![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Niet alleen De Prof gelooft dat. Ik geloof dat ook. Meer nog; ik ben er zeker van. Want ik ken bvb de cijfers van mijn ouders.
Zij hebben zich hun hele leven kromgewerkt, ze deden op een bepaald moment 4 jobs. Mijn pa een kantoorjob, en hij was spaaragent. Mijn ma een bloemenwinkel en een wijnzaak (die mijn pa in het weekend mee openhield). Nu genieten ze van een welverdiend pensioen. Hun noeste arbeid leverde hen geen fortuinen op, zoals jaloerse doppers (dare I say; typische SP kiezers) vaak denken. Het enige wat ze er aan overhielden is een tweede woonst in Frankrijk. Geen kasteel op een groot domein. 110m² bowoonbare oppervlakte. Om een lang verhaal kort te maken; mijn pa, als financieel expert, maak je geen blaasjes wijs. Hij zocht eea grondig uit. Een eerste zet; ze werden expats. Daardoor hielden ze alvast iets méér over van dat beschamend laag pensioen. Maar hij vergeleek werkelijk alles, en wat blijkt? - Hun ziekenzorg is beter én goedkoper - Hun pensioen ligt hoger - De taksen liggen lager enz... De grootste leugen, zodanig vele malen herhaald, als een mantra, zodat iedereen het voor waarheid aanneemt; "we hebben een goeie sociale zekerheid". Bottom line; wees maar zeker dat vadertje staat hier serieuze gaten in handen heeft gehad (en nog steeds heeft). Je kan de cijfers daarvan nagaan. Doe je dat niet, dan is dat geestelijke luiheid of onwil. Maar het is niet omdat JIJ vindt dat je later genoeg pensioen zal hebben, dat een ander genoegen moet nemen met dat "groen boek" en wiiit boek" geklungel. |
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind het te vroeg om BDW een meesterstrateeg te noemen. De wedstijd is namelijk nog bezig. Resultaten zijn er nog niet geboekt.
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
een goedgerichte torpedo van Bart! Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 januari 2011 om 16:30. |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals ik al verschillende keren gezegd heb, het is een werk van lange adem. Men moet momentum opbouwen, de geesten kneden, het inzicht laten groeien. Daar gaat misschien wel nog een decennium over gaan. Nu een miniatuur staatshervormingske erdoor krijgen, zo een verkeerd effect hebben: het zou het zoveelste stukske onnozel loodgieterswerk zijn, dat enkel maar voor latere problemen zorgt. Het zou de druk van de ketel halen, en iedereen het valse gevoel geven van een goed gedaan jobke, terwijl de huidige situatie het resultaat is van van zoveel van die onnozel compromissen. Nee, nee, het is alles of niks, en men moet de druk laten toenemen op de ketel tot een grote meerderheid het beu is. De breuk is er al van in 2007, maar men heeft een paar onnozelaars gevonden om telkens de noodklep wat open te zetten voor een paar maand. Wat men moet doen is pek in die noodklep gieten, zodat men tot onhoudbare druk komt. Dat is nu precies wat er aan 't gebeuren is. Maar het zal nog lang duren voor men het er uiteindelijk over eens is. Dus ik verwacht geen concrete resultaten de eerste 5 jaar zeg maar. Maar wel een opbouwend ongenoegen, een vallen van taboes en een bewerken van de geesten.
|
|
|
#47 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij heeft wel zijn partij groot gemaakt. Beschouw dat als een tussentijds resultaat. Want kijk naar het Vlaams belang. Je kan groot worden en toch niets wezenlijks realizeren. De schuld op anderen steken is daarbij naast de kwestie op de keper beschouwd. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 januari 2011 om 16:50. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banneling
|
uitbetalen met de PS en CDH partijsubsidies
ze zullen nog wel wat agustageld hebben rondslingeren Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 januari 2011 om 16:56. |
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
De bouwsector alleen al verliest jaarlijks 20% omzet door zwartwerk (4-6 miljard) rekent eens uit hoeveel geld dat sinds 1960 is. En besef dan dat wij de volgende 4 jaar 22 miljard moeten besparen. Ken je nog van die grapjes? Typische mentaliteit van de status quo zoeker; 'ik heb het goed en dat moet zo blijven'. Dat je geblindoekt in een spookrijdende auto zit vergeten we maar even. We zetten de radio wat harder en zingen samen:. Non, non rien a changé Tout, tout a continué Hé ! Hé ! Hé ! Hé ! Laatst gewijzigd door Francis Vere : 30 januari 2011 om 17:00. |
|
|
|