![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stemgedrag na de splitsing van Belgie | |||
Ik stem nu rechts, en blijf centrum/rechts stemmen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 63,64% |
Ik stem nu rechts, maar zou na de splitsing centrum/Links stemmen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Stem nu links en blijf centrum/links stemmen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weer fout. Geen huidige partijen binnen aan de sociaal/ maatschappelijke stromingen na de splitsing. Heb een deel vergeten. Ik bedoel links-rechts op sociaal maatschappelijk vlak. Maar niet volgens de huidige politieke partijen. Omdat die wel eens totaal anders georganiseert kunnen zijn na een splitsing. Laatst gewijzigd door giserke : 15 februari 2011 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De topicstarter moet volgens mij eerst maar eens uitleggen wat hij bedoelt met 'links' en 'rechts'. Op sociaal-maatschappelijk vlak? Wat betekent dat? Het lijkt mij een leeg pleonasme. Alsof er een niet sociaal-maatschappelijke economische ordening zou mogelijk zijn, alsof regulering van economisch handelen (zgn. economisch links) en regulering van het niet-economisch handelen van mensen (zgn. cultureel, of is het sociaal-maatschappelijk, rechts) van elkaar zouden kunnen worden gescheiden. Alsof het steek houdt om mensen op het ene gebied te knechten en op het andere gebied vrij te laten.
Maar wat moet je verwachten van iemand die politie-agenten ontmenselijkt door ze reptielen te noemen (en zich dan hoogstwaarschijnlijk erg links voelt, op sociaal-maatschappelijk vlak)? Wat denkt zo iemand eigenlijk over reptiel Kitty Van Nieuwenhuyzen? Gebrek aan menselijkheid, daar heeft de RTBF geen monopolie op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
want de vraag is niet boeiend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Jogo zit bij de antwoord-politie
![]()
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 15 februari 2011 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alle extremen worden verboden Laatst gewijzigd door jogo : 15 februari 2011 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
anders kan hij niet vrijelijk kritiek geven op het antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk opmerkelijke resultaten.
Heet wat "rechts-stemmers" zouden daarna links stemmen. Hunne frak weer eens draaien. Het einde van België betekent dus ook het einde van rechts ? Daar zou ik het fijne wel eens willen van weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder centrum-links, nu centrum-rechts.
Eigenlijk missen we een goede links-nationalistische partij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit heeft te maken dat er in de centrum/ linkse politieke zijde nu, geen separatistische partij bestaat. Momenteel primeert het splitsen of minimum een confederaal model van dit land, op al de rest. Na de splitsing is dit thema weg, en kun je op een normale manier aan politiek doen. Laatst gewijzigd door giserke : 15 februari 2011 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk uw uitspraak hetzelfde is dan een mug doodschieten met een kanon. Want slechts 16% van de NV-A kiezers wil effectief de scheiding van België. Ik weet, deze patat is wat te heet voor u, maar ik maak u er toch attent op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
draai het of keer het, veel N-VA-stemmers hebben op de N-VA gestemd omdat er verandering moet komen, of ze nu linksgezind of rechtsgezind zijn. Het probleem van een linkse Vlaamsgezinde is dat er geen enkele partij bestaat waar hij op kan stemmen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als N-VA naar de verkiezingen trekt, met we willen minstens een confederatie, maar als het kan gewoon splitsen, en de mensen stemmen op dergelijke partij, dan stemmen die mensen effectief voor de rode draad van die partij. Als de rode draad of core business van een partij U niet aanstaat, dan ga je daar toch zeker niet op stemmen? De bronnen die beweren wat U beweerd, zijn bronnen die bang zijn van democratie. Ze hebben verloren, en proberen vervolgens de democratische spelregels te omzeilen met allerlei nepargumenten. Laatst gewijzigd door giserke : 15 februari 2011 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |