![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Groen verzamelt de weinige Belgicistische idealisten. Ik hoop dat het cijfer voor de NVA nog sterk onderschat is. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De CD&V gaat naar de kiesdrempel, die evolutie is 30 jaar geleden al ingezet. De N-VA pikt nu al hun Vlaamsgezinde kiezers in, na de gemeenteraadsverkiezingen zullen hun Vlaamsgezinde politici volgen.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een condominium, zou ik zeggen.
#44 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() wtf doet de spa om te stijgen?
jammer dat LDD definitief dood is.
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, maak je niet ongerust, ook het N-VA is ng geen vragende partij voor verkiezingen. Ze groeien nog steeds maar nog steeds juist niet genoeg. Pas als ze samen met de stemmen van het VB en van LDD een meerderheid hebben, dan zullen ze vragen voor nieuwe verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Wanneer N-Va er nog maar aan denkt om een regering aan te gaan met het VB zijn ze mijn stem en sympathie direct kwijt!
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou kunnen. Ik hoop het alleszins samen met u.
Laatst gewijzigd door Garry : 11 februari 2011 om 21:57. |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Even een azertje doen :
Ik heb vandaag gesproken met een voormalig Belgicist die het kotsbeu is en voor hem is confederalisme nu zelfs niet goed genoeg meer. Hij is resoluut voorstander geworden van splitsing. ![]() De mensen geraken het inderdaad beu. |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Dat de sossen niet achteruitgaan in deze peiling ligt ook aan het feit dat ze 3 maanden een koninklijk verkenner in hun midden gehad hebben hé, Johan Vandelanotte.
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het volstaat dat N-VA op die manier onontbeerlijk wordt voor een regering die iets aan staatshervorming wil doen, daar is een meerderheid voor nodig in elke taalgroep.
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Groen! + SPa samen representeren de overgebleven Belgicisten in Vlaanderen, al de rest is minstens voor confederalisme of een copernicaanse omwenteling. Ma bon, laat de koning de Vlamingen maar blijven negeren. Feit is wel dat de Franstaligen alles blokkeren, maar zonder de onvoorwaardelijke steun van de koning zou dat toch al een heel stuk moeilijker zijn. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dag dat die drie samen meer dan 50 % van de stemmen halen, en daar zijn we niet ver meer af, valt het cordon zoals het doek in de opera. Wanneer ge daar tegen bent, ik zou niet weten waarom hoor, maar goed, dan moet ge niet wachten tot dan om uw sympathieke stem direct af te nemen want dan ben je te laat, dan moet ge dat al bij de eerst volgende verkiezingen doen. Ge kunt ze dan misschien geven aan Groen. Dat zou even zot zijn als ze aan het N-VA te ontnemen omdat deze de nog amper tien% stemmen voor het VB mee zou annexeren om haar idealen te verwezenlijken. Gebruik beter uw verstand in plaats van uw hart en laat u niet door de rest, en vooral niet door de Franstalige, verdelen. Vergeet niet dat de Franstaligen een Latijns volk zijn en deze zijn nog altijd meesterlijk in de verdeel en heers methode. Spijtig dat ik het moet zeggen, maar 2000 jaar na datum hebben de Vlamingen dat kennelijk nog steeds niet begrepen. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- NVA-VB-LDD : 51% halen - VB-SPa-Groen < 33% halen Dan is het duidelijk dat we het aan Vlaamse kant doen met NVA-CD&V-VLD en evt LDD als dat nodig is. Laatst gewijzigd door sjarel : 11 februari 2011 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LDD is dood. NV-A en VB gunnen mekaar het licht niet in de ogen. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest CD&V zullen hun wagonnetje wel mee aan het treintje aanpikken. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groen is al zoveel jaar dood geweest en niettemin hebben ze meegeteld, en zie nu, nog steeds geen beweging maar als ge er een spiegeltje voor houd merk je dat ze terug een ietsje ademen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(33.0% + 11.6%) / 92.6% = 48.1%. En met 48.1% van de relevante stemmen haal je in zetels uitgedrukt een meerderheid. Doet er niet toe, het volstaat dat de N-VA op die manier incontournable wordt. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik het anders bedoelen? - Een meerderheid onmogelijk maken zonder VB-NVA-LDD - Aangezien VB achter een cordon zit (hoeft helemaal niet van mij, maar het is wel de realiteit) en SPa en Groen! absoluut langs de zijlijn geparkeerd moeten worden mogen die niet meer dan 1/3 van de stemmen halen. |
|
![]() |