Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Bent u een racist?
Ja 3 27,27%
Neen 8 72,73%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2011, 15:30   #41
Petje
Vreemdeling

Standaard

Om de echte discussie dan weer op gang te zetten een citaat:

"Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen."
Herman de Coninck, Vlaams dichter en journalist (1944-1997)

Akkoord iedereen?
Petje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 15:30   #42
geert1002
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Doe gerust verder. Deze draad is toch niet veel waard en mag verplaatst worden naar K&K.
Ja dat dacht ik zelf ook om het daar te posten, maarja dan dacht ik mss heeft het toch onrechtstreeks iets met I&I te maken. Bon, laat de moderator beslissen!
geert1002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 15:35   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat is dus de definitie van de multiculliefhebbende Verenigde Nazi's die discriminatie en racisme gelijkgesteld hebben.

Echt racisme kan leiden tot discriminatie, maar dat hoeft niet eens. Discriminatie is nimmer per definitie racisme.
Citaat:

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 februari 2011 om 15:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 15:35   #44
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert1002 Bekijk bericht
Ja dat dacht ik zelf ook om het daar te posten, maarja dan dacht ik mss heeft het toch onrechtstreeks iets met I&I te maken. Bon, laat de moderator beslissen!
Mijn punt is dat geen enkele mens ooit zal durven toegeven dat hij/zij racist is.
Een racist kan zoiets goed inkleden. Zie maar eens naar de post van sus.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 februari 2011 om 15:42.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 15:39   #45
geert1002
Burger

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat geen enkele mens ooit zal durven tegen dat hij/zij racist is.
Er zijn toch al twee mensen die ja hebben gestemd. Als er dan racisten zijn die dat aan de buitenwereld ontkennen, ontkennen ze het dan ook aan zichzelf denk je? Dit lijkt mij redelijk moeilijk.
Oud 20 februari 2011, 15:42   #46
geert1002
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
"Redelijk aangenaam toeven" is beslist niet hetzelfde als een "redelijk aangename cultuur hebben". En al helemaal niet hetzelfde als "een cultuur hebben die ook maar in de buurt komt van het peil van de Westerse cultuur".
Wat maakt dan precies dat een bepaalde cultuur superieur is aan een ander?
Oud 20 februari 2011, 15:48   #47
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

De vraagstelling is verkeerd.
Het zou moeten zijn :
Bent u akkoord als ons sociaal stelsel ondermijnd wordt door illegalen die hier wat easy money komen ophalen en verteren ?

O Ja
O Neen

Want racisten zijn véél minder talrijk dan tegenwoordig algemeen aangenomen wordt.
Er wonen in Vlaanderen al decennia lang Joden, Afrikanen, Italianen etc....
Niemand die daar ooit iets op tegen heeft gehad.
Maar het is natuurlijk gemakkelijker om het woord racist in de mond te nemen dan even na te denken waarom de loonkost hier zo hoog komt te liggen.
En het staat stoer, uiteraard, om zulke woorden te mogen roepen.
Ik vermoed dat de échte racisten geen Vlamingen zijn. Eerder van een andere origine.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 15:51   #48
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het zou moeten zijn :
Bent u akkoord als ons sociaal stelsel ondermijnd wordt door illegalen die hier wat easy money komen ophalen en verteren ?

O Ja
O Neen

Want racisten zijn véél minder talrijk dan tegenwoordig algemeen aangenomen wordt.
Maar het is natuurlijk gemakkelijker om het woord racist in de mond te nemen dan even na te denken waarom de loonkost hier zo hoog komt te liggen.
Ik vermoed dat de échte racisten geen Vlamingen zijn. Eerder van een andere origine.
U vindt allochtonen de grote racisten. De allochtonen vinden de Vlamingen grote racisten. En ondertussen tikt de klok verder en moeten we maar proberen samen te leven met elkaar.
Oud 20 februari 2011, 15:52   #49
geert1002
Burger

Standaard

Citaat:
Het zou moeten zijn :

O Ja
O Neen

Nee dit was wel degelijk wat ik wou vragen. Over uw vraagstelling bestaan er hier al meer dan genoeg threads.
Ja ik zou ook denken dat er eigenlijk zo goed als geen racisten zijn. Blijkbaar toch al twee.
Oud 20 februari 2011, 15:59   #50
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vindt allochtonen de grote racisten. De allochtonen vinden de Vlamingen grote racisten. En ondertussen tikt de klok verder en moeten we maar proberen samen te leven met elkaar.
Het is daar waar ik net bang voor ben. Het is geen gewone klok maar een tijdbom.
Ondanks de welwillende pogingen van de wél integrerende Noord-Afrikanen (ik wil hier bewust geen godsdienst in betrekken, het gaat over rassen), blijkt er een serieus probleem te zijn met het aanpassingsgedrag van de meerderheid.
En dat zal vroeg of laat zuur opbreken.
Voor mij liever laat dan vroeg. Maar het zal onherroepelijk tot zware conflicten komen. Er zijn nu eenmaal culturen die je niet kan laten samensmelten.
Maar of dat iets met racisme te maken heeft, is naast de kwestie.
Anderzijds kan onbetamelijk gedrag en het overspoelende karakter van een andere groep tot racisme leiden.
Logisch. De autochtone bevolking voelt zich bedreigt.
Probeer de rollen eens om te draaien.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 16:09   #51
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
[het gebruikelijke filosofische kleuterplakboek, deel 666, sub 40-45]
Ik heb dat speciaal voor u de Verenigde Nazi's genoemd, wel wetende dat uw godwinradar meteen op tilt slaat. U stelt me dan ook niet teleur.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 16:15   #52
geert1002
Burger

Standaard

Pff, ik heb al spijt dat ik deze thread ben begonnen. Ik voel me ongemakkelijk om me in het grijze gebied te begeven. Ik denk dat het eigelijk redelijk eenduidig is.
Het enige wat ik eigenlijk nog wil te weten komen is hoe een zelfverklaarde racist dan denkt over andere rassen.
Shit, nutteloze post en nutteloze thread. Maar ja mss komt er nog iets interessants uit.

Laatst gewijzigd door geert1002 : 20 februari 2011 om 16:16.
Oud 20 februari 2011, 16:17   #53
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert1002 Bekijk bericht
Wat maakt dan precies dat een bepaalde cultuur superieur is aan een ander?
Bijvoorbeeld de manier waarop -grosso modo uiteraard, want uitzonderingen zijn er altijd- vrouwen, kinderen en dieren worden behandeld en rechten worden toegekend.

@ hysterische linkjesplakkers en aanverwante mierenneukers & semantiekfetisjisten

Ik heb eerder al in deze discussie gezegd dat ook de Westerse culturen hun tekortkomingen hebben.
Oud 20 februari 2011, 16:28   #54
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is daar waar ik net bang voor ben. Het is geen gewone klok maar een tijdbom.
Ondanks de welwillende pogingen van de wél integrerende Noord-Afrikanen (ik wil hier bewust geen godsdienst in betrekken, het gaat over rassen), blijkt er een serieus probleem te zijn met het aanpassingsgedrag van de meerderheid.
En dat zal vroeg of laat zuur opbreken.
Voor mij liever laat dan vroeg. Maar het zal onherroepelijk tot zware conflicten komen. Er zijn nu eenmaal culturen die je niet kan laten samensmelten.
Maar of dat iets met racisme te maken heeft, is naast de kwestie.
Anderzijds kan onbetamelijk gedrag en het overspoelende karakter van een andere groep tot racisme leiden.
Logisch. De autochtone bevolking voelt zich bedreigt.
Probeer de rollen eens om te draaien.
Ik denk dat u te pessimistisch bent.
Aan de ene kant denk ik dat u gelijk hebt en dat er niet zoveel werkelijke racisten zijn, wat we zien valt eerder onder de noemer xenofobie.
Aan de andere kant zijn zowel werkelijke racisten als xenofoben de pest voor de maatschappij.

Er lijkt een maximum te zijn aan het aantal immigranten dat een maatschappij ineens kan opnemen. Misschien kunnen we daar voor de toekomst iets van leren.

Dan nóg: ik voorzie dat de verschillende bevolkingsgroepen steeds meer naar elkaar toe groeien, zoals dat altijd al is gebeurd.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 16:42   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat geen enkele mens ooit zal durven toegeven dat hij/zij racist is.
Bedoel je daarmee dat Sus een rascist zou zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 16:45   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind weinig rascisten bij allochtonen of autochtonen. Bij kritiek op allochtonen gaat het meestal over gedrag, bij kritiek op autochtonen over wantrouwen naar wie anders denkt en handelt, maar ondertussen zullen we inderdaad moeten samenleven.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 16:56   #57
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het simpele feit dat reeds twee mensen "ja" geantwoord hebben op de vraagstelling van deze enquete logenstraft uw bewering.

Citaat:
Sus Iratus is dan ook geen racist, wat u verder ook poogt te insinueren.

Ik heb gewoon geen boodschap aan opgedrongen herdefinities van begrippen als 'racisme' die enkel bedoeld zijn om tegenstanders van de multiculturele doctrines monddood te maken. Net zo min als ik een boodschap heb aan het door diezelfde multiculturele doctrines opgedrongen begrip van 'cultuurrelativisme' en alles wat daar mee samenhangt. Id est het verloochenen van de eigen cultuur ten bate van het ophemelen van andere culturen. Daar doe ik dus niet aan mee.
Oud 20 februari 2011, 16:58   #58
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind weinig rascisten bij allochtonen of autochtonen. Bij kritiek op allochtonen gaat het meestal over gedrag, bij kritiek op autochtonen over wantrouwen naar wie anders denkt en handelt, maar ondertussen zullen we inderdaad moeten samenleven.
Samenleven zei je?

Zoals in deze Deense migrantenwijk?

Citaat:
In immigrantenwijk Vollsmose bij Odense moeten christenen en joden onderduiken, omdat ze anders worden mishandeld. Ook zijn een aantal van hun auto’s in brand gestoken. In de wijk Gellerup bij Aarhus is de kerk gedwongen om bewakingsdiensten in te schakelen om vernielingen te voorkomen. In Kopenhagen wordt joodse kinderen aangeraden de andere kant uit te kijken als ze door immigrantenwijken lopen.
Het hoofd van de Advisory Centre for Racial Discrimination, Niels-Erik Hansen: ‘we krijgen heel regelmatig meldingen binnen van religieuze discriminatie. Als we nu geen maatregelen nemen, krijgen we hier een soort Apartheid. Sommige inwoners kunnen dan niet meer in bepaalde wijken wonen’.
of in deze Londense migrantenwijk?

Citaat:
In de Oost-Londense wijk Tower Hamlets zijn stickers geplakt op lantarenpalen en ander straatmeubilair die de zone ‘gay-free’ verklaren. De sticker verscheen vlak bij gay topspots als George, Gragon en The Joiners Inn. De tekst op de stickers luidt ‘Sta op en waarschuw. Gay-vrije zone. Allah zal streng straffen’.
Volgens politieberichten vinden er in de wijk tenminste vijf keer per week antihomo delicten plaats. Een bewoner spreekt als vermoeden uit dat de stickers zijn geplakt door de extremistische beweging Islam4UK.
Homorechten activist Peter Tatchell zegt dat er veel geweld door Aziatische jongeren in de wijk plaatsvindt tegen homo’s, lesbo’s en transgenders. Zelf is hij drie keer aangevallen door moslimjongeren, die daarbij religieuze teksten riepen. Tatchell zegt dat zijn islamitische gayvrienden die in de wijk wonen steeds banger worden: ‘ze zijn bang voor geweld en durven niet voor hun geaardheid uit te komen’.
De East London moskee in de buurt en de Nationale Moslimraad willen geen commentaar geven.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node

Over dat religieus racisme zal je de aanwezige FATWA-kliek geen verkeerd woord horen zeggen. Daar lopen ze in een grote boog omheen.

Zwijgen is instemmen.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 17:05   #59
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Er lijkt een maximum te zijn aan het aantal immigranten dat een maatschappij ineens kan opnemen. Misschien kunnen we daar voor de toekomst iets van leren.

Dan nóg: ik voorzie dat de verschillende bevolkingsgroepen steeds meer naar elkaar toe groeien, zoals dat altijd al is gebeurd.
Als ik het me goed herinner, mag er maximaal maar 5% nieuwkomers in een open gemeenschap zijn om het één en ander relatief probleemloos te laten verlopen. 10-15% schijnt dan de kritische grens te zijn om het zonder bloedvergieten te laten verlopen. Alleen politiestaten kunnen hogere percentages aan. Niet bepaald iets waar ik voor opteer.

En zeer afwijkende bevolkingsgroepen groeien en groeiden nimmer echt naar elkaar toe. Uiteindelijk onstaat er één dominante bevolkingsgroep -dat kunnen de oudgedienden zijn, maar ook de nieuwkomers als de oudgedienden niet oppassen- waaraan de rest zich conformeert.
Oud 20 februari 2011, 17:07   #60
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Omdat we over hetzelfde zouden spreken even de definitie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

Komt uit de conventies van de verenigde naties die door België ondertekend is

mja, dat is wel een heel erg restrictieve definitie van racisme. daar voldoet niemand aan denk ik, behalve dan filip dw.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be