Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 februari 2011, 19:22   #41
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janverb Bekijk bericht
Dus op één of andere magische wijze hebben waalse metallo's door het algemeen stemrecht Vlamingen uitgebuit, maar vlaamse arbeiders konden dit niet verhinderen met hun stem (die zij gelijktijdig kregen) hoewel ze met meer waren?

Het oorlogsverleden van Duitsland en Japan, allemaal mooi en wel. Maar ik denk niet dat we met de franstaligen een oorlog hebben gehad, laat staan dat zij een oorlog begonnen zijn of dat ze vlamingen hebben afgevoerd naar concentratie en/of vernietigingskampen zoals de Duitsers en Jappen wel gedaan hebben.

Dat het nog maar in uw hoofd komt om zo een onnozel lokaal geschil als dat tussen Vlamingen en Walen dat enkel om geld draait, te vergelijken met een racistische vernietigings en of oorlogspolitieke van de Duitsers en Japanners tijdens de tweede wereldoorlog is hallucinant.
Geen oorlog tegen ons nee; ons wel uitgebuit en als kanonnenvoer gebruiken, dat wel.
en het is blindheid voor de arrogantie, racisme en cultuurimperialisme (ook territoriale imperialisme, btw) van de £Franstaligen dat eerder hallucinant is, nonkel Tom.
Oud 16 februari 2011, 19:23   #42
Onoffon
Vreemdeling

Onoffon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus op één of andere magische wijze hebben waalse metallo's door het algemeen stemrecht Vlamingen uitgebuit, maar vlaamse arbeiders konden dit niet verhinderen met hun stem (die zij gelijktijdig kregen) hoewel ze met meer waren?

Het oorlogsverleden van Duitsland en Japan, allemaal mooi en wel. Maar ik denk niet dat we met de franstaligen een oorlog hebben gehad, laat staan dat zij een oorlog begonnen zijn of dat ze vlamingen hebben afgevoerd naar concentratie en/of vernietigingskampen zoals de Duitsers en Jappen wel gedaan hebben.

Dat het nog maar in uw hoofd komt om zo een onnozel lokaal geschil als dat tussen Vlamingen en Walen dat enkel om geld draait, te vergelijken met een racistische vernietigings en of oorlogspolitieke van de Duitsers en Japanners tijdens de tweede wereldoorlog is hallucinant.
De vergelijking met de oorlog is er miss een beetje over, maar iedereen die een beetje de geschiedenis van de staatshervormingen kent weet dat de Vlamingen in 1970 een slechte zaak hebben gedaan.
Onoffon is offline  
Oud 16 februari 2011, 19:25   #43
Onoffon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De Franse staat bestaat, de Duitse staat bestaat en de Belgische staat bestaat ook.
De Franse identiteit is even kunstmatig als de Belgische en werd aan een hoop volkeren opgedrongen.

Er is vooralsnog geen Vlaamse staat. Dus wil ik graag eens weten wat precies die Vlaamse identiteit definieert. Want buiten het toevallig samen wonen binnen de grenzen van het Vlaams Gewest zie ik niks dat typisch Vlaams is. Alle uitingen van cultuur die je kan opnoemen hebben we ofwel gemeen met Nederland ofwel met de rest van de zuidelijke Nederlanden (inclusief Frans-Vlaanderen en Picardië) of met beiden.

Vlaanderen is even goed een creatie van 1830.
En wat met de Bretoeners en de Euskadi Ta Askatasuna?
Onoffon is offline  
Oud 16 februari 2011, 19:39   #44
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwacht gij feitelijk van een luikse metallo dat hij zijn excuses aanbiedt aan u omdat frans de taal was van de elite vroeger?
Ik ben eens een waal tegengekomen die zich verontschuldigde voor de hele situatie. Die gast werkte meer uren als mij op een dag, zelfde hobbies, ... helemaal geen verschil. Was die 50km noordwaarts geboren was dat een perfecte vlaming. Dus die aandacht moet zich eindelijk eens richten naar de politiek toe, die zich verrijken in tijde van crisis op de kap van de burger. Als de volgende politiekers hun kinderen groot zijn richten ze wéér een parlement of sublaag op. Kan mij zelfs niet meer bommen of het barst, zolang de toplaag maar hard genoeg valt.
CyberpunX is offline  
Oud 16 februari 2011, 19:45   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
dat laatste is juist; maar dat U niet beseft dat er terhedendage een groot culturele verschil is, op tal van vlakken tussen Vlaanderen en Nederland en ook kwa hun identiteitsgevoel, dan kan ik u dat inderdaad niet uitleggen...
Wat is dan precies dat groot cultureel verschil? Het enige dat ik kan bedenken is het al veel besproken Verkavelingsvlaams dat, laten we ernstig blijven, ook maar een opgeblazen scheet is.

Wat identiteit betreft, in Nederland voelt een overgrote meerderheid zich "oranje" (wat dat ook moge betekenen) maar hier in het zuiden is er geen enkele duidelijke identiteit aanwezig die een meerderheid achter zich heeft. De Belgische niet, ook de Vlaamse niet.

In deze contreien van de lage landen bestaat er niet zoiets als een collectieve identiteit, behalve dan in de vorm van een afzetten tegen de anderen (zij het de Ollanders of de Walekoppen). Als er al een Vlaamse identiteit bestaat is het een anti-identiteit.
Pelgrim is offline  
Oud 16 februari 2011, 19:45   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onoffon Bekijk bericht
En wat met de Bretoeners en de Euskadi Ta Askatasuna?
Zoals ik zei:

De Franse identiteit is even kunstmatig als de Belgische en werd aan een hoop volkeren opgedrongen.

Euskadi Ta Askatasuna is trouwens de naam van een organisatie, niet van een volk.
Pelgrim is offline  
Oud 16 februari 2011, 19:49   #47
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik heb de Franstaligen nooit horen klagen over het feit dat België 150 jaar lang foutief voorgesteld werd in het buitenland als een 'Franstalig land.' Maar dat was zeker niet erg?
op het CIA factbook wordt het nog altijd voorgesteld als tweetalig.

Languages:
Dutch (official) 60%, French (official) 40%, German (official) less than 1%, legally bilingual (Dutch and French)

https://www.cia.gov/library/publicat...k/geos/be.html
COCHINILLO is offline  
Oud 16 februari 2011, 20:06   #48
Onoffon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei:

Euskadi Ta Askatasuna is trouwens de naam van een organisatie, niet van een volk.
OK ik ben het met je eens
Onoffon is offline  
Oud 16 februari 2011, 20:24   #49
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is even goed een creatie van 1830.
Natuurlijk. Vlaanderen is inderdaad grotendeels het incidentele bijproduct van de krampachtige en mislukte pogingen om een Belgische natie te vormen. En?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:27   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doe dat en zaag er niet over, jezus
Pelgrim is offline  
Oud 16 februari 2011, 21:28   #51
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is dan precies dat groot cultureel verschil? Het enige dat ik kan bedenken is het al veel besproken Verkavelingsvlaams dat, laten we ernstig blijven, ook maar een opgeblazen scheet is.

Wat identiteit betreft, in Nederland voelt een overgrote meerderheid zich "oranje" (wat dat ook moge betekenen) maar hier in het zuiden is er geen enkele duidelijke identiteit aanwezig die een meerderheid achter zich heeft. De Belgische niet, ook de Vlaamse niet.

In deze contreien van de lage landen bestaat er niet zoiets als een collectieve identiteit, behalve dan in de vorm van een afzetten tegen de anderen (zij het de Ollanders of de Walekoppen). Als er al een Vlaamse identiteit bestaat is het een anti-identiteit.
Dat is misschien U mening, maar die wordt niet gedeeld door het merendeel van Vlamingen die zich nooit of nooit de indentieit 'Hollander', 'Nederlander' of 'Waal' zouden toeschrijven... dat die realiteit uw niet zint is uw recht, de werkelijkheid ontkennen omdat het niet in uw kraam past heel wat minder...
Oud 16 februari 2011, 21:30   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is misschien U mening, maar die wordt niet gedeeld door het merendeel van Vlamingen die zich nooit of nooit de indentieit 'Hollander', 'Nederlander' of 'Waal' zouden toeschrijven... dat die realiteit uw niet zint is uw recht, de werkelijkheid ontkennen omdat het niet in uw kraam past heel wat minder...
Welke identiteit meten ze zich wel aan?

Je geeft me eigenlijk gelijk weet je. Vlamingen zijn een verzameling mensen zonder gemeenschappelijke volksidentiteit.
Oud 16 februari 2011, 21:34   #53
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
op het CIA factbook wordt het nog altijd voorgesteld als tweetalig.

Languages:
Dutch (official) 60%, French (official) 40%, German (official) less than 1%, legally bilingual (Dutch and French)

https://www.cia.gov/library/publicat...k/geos/be.html
Man, man, man; hoeveel buitenlanders hebben ooit Belgie gegoogled laatstaan zijn officiele talen, laat staan dat op het CIA factbook te gaan opzoeken? De meeste mensen in de wereld (en ik heb al > 150 landen en territoriums bezocht over heel de wereld) hebben maar een vaag vermoeden dat Belgie bestaat laat staan wat het is; Ik ben al ettelijke keren gevraagd, na gezegd te hebben dat ik uit Belgie kom, of dat niet de hoofdstad van Brussel was. Anderzijds, en zeker in francofone landen, heb ik heraaldelijk geschokte reacties gekregen toen ik uitlegde dat Frans nit de enige taal was hier, en zelfs een miderheidstaal is... Ja, dat de CIA het wel weet mogen we wel hopen lol, wat voor een spionage dienst zou het zijn moest het zelfs dat niet weten
Oud 16 februari 2011, 22:29   #54
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Welke identiteit meten ze zich wel aan?

Je geeft me eigenlijk gelijk weet je. Vlamingen zijn een verzameling mensen zonder gemeenschappelijke volksidentiteit.
Ik herhaal - dat is uw mening die niet gedeelt wordt door het merendeel van de Vlamingen; dat zij dat 'gevoel' niet naar uw zin kunnen of willen definieren doet er allesinds niet toe. Dat U Vlaanderen artificieel vindt is ook u recht, maar nog eens, dat gevoel wordt niet gedeeld door de meeste Vlamingen (Belgicist of niet) dat er wel degelijk iets bestaat als een vlaming en Vlaanderen. Of dat nu theoretisch uit te leggen valt of niet is enkel belangrijk voor linkse profs en tooghangende sossen.
Oud 16 februari 2011, 22:48   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe dat en zaag er niet over, jezus
De jonge timmerman uit Judea bedoel je? Ik herinner me hem nog goed.
Oud 16 februari 2011, 23:01   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal - dat is uw mening die niet gedeelt wordt door het merendeel van de Vlamingen; dat zij dat 'gevoel' niet naar uw zin kunnen of willen definieren doet er allesinds niet toe. Dat U Vlaanderen artificieel vindt is ook u recht, maar nog eens, dat gevoel wordt niet gedeeld door de meeste Vlamingen (Belgicist of niet) dat er wel degelijk iets bestaat als een vlaming en Vlaanderen. Of dat nu theoretisch uit te leggen valt of niet is enkel belangrijk voor linkse profs en tooghangende sossen.
Ik betwijfel het dat "de meeste Vlamingen" dat gevoel hebben. Een groot deel van hen noemt zichzelf trouwens nog steeds "belg", wat ze daar ook mogen onder verstaan.
Pelgrim is offline  
Oud 16 februari 2011, 23:14   #57
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel het dat "de meeste Vlamingen" dat gevoel hebben. Een groot deel van hen noemt zichzelf trouwens nog steeds "belg", wat ze daar ook mogen onder verstaan.
De meeste van die Vlamingen die zich in de eerste plaats 'Belg' voelen, zullen nog steeds niet ontkennen dat er een Vlaanderen bestaat, die een culturele eenheid is binnen dat Belgie, zoals ik hierboven al zei (:Belgicist of niet)
Oud 16 februari 2011, 23:15   #58
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...en cultuurimperialisme ... van de £Franstaligen dat eerder hallucinant is, ...

Hebben de Franstaligen in dit land beslist dat de Vlaamse tv en radio respectievelijk voor 85 % en 90 % uit Engels moeten bestaan?

Link graag van deze wet.

Het minderwaardigheidscomplex van de Nederlandstaligen in Belgie is het enige dat echt hallucinant is.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 16 februari 2011, 23:24   #59
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hebben de Franstaligen in dit land beslist dat de Vlaamse tv en radio respectievelijk voor 85 % en 90 % uit Engels moeten bestaan?

Link graag van deze wet.

Het minderwaardigheidscomplex van de Nederlandstaligen in Belgie is het enige dat echt hallucinant is.
Was ik eens content dat je in dit forumonderdeel een tijd niets gepost had, kom je weer met die off-topic zever af. We weten het ondertussen wel, ga preken in iemand anders zijn kerk aub.
poekieJ is offline  
Oud 16 februari 2011, 23:55   #60
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Link graag van deze wet.

Ten eerste uw cijfers kloppen helemaal niet, zeker niet wat de meest bekeken zenders betreft (Discovery VL enz niet meegeteld), en nog minder wat prime time betreft. Trouwens dat plaatje wordt stillekes aan een beetje afgezaagd. Als et uw niet aanstaat pech maar...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be