Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 februari 2011, 07:15   #41
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik vind zijn aanwezigheid daar ongepast...

Geen slecht woord over zijn standvastigheid in de huidige onderhandelingen maar seperatistische feestjes zijn er wat over..zeker omdat het grootste deel van zijn,kiezers dat niet eens ziet zitten..slecht ingeschat..
Eigenzinnig is offline  
Oud 28 februari 2011, 07:46   #42
MASTERLUKE
Vreemdeling

Standaard

voor de goede orde. Dat "gesang" is evenmin mijn ding, in tegenstelling tot de wein und weib. Ben gewoon benieuwd of de francofone pers hier al dan niet een issue van gaat maken.
MASTERLUKE is offline  
Oud 28 februari 2011, 08:15   #43
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik vind het alleen een beetje slap. Met een bladje papier voor je neus liedjes 'oplezen', eigenlijk, onderbroken door herkauwde toespraken die de opgekropte grieven van het eensgezind publiek eruit gooien. Ieder jaar komen dezelfde gezichten terug voor een soortgelijk programma, gevuld met bijna dezelfde liedjes.

Mijn gok: de Franstalige media vinden dit 'oninteressant'.
Bovendien hangt er op het VNZ, net zoals op de gemiddelde Vlaamse betoging in de Rand, altijd zo'n beetje een negatief en 'anti'-sfeertje. Ik heb dit euvel al vaker aangekaart: in wezen zijn het geen manifestaties pro-Vlaanderen, maar tégen België / Franstaligen / Walen / vreemdelingen / vakbonden... De recepten van de Vlaamse Beweging zijn op dit vlak echt wel achterhaald te noemen, zeker als je kijkt hoe bv. de Catalanen het aanpakken.
SDG is offline  
Oud 28 februari 2011, 11:23   #44
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Geen slecht woord over zijn standvastigheid in de huidige onderhandelingen maar seperatistische feestjes zijn er wat over..zeker omdat het grootste deel van zijn,kiezers dat niet eens ziet zitten..slecht ingeschat..
Ik denk dat hij er was als liefhebber van muziek en die liedjes. Ik wist niet dat hij er was tot ik het in de krant las. Hij is ook niet bekend gemaakt dat hij er was en ook zelf geen gebaar gemaakt. Er is geen woord over zijn aanwezighied gerept.
En die liedjes zongen wij ook in mijn jeugd bij de scouts en in familiekring. Was ik toen seperatistisch ingesteld enz..? Bijlange nie da zijn gewoon leuke volksliederen. Het besef hoe Belziek werkelijk in mekaar stak kwam pas sinds het forum bezoek.
En het was leuk om die ouwe jeugdliederen eens weer te horen. Dat het nu een meerwaarde heeft gekregen is duidelijk.
Trouwens het lied over Pieter Breughel was wel heel toepasselijk. Als hij het zou doen zou Breughel dit inderdaad zelf gaan schrijven zijn:

Pieter Breughel, den ouwe zou opstaan uit de dood
Voor de wereld te aanschouwen
Was't bloed er nog zo rood als karmijn, zou er nog oorlog zijn

Aleerst ging hem naar Brussel naar zijnen atelier
En nam dan zijne bussel
Penselen en wat houtskool mee naar zijn Brabantse stee

Hij was nog niet vergeten waardat zijn woonhuis was
Het was wel wat versleten
De memel woonde in zijn kas, kapot was 't vensterglas

Eerst vroeg hem aan de mensen is Spanje hier nog baas
Leefde naar eigen wensen
Zijn ze nog even dwaas in ons land of kregen ze verstand?

De mensen wouwen Breughel zijn Brabants niet verstaan
Dus is hem stil en treurig
Naar een cafe gegaan die daar in zijn jeugd nog had gestaan

Hij vroeg in 't zuiver Brabants de kastelein om drank
Maar de patron die zei, Pardon
Je ne comprends pas Flamands én Neerlands dans le coeur du Brabant

Pieter Breughel den ouwe die dacht: 't Is weer zo ver
Dat ze hier de Geuze nog brouwen
Da's fijn, maar dat het in't Frans nu moet zijn, dat vindt ik nu een groot chagrijn

Het Spaans is nu verdreven uit ons klein vaderland
Maar nu hebben we verkregen
Het Frans, in de marollenkant da's boven mijn verstand

Piet Breughel is dan droevig terug naar zijn graf gegaan
Nadat hem op zijn kamer
Een heel klein maar een fijn schilderij, vol kleur had doen ontstaan

En daarop stond geschilderd ne Vlaming in't gevang
't gevang van zijn complexen
De sleutel ligt er bij aan zijn zij ,doe open maak hem vrij
http://www.lyricstime.com/wannes-van...el-lyrics.html

Wel die sleutel is Bart de Wever.
Nu de sleutel in de deur steken en omdraaien.
Oud 28 februari 2011, 11:40   #45
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ik denk dat hij er was als liefhebber van muziek en die liedjes. Ik wist niet dat hij er was tot ik het in de krant las.
Bart de Dikke Witte heeft nochtans op het nieuws verklaard dat hij een extremist was of iets in die zever en hij daarom daar aanwezig was. En dat ik maar half luister is zijn eigen fout, de helft van de tijd zegt hij niets of steeds hetzelfde of zit hij te spelen zoals een overjaarse puber.
CyberpunX is offline  
Oud 28 februari 2011, 11:48   #46
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Bart de Dikke Witte heeft nochtans op het nieuws verklaard dat hij een extremist was of iets in die zever en hij daarom daar aanwezig was. En dat ik maar half luister is zijn eigen fout, de helft van de tijd zegt hij niets of steeds hetzelfde of zit hij te spelen zoals een overjaarse puber.
Ja, maar hij heeft zijn aanwezigheid niet geprofileerd.
Oud 28 februari 2011, 11:54   #47
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar hij heeft zijn aanwezigheid niet geprofileerd.
Hij moet dat ook niet doen, hij weet dat hij de aandacht trekt. Niet profileren zou zijn dat hij ook volledig niets tegen de media zegt, zoals hij wel regelmatig doet bij politieke journalisten.
CyberpunX is offline  
Oud 28 februari 2011, 12:19   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Waarom kent het publiek die liedjes niet uit het hart ? Waarom wordt het zo lusteloos gezongen ? Er zit geen meevoerende sfeer in.
Het gros van de mensen dat naar daar gaat zijn wellicht maatpakflaminganten die alleen maar hun kop willen laten zien en voor de rest niet echt 'bewegers' zijn.

Trouwens, uit ervaring weet ik dat die liedjes zingen van op een tribune helemaal niet leuk is, dat moet je namelijk doen rond een kampvuur of op café.
Pelgrim is offline  
Oud 28 februari 2011, 12:37   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het gros van de mensen dat naar daar gaat zijn wellicht maatpakflaminganten die alleen maar hun kop willen laten zien en voor de rest niet echt 'bewegers' zijn.

Trouwens, uit ervaring weet ik dat die liedjes zingen van op een tribune helemaal niet leuk is, dat moet je namelijk doen rond een kampvuur of op café.
Of met sloten bier uit kannen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 februari 2011, 12:46   #50
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...est-video.aspx

Oehlala als de Franstalige media dit oppikken. Poppenkast verzekerd. Daar gaan de middenvingertjes weer.
Ik vraag me af waarom dit onder verkiezingen 2010 vermeld staat. Is toch al de 73ste(?) editie van een jaarlijks terugkerend evenement. Volgens wikipedia is de bedoeling "meer aandacht en kansen te vragen voor de Vlaamse muziek, onder andere op de radiozenders. Men wil aantonen dat Vlaamse muziek meer is dan het levenslied en de bekende schlagers. Naast de klassieke strijdliederen en volksliederen zoals de Vlaamse Leeuw, komen ook volksliedjes en kleinkunstliederen aan bod. Een traditioneel onderdeel is ook de toespraak van de ANZ-voorzitter, waarin de actuele Vlaamse verzuchtingen worden geformuleerd."

Daar is dus inderdaad niets mis mee. Het tot iets anders duiden dan het werkelijk is, daar is iets mis mee, met als enige nieuwswaarde voor de VRT BDW in beeld brengen om zo nog eens een vuurtje te kunnen stoken. En met de actuele Vlaamse verzuchting die geformuleerd werd, was trouwens ook niets mis. Maar inderdaad, de verklaring in Wikipedia is een rechtstreekse aanval op de VRT (waar dit blijkbaar te weinig of niet aan bod komt) en Bracke zit er dit maal voor niets tussen(?). Not my cup of tea, maar ieder zijn ding en het was bovendien niet gratis zoals die zever die we van die mannen "niet in onze naam" voorgeschoteld kregen, die daar effen de beest mochten uithangen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 28 februari 2011 om 12:54.
Jakko is offline  
Oud 28 februari 2011, 13:23   #51
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De sleutel ligt er bij aan zijn zij ,doe open maak hem vrij
[ Wel die sleutel is Bart de Wever.
Nu de sleutel in de deur steken en omdraaien.
de sleutel past niet hij is te dik.
jogo is offline  
Oud 28 februari 2011, 13:28   #52
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
de sleutel past niet hij is te dik.
Tja, gewoon ffkes uw boormachien pakke en het gat groter maken...
Oud 28 februari 2011, 17:25   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Bovendien hangt er op het VNZ, net zoals op de gemiddelde Vlaamse betoging in de Rand, altijd zo'n beetje een negatief en 'anti'-sfeertje. Ik heb dit euvel al vaker aangekaart: in wezen zijn het geen manifestaties pro-Vlaanderen, maar tégen België / Franstaligen / Walen / vreemdelingen / vakbonden... De recepten van de Vlaamse Beweging zijn op dit vlak echt wel achterhaald te noemen, zeker als je kijkt hoe bv. de Catalanen het aanpakken.
Misschien had het VNZ Franstalig bezoek nodig, wie weet.
Everytime is offline  
Oud 28 februari 2011, 17:54   #54
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dat heb ik hier ook al eindeloos herhaald, maar flaminganten zijn gewoon het spiegelbeeld van Belgicisten.
Pelgrim is offline  
Oud 28 februari 2011, 18:11   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Bewijzen.
Garry is offline  
Oud 28 februari 2011, 19:20   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik hier ook al eindeloos herhaald, maar flaminganten zijn gewoon het spiegelbeeld van Belgicisten.
Kan je één voorbeeld geven van iemand die zichzelf Belgicist noemt ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 28 februari 2011, 19:25   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al degenen die aan die farce van de friet-revolutie hebben meegedaan. Qua verzuurde bekrompenheid kent dat maar weinig gelijkenissen.
Pelgrim is offline  
Oud 28 februari 2011, 19:27   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al degenen die aan die farce van de friet-revolutie hebben meegedaan. Qua verzuurde bekrompenheid kent dat maar weinig gelijkenissen.
Noemen die zichzelf Belgicisten ? Dat heb ik dan bljikbaar alweer gemist in de media. Ik mis blijkbaar veel.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 28 februari 2011, 19:29   #59
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Bart moet toch een beetje in de gratie blijven van al die Vlaams Belangers die N-VA stemden.
Demper is offline  
Oud 28 februari 2011, 20:44   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Noemen die zichzelf Belgicisten ? Dat heb ik dan bljikbaar alweer gemist in de media. Ik mis blijkbaar veel.
Allemaal opgezet spel van de grootste verdedigers van het Belgische establishment: de PVDA en haar jongerenafdeling COMAC.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be