![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Bent u een racist? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 72,73% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() Om de echte discussie dan weer op gang te zetten een citaat:
"Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen." Herman de Coninck, Vlaams dichter en journalist (1944-1997) Akkoord iedereen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 20 februari 2011 om 15:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een racist kan zoiets goed inkleden. Zie maar eens naar de post van sus.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 februari 2011 om 15:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burger
|
![]() Er zijn toch al twee mensen die ja hebben gestemd. Als er dan racisten zijn die dat aan de buitenwereld ontkennen, ontkennen ze het dan ook aan zichzelf denk je? Dit lijkt mij redelijk moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() Wat maakt dan precies dat een bepaalde cultuur superieur is aan een ander?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() De vraagstelling is verkeerd.
Het zou moeten zijn : Bent u akkoord als ons sociaal stelsel ondermijnd wordt door illegalen die hier wat easy money komen ophalen en verteren ? O Ja O Neen Want racisten zijn véél minder talrijk dan tegenwoordig algemeen aangenomen wordt. Er wonen in Vlaanderen al decennia lang Joden, Afrikanen, Italianen etc.... Niemand die daar ooit iets op tegen heeft gehad. Maar het is natuurlijk gemakkelijker om het woord racist in de mond te nemen dan even na te denken waarom de loonkost hier zo hoog komt te liggen. En het staat stoer, uiteraard, om zulke woorden te mogen roepen. Ik vermoed dat de échte racisten geen Vlamingen zijn. Eerder van een andere origine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ja ik zou ook denken dat er eigenlijk zo goed als geen racisten zijn. Blijkbaar toch al twee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ondanks de welwillende pogingen van de wél integrerende Noord-Afrikanen (ik wil hier bewust geen godsdienst in betrekken, het gaat over rassen), blijkt er een serieus probleem te zijn met het aanpassingsgedrag van de meerderheid. En dat zal vroeg of laat zuur opbreken. Voor mij liever laat dan vroeg. Maar het zal onherroepelijk tot zware conflicten komen. Er zijn nu eenmaal culturen die je niet kan laten samensmelten. Maar of dat iets met racisme te maken heeft, is naast de kwestie. Anderzijds kan onbetamelijk gedrag en het overspoelende karakter van een andere groep tot racisme leiden. Logisch. De autochtone bevolking voelt zich bedreigt. Probeer de rollen eens om te draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Pff, ik heb al spijt dat ik deze thread ben begonnen. Ik voel me ongemakkelijk om me in het grijze gebied te begeven. Ik denk dat het eigelijk redelijk eenduidig is.
Het enige wat ik eigenlijk nog wil te weten komen is hoe een zelfverklaarde racist dan denkt over andere rassen. Shit, nutteloze post en nutteloze thread. Maar ja mss komt er nog iets interessants uit. Laatst gewijzigd door geert1002 : 20 februari 2011 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
@ hysterische linkjesplakkers en aanverwante mierenneukers & semantiekfetisjisten Ik heb eerder al in deze discussie gezegd dat ook de Westerse culturen hun tekortkomingen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Aan de ene kant denk ik dat u gelijk hebt en dat er niet zoveel werkelijke racisten zijn, wat we zien valt eerder onder de noemer xenofobie. Aan de andere kant zijn zowel werkelijke racisten als xenofoben de pest voor de maatschappij. Er lijkt een maximum te zijn aan het aantal immigranten dat een maatschappij ineens kan opnemen. Misschien kunnen we daar voor de toekomst iets van leren. Dan nóg: ik voorzie dat de verschillende bevolkingsgroepen steeds meer naar elkaar toe groeien, zoals dat altijd al is gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind weinig rascisten bij allochtonen of autochtonen. Bij kritiek op allochtonen gaat het meestal over gedrag, bij kritiek op autochtonen over wantrouwen naar wie anders denkt en handelt, maar ondertussen zullen we inderdaad moeten samenleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb gewoon geen boodschap aan opgedrongen herdefinities van begrippen als 'racisme' die enkel bedoeld zijn om tegenstanders van de multiculturele doctrines monddood te maken. Net zo min als ik een boodschap heb aan het door diezelfde multiculturele doctrines opgedrongen begrip van 'cultuurrelativisme' en alles wat daar mee samenhangt. Id est het verloochenen van de eigen cultuur ten bate van het ophemelen van andere culturen. Daar doe ik dus niet aan mee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals in deze Deense migrantenwijk? Citaat:
Citaat:
Over dat religieus racisme zal je de aanwezige FATWA-kliek geen verkeerd woord horen zeggen. Daar lopen ze in een grote boog omheen. Zwijgen is instemmen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zeer afwijkende bevolkingsgroepen groeien en groeiden nimmer echt naar elkaar toe. Uiteindelijk onstaat er één dominante bevolkingsgroep -dat kunnen de oudgedienden zijn, maar ook de nieuwkomers als de oudgedienden niet oppassen- waaraan de rest zich conformeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
mja, dat is wel een heel erg restrictieve definitie van racisme. daar voldoet niemand aan denk ik, behalve dan filip dw.
![]() |