Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2011, 09:51   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De klassieker hé, op een bepaald moment was ik dat zo beu... het was op een gesprek bij De Witte en Morel (ge weet wel, dat bureau van diene klootzak van AA Gent). En ik dus: "ik heb er geen", en dat meiske maar blijven aandringen hé. (Jezus, wat denkt ge nu: dat ik mijn eigen hier aan de galg ga klappen?)
Toch is het niet zo moeilijk.

Ik antwoordde bijvoorbeeld dat ik jong en onervaren was, moeite had met persoonlijke deadlines, en dat ik me op sociaal vlak moest oriënteren. Beter om open kaart te spelen - en de HR-kerel en vooral mijn toekomstige collega apprecieerden dat zienbaar.

Echter, toen kreeg ik de vraag: "En wat zijn jouw slechte punten op persoonlijk vlak." Euh...
Oud 12 januari 2011, 10:21   #42
comandante
Banneling

Standaard

Iedereen doet zich anders voor dan hij is op zo een gesprek , slijmen tot de kwijl uit hun bek loopt .
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:44   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
van die ribbel-vraag kan je 100% zeker stellen dat het niet de bedoeling is te peilen naar kennis of kunde, die peilt dus zeker naar assertiviteit en sociale kwaliteiten.
Ik denk eerder dat het antwoord is, dat die ribbels er op staan voor blinden, om het muntstuk te kunnen identificeren en dat de vorm van de ribbel en de ruimte tussen die ribbels relevant zijn, en dat het eigenlijk logisch zou zijn dat het er 50 zijn, (50 cent... ) gewoon even nadenken dus.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:45   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het antwoord is, dat die ribbels er op staan voor blinden, om het muntstuk te kunnen identificeren en dat de vorm van de ribbel en de ruimte tussen die ribbels relevant zijn, en dat het eigenlijk logisch zou zijn dat het er 50 zijn, (50 cent... ) gewoon even nadenken dus.
jij mag tellen.
verder was het vooral belangrijk dat je niet gewoon met je mond vol tanden staat, dus jouw antwoord voldoet qua assertiviteit

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 januari 2011 om 10:46.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:46   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De ribbels werden origineel gebruikt om na te gaan of er van de (gouden en zilveren) munten geen deel was afgevijld, waardoor ze natuurlijk lichter gingen wegen.
Indien het vooral als hulpmiddel voor blinden zou zijn, dan hadden ze toch beter een paar braille punten op elke munt gezet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 januari 2011 om 10:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:47   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik snap de wrevel tegen die vraag niet, dat is net een vraag die je perfect kan voorbereiden ... op deze vraag verkoop je je gewoon.

haha DW&M in Gent ... fijne herinneringen aan ... erg mooie psychologe ook
Dat is het net, ... wat die vraag totaal ongeschikt maakt, ge kunt ze voorbereiden, ...

Nog zo een is, ... wat doet ons bedrijf, ... ja als ge dat niet weet, ge onderzoekt tegenwoordig toch ook uw toekomstige werkgever ?

Ik denk trouwens dat ik daar jaren geleden ook nog eens gepasseerd ben bij DW&M die psychologe kan ik mij niet meer herinneren,. ... maar er zijn er andere, ... probeer u dan maar te concentreren, ... ik denk trouwens dat dat ook nen truk was.
Oud 12 januari 2011, 10:48   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De ribbels werden origineel gebruikt om na te gaan of er van de (gouden en zilveren) munten geen deel was afgevijld, waardoor ze natuurlijk lichter gingen wegen.
Indien het vooral als hulpmiddel voor blinden zou zijn, dan hadden ze toch beter een paar braille punten op elke munt gezet?
kan ook zijn,
Oud 12 januari 2011, 10:50   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
5. na elke manche van 5 heb je de tijden van de paarden. Maar als je zonder tijdsmeting werkt, eerst 5, om de 5 winnaars dan tegen elkaar laten uit te komen, waar je dan de winnar aflaat, om een race met 4 te hebben, en dan een met 3.
Het is niet omdat in manche 1 paarden 4 en 5 de laatste waren dat ze niet sneller zijn dan de eersten in manche 2.
Je kan toevallig in manche 1 de vijf snelste paarden van de 25 hebben.

Voor een oplossing is het nog te vroeg op de ochtend.
Citaat:
Het is een klassiek voorbeeld van het drietallig stelsel. Met ongemarkeerde munten lukt het niet.
Is dat niet het klassieke raadseltje van de 12 biljartbollen met drie wegingen? Zelfs d�*t lukt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:54   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Lol.
Ja maar dat is echt zo he, ...

Zo ne gast, Italiaan, spreekt Italiaans natuurlijk, Engels en Frans, zet hij er ook op, nu ja het interview is in het Engels om hem te testen, dat lukt nog net, ... Moet ge weten daar zit ne native speaker Engels en Italiaans in de jury om de taal te testen en de psycho sociale toestanden, ... en dan ik om hem technisch te roosteren, en ik zweer het u, dat zijn vragen, die open zijn, maar waar ge direct mee ziet, of ze er iets van kennen of uit hun nek staan lullen.

Dus ik stel mijn vraagske in t Frans, iets simpel dat hij met een basis van Frans zich toch uit de slag had kunnen trekken, ... niet dus, ... ja ...
Oud 12 januari 2011, 10:56   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Iedereen doet zich anders voor dan hij is op zo een gesprek , slijmen tot de kwijl uit hun bek loopt .
toch niet hoor, ... ik heb zo ne slijm detector, en ik denk andere mensen ook... bij mij valt ge zonder meer door de mand.

Dus ben ik daar zelf vrij eerlijk in, anders kloot ge uw eigen toch maar.
Oud 12 januari 2011, 11:20   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Daar zitten volgens mij een heel aantal vragen tussen die peilen naar assertiviteit
Inderdaad.

De truuk is om te kijken hoe je reageert als je uit je lood wordt geslagen door een idiote vraag.

Sommigen vallen stil, sommigen beginnen te rekenen/na te denken...de beste reactie is gewoon te zeggen: dat weet ik niet zo direct met de beperkte informatie die er beschikbaar is. Maar mocht u het echt willen weten kan ik er wel achteraan gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 11:37   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En die kop van de koning eraf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 11:42   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De klassieker hé, op een bepaald moment was ik dat zo beu... het was op een gesprek bij De Witte en Morel (ge weet wel, dat bureau van diene klootzak van AA Gent). En ik dus: "ik heb er geen", en dat meiske maar blijven aandringen hé. (Jezus, wat denkt ge nu: dat ik mijn eigen hier aan de galg ga klappen?)
Je moet een slechte eigenschap noemen die eigenlijk ook positief kan zijn. Te resultaatgericht waardoor ik mijn collega's soms te erg opjaag. Ik lever mijn werk niet graag af aan de klant voordat ik zeker ben dat er mijn inziens geen problemen meer inzitten ook al kan dat soms voor kleine vertragingen zorgen. Etc...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 13:09   #54
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Herinnert zich iemand de sollicitatie-scène uit de film Trainspotting?

http://www.youtube.com/watch?v=apCtRg6mOVk

Magistraal
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 13:10   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het net, ... wat die vraag totaal ongeschikt maakt, ge kunt ze voorbereiden, ...

Nog zo een is, ... wat doet ons bedrijf, ... ja als ge dat niet weet, ge onderzoekt tegenwoordig toch ook uw toekomstige werkgever ?

Ik denk trouwens dat ik daar jaren geleden ook nog eens gepasseerd ben bij DW&M die psychologe kan ik mij niet meer herinneren,. ... maar er zijn er andere, ... probeer u dan maar te concentreren, ... ik denk trouwens dat dat ook nen truk was.
maar blijkbaar had Lombas toch geen mogelijke bijvragen voorzien ...
Oud 12 januari 2011, 13:13   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

putteke winter ... zo een mooi blondje, perfecte boezem onder een mooi strak truitje met een Noorse vlag op ... mmm je zou ze je zeker herinnerd hebben ! ... probeer maar gefocust te blijven ... nu ja , twas een gezellige babbel ... zij had net een grote fout gemaakt door mij een test te laten doen boven mijn niveau ... maar mijn resultaat was keigoe ... dus wij gezellig gebabbeld voor de rest ... ik had de job toch
Oud 12 januari 2011, 13:16   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Inderdaad.

De truuk is om te kijken hoe je reageert als je uit je lood wordt geslagen door een idiote vraag.

Sommigen vallen stil, sommigen beginnen te rekenen/na te denken...de beste reactie is gewoon te zeggen: dat weet ik niet zo direct met de beperkte informatie die er beschikbaar is. Maar mocht u het echt willen weten kan ik er wel achteraan gaan.
of als het echt van de pot gerukt is : toch al eens een klein schot voor de boeg geven :

'ik hoop dat de rest van dit interview serieuzer wordt, anders krijg ik nog twijfels over het bedrijf waar ik ga terechtkomen ...' ... ... meteen even terugprikken
Oud 12 januari 2011, 13:22   #58
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
putteke winter ... zo een mooi blondje, perfecte boezem onder een mooi strak truitje met een Noorse vlag op ... mmm je zou ze je zeker herinnerd hebben ! ... probeer maar gefocust te blijven ... nu ja , twas een gezellige babbel ... zij had net een grote fout gemaakt door mij een test te laten doen boven mijn niveau ... maar mijn resultaat was keigoe ... dus wij gezellig gebabbeld voor de rest ... ik had de job toch
en het blondje ?

Laatst gewijzigd door Caligula : 12 januari 2011 om 13:22.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 13:23   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
en het blondje ?
daar was ik toch nog net iets te gefocust voor op de job, vrees ik
zijn van die dingen waar ik altijd achteraf spijt van heb

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 januari 2011 om 13:23.
Oud 12 januari 2011, 13:29   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee da was ergens anders, maar ze voldeed, verder wel aan de beschrijving, behalve dan dat hare rok ook schandalig kort,
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be