Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2011, 09:27   #41
Pilleke
Banneling

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 27 februari 2011 om 14:04. Reden: Persoonlijke aanval
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 10:33   #42
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Zelfs de linkse website The Huffington Post begint het door te krijgen dat homo's meer last hebben van moslims dan van andere homofoben.
Het feit is dat geweld en pesten tegen een bevolkingsgroep - zoals moslims dat o.a. doen met homo's in verschillende Nederlandse steden - niet kan.
De politiek-correcte kringen zullen een keuze moeten maken - wie willen ze verdedigen, homo's of moslims?
Die keuze geld niet alleen met homo's. Ook vrouwen en dieren komen er slecht af in de islam. Nou mogen dieren niet stemmen dus dat is geen probleem.

In de islamitische cultuur is een man die een andere man neukt geen homo.
Alleen de man die zich laat neuken is wel een homo.
Sextoerisme, waar kleine jongetjes zich laten neuken, bestaat niet in islamitische landen, want ze hebben tenslotte geen homo's. In dat besef komt nu wel iets verandering gezien de ontwikkelingen in Marokko.

Als een moslim een dier neukt, mogen bepaalde delen van dat dier niet meer gegeten worden want dat is haram. Het dier neuken op zich is toegestaan.

De positie van de vrouw is uiteraard ondergeschikt en haar stem en woord telt beduidend minder als dat van een man. Dat is uiteraard maar 1 voorbeeld.

Laatst gewijzigd door StevO : 27 februari 2011 om 10:34.
StevO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 11:16   #43
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Groepje jongeren valt duo aan op straat

Een 17-jarige jongeman uit Elsene en een 18-jarige jongeman uit Mechelen zijn in de Mechelse Stationsstraat overvallen door een groepje allochtone jongeren. Ze kregen rake klappen en van één van hen werd de gsm gestolen. Beiden raakten licht gewond, maar dienden geen onmiddellijke medische verzorging.
http://www.gva.be/antwerpen/mechelen...op-straat.aspx
Een homofobe aanval van islamblokkers of niet?

Wat denk je artisjok?
Oud 27 februari 2011, 12:41   #44
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als er ne katholiek (een kardinaal ofzo) iets negatiefs zegt over homo's dan kan iedereen daar precies uitgebreid zijn ongenoegen over uiten. Dat gebeurt ook, overal. Als er zo ne pipo weer een uitspraak doet over homo's, is dat vaak een weerkerend topic op het werk enzo.
Als er een moslim iets negatiefs zegt over homo's dan wordt het al wat tricky'er... Woorden toch maar wikken en wegen, want voor je't weet ben je een racist.
Ik denk dus dat de aanname dat moslims de enige zijn die hierop beoordeeld worden behoorlijk fout is eigenlijk. Alleen kan je van mensen uit de ene groep gewoon zeggen wat je denkt, van mensen uit een andere groep wordt het iets moeilijker. Dat je dan op een forum net dié uitspraken ziet maken die je in een andere context niet kan maken, is ook niet zo raar eh.

Daarnaast kan je ook niet ontkennen dat er vanuit een bepaalde groep (ja, allochtonen met islamitische achtergrond) meer (fysiek) geweld komt tav homo's dan vanuit andere groepen. Er is geen enkele goeie reden om dat te ontkennen, of zie jij er wel één soms?

Een opmerking als "ze moesten u van 't hoogste gebouw smijten" heeft trouwens een veel grotere impact op een mens dan "ik vind dat vies wat jullie doen", wees daar maar zeker van.
Het debat zou misschien interessanter zijn als men zou stoppen te spreken over "De Moslims" en "De Islam", en weet ik wat allemaal, en zich zou focussen op de homofobie als dusdanig. Een homofobe Moslim is niet beter of slechter dan een homofobe Katholiek, zij zijn beiden even erg.

Nu wordt die discussie systematisch verziekt door diegenen die alle Moslims over dezelfde kam scheren en enkel kunnen nadenken in zwart-wit. Het klopt dat er sprake is van "zwijgen", maar dat is eveneens de schuld van onze islamofoobtjes die enige vorm van serieus discussiëren onmogelijk maken: ZIJ hebben immers de waarheid in pacht, en die waarheid is dat alle Moslims ervan dromen om homoseksuelen van de hoogte toren te gooien. In die aard zijn zij geen haar beter dan de islamofielen die denken dat er geen slechte of terroristische Moslim's zijn, enkel vrijheidsstrijders tegen het Joodse juk. ER zijn er die het probleem willen doodzwijgen, er zijn er anderen die het probleem willen doodspreken.
Oud 27 februari 2011, 12:42   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Extreem links ziet het anders : die zwijgen het homofoob racisme van hun moslimkiesvee dood.
En extreem-rechts, die ziet het nog anders.
Oud 27 februari 2011, 12:48   #46
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ja, hoe zien die het?
Oud 27 februari 2011, 13:05   #47
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja, hoe zien die het?
Dat weet ik niet, ik ben geen extreem-rechtse.
Oud 27 februari 2011, 13:08   #48
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, ik ben geen extreem-rechtse.
Hoe weet je dan dat ze het anders zien?
Oud 27 februari 2011, 13:11   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe weet je dan dat ze het anders zien?
Omdat ik vermoed dat zij niet zoals extreem-linksen denken...
Oud 27 februari 2011, 13:12   #50
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ik vermoed dat zij niet zoals extreem-linksen denken...
Maar extreem-links zwijgt over het islamitisch homofoob geweld. Zwijgen is instemmen.
Oud 27 februari 2011, 13:22   #51
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het debat zou misschien interessanter zijn als men zou stoppen te spreken over "De Moslims" en "De Islam", en weet ik wat allemaal, en zich zou focussen op de homofobie als dusdanig. Een homofobe Moslim is niet beter of slechter dan een homofobe Katholiek, zij zijn beiden even erg.

Nu wordt die discussie systematisch verziekt door diegenen die alle Moslims over dezelfde kam scheren en enkel kunnen nadenken in zwart-wit. Het klopt dat er sprake is van "zwijgen", maar dat is eveneens de schuld van onze islamofoobtjes die enige vorm van serieus discussiëren onmogelijk maken: ZIJ hebben immers de waarheid in pacht, en die waarheid is dat alle Moslims ervan dromen om homoseksuelen van de hoogte toren te gooien. In die aard zijn zij geen haar beter dan de islamofielen die denken dat er geen slechte of terroristische Moslim's zijn, enkel vrijheidsstrijders tegen het Joodse juk. ER zijn er die het probleem willen doodzwijgen, er zijn er anderen die het probleem willen doodspreken.
Ik zie niet goed in waarom de discussie boeiend wordt wanneer je paard en kar niet langer benoemd.
Natuurlijk denken de meeste moslims er niet aan iedere homo van een dak te gooien, maar zij kennen nog wel imams die dit durven prediken en het is zo goed als onmogelijk voor homo's die ook moslim zijn om voor hun geaardheid uit te komen.
Vaak worden zij toch verplicht om te trouwen met de bruid die al uitgezocht werd en leiden zij noodgedwongen een dubbel leven.
Bovendien is er wel degelijk tegenover homo's meer agressie en steevast door voornamelijk jonge moslims, dit doorzwijgen en veralgemenen naar " er zijn er ook anderen die er een probleem mee hebben" helpt een discussie zeker niet vooruit.
Ook moslims zullen met diversiteit moeten leren omgaan, homo's zijn volwaardige leden van deze samenleving, ongeacht wat de Koran zegt.

Handelen alsof dit niet zo is en dat gebeurt maar al te vaak vanuit jonge moslims naar homo's is discriminatie , op basis van religie, wat binnen onze samenleving niet kan.Dat probleem gaat niet weg door te veralgemenen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 13:33   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je scheert ze toch niet over dezelfde kam hoop ik?
Oud 27 februari 2011, 13:42   #53
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik zie niet goed in waarom de discussie boeiend wordt wanneer je paard en kar niet langer benoemd.
Natuurlijk denken de meeste moslims er niet aan iedere homo van een dak te gooien, maar zij kennen nog wel imams die dit durven prediken en het is zo goed als onmogelijk voor homo's die ook moslim zijn om voor hun geaardheid uit te komen.
Vaak worden zij toch verplicht om te trouwen met de bruid die al uitgezocht werd en leiden zij noodgedwongen een dubbel leven.
Bovendien is er wel degelijk tegenover homo's meer agressie en steevast door voornamelijk jonge moslims, dit doorzwijgen en veralgemenen naar " er zijn er ook anderen die er een probleem mee hebben" helpt een discussie zeker niet vooruit.
Ook moslims zullen met diversiteit moeten leren omgaan, homo's zijn volwaardige leden van deze samenleving, ongeacht wat de Koran zegt.

Handelen alsof dit niet zo is en dat gebeurt maar al te vaak vanuit jonge moslims naar homo's is discriminatie , op basis van religie, wat binnen onze samenleving niet kan.Dat probleem gaat niet weg door te veralgemenen.
Klopt, maar om een probleem op te lossen gaat men naar alles kijken. Wat is het nut van het probleem met homofobe Moslims op te lossen als er nog steeds andere mensen zijn (tot Parlementsleden toe) die de gelijkheid van homo's niet aanvaarden? Wat is het nut van een deel van het probleem aan te pakken? Homofobie is een gevaar en en schande voor een democratische rechtstaat, en moet als dusdanig aangepakt worden.

En men moet eens stoppen schijnheilig te zijn, hé... Een deel van de zogezegde "homovrienden" zijn dit niet, zij profiteren gewoon van het feit dat er problemen zijn met homofobe Moslimjongeren om aan Moslimbahen te doen, daarmee de techniek gebruikend van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Zij doen hetzelfde met de Joden en zijn ineens Israel-vrienden.
DAT is wat het debat verziekt, het gans hypocriet gedoe die erachter schuilt.
Er zijn mensen die het omgekeerde doen? Uiteraard, en die moeten even zwaar bekampt (figuurlijk) worden.

Dus ik herhaal mijn antwoord op de eerste vraag : De individuele vrijheid toegepast op beiden waarbij de individuele vrijheid van homo's om hun seksuele geaardheid te beleven zoals zij het wensen, iets wat door de maatschappij moet verdedigd worden, desnoods via "maatschappelijk geweld" (aka Justitie).

Echt waar, ik droom van een discussie over homofobie waar eindelijk eens zonder schijnheiligheid wordt gesproken, en zonder te focussen op één vorm ervan. Zo naïef ben ik evenwel ook niet.
Oud 27 februari 2011, 13:51   #54
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar om een probleem op te lossen gaat men naar alles kijken. Wat is het nut van het probleem met homofobe Moslims op te lossen als er nog steeds andere mensen zijn (tot Parlementsleden toe) die de gelijkheid van homo's niet aanvaarden? Wat is het nut van een deel van het probleem aan te pakken? Homofobie is een gevaar en en schande voor een democratische rechtstaat, en moet als dusdanig aangepakt worden.

En men moet eens stoppen schijnheilig te zijn, hé... Een deel van de zogezegde "homovrienden" zijn dit niet, zij profiteren gewoon van het feit dat er problemen zijn met homofobe Moslimjongeren om aan Moslimbahen te doen, daarmee de techniek gebruikend van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Zij doen hetzelfde met de Joden en zijn ineens Israel-vrienden.
Er zijn mensen die het omgekeerde doen? Uiteraard, en die moeten even zwaar bekampt (figuurlijk) worden.

Dus ik herhaal mijn antwoord op de eerste vraag : De individuele vrijheid toegepast op beiden waarbij de individuele vrijheid van homo's om hun seksuele geaardheid te beleven zoals zij het wensen, iets wat door de maatschappij moet verdedigd worden, desnoods via "maatschappelijk geweld" (aka Justitie).

Echt waar, ik droom van een discussie over homofobie waar eindelijk eens zonder schijnheiligheid wordt gesproken, en zonder te focussen op één vorm ervan. Zo naïef ben ik evenwel ook niet.
Mijn beide kinderen zijn homo; Nog nooit kregen ze te maken met agressie vanuit " andere mensen" die het nodig vonden hen te beroven, te beschimpen, te bedreigen en te beledigen, deze agressie kwam steeds vanuit moslims. En zij zijn NIET de enigen!
Dat heeft ALLES te maken met wat jonge moslims wordt aangeleerd uit naam van hun religie, voeg daarbij nog een machocultuur en het kruitvat is klaar.

Er is namelijk een GROOT verschil tussen persoonlijk homoseksualiteit afkeuren of daarnaar handelen, en hen lastig vallen, beledigen, verbaal en fysiek agressief worden, beroven en dan nog denken dat Allah aan je kant staat en je dus JUIST gehandeld hebt!
Oud 27 februari 2011, 13:56   #55
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat in een ander subforum er al genoeg discussies gevoerd werden over homofobie. En ja er zijn forummers die hun bedenkingen uiten met denigrerende terminologie. Doch dat noem ik persoonlijke meningen die stukken minder bedreigend zijn dan de homofobe zienswijze die moslimkinderen er met de paplepel ingelepeld krijgen tot en met in hun met belastinggeld gesubsidieerde koranlessen of moskeediensten. Laten we niet rond de pot draaien, het homogeweld in stedelijk gebied komt niet van christelijke die-hards.
Oud 27 februari 2011, 14:04   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mijn beide kinderen zijn homo; Nog nooit kregen ze te maken met agressie vanuit " andere mensen" die het nodig vonden hen te beroven, te beschimpen, te bedreigen en te beledigen, deze agressie kwam steeds vanuit moslims. En zij zijn NIET de enigen!
Dat heeft ALLES te maken met wat jonge moslims wordt aangeleerd uit naam van hun religie, voeg daarbij nog een machocultuur en het kruitvat is klaar.

Er is namelijk een GROOT verschil tussen persoonlijk homoseksualiteit afkeuren of daarnaar handelen, en hen lastig vallen, beledigen, verbaal en fysiek agressief worden, beroven en dan nog denken dat Allah aan je kant staat en je dus JUIST gehandeld hebt!
Woorden kunnen even grote ravages aandoen dan daden... Ik denk niet dat homo's het appreciëren wanneer de gaypride vergeleken wordt met de pedofiele schandalen in de Kerk, of wanneer AIDS als een "immanente gerechtigheid" wordt beschouwd t.o.v. homoseksueel gedrag.

EDIT: homofobie linken aan de Islam? ok, waarom niet... Maar waarom dan geen link met het Christendom? Omdat homofobie door Christenen hier in België veel minder "openbaar" is geworden? Omdat er geen rechtstreekse, fysieke aanvallen meer zijn tegen homo's, enkel verbale (uitzonderingen niet te na gesproken)?
Tja, ik zou eerder zeggen dat homofobie integraal deel uitmaakt van onze cultuur, zij het dat wij erin geslaagd zijn "dankzij" WOII om dit te verbergen achter onze fundamentele vrijheden en rechten. Maar de "ziekte" is er nog, hoor, bij vele mensen; indien zij de keuze zouden hebben, zouden de homo's het zeker en vast niet zo gemakkelijk hebben... In die zin is het enig verschil tussen homofobe Moslims en homofobe Christenen, dat homofobe Moslims die stap nog niet hebben gezet en nog steeds fysiek geweld gebruiken.

Betekent dat dat de homofobe aanvallen van Moslimjongeren goedgekeurd en -gepraat moeten worden? Uiteraard niet! Ik heb het al gezegd, die daden zijn onaanvaardbaar en daar MOET op passende wijze op gereageerd worden.

o, btw http://www.lavenir.net/article/detai...cleid=39119061

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 27 februari 2011 om 14:21.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 14:25   #57
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Woorden kunnen even grote ravages aandoen dan daden... Ik denk niet dat homo's het appreciëren wanneer de gaypride vergeleken wordt met de pedofiele schandalen in de Kerk, of wanneer AIDS als een "immanente gerechtigheid" wordt beschouwd t.o.v. homoseksueel gedrag.

EDIT: homofobie linken aan de Islam? ok, waarom niet... Maar waarom dan geen link met het Christendom? Omdat homofobie door Christenen hier in België veel minder "openbaar" is geworden? Omdat er geen rechtstreekse, fysieke aanvallen meer zijn tegen homo's, enkel verbale (uitzonderingen niet te na gesproken)?
Tja, ik zou eerder zeggen dat homofobie integraal deel uitmaakt van onze cultuur, zij het dat wij erin geslaagd zijn "dankzij" WOII om dit te verbergen achter onze fundamentele vrijheden en rechten. Maar de "ziekte" is er nog, hoor, bij vele mensen; indien zij de keuze zouden hebben, zouden de homo's het zeker en vast niet zo gemakkelijk hebben... In die zin is het enig verschil tussen homofobe Moslims en homofobe Christenen, dat homofobe Moslims die stap nog niet hebben gezet en nog steeds fysiek geweld gebruiken.

Betekent dat dat de homofobe aanvallen van Moslimjongeren goedgekeurd en -gepraat moeten worden? Uiteraard niet! Ik heb het al gezegd, die daden zijn onaanvaardbaar en daar MOET op passende wijze op gereageerd worden.

o, btw http://www.lavenir.net/article/detai...cleid=39119061
Welke passende wijze stelt u voor? Hoe ziet u dit concreet?
Oud 27 februari 2011, 14:29   #58
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Zelfs de linkse website The Huffington Post begint het door te krijgen dat homo's meer last hebben van moslims dan van andere homofoben.
Het feit is dat geweld en pesten tegen een bevolkingsgroep - zoals moslims dat o.a. doen met homo's in verschillende Nederlandse steden - niet kan.
De politiek-correcte kringen zullen een keuze moeten maken - wie willen ze verdedigen, homo's of moslims?
Het onderzoek waar Johann Hari naar verwijst is duizendmaal interessanter dan de islamofobe simplismen van sommigen op dit forum, want wat blijkt uit dat onderzoek? 35% van de Franse moslims vinden homoseksuele daden moreel aanvaardbaar, tegenover 19% van de Duitse moslims en 0% van de Britse moslims. Hetzelfde verhaal voor abortus: 35% van de Franse moslims en 19% van de Duitse moslims vinden dat moreel aanvaardbaar tegenover amper 5% van de Britse moslims. Ook seks tussen ongehuwden en het bekijken van pornografie wordt meer aanvaard door Franse en Duitse moslims dan door Britse moslims en er zijn nog een pak andere verschillen tussen de islamitische gemeenschappen in die drie landen. Als je die cijfers bekijkt kan je niet anders dan vaststellen dat er naast "de islam" blijkbaar nog andere factoren zijn die meespelen en dat "de islam" lang niet het homogene blok is dat de islamofoben er van maken.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 14:30   #59
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het onderzoek waar Johann Hari naar verwijst is duizendmaal interessanter dan de islamofobe simplismen van sommigen op dit forum, want wat blijkt uit dat onderzoek? 35% van de Franse moslims vinden homoseksuele daden moreel aanvaardbaar, tegenover 19% van de Duitse moslims en 0% van de Britse moslims. Hetzelfde verhaal voor abortus: 35% van de Franse moslims en 19% van de Duitse moslims vinden dat moreel aanvaardbaar tegenover amper 5% van de Britse moslims. Ook seks tussen ongehuwden en het bekijken van pornografie wordt meer aanvaard door Franse en Duitse moslims dan door Britse moslims en er zijn nog een pak andere verschillen tussen de islamitische gemeenschappen in die drie landen. Als je die cijfers bekijkt kan je niet anders dan vaststellen dat er naast "de islam" blijkbaar nog andere factoren zijn die meespelen en dat "de islam" lang niet het homogene blok is dat de islamofoben er van maken.
Maar dat weten de islamofoben ook wel. Ze doen maar alsof.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 14:34   #60
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Maar dat weten de islamofoben ook wel. Ze doen maar alsof.
Dat weet ik ook, maar ik wil er toch nog even uitdrukkelijk op wijzen omdat er anders misschien mensen zijn die uit dat onderzoek alleen onthouden dat geen enkele moslim homoseksualiteit moreel aanvaardbaar vindt (quod non).
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be