Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2011, 15:51   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het groene gras ... ik weet uit ervaring dat je van die keuze wat later soms spijt van hebt
nu ja, spijt is te sterk uitgedrukt ... twijfels.
Ik heb al genoeg financiele basis gelegd (diplomas, opleiding, ervaring) waardoor ik financieel hoogst waarschijnlijk tot bij de beter/best verdienende vlamingen ga horen.

Meer hoeft niet voor mij indien het een aanslag wordt op mijn familie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 21:53   #42
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat vrouwen even competent zijn daar twijfel ik ook niet aan, maar ik ben er ook van overtuigd dat er ook gewoon minder vrouwen zijn die dergelijke posities ambieren. Mijn vriendin was tot vorig jaar enorm ambitieus en ze was op weg om CFO te worden van een beursgenoteerd bedrijf. Ondertussen is er een kleine gekomen en is er voor het bedrijf nog altijd geen enkel probleem om haar als opvolger van de huidige te zien, maar zelf ziet ze dat totaal niet meer zitten en spreekt ze al over 4/5den. Het is niet aan mij om haar te pushen in iets wat ze zelf niet wil en het is al zeker niet aan de maatschappij om dat te doen. Daarom zeg ik resoluut neen tegen quota's aangezien ik ervan overtuigd ben dat ze haar zouden trachten te overhalen om een functie te aanvaarden die ze eigenlijk niet wil.
²

aanvullend vind ik quota's onzin omdat ze de een bedrijf dat goed objectief HR beleid levert, kan dwarsbomen. Neem bv. een IT bedrijf, er zijn sowieso veel minder vrouwen die zich überhaupt interesseren in IT, hoe kan zo'n bedrijf dan eventuele quota's halen op een verantwoorde manier?
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be