Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2011, 23:31   #41
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat ik zeg is dat vrouwen die keuze zelf moeten kunnen maken. Dat is ook wat de vrouw uit het artikel blijkbaar wilde zeggen met haar actie. Raar dat ik van u nog geen veroordeling van de gek die haar daarvoor bedreigt heb gelezen. Of vindt u dat deze vrouw niet zelf mag beslissen voor wat ze actie voert en hoe ze dat doet?
U bent toch ook voor de vrije keuze voor vrouwen? Of niet? Of alleen als ze een keuze maken die u ook voor hen zou maken?
Ik denk dat de mensen die hier voor de vrijheid van het dragen van een boerka en van die dingen zijn eens moeten nadenken over de woorden van Élisabeth Badinter (http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89lisabeth_Badinter). Dit is een Franse feministe en filosofe. Links is ze naar het schijnt ook. Maar die zei in een artikel "Bericht aan hen die de boerka vrijwillig dragen" een paar dingen over vrijwillig een boerka dragen en het lot van vrouwen in oa Saudi-Arabië en Afghanistan dit:

In werkelijkheid gebruikt u de democratische vrijheden om ze tegen de democratie in stelling te brengen. Of u het nu uit ondermijning doet, uit provocatie of uit onwetendheid, het ware schandaal is de draai om de oren die u uitdeelt aan al uw onderdrukte zusters, aan hen die zelf de dood riskeren voor de uitoefening van de vrijheden die u zo veracht. Vandaag kunt u de onvrijheid zelf kiezen, maar morgen bent u wellicht blij dat ook weer terug te kunnen draaien. Anderen kunnen dat niet .... Denk daar eens aan!

En vérité, vous utilisez les libertés démocratiques pour les retourner contre la démocratie. Sub version, provocation ou ignorance, le scandale est moins l’offense de votre rejet que la gifle que vous adressez �* toutes vos soeurs opprimées qui, elles, risquent la mort pour jouir enfin des libertés que vous méprisez. C’est aujourd’hui votre choix, mais qui sait si demain vous ne serez pas heureuses de pouvoir en changer. Elles ne le peuvent pas… Pensez-y.

http://chretienslibres.over-blog.com...-64931632.html
Oud 8 februari 2011, 23:33   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder komt u niet? Tja.
Natuurlijk niet. Moslimvrouwen die onderdrukt worden dat past perfect in hun imaginair plaatje.

Verwacht niet te veel van hen.
Oud 8 februari 2011, 23:40   #43
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Verder komt u niet? Tja.
Ik ben een vrouw en laat mij geen praatjes wijs maken, en zeker al niet indoctrineren, noch door een religie, noch door extreem-linkse islam- apologetische onzin.
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:40   #44
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Moslimvrouwen die onderdrukt worden dat past perfect in hun imaginair plaatje.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er van overtuigd dat er effectief veel moslimvrouwen onderdrukt worden en dat lang niet alle hoofddoeken een keuze van de vrouw in kwestie zijn.

Maar aan het hysterisch gekrijs weiger ik mee te doen.

En als iemand bedreigd wordt omwille van zijn/haar politieke overtuiging is dat verkeerd. Altijd. Maar dat krijgen sommigen hier blijkbaar niet getypt.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:41   #45
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Ik ben een vrouw en laat mij geen praatjes wijs maken, en zeker al niet indoctrineren, noch door een religie, noch door extreem-linkse islam- apologetische onzin.
Op dit forum bent u een avatar en een nickname, zoals wij allemaal.
Ik stel vast dat u niet verder komt dan wat gescheld om uw mening kracht bij te zetten. Fijn voor u.
Oud 8 februari 2011, 23:43   #46
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dit forum bent u een avatar en een nickname, zoals wij allemaal.
Ik stel vast dat u niet verder komt dan wat gescheld om uw mening kracht bij te zetten. Fijn voor u.
Kan je ook repliceren op wat ik en Nidstang zeggen?
Of staat u met de mond vol tanden?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:43   #47
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er van overtuigd dat er effectief veel moslimvrouwen onderdrukt worden en dat lang niet alle hoofddoeken een keuze van de vrouw in kwestie zijn.

Maar aan het hysterisch gekrijs weiger ik mee te doen.

En als iemand bedreigd wordt omwille van zijn/haar politieke overtuiging is dat verkeerd. Altijd. Maar dat krijgen sommigen hier blijkbaar niet getypt.
Absoluut, ik beweer ook niets anders. Die zullen inderdaad wel voorkomen. Brullen en gillen is geen oplossing en een verbod op alle hoofddoeken evenmin.

Fijn dat u niet meedoet aan het hysterisch gekrijs. Dat past namelijk niet in het PVDA plaatje.

Uw laatste zin, daar kan ik alleen maar mee akkoord gaan.
Oud 8 februari 2011, 23:45   #48
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Kan je ook repliceren op wat ik en Nidstang zeggen?
Of staat u met de mond vol tanden?
Nidstang zegt niks. Hij citeert een feministe die praat over de situatie van vrouwen in Saoudi-Arabië.

Op wat u zegt heb ik gereageerd. Ik ben niet met u akkoord. Ik heb u een paar vragen gesteld waar u trouwens ook nog niet op geantwoord heeft.
Oud 8 februari 2011, 23:47   #49
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik zeg is dat vrouwen die keuze zelf moeten kunnen maken. Dat is ook wat de vrouw uit het artikel blijkbaar wilde zeggen met haar actie. Raar dat ik van u nog geen veroordeling van de gek die haar daarvoor bedreigt heb gelezen. Of vindt u dat deze vrouw niet zelf mag beslissen voor wat ze actie voert en hoe ze dat doet?
U bent toch ook voor de vrije keuze voor vrouwen? Of niet? Of alleen als ze een keuze maken die u ook voor hen zou maken?
Ik hou niet van anonieme brieven, de schrijver zal meer indruk maken als hij zijn mening zegt zonder zich te verbergen.
Maar de actie die deze dame voert, is volgens mij verkeerd.
Hoe kunnen vrouwen objectief kiezen voor een leven met of zonder hoofddoek als hen van jongsaf bijgebracht wordt dat het de plicht is van de vrouw om zich te bedekken omdat ze anders de mannen in verleiding brengen?
Oud 8 februari 2011, 23:56   #50
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik hou niet van anonieme brieven, de schrijver zal meer indruk maken als hij zijn mening zegt zonder zich te verbergen.
Maar de actie die deze dame voert, is volgens mij verkeerd.
Hoe kunnen vrouwen objectief kiezen voor een leven met of zonder hoofddoek als hen van jongsaf bijgebracht wordt dat het de plicht is van de vrouw om zich te bedekken omdat ze anders de mannen in verleiding brengen?
Het wordt lang niet alle vrouwen zo bijgebracht. Moest u een man zijn (ik vermoed van niet, afgaande op uw nickname) zou ik uw standpunt trouwens nogal male chauvinist vinden. Of denkt u nu echt dat al die vrouwen geen hersenen hebben.
De jonge meisjes die er eind jaren '90, begin jaren '00 mee begonnen deden dat in veel gevallen tégen de wil van hun ouders.
Oud 8 februari 2011, 23:58   #51
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nidstang zegt niks. Hij citeert een feministe die praat over de situatie van vrouwen in Saoudi-Arabië.
In relatie tot de pleiters voor en vrijwillige draagsters van hoofddoeken hier. Welteverstaan. En daar ben jij er 1 van zo te zien.
Oud 8 februari 2011, 23:58   #52
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Je zou het niet in je hoofd halen om zo'n camouflage-ding aan te trekken en jezelf te defeminiseren en te deshumaniseren in functie van een machocultuur/religie indien je niet opgegroeid was in een moslimfamilie. Je bent het slachtoffer van religieuse indoctrinatie en je bent geconditionneerd om te zeggen dat je dat niet bent. Normale vrouwen verbergen hun haar niet, noch voor een god, noch voor een man.

Weet je wat je eigenlijk zegt met je hoofddoek?
Je zegt dat je een lustobject bent, een ongeleid sexprojectiel dat verstopt moet worden voor de buitenwereld omdat enkel je vader en later je echtgenoot exclusief kijkrecht hebben. De eerste met het oog op de overdracht van ongeschonden waar op huwelijksleeftijd, de tweede als eigenaar van exclusieve rechten op zijn bezit. De hoofddoek degradeert je tot ding.
Door de hoofddoek te dragen bevestig je moedwillig tegenover heel de wereld je status van onderworpen lustobject. Poor you!
Oud 9 februari 2011, 00:00   #53
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
In relatie tot de pleiters voor en vrijwillige draagsters van hoofddoeken hier. Welteverstaan. En daar ben jij er 1 van zo te zien.
Ik vind persoonlijk elk uiterlijk vertoon van religie nogal dom. Omdat ik geloven in een opperwezen nogal dom vind. Maar als vrouwen effectief vrijwillig kiezen voor het dragen van een hoofddoek is het niet aan mij hen dat te verbieden.

Onderscheid en nuance...
Oud 9 februari 2011, 00:01   #54
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt lang niet alle vrouwen zo bijgebracht. Moest u een man zijn (ik vermoed van niet, afgaande op uw nickname) zou ik uw standpunt trouwens nogal male chauvinist vinden. Of denkt u nu echt dat al die vrouwen geen hersenen hebben.
De jonge meisjes die er eind jaren '90, begin jaren '00 mee begonnen deden dat in veel gevallen tégen de wil van hun ouders.
Hoe verklaart u dan dat even geleden een meisje in Nederland door andere meisjes werd aangevallen omdat ze geen hoofddoek droeg? (Het staat hier in één van de andere threads vermeld maar ik herinner me op dit ogenblik niet direct in welke.)
Oud 9 februari 2011, 00:02   #55
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoe verklaart u dan dat even geleden een meisje in Nederland door andere meisjes werd aangevallen omdat ze geen hoofddoek droeg? (Het staat hier in één van de andere threads vermeld maar ik herinner me op dit ogenblik niet direct in welke.)
Ik verklaar dat niet. Ik betreur dat. Maar hoe verklaart u de tientallen meisjes die elke dag samen op de tram en de metro zitten te gibberen, hoofddoeken en niet-hoofddoeken (om ze ook even tot hun hoofdbedekking te herleiden) door elkaar?
Oud 9 februari 2011, 00:04   #56
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je zou het niet in je hoofd halen om zo'n camouflage-ding aan te trekken en jezelf te defeminiseren en te deshumaniseren in functie van een machocultuur/religie indien je niet opgegroeid was in een moslimfamilie. Je bent het slachtoffer van religieuse indoctrinatie en je bent geconditionneerd om te zeggen dat je dat niet bent. Normale vrouwen verbergen hun haar niet, noch voor een god, noch voor een man.

Weet je wat je eigenlijk zegt met je hoofddoek?
Je zegt dat je een lustobject bent, een ongeleid sexprojectiel dat verstopt moet worden voor de buitenwereld omdat enkel je vader en later je echtgenoot exclusief kijkrecht hebben. De eerste met het oog op de overdracht van ongeschonden waar op huwelijksleeftijd, de tweede als eigenaar van exclusieve rechten op zijn bezit. De hoofddoek degradeert je tot ding.
Door de hoofddoek te dragen bevestig je moedwillig tegenover heel de wereld je status van onderworpen lustobject. Poor you!
Ik dacht dat de verplichting tot het dragen het probleem was? Maar blijkbaar heeft u meer problemen met de hoofddoek zelf.
Oud 9 februari 2011, 00:07   #57
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat de verplichting tot het dragen het probleem was? Maar blijkbaar heeft u meer problemen met de hoofddoek zelf.
Zoek het woord indoctrinatie op. Blijkbaar heb je daar nog nooit van gehoord. Noch van de gevolgen ervan.
Oud 9 februari 2011, 00:09   #58
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoek het woord indoctrinatie op. Blijkbaar heb je daar nog nooit van gehoord. Noch van de gevolgen ervan.
Maar antwoord eens op mijn vraag.
Oud 9 februari 2011, 00:11   #59
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar heeft u meer problemen met de hoofddoek zelf.
Wat is volgens u de symbolische waarde van de hoofddoek?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 00:12   #60
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verklaar dat niet.
Natuurlijk niet. Dat vergt namelijk een portie inzicht en nog meer een portie moed als je je zelf out als extreem linkse apologeet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be