![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor de gemiddelde particulier is internet een puur luxe-artikel, niets meer, niets minder. Ook ik maak dankbaar gebruik van de vele toepassingen die te vinden zijn op het internet, maar ik trap niet in de val door te denken dat zonder internet mijn leven, of het maatschappelijk leven, als een kaartenhuis in elkaar zal zakken.
Niets is minder waar. Ik kan immers probleemloos zonder, en ik hoop van jullie hetzelfde. Verder sluit ik me graag aan bij de gedachte dat water, voedsel, veiligheid van persoon, onderdak en kleding immens veel belangrijker zijn dan een computer met een internetverbinding. Daarna volgen gezondheidszorg, onderwijs, bestrijden van corruptie en persoonlijke vrijheid. Daarna volgen recht op ontspanning en recht op rust. Kortom, qua prioriteiten bungelt internet, hoe handig het ook kan zijn, ergens achteraan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
We spraken over mensen die minder rechten en welvaart hebben. Mensen in ontwikkelingslanden, bijvoorbeeld. Daar is het internet belangrijker dan voedsel en water, want het is precies het internet dat helpt bij de verbeterde productie van die basisgoederen. Talloze studies tonen aan dat in dergelijke landen internet een zeer sterk middel is ter bevordering van de ontwikkeling van allerlei basisproducten en activiteiten. Net zoals het mobiele telefoontje dat is (waardoor boeren soms hun opbrengsten zien verdubbelen, en waarmee duizenden een beter bestaan opbouwen). -- Trouwens, ik kan u verzekeren dat - de dag dat de overheid u van het internet afsluit - u stevig zal staan protesteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Trouwens, de discussie is al een beetje verouderd, want intussen hebben de Verenigde Naties een initiatief opgezet om - inderdaad - de toegang tot internet als een universeel mensenrecht uit te roepen.
De discussie is dus eigenlijk zo goed als afgerond. Enkel wat Noord-Koreanen en andere weirdos liggen nog wat moeilijk te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Ik zie Kiko's argument wel zitten. Communicatie? Ja. De rest? Een dikke nee.
Voor het internet gebruik ik mijn oude (afgeschreven) pc. De andere is niet verbonden met internet en zal dat ook niet worden. Geen viri, geen spam, geen kwaadwillende software(leveranciers) maar heerlijk rustig.
![]() |
#45 | ||||
|
![]() Hoe kan dat nu ? Wie spreekt er nu niet over mij ? Tsss...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met een GSM heb je trouwens direct resultaat als je iemand belt, op het internet ben je één van de tientallen miljoenen anonieme stemmen. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() Manmanman,
Er zijn er hier weer een paar die economics 101 moeten volgen hoor. Of die de definitie van "recht" moeten opzoeken in een woordenboek. Als jullie dat willen betalen om iedereen in afrika een laptop te geven doe maar. Zolang je niet opnieuwt bij mij komt stelen voor elk utopisch wonder de sossen weer uit hun mouw gaan schudden. Tax is theft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ik begin hoe langer hoe meer internet te zien als een ongemeen stuk ellendig politiek werktuig.
Hele volkstammen zijn dodelijk verslaafd aan dit fenomeen en willen alles oplossen met dit stuk waardeloos gereedschap dat meer kost dan oplevert. Internet zou geen discussie moeten zijn, internet zou alleen een communicatiemiddel moeten zijn zonder dat het een demagogisch stuurapparaat wordt waar bij een mondiale malfunctie een hele economie verloren kan gaan.
![]() |
#50 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() RSA Animate - The Internet in Society: Empowering or Censoring Citizens? (video)
14 mrt 2011 Does the internet actually inhibit, not encourage democracy? In this new RSA Animate adapted from a talk given in 2009, Evgeny Morozov presents an alternative take on 'cyber-utopianism' - the seductive idea that the internet plays a largely emancipatory role in global politics. Exposing some idealistic myths about freedom and technology (during Iran's 'twitter revolution' fewer than 20,000 Twitter users actually took part), Evgeny argues for some realism about the actual uses and abuses of the internet.
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Kennis is macht. Internet is voor een deel kennis. Dus internet verbieden is macht aan het volk verbieden.
Ik kan me levendig inbeelden waarom China dat niet wil natuurlijk. Anderzijds kan ik me levendig inbeelden waarom sommige Westerse landen een dubbelzinnige houding hebben t.o.v. het internet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Dat is waar, maar je moet ook erkennen dat het internet eveneens een immense vergaarbak is van de meest geschifte, haatzaaiende publicaties en fora, en dat er bijzonder veel onzin, halve waarheden en gehele leugens op staan.
Citaat:
Ze kunnen beduidend sneller klagen over alles, dat wel. |
|
![]() |
![]() |