![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In werkelijkheid gebruikt u de democratische vrijheden om ze tegen de democratie in stelling te brengen. Of u het nu uit ondermijning doet, uit provocatie of uit onwetendheid, het ware schandaal is de draai om de oren die u uitdeelt aan al uw onderdrukte zusters, aan hen die zelf de dood riskeren voor de uitoefening van de vrijheden die u zo veracht. Vandaag kunt u de onvrijheid zelf kiezen, maar morgen bent u wellicht blij dat ook weer terug te kunnen draaien. Anderen kunnen dat niet .... Denk daar eens aan! En vérité, vous utilisez les libertés démocratiques pour les retourner contre la démocratie. Sub version, provocation ou ignorance, le scandale est moins l’offense de votre rejet que la gifle que vous adressez �* toutes vos soeurs opprimées qui, elles, risquent la mort pour jouir enfin des libertés que vous méprisez. C’est aujourd’hui votre choix, mais qui sait si demain vous ne serez pas heureuses de pouvoir en changer. Elles ne le peuvent pas… Pensez-y. http://chretienslibres.over-blog.com...-64931632.html
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk niet. Moslimvrouwen die onderdrukt worden dat past perfect in hun imaginair plaatje.
Verwacht niet te veel van hen.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar aan het hysterisch gekrijs weiger ik mee te doen. En als iemand bedreigd wordt omwille van zijn/haar politieke overtuiging is dat verkeerd. Altijd. Maar dat krijgen sommigen hier blijkbaar niet getypt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat u niet verder komt dan wat gescheld om uw mening kracht bij te zetten. Fijn voor u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of staat u met de mond vol tanden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Fijn dat u niet meedoet aan het hysterisch gekrijs. Dat past namelijk niet in het PVDA plaatje. Uw laatste zin, daar kan ik alleen maar mee akkoord gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op wat u zegt heb ik gereageerd. Ik ben niet met u akkoord. Ik heb u een paar vragen gesteld waar u trouwens ook nog niet op geantwoord heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de actie die deze dame voert, is volgens mij verkeerd. Hoe kunnen vrouwen objectief kiezen voor een leven met of zonder hoofddoek als hen van jongsaf bijgebracht wordt dat het de plicht is van de vrouw om zich te bedekken omdat ze anders de mannen in verleiding brengen?
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De jonge meisjes die er eind jaren '90, begin jaren '00 mee begonnen deden dat in veel gevallen tégen de wil van hun ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In relatie tot de pleiters voor en vrijwillige draagsters van hoofddoeken hier. Welteverstaan. En daar ben jij er 1 van zo te zien.
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je wat je eigenlijk zegt met je hoofddoek? Je zegt dat je een lustobject bent, een ongeleid sexprojectiel dat verstopt moet worden voor de buitenwereld omdat enkel je vader en later je echtgenoot exclusief kijkrecht hebben. De eerste met het oog op de overdracht van ongeschonden waar op huwelijksleeftijd, de tweede als eigenaar van exclusieve rechten op zijn bezit. De hoofddoek degradeert je tot ding. Door de hoofddoek te dragen bevestig je moedwillig tegenover heel de wereld je status van onderworpen lustobject. Poor you! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onderscheid en nuance... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Ik verklaar dat niet. Ik betreur dat. Maar hoe verklaart u de tientallen meisjes die elke dag samen op de tram en de metro zitten te gibberen, hoofddoeken en niet-hoofddoeken (om ze ook even tot hun hoofdbedekking te herleiden) door elkaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is volgens u de symbolische waarde van de hoofddoek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |