Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2011, 00:06   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Gewoon een realist, die zich niks inbeeldt.
Kom kom, dat lage zelfbeeld is nu toch ook niet nodig. Je zal best wel iets waard zijn in onze huidige maatschappij.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 00:07   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en de kredietverleners waren maar al te gretig om die leningen te verstrekken.
Inderdaad. Beiden zijn in de fout gegaan.
Oud 4 februari 2011, 00:07   #43
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zie je mij soms ergens beweren dat ik schatrijk zou zijn? Ik ben amper 25 en werk nog maar een tweetal jaar, dus nee, ik ben momenteel niet aan het rentenieren ofzo. Ik heb wel het gros van mijn geld in de beurs zitten, en het meeste van wat binnenkomt gaat daar ook naar toe. Lijkt mij meer opportuun dan al mijn inkomsten pompen in huurgeld voor een huis/appartement. Het zou me trouwens al verbazen als je op je 35e evenveel had als ik nu heb in cash.

Btw Jack, mocht je ertoe komen om nog eens een boek vast te nemen kan ik je deze alvast aanraden:

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss...aire+next+door

Het is een onderzoek gevoerd door doctoraatsstudenten in Amerika naar de gemeenschappelijke kenmerken van miljonairs in US. Het is een beetje wetenschappelijk, dus ik ben niet zeker of je alles wel gaat snappen, maar de hoofdboodschap zou duidelijk moeten zijn.
De kans dat ge ooit rijk wordt is voor u extreem klein, want ge zijt de 25 al gepasseerd. Statistisch gezien hebben de rijken die hun geld niet geërfd hebben, bijna allemaal hun ding gedaan voor ze 25 waren.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 00:08   #44
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, dat lage zelfbeeld is nu toch ook niet nodig. Je zal best wel iets waard zijn in onze huidige maatschappij.
Dude, ge moet eens het verschil inzien tussen een laag zelfbeeld en realisme.

Alleszins is realisme veel heilzamer dan mensen met een hoog zelfbeeld. Want ik hou niet van mensen die zichzelf te hoog inschatten. Ik moet daar mee lachen.

Ik ben een realist, en daar bereik ik juist zeer veel mee.

Trouwens:

-Een idioot (slaaf) die echt een idioot (slaaf) is, en het beseft, is eigenlijk geen idioot (slaaf).
-Maar een idioot (slaaf) die echt een idioot (slaaf) is, en het niet beseft, is wel degelijk een idioot (slaaf).

Vele mensen behoren tot die laatstgenoemde groep. Ik behoor wellicht tot de eerste. Wat me dus erg luciede maakt.

Laatst gewijzigd door C2C : 4 februari 2011 om 00:12.
Oud 4 februari 2011, 00:09   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kans dat ge ooit rijk wordt is voor u extreem klein, want ge zijt de 25 al gepasseerd. Statistisch gezien hebben de rijken die hun geld niet geërfd hebben, bijna allemaal hun ding gedaan voor ze 25 waren.
De statistieken erin zijn vrij interessant. Zo verklein je je kans (in sample) met 98% om miljonair te worden als je ooit meer dan 100$ hebt uitgegeven aan horloge.

Quasi elk cliché dan mensen hebben van rijke mensen wordt onderuit gehaald in die boek. Het zijn vaak net de tegengestelde clichés die meer juist zijn.
Oud 4 februari 2011, 00:13   #46
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Laat me dat nog eens schrijven, zodat andere slaven het ook begrijpen:

-een slaaf die echt een slaaf is, maar dat tenminste beseft, is eigenlijk geen slaaf
-maar een slaaf die echt een slaaf is, en dat niet eens doorheeft, zal altijd een slaaf blijven

OK?
Oud 4 februari 2011, 00:15   #47
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Als je een kom met melk voor een kat zet en ze drinkt ervan. Is het dan de schuld van die kat dat ze haar instinct volgt ? Of is het de schuld van degene die de melk voor haar neus zet ?

Komt bij over als een kompas verwijten dat het naar het noorden wijst.
Leuk inzicht: zet een bankier in een bank, en hij rooft ze leeg. Ach de menselijke natuur! Laat maar begaan. Da's allemaal des mensen...
Oud 4 februari 2011, 00:16   #48
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal best wel iets waard zijn in onze huidige maatschappij.
Merci. En leuk dat te horen van een snotaap die zijn dagen op een internet-forum slijt.
Oud 4 februari 2011, 00:16   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me dat nog eens schrijven, zodat andere slaven het ook begrijpen:

-een slaaf die echt een slaaf is, maar dat tenminste beseft, is eigenlijk geen slaaf
-maar een slaaf die echt een slaaf is, en dat niet eens doorheeft, zal altijd een slaaf blijven

OK?
Mag je dan slaven en slavinnen houden, op voorwaarde dat ze beseffen dat ze slaven en slavinnen zijn?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 00:16   #50
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Beiden zijn in de fout gegaan.
Maar de ene verliest hebben en houden, en de andere krijgt loonopslag.

Toch een bizar verschil.

Laatst gewijzigd door C2C : 4 februari 2011 om 00:19.
Oud 4 februari 2011, 00:19   #51
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mag je dan slaven en slavinnen houden, op voorwaarde dat ze beseffen dat ze slaven en slavinnen zijn?
Ja, dat mag. En alleen op die voorwaarde. Want die voorwaarde impliceert dat de slaven op een dag "rrrrrrrrrrrrrrrrevolución" kunnen roepen, en dan dat hele zootje afschaffen.

Een of andere rijke boss zei het overlaatst nog in Knack: "ik geloof dat als de armen niet rijker worden, ze hun rijkdom op een dag bij de rijken zullen komen halen." Grote bazen liggen 's nachts soms wakker van het idee van de revolutie. Dat houdt ze dikwijls onbewust in een panische angst - permanent. Die mensen zijn de slaaf van de angst. Ook goed hoor. Enfin bon, ik weet dat niet (want ik bezit geen miljard euro), maar ik hoop het alleszins.

Laatst gewijzigd door C2C : 4 februari 2011 om 00:21.
Oud 4 februari 2011, 00:20   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat de banken en de rest van de economische wereld correct heeft gehandeld, in tegendeel zelfs, maar het zijn vooral arme mensen geweest die gretig gebruik hebben gemaakt van de onbeperkte kredietverstrekking om peperdure huizen te kopen die ze in de eerste plaats al niet konden betalen.
Hadden ze allemaal de vrije keuze, geconditioneerd als ze zijn door de maatschappij?

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 februari 2011 om 00:27.
Oud 4 februari 2011, 00:27   #53
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat mag. En alleen op die voorwaarde. Want die voorwaarde impliceert dat de slaven op een dag "rrrrrrrrrrrrrrrrevolución" kunnen roepen, en dan dat hele zootje afschaffen.

Een of andere rijke boss zei het overlaatst nog in Knack: "ik geloof dat als de armen niet rijker worden, ze hun rijkdom op een dag bij de rijken zullen komen halen." Grote bazen liggen 's nachts soms wakker van het idee van de revolutie. Dat houdt ze dikwijls onbewust in een panische angst - permanent. Die mensen zijn de slaaf van de angst. Ook goed hoor. Enfin bon, ik weet dat niet (want ik bezit geen miljard euro), maar ik hoop het alleszins.
En slaven die aan drapetomania lijden, wat doe je daar mee?
Oud 4 februari 2011, 00:31   #54
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Merci. En leuk dat te horen van een snotaap die zijn dagen op een internet-forum slijt.
Nope, een risk-manager die actief is in de financiële wereld, zodat het geld van mensen zoals u effectief beheerd kan worden
Oud 4 februari 2011, 00:32   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk inzicht: zet een bankier in een bank, en hij rooft ze leeg. Ach de menselijke natuur! Laat maar begaan. Da's allemaal des mensen...
Die vergelijking slaat nergens op. Zo kan je ook claimen dat Jan met de pet de bank heeft leeggeroofd.
Oud 4 februari 2011, 00:32   #56
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, een risk-manager die actief is in de financiële wereld, zodat het geld van mensen zoals u effectief beheerd kan worden
Ah, meneer is risk-manager.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 00:33   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de ene verliest hebben en houden, en de andere krijgt loonopslag.

Toch een bizar verschil.
De ene had dan ook zwaarder ingezet dan de andere.
Oud 4 februari 2011, 00:35   #58
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die daar wakker van zou liggen. Ik ben dat spookverhaaltje hier wel al vaker op het forum tegengekomen, en dan kwam het meestal uit de hand van iemand van extreem-linkse signatuur. Nu, ik denk persoonlijk niet dat 0,0001% van de armen erin
zal slagen om zich te organiseren om zoiets te plannen. Zelfs als ze dat zouden plannen zouden ze niet ver geraken.
Oud 4 februari 2011, 00:38   #59
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Mijn zus is ook risk-manager.

Het in de gaten houden van kredietrisico's, meer bepaald.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 00:40   #60
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Mijn zus is ook risk-manager.

Het in de gaten houden van kredietrisico's, meer bepaald.
Ah, het wordt hier nog interessant. Bij mij ligt de focus op het wisselkoersrisico en het interestrisico (derivatives). Ik heb op een eerdere job me ook bezig gehouden met kredietrisico en marktrisico op klantenniveau.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be