Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2011, 13:55   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Die mensen doen het vuile werk en verdienen daar ook respect voor.
Beetje gaan denigreren en dan verschieten dat ze zich mogelijk zouden kunnen afgereageerd hebben tegen iemand dat hun waarschijnlijk OOK als str*nt beschouwde.
Je bekijkt mijn reactie verkeerd, ik verschiet in het geheel niet dat die cipiers aan het martelen slagen. Het is onvermijdelijk zelfs vermits de meeste mensen die aan de slag zijn als cipier totaal niet geschikt zijn om kunnen omgaan met zulke machtspositie.

Ik heb geen martelverhalen uit 127 bis nodig om te weten hoe die wereld ineen steekt. Ik heb ze persoonlijk bezig gezien.

In Antwerpen was er zo'n adjudant die smiddag voor het eten naar de cel met Marokkanen sloop en de sleutel zo traag in het slot stak dat het onhoorbaar was. Hij trok dan de deur open en riep "Wadist? Genen honger?" En dan sloeg hij de deur weer dicht vermits die gevangenen niet gereed stonden met hun bord. "Die vuil makakken hebben vandaag gene freet nodig! Morgen dan maar misschien!" riep hij dan luid lachend uit.

Geen gewoon cipiereke, een adjudant. Het rascisme en de corruptie zijn structureel.

Citaat:
Op dit moment is er een historisch moment bezig in egypte, de uitkomst in onduidelijk maar als je enige relatie hebt bij je land is dit toch wel het aangewezen moment een nieuwe eerlijke samenleving te helpen bouwen. De dictator is weg, dus die politieke vervolgingen komen ook te vervallen, er is geen levensbedreigende reden om nu nog te gaan lopen. Tenzij hij iets anders op zijn kerfstok heeft natuurlijk. Waarom wordt dit zelfs niet overwogen?
Denk je echt dat die man hier van gisteren is ofzo?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 februari 2011 om 13:55.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 14:27   #42
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Kennen jullie de geschiedenis van eerdere incidenten in Belgische gesloten centra? Jullie gaan er weer van uit dat dit verzinsels zijn.. wat ergens ziek is. ..Maar geloof vooral enkel wat "in jullie kraam past".

edit: trouwens over jullie muggenzifterij: ik heb toch nergens beweerd dat mijn tekst een letterlijke overname was van een artikel? dit is een forum, het is vrij uw eigen mening bij een feit te zetten.

adéu.
Er is een verschil tussen het geven van een eigen mening en het opzettelijk wijzigen van een tekst om er een volkomen leugenachtige tendens aan te geven. U bent gewoon een ordinaire leugenaar.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 14:28   #43
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij eiste een menswaardige behandeling.

En dan hoor ik die cipiers zo bezig, "wa denkt die makak wel?"
Toch wel bijzonder dat u mensen kunt horen denken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 14:33   #44
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je echt dat die man hier van gisteren is ofzo?
Het draait er niet om waar hij gisteren zat, het draait erom waar hij morgen wil zitten. En dat is blijkbaar niet Egypte of hij zou zich niet verzetten.
Citaat:
opdat de man zijn uitzetting rustig zou aanvaarden
Citaat:
Je bekijkt mijn reactie verkeerd
Neen ik begrijp ze juist. ... U zou het natuurlijk zelf beter kunnen. Als ik zie hoe snel sommige "linksen" hier hun soms opjagen denk ik dat ze na een week in een dergelijk centrum al snel een paar lijken zouden gemept hebben.
Citaat:
Geen gewoon cipiereke, een adjudant. Het rascisme en de corruptie zijn structureel.
En die in het gevang zitten zijn onschuldig? Zelfs mét die behandeling is het nog steeds Center Parcs vergeleken met hun eigen gevangenis. Waar ze eigenlijk horen te zitten. En dan is het "geen hand" ipv "geen eten". En die maatregelen steunen ze zelf, ze beweren zelf er onderhevig aan te zijn.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 15:27   #45
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus is het martelen ok.
dus is het volgens mijn mening allemaal flauwe kulnhetzelfde als die vluchtelingen die hun land ontvluchten omdat hun leven in gevaar is en enkele jaren later doodleuk op vacantie gaan naar hun thuisland ,allemaal flauwe kul ik herhaal het nog eens
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 16:42   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Toch wel bijzonder dat u mensen kunt horen denken.
Dat zou inderdaad bijzonder zijn maar helaas kan ik dat niet. Ze zeggen het gewoon luidop.
Oud 18 februari 2011, 16:49   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het draait er niet om waar hij gisteren zat, het draait erom waar hij morgen wil zitten. En dat is blijkbaar niet Egypte of hij zou zich niet verzetten.
Uit een dictatuur ga je lopen, ik begrijp dat.

Citaat:
Neen ik begrijp ze juist. ... U zou het natuurlijk zelf beter kunnen. Als ik zie hoe snel sommige "linksen" hier hun soms opjagen denk ik dat ze na een week in een dergelijk centrum al snel een paar lijken zouden gemept hebben.
De linksen doen maar wat ze willen.

Citaat:
En die in het gevang zitten zijn onschuldig? Zelfs mét die behandeling is het nog steeds Center Parcs vergeleken met hun eigen gevangenis. Waar ze eigenlijk horen te zitten. En dan is het "geen hand" ipv "geen eten". En die maatregelen steunen ze zelf, ze beweren zelf er onderhevig aan te zijn.
Diegenen die in Antwerpen zitten toevallig wel ja, want ze zijn niet veroordeeld.

Maar zelfs al zijn ze schuldig, het blijven mensen die beter verdienen dan mensonwaardig behandeld te worden door de belgische staat.
Oud 18 februari 2011, 17:10   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgelopen nacht is het gesloten centrum 127bis is opnieuw het toneel van afschuwelijke gebeurtenissen geweest. Een gevangene, een jonge man ( 18 jaar) van Egyptische afkomst werd door 4 bewakers meegenomen in een isoleercel. Hij werd gemarteld door bewakers en heeft er sporen van op zijn lichaam.

Het doel van deze houders van slagen en verwondingen lijkt me duidelijk misbruik van macht.. Hem ontmoedigen om zijn volgende deportatie te weigeren en hem een voorproefje te geven van wat hem te wachten staat als hij terug wil naar België.
Waarom wilt die terug naar Belgie ?
Men wordt hier misbruikt en gemarteld en toch blijven ze toestromen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 17:18   #49
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uit een dictatuur ga je lopen, ik begrijp dat.
Ben je al gaan lopen? En als die dictatuur verdwijnt, ga je dan terug? Waarom verzet hij zich nádat het regime is omvergeworpen?
Oud 18 februari 2011, 17:28   #50
rikke
Vreemdeling

Standaard

yo

zaterdag 23april vlaamse betoging in brussel of in antwerpen aanvraag is pas ingediend
voor meer onfo en inschrijvingen mail [email protected]
rikke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 17:36   #51
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikke Bekijk bericht
yo

zaterdag 23april vlaamse betoging in brussel of in antwerpen aanvraag is pas ingediend
voor meer onfo en inschrijvingen mail [email protected]
1. Waarover gaat die betoging? Meer info aub
2. Is dit niet off topic?
Oud 18 februari 2011, 17:54   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allemaal de fout van die dekselse Walen zeker ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 17:58   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tuurlijk niet.
Iedereen weet dat het BDW zijn schuld is.
Oud 18 februari 2011, 18:13   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je al gaan lopen? En als die dictatuur verdwijnt, ga je dan terug? Waarom verzet hij zich nádat het regime is omvergeworpen?
Je spreekt alsof er in Egypte een democratisch verkozen regering aan de macht is.
Oud 18 februari 2011, 18:33   #55
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgelopen nacht is het gesloten centrum 127bis is opnieuw het toneel van afschuwelijke gebeurtenissen geweest. Een gevangene, een jonge man ( 18 jaar) van Egyptische afkomst werd door 4 bewakers meegenomen in een isoleercel. Hij werd gemarteld door bewakers en heeft er sporen van op zijn lichaam.

Het doel van deze houders van slagen en verwondingen lijkt me duidelijk misbruik van macht.. Hem ontmoedigen om zijn volgende deportatie te weigeren en hem een voorproefje te geven van wat hem te wachten staat als hij terug wil naar België.
Ter vergelijking, asielcentra in Oekraiene :

Geen geld = Geen eten.

http://www.kyivpost.com/news/guide/g.../detail/97452/

Citaat:
Tossed into poorly funded detention and temporary shelters, run by the police and border guards, migrants face ill treatment – from poor nutrition to beatings and torture, according to a recent report by Human Rights Watch. They have little hope of gaining refugee status and often remain at the centers for years.

Latoritsa is home to 59 people like the Marufi family, including 32 children. Another temporary accommodation centre in Zakarpatska Oblast – Barvinok in Perechyn village accommodates 22 asylum seekers. Most of people in these centers arrived from Afghanistan, some from Tibet and Syria, transiting Ukraine on their way to the EU.

Despite new furniture and heating, paid for by the EU, the centers haven’t received a penny from the state budget since the end of 2010.

Khalid Jamal, a 25 year-old Iraqi asylum seeker, sits in a room that houses six other young men who fled various countries in the Chop temporary holding center.

“We are learning to live without money,” said Luka Fedurtsya, who heads the two centers.

The situation is worse at the Odesa temporary shelter, home to up to 200 asylum seekers, which has already asked United Nations to pay their electricity bills and meals.

“In 2010, one liter of milk was given to a child every week. Now there is no milk at all. There is also no soap and shampoo,” says Marifat Ahmat Arshat of Afghanistan. He lives in Latoritsa with his wife and two small children.
The Interior Ministry, which is now in charge of these centers, blames the financial troubles on administrative reform.

The State Migration Service is in the process of being created to replace the State Committee of Nationalities and Religions. But in the meantime, there is no entity that can obtain money from the state budget.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 februari 2011 om 18:34.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 19:11   #56
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Eerder realistisch, de egyptenaar zal waarschijnig weerspannig zijn geweest waarop beslist werd dat ied e isoleer kamer in moest. De beakers moesten echer kracht gebruiken om hem de isloeercel in te krijgen waardoor de egyptenaar een paar schaafwondjes heeft.
Oud 18 februari 2011, 20:00   #57
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je spreekt alsof er in Egypte een democratisch verkozen regering aan de macht is.
Toch een regering die zijn koers sterk gaat moeten bijstellen.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 18 februari 2011 om 20:00.
Oud 18 februari 2011, 23:21   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je begint het te snappen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 23:24   #59
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:

blahblahblah

die kerels kennen hun rechten wel hoor. martelingen in 127bis; seriously, give me a break.
Oud 18 februari 2011, 23:30   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand mij vertellen waarom die gasten daar zitten ?
Normaal krijgt men toch gewoon het bevel het land te verlaten als de aanvraag afgewezen wordt ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be