Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Is het een goed idee om Kadhafi te verjagen?
Zeer zeker! Die dictator moet weg! 10 28,57%
Wellicht wel. Al is een kleine kans dat men er achteraf spijt van gaat krijgen 17 48,57%
Wellicht niet. Er is een grote kans dat de Libiërs er spijt van gaan krijgen. 5 14,29%
Zeer zeker niet! 3 8,57%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2011, 15:47   #41
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Libië is altijd gespaard gebleven van onheil, en is steeds een stevig land in de regio geweest. De mensen kunnen enkel slechter uit een opstand komen, aangezien Amerikaans-zionistische imperialisten en moslimgroeperingen klaar staan om Libië over te nemen.
Kadhaffi heeft zich de jongste 15 jaar uitgesloofd om aanvaardbaar te worden in het Westen (denk aan de zaak Lockerbie). Ook inhoudelijk is hij veranderd, waar hij ooit pleitte voor de terugkeer van alle Afrikanen naar hun landen van oorsprong, weg uit Europa; pleitte hij sinds zeker 10 jaar pro de aanwezigheid van de 5de kolonne op Europese bodem die na verloop van tijd wel het zaakje zouden overnemen hier.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:51   #42
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eender wie.

In dit geval het onwetende volk.
Waar haal jij de pretentie om een volk als onwetend te bestempelen? En zeker als je daar zelf nog nooit bent geweest, en nog nooit een Libiër hebt gesproken?
Oud 2 maart 2011, 17:55   #43
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is zeer zeker geen goed idee om Mr. K te vejagen !

Hij heeft namelijk al genoeg aangekondigd dat hij in Libie wil sterven,temidden zijn geliefde volk.

Met welk recht zou dit genoegen hem ontzegd mogen worden?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:57   #44
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Kadhafi is niet alleen een ordinaire dictator - zoals Moebarak - hij is ook een terrorist en een gevaarlijke gek, zoals zijn recente speeches nogmaals uitgewezen hebben.
Het enig risico is dat Libie kans maakt om te worden zoals Iran of Somalie, ofwel een fundamentalistische dictatuur, ofwel een bron van permanente chaos en terrorisme.
Het blijft een gok, maar we zullen nog een paar jaar moeten wachten om te zien hoe het uitdraait.
Akkoord, maar die kans blijft. Indien Kadaffi niet wordt verjaagd, dan wordt die kans gewoon uitgesteld, want Kadhaffi zal niet blijven. Die mogelijkheden, door u beschreven vinden vooral hun ontstaan door leiders zoals Kadhaffi.
Oud 2 maart 2011, 18:12   #45
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Met het verschil dat de Libiërs in hun eigen vlees snijden, en Kadhafi altijd het beste heeft voor gehad met Libië.
Ik denk niet, BGF, dat de Libiërs in hun eigen vlees snijden, of het zou moeten zijn dat het veretterd dood vlees is, dan moeten ze sowieso in hun eigen vlees snijden. De Libiërs komen niet zomaar in opstand; ze hebben een reden om in opstand te komen, anders kwamen ze niet in opstand.
En Kadhaffi heeft niet het beste met de Libiërs voor, nee, hij heeft enkel het beste voor met zichzelf, zijn naasten en zn entourage, maar vooral met zichzelf en zijn ego.
Iemand die het beste met zijn volk voor heeft, zal niet met scherp op hen schieten.
Citaat:
In Vlaanderen is dat totaal anders. Wij hebben redenen om in opstand te komen! We worden systematisch verarmd door België, en kunnen enkel beter uit een opstand komen.
Wat een onzin, hoe kun je onze situatie met het hunne gaan vergelijken? En zeker wanneer je niet ten volle kennis hebt genomen van hoe hun situatie in elkaar zit.
Meer nog: waarom gaan wij niet in opstand? Omdat wij veel, erg veel te verliezen hebben.
Waarom gaan zij, de Libiërs in opstand? Omdat ze niets te verliezen hebben.
Oud 2 maart 2011, 18:48   #46
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Akkoord, maar die kans blijft. Indien Kadaffi niet wordt verjaagd, dan wordt die kans gewoon uitgesteld, want Kadhaffi zal niet blijven. Die mogelijkheden, door u beschreven vinden vooral hun ontstaan door leiders zoals Kadhaffi.
Hij wordt opgevolgd door zijn zoon, die op staatkundig vlak iets moderner is. Op die manier zou Libië op lange termijn gedemocratiseerd worden.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:49   #47
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik denk niet, BGF, dat de Libiërs in hun eigen vlees snijden, of het zou moeten zijn dat het veretterd dood vlees is, dan moeten ze sowieso in hun eigen vlees snijden. De Libiërs komen niet zomaar in opstand; ze hebben een reden om in opstand te komen, anders kwamen ze niet in opstand.
Ze komen in opstand omdat ze DENKEN dat ze het beter gaan hebben.

Akkoord, er is armoede. Maar je moet u geen illusies maken! Het is Noord-Afrika! Armoede kun je er nooit helemaal uitroeien. Libië scoort op dat vlak het beste van de hele klas!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be