niet gezien als een N-VA eis, of een "Vlaamse" eis ; gewoon voor iedereen of bijna gezien als de enig mogelijke uitweg omdat het federale machien definitief in panne is. Ik weet niet hoe lang dat moet duren. Ik zou denken dat 10 jaar ruimschoots voldoende zou moeten zijn ; maar soms kan het snel gaan! Nog eens: het is dwaas om te denken dat de deelregeringen meer bevoegdheden geven een "vlaamse" eis zou zijn, hoewel het nu zo gezien wordt. Het is beter voor iedereen, gegeven de situatie. Het zou ook veel beter zijn voor de Walen. Het zou veel democratischer zijn. Het zou pertinenter beleid mogelijk maken. Het is gewoon veel en veel beter, dan het onverzoenbare telkens moeten te trachten verzoenen. 6 maanden geleden was dat een zot N-VA partij programmapunt. Nu begint het niet meer zo gek gezien te worden en bij sommige vlaamse partijen door te dringen. Nog een beetje en men begint het aan FR kant ook te zien. Ik weet dus niet hoe lang het moet duren. Tussen nog eens 6 maand en 10 jaar zou ik schatten. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2011 om 13:51. |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Ik weet alleszins dat ik "nee" geantwoord heb op de poll van "DeRedactie" ^^
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sander zit nu aan de telefoon te wachten op het bevrijdende telefoontje van le roi Albert deux. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Waar is grote staatshervorming naartoe?" Terechte vraag natuurlijk. PVDA steunt de collaboratie. de BUB. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() kathleen cools weer op haar best in ter zake. man man man, dat wijf doet mij spugen
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 |