![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deels beleggen; deels aanhouden (verplicht en veiligheidshalve)... Jullie hebben beiden gelijk lijkt me. Spaarboekjes zijn voor de banken een ware droom maar termijnrekeningen zijn dat nog meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb een tijdje schuld gehad voor mijn woning, maar nadat het voordeel van de interest aftrek wegviel (na 10 jaar) heb ik terugbetaald. Had trouwens een degressieve lening. Voor het overige 80 % zelf gedaan aan mijn huis, wat een zeer aardige besparing oplevert.
Laatst gewijzigd door Yves38 : 15 januari 2011 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is mij momenteel maar één bank bekend die gewoon op haar website vooraan toont waarin ze investeert....Bij die bank moet je niet voor de hoge rentes gaan,en al zeker niet voor fancy investeringsproduktjes,(waar je enerszijds als individu een mooie opbrengst kunt voor krijgen,maar die we,weten we nu,allemaal op een of andere manier via onze belastingen terugbetalen omdat de overheid verzekeraar en geldschieter is geworden voor de "grootbanken"... ) een toepassingetje: Voor het overnemen van een recent gesloten autofabriek in het Antwerpse,waar rechtstreeks en onrechtstreeks duizenden en duizenden arbeidsplaatsen aan hangen, was er,ondanks die zever met "Flanders-drive",en "nieuwe aandrijftechnologien" ,en ondanks de immense beschikbare gelden bij onze "banken",geen roeste cent beschikbaar....... Nochtans zullen er nog lang automobielen gekocht worden...ook in het Antwerpse.... Het "Opel" model werkte duidelijk niet meer,maar ons "geld-in-de-bank" model werkt ook niet Laatst gewijzigd door kelt : 16 februari 2011 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Koop een bouwvallig huis aan een spotprijs en maak er een behoorlijke woning van en verkoop het met een grote winst, zonder dat op uw werk belastingen en sociale lasten verschuldigd zijn, daarvoor moet je niet uw huidige job opgeven, je moet niet zelfstandig zijn.het beste is om er ook in te leven terwijl je er aan werkt.je bent altijd op je werkplaats, geeft wel veel vuilligheid. Is het werk af , naar de volgende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Goed dat jij gespaard hebt maar denk je nog echt dat dat geld nu echt van jouw is? en dat ze daar niet met speculeren de banken? en intresten die jij betaalt zijn hoger dan wat zij uitgeven aan u bv. Met us paargeld maken zij winst en zeker met beleggingen; 99% van de "beleggers" staat met een aalmoes na 40jaar op straat terwijl de bank miljarden winst heeft gemaakt met uw geld en jij daar maar een klein deel van terugziet dus. Blijf maar van dat beleggen wat af en houd uw gespaard geld bij maar je leeft het beter op aan een goed gebalanceerd tempo en shenk wat aan de kinderen als dat kan. Ben jij en zij beter met af.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 'borgstelling' is wel degelijk nep. Moesten alle mensen nu hun spaargeld beginnen uitgeven, er dus daadwerkelijk mee kopen in de economie, zouden de prijzen zodanig sterk stijgen, dat je met die EUR 100.000 borg nog een oud brood of een verzameling van Corse-plakteksten kunt kopen. De enigen die nog iets van waarde zullen kunnen kopen zullen de eerste 5% zijn. De borgstelling is dus niks meer dan dezelfde truuk als het banksysteem. Meet je het, dan lost het op. Ik ben bijdeweg ook gestopt met op de Euro te vertrouwen. Ik kocht afgelopen weken zilvermunten. De zilverprijs zal wel eerst 20% moeten stijgen om dezelfde hoeveelheid Euro's te krijgen bij verkoop, door de taks die de EU heft op zilver. Taks die ze op goud niet heft. Raar maar waar. Weet iemand welke regering / land / wie dit ooit heeft beslist? Of omgekeerd, wie beslist heeft voor goud een uitzondering te maken?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 19 februari 2011 om 07:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een heel simpele reden hoor. Als je spaart, ligt wettelijk gezien het risico bij de bank. Als ze je geld uitlenen, en niet kunnen of willen terugrecupereren, dan komen ze, in theorie, in de problemen. In de praktijk niet, want de overheden beschermen hen tegen hun schuldeisers/spaarders. Als je belegt, ligt het risico wettelijk gezien bij de belegger zelf. Je geld is 'legaal' verdwenen. Allez, nie verdwenen. 't Zit in nen ander zen zak, of huis, of nieuwe tv.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kijk, eerst en vooral ga ik het geld gebruiken om mijn kinderen te laten studeren. Vervolgens wordt hetgeen ik nog over heb gebruikt om mijn huis zodanig te verbouwen dat ze er alletwee kunnen wonen als ze het nodig hebben. Het is groot genoeg in geval van nood. Ik heb niet het geld om bouwgrond voor hen te kopen, dus moet ik het doen met wat ik heb. Ik zie er verder ook geen graten in om het aan de banken te schenken. Overigens moet ik wel een voetnoot plaatsen bij het woord beleggingen en garanties : ik meen mij te herinneren dat oa op kasbons ook een garantie zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U doelt toch niet op de mensen over de taalgrens, waarvan sommigen reeds meerdere generaties fulltime doppen?
![]() |
#58 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenaars van bedrijven, handelaars, managers, aandeelhouders, staatselite, speculanten en kaderpersoneel zijn te dure kosten die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen (dividenden) enz. Al deze uitkeringen belanden vervolgens in de tientallen belastingsparadijzen op onze planeet, al deze gelden zijn noodzakelijk om onze concurrentie positie te versterken op de wereldmarkt! Innovatie, technologische vooruitgang door automatisering en handel met lageloonlanden kunnen deze enorme uitkeringen niet voor blijven. Het verzuim om te herverdelen kost de gemeenschap jaarlijks honderden miljarden. Deze matiging kan betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen voor miljoenen mensen opleveren en daardoor de duurzame consumptie verbeteren en hoogconjunctuur veroorzaken. We zullen op termijn deze ridicule uitkeringshandicap moeten afbouwen om competitief te blijven met de rest van de wereld. De gemeenschap vraagt de politiek dan ook om het terugdringen van deze uitkeringshandicap duidelijk in het regeerakkoord te schrijven en de vakbonden om hun tijd te gebruiken om zonder taboes naar oplossingen te zoeken om deze uitkeringen aan banden te leggen. Het inkomens verschil met werknemers is onverklaarbaar vanuit pure economische redenen. Economie is een middel en geen doel op zich! De vrije markt is geen eigendom van de werknemers, ze krijgen slechts een zeer kleine vergoeding in ruil voor hun dagelijkse arbeid, de elite zal dus de concurrentie moeten veilig stellen. In goede economische tijden mogen arbeiders niet mee participeren in de winsten. In slechte economische tijden moeten arbeiders de crisis betalen? |
|
![]() |
![]() |