![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wie zijn die bedriegers dan wel? Albert voorop tuurlijk... Vlaanderen Vrij !! Nederlanden herenigt U !!
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als mensen 80 worden is op u 58 op pensioen gaan gewoon onaanvaardbaar.
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De twijfel van de speculanten is ook mijn twijfel. Of willen we de kleine spaarder opzadelen met waardeloze stukken papier. Dit zou een mooie zet zijn van de belgicisten. Welke Vlaming wil nog België afbreken als hij gelijktijdig zijn spaargeld weggooit ?
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien is het gewoonweg wel interessanter om met pensioen te gaan en te verhuizen naar een land waar het niet zoveel regent, de levenskost lager is en ik misschien wel 85 wordt met dat soort klimaat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar verder dan dat volg ik u niet. 'De speculanten aanpakken'? Hoe dacht u dat te doen. Gaat u mensen dwingen waardeloos overheidspapier te kopen? Politici roepen graag over aanvallen van speculanten, maar dat is een leugen. Het probleem is simpelweg dat ze geen / niet voldoende partijen vinden die hun geld willen lenen. Ik zie niet in hoe je dat 'speculatie' kan noemen en ook al niet hoe je die 'speculatie' gaat vookomen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Burgemeester
|
![]() Waarom is dat onaanvaardbaar? Moeten mensen dan echt werken tot ze het bijltje erbij neerleggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is wel degelijk geld, alleen achten veel beleggers dat het risico op overheidsobligaties van zwakke landen een hogere intrest vereist dan die landen bereid zijn / kunnen betalen. Vervolgens beginnen de politici die verantwoordelijk zijn voor het feit dat die overheidsfinanciën er zo belabberd aan toe zijn te roepen dat die voorzichtige beleggers speculanten zijn. Zo zie ik het toch ongeveer... Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 januari 2011 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan staan juichen als ze 0,,02 procent van hun begroting kunnen afvijlen is dan ook gewoon om wat te lachen met de mensen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zit daar een zeker risico aan. Maar dat heb je altijd, vroeger hadden ze alleen wat meer flexibiliteit om bv. de munt te devalueren. Dat is hetzelfde als mensen een stuk armer maken. Vandaag zijn de middelen beperkter. Maar voor België met zijn enorme rijkdom in handen van de mensen zou bv. een vermogensbelasting een alternatief zijn, niet dat we daar om staan te springen, maar als laatste reddingsboei. Dus in wezen is België best in staat zijn schulden te betalen (en des te meer Vlaanderen), op voorwaarde dat er een regering is die de nodige maatregelen neemt. Ook al betekent dat de burger wat armer maken, het is nog altijd beter dan een sociaal bloedbad moeten aanrichten zoals dat nu in Griekenland of Portugal gebeurt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k weet niet. Er zijn mensen die 50.000 Euro per jaar netto verdienen en een lening aangaan voor 250.000 Euro. Dat is vijfmaal hun jaarinkomen. Is daar iets mis mee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het wordt dringend tijd voor realiteitszin. En de kans dat dat in een sociaal bloedbad gaat uitmonden wordt elke dag dat er geen drastische sanering van de overheids en herverdelingssector gebeurd groter. Met hoeveel % overheidsschuld wil u uw kinderen opzadelen? Been there - done that. Als het aan mij ligt dan beginnen de generaties na mij met waar ze recht op hebben: 0% overheidsschuld. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 januari 2011 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN