Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2011, 08:25   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Even kijken.

België neemt rivierwater en verkoopt dat a een paar centen per kuub aan het Midden Oosten

Nederland neemt rivierwater, maakt er Heinekens paardenpis van en verkoopt het a een paar centen per glas aan de hele wereld.

Dankzij een geweldige marketing machine , maar ge hebt wel gelijk...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 08:25   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Geen probleem, volgens testaankoop. Ons drinkwater is gezonder dan flessenwater.
Wat me op een idee brengt ... koffie zetten met bier ... zou da kunnen ?
Dat is Guinnes.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 08:55   #43
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is Guinnes.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 09:44   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ah, ok fox!

Wacht tot je de volgende 'water-factuur' krijgt...
Kan u ook vertellen wat u hier suggereert?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 00:22   #45
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Link

Alweer een communautaire rel. Vlaanderen wilt water verkopen aan qatar, maar de Walen zien dat niet zitten aangezien het hun water is. Nu dreigen ze er zelfs mee de waterkraan toe te draaien....

Ze kunnen ook gewoon ons drinkwater vergiftigen, als we dan toch zo leuk bezig zijn. Ik geloof trouwens nooit dat de Walen ons drinkwater verkopen onder de prijs.

Wij hebben het eerlijk gekocht omdat niemand anders het wilt kopen is de prijs uiteraard niet zo hoog maar dat belet ons toch niet om het met winst door te verkopen.
Nee je moet gewoon realist zijn . als U de splitsing wil doorvoeren , en je wil daarna nog steeds water Uit Walonië , dan bent U diegene die beslist heeft om zijn water in t'buitenland te kopen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 00:26   #46
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
ze hebben het belgisch bier en het nederlands eens wetenschappelijk onderzocht ee paar jaar geleden en heineken kwam er beter uit dan het belgisch bier,eigenaardig maar waar
Hoe kunt ge bier nu wetenschappelijk onderzoeken.... ? Ik zou daar graag eens een bron van zien.
Oud 26 januari 2011, 00:27   #47
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Nee je moet gewoon realist zijn . als U de splitsing wil doorvoeren , en je wil daarna nog steeds water Uit Walonië , dan bent U diegene die beslist heeft om zijn water in t'buitenland te kopen .
Of, we zorgen dat onze watervoorziening zelfvoorzienend wordt, waar we nu mee bezig zijn en de walen kunnen hun water steken waar de zon ni schijnt.
Oud 26 januari 2011, 00:29   #48
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kan u ook vertellen wat u hier suggereert?
Niemand die het weet.
Oud 26 januari 2011, 06:24   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan verkeerd zijn, maar kan er geen van hun buren water leveren ?

Het lijkt me namelijk niet evident kraantjeswater in Qatar af te leveren ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 07:06   #50
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik kan verkeerd zijn, maar kan er geen van hun buren water leveren ?

Het lijkt me namelijk niet evident kraantjeswater in Qatar af te leveren ?
Boten die gas leveren gaan water mee terug nemen in plaats van lucht.
Ik kan er in komen dat we dit doen als we zelf met een overschot zitten ('s winters ?) maar dat vrije markt gedoe dat we dat zelfs 's zomers gaan doen en de prijs van het water hier daardoor gaat stijgen en armen hier zich minder gaan wassen terwijl rijken wel nog hun riante tuinen gaan bewateren dat zou ik nogal grof vinden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 08:00   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
lees het begin van de draad eens, t is net omdat Vlaanderen zich onafhankelijk maakt van het Waalse (te dure 71ct ipv 40ct)water dat men in Wallonie zo gepikkeerd reageert
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 08:02   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Boten die gas leveren gaan water mee terug nemen in plaats van lucht.
Ik kan er in komen dat we dit doen als we zelf met een overschot zitten ('s winters ?) maar dat vrije markt gedoe dat we dat zelfs 's zomers gaan doen en de prijs van het water hier daardoor gaat stijgen en armen hier zich minder gaan wassen terwijl rijken wel nog hun riante tuinen gaan bewateren dat zou ik nogal grof vinden.
het zal nog steeds goeiekoper zijn dan het Waalse water ... maar doe gerust maar 'sociaal' en communautair blind voor de rest hoor ; 71ct betalen ipv 40 ct daar zit de oplichterij
Oud 26 januari 2011, 09:01   #53
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het zal nog steeds goeiekoper zijn dan het Waalse water ... maar doe gerust maar 'sociaal' en communautair blind voor de rest hoor ; 71ct betalen ipv 40 ct daar zit de oplichterij
Daar heb ik het inderdaad helemaal niet over omdat ik daar geen zicht op heb. Hoe komt het dat AWW niet meer vraagt ? Waar ligt ongeveer de marktprijs ? Waarom betalen wij 71ct voor water uit Wallonië ? Vrije markt toch ? Misschien kunnen we goedkoper uit Nederland of Duitsland krijgen, niemand verplicht ons 71ct voor "Waals water" te betalen. En hoeveel gaan we vragen aan Qatar ? Ik vind dat de prijs van water in heel België dezelfde zou moeten zijn en dat de boel dus maar beter kan genationaliseerd worden. En als deze zomer wordt opgeroepen om op het waterverbruik te letten terwijl men in Zeebrugge boten voor Qatar vult draai ik 's nachts een brandkraan open.

België verliest zijn bestaansredenen niet door meer Europa of meer Vlaanderen maar eerder door alles te privatiseren. Straks zijn we gewoon nog slaven van de grote monopoliebedrijven en stemmen we enkel nog voor politiekers zonder macht die niet meer gaan om handen hebben dan regeltjes maken over pietluttigheden en die en koste van alles gaan afdwingen. Het complete circus. Het einde van het laatste restje democratie. Niet België lost op maar de hele democratie.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 januari 2011 om 09:05.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 09:07   #54
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
wat gaan ze dan doen?

De Maas, het Albertkanaal en alle riviertjes afdammen zodat er geen druppel water meer naar Vlaanderen stroomt?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 09:39   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Daar heb ik het inderdaad helemaal niet over omdat ik daar geen zicht op heb. Hoe komt het dat AWW niet meer vraagt ? Waar ligt ongeveer de marktprijs ? Waarom betalen wij 71ct voor water uit Wallonië ? Vrije markt toch ? Misschien kunnen we goedkoper uit Nederland of Duitsland krijgen, niemand verplicht ons 71ct voor "Waals water" te betalen. En hoeveel gaan we vragen aan Qatar ? Ik vind dat de prijs van water in heel België dezelfde zou moeten zijn en dat de boel dus maar beter kan genationaliseerd worden. En als deze zomer wordt opgeroepen om op het waterverbruik te letten terwijl men in Zeebrugge boten voor Qatar vult draai ik 's nachts een brandkraan open.

België verliest zijn bestaansredenen niet door meer Europa of meer Vlaanderen maar eerder door alles te privatiseren. Straks zijn we gewoon nog slaven van de grote monopoliebedrijven en stemmen we enkel nog voor politiekers zonder macht die niet meer gaan om handen hebben dan regeltjes maken over pietluttigheden en die en koste van alles gaan afdwingen. Het complete circus. Het einde van het laatste restje democratie. Niet België lost op maar de hele democratie.
NU, Vlaanderen word weldegelijk verplicht om water in Wallonië te kopen tegen een duurdere prijs dan het dit kan aankopen in buiten België.

Maar er is nergens een wet die verbied om aangekochte goederen tegen een meerprijs door te verkopen.
Men noemt dit binnen de economie verstandig handeldrijven.

Vlaanderen zijn economie bestaat trouwens voor meer dan 50% uit deze handelswijze.
Daarna doet Vlaanderen veel aan overslag.

Het is binnen de economie een heel normale werkwijze.

Binnen de economie heb je immers producenten(hier Wallonië), groothandelaars( hier Vlaanderen) en klein handelaars ( hier Qatar).

Maar het is bij de Waalse politici waarschijnlijk in het verkeerde keelgat geschoten, dat ze er zelf niet aan hebben gedacht om hun water inhet buitenland te verkopen.

Citaat:
Het meeste zoet water dat in de TMVW-gebieden wordt verbruikt is afkomstig uit het Albertkanaal (via Antwerpse Waterwerken) en uit Wallonië (via het Brusselse waterbedrijf Vivaqua).
Het is dus ook nog eens onbegrijpelijk dat een Waalse minister durft te zeggen dat het hun water is, daar het niet door een Waals bedrijf word gezuiverd.

Bij mijn weten liggen zowel Antwerpen als Brussel niet in Wallonië en is een deel van het water in het Albertkanaal en in de Zenne zelfs niet eens afkomstig uit Wallonië, maar komt het vanuit zee.
De Zenne is zelfs vandaag nog voor een groot deel een getijden rivier.

Het gaat hier dus duidelijk opnieuw over centen.
En ik verwacht dat deze overeenkomst de regeringsonderhandelingen nog eens gaan bemoeilijken, en dat de Franstaligen extra geld gaan eisen als schadevergoeding voor het niet zelf hebben gedacht aan deze mogelijkheid door de Walen of Brusselaars.

En let op mensen, de handel in drinkwater tussen landen neemt hiermee zijn aanvang. Binnen enkele jaren zullen het niet meer de ballasttanks van de schepen zijn die gevuld worden, maar zal drinkwater de hoofdlading van schepen zijn.
Wallonië moet dus niet paniekeren, binnen enkele jaren zal Vlaanderen hun water ook verschepen en hun economie doen opleven.
Misschien worden ze dan wel het Qatar van Europa als ze het goed en verstandig aanpakken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 09:52   #56
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Toch weinig waarschijnlijk dat men drinkwater haalt uit het brakke water van getijderivieren.
Oud 26 januari 2011, 10:39   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Toch weinig waarschijnlijk dat men drinkwater haalt uit het brakke water van getijderivieren.
Nee, men haalt zelfs drinkwater uit zeewater.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 10:53   #58
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
in Saudi Arabia ja, maar waar heeft men in Vlaanderen ontziltingsinstallaties?

een getijdenrivier wil bovendien niet zeggen dat het water van de zee in de rivier loopt, maar enkel dat een gedeelte van de rivier niet rechtstreeks naar zee stroomt bij hoog water en dus een soort van halte maakt.

Het duurt dan ook een langere tijd vooraleer het Scheldewater in zee geraakt vanaf Antwerpen vb. omdat er steeds een barrière aan brak water wordt opgestuwd. Maar dit wil niet zeggen dat de Schelde vol met zeewater zit natuurlijk. Tot nader order stroomt de schelde nog steeds IN zee en niet andersom.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 26 januari 2011 om 10:55.
Oud 26 januari 2011, 10:53   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
maar niet in B
Oud 26 januari 2011, 12:32   #60
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Moet Vlaanderen dan ook betalen voor het rioolwater dat er Wallonië naar Vlaanderen vloeit ? (Doornik ect)
Of nog duidelijker vanuit Brussel !
Nog niet zolang geleden dreven de dode vissen op de Zenne door het ongezuiverd rioolwater uit die stad.
Men staat toch meer en meer verbaasd over de wijze waarop onze vertegenwoordigers de belangen van Vlaanderen in het verleden en heden verdedigden op federaal vlak.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be