Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2011, 17:43   #41
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Sinds wanneer is Belga een goede bron?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 17:58   #42
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De bron is Ali Zeidan....

http://www.france24.com/en/20110302-...?quicktabs_1=1
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 18:03   #43
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zullen wel zien na de oorlog.

Het Roemeens voorbeeld is op de vorige pagina al aan gehaald.
Oud 3 maart 2011, 18:09   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Volgens de Russische militairen is het bombarderen van betogers in Libië een leugen, zij volgen namelijk de opstand/gebeurtenissen via satelliet-beelden.

Desinformatiecampagne van Al Jazeera en BBC ?

The reports of Libya mobilizing its air force against its own people spread quickly around the world. However, Russia's military chiefs say they have been monitoring from space – and the pictures tell a different story.
According to Al Jazeera and BBC, on February 22 Libyan government inflicted airstrikes on Benghazi – the country’s largest city – and on the capital Tripoli. However, the Russian military, monitoring the unrest via satellite from the very beginning, says nothing of the sort was going on on the ground.
At this point, the Russian military is saying that, as far as they are concerned, the attacks some media were reporting have never occurred.

The same sources in Russia’s military establishment say they are also monitoring the situation around Libya’s oil pumping facilities.

Video/Bron:http://rt.com/news/airstrikes-libya-russian-military/
Het zou me niet verwonderen, moesten ze ons in Europa weer proberen te beliegen. En de motor van de leugen is hier weer eens de VSA. Net zoals met de oorlog tegen Irak en Sadam. Motief: de petrol.

En nu is weer hetzelfde liedje met de hetze tegen Khadafi. Motief : de petrol.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 maart 2011 om 18:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 18:10   #45
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Interview Ocampo. Hij zegt zelf dat hij nog geen bewijzen heeft dat vliegtuigen de bevolking hebben gebombardeerd
http://english.aljazeera.net/news/eu...511637608.html
Oud 3 maart 2011, 18:12   #46
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Het is toch nog altijd wachten op het bewijs dat er WEL gebombardeerd werd.
Tja, dat zal moeilijk zijn. Voorlopig moeten we het qua betrouwbare informatie stellen met wat wat Khadafi zegt. Das immers de enige betrouwbare bron en als bijkomend bewijs dat hij over de waarheid beschikt is z'n zoon getuige.

Zo zijn er nog mensen te vinden die de waarheid in pacht hebben, zelf hier in ons apenland.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 18:30   #47
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Tja, dat zal moeilijk zijn. Voorlopig moeten we het qua betrouwbare informatie stellen met wat wat Khadafi zegt. Das immers de enige betrouwbare bron en als bijkomend bewijs dat hij over de waarheid beschikt is z'n zoon getuige.

Zo zijn er nog mensen te vinden die de waarheid in pacht hebben, zelf hier in ons apenland.
Enige bronnen die zeggen dat er gebombardeerd werd zijn wat opgejaagde moslimextremisten die er alles aan doen om even op TV te komen.
Oud 3 maart 2011, 19:55   #48
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.deredactie.be/permalink/1.974783

Wat een partijdigheid weer in het nieuws!

Sprake van bombardementen van onzichtbare vliegtuigen! Zelf Franse cameraploegen die mee waren hebben niets gezien.

Zie ook trouwens 1:35 . Met een sigaret in de mond in een kamer waar springstoffen opgeslagen worden

Trouwens. Het is Kolonel Kadhafi, niet Generaal Kadhafi.
Oud 3 maart 2011, 20:17   #49
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Is inderdaad mooi gemonteerd. Op 0.53 zie je 2 man neer gaan terwijl op de achtergrond de mensen nog recht staan. Men heeft gewoon de training gefilmd, en men creëert de illusie van een gevecht met het regime.
Oud 3 maart 2011, 20:18   #50
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Enige bronnen die zeggen dat er gebombardeerd werd zijn wat opgejaagde moslimextremisten die er alles aan doen om even op TV te komen.
Maakt wat desinformatie nog iets uit ?
De leiding van dat land heeft ongewapende betogers vermoord en zichzelf daardoor al vogelvrij verklaart..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 20:36   #51
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De leiding van dat land heeft ongewapende betogers vermoord en zichzelf daardoor al vogelvrij verklaart..
Betogers?
De regeringstroepen hebben inderdaad wat gewapende rebellen gedood die leuzen riepen als "allah Akbar"
Dit wijst er toch op dat de rebellen enigszins fundamenteel-religieus geïnspireerd zijn.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 3 maart 2011 om 20:37.
Oud 3 maart 2011, 21:02   #52
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou u de Nobelprijs voor de Relativering van de Realiteit moeten uitreiken, indien die bestond.

Citaat:
Als je dat bij elk land zou toepassen, had je misschien een punt. Maar over Jemen, Bahrein en andere hoor ik u niet.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 21:06   #53
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gij se ongelovige toch. Hoe is het mogelijk? Zie jij de waarheid dan niet? Weet jij dan niet dat onze medeforummers hier de enige echte waarheid kennen?

Lamzakl
Oud 3 maart 2011, 21:14   #54
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Als je dat bij elk land zou toepassen, had je misschien een punt. Maar over Jemen, Bahrein en andere hoor ik u niet.
Daar heb je natuurlijk wel een punt. Natuurlijk past het wel in het plaatje hé. De leiders in die landen zijn niet bekwaam, niet zo begaan met het lot van de eigen bevolking. Khadafi kan natuurlijk niet alle noord-afrikanen redden van de terroristen.

Lamzakl
Oud 3 maart 2011, 21:21   #55
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Waarom zijn er dan piloten met hun verrotte Mirages gevlucht naar Malta ?
Om politiek asiel te vragen in Malta of Frankrijk en dan bij de luchtmacht een goed salaris en betere arbeidsomstandigheden te krijgen? Hoe oud zijn ze en hebben ze een gezin achter gelaten?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 21:25   #56
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb je natuurlijk wel een punt. Natuurlijk past het wel in het plaatje hé. De leiders in die landen zijn niet bekwaam, niet zo begaan met het lot van de eigen bevolking. Khadafi kan natuurlijk niet alle noord-afrikanen redden van de terroristen.
Hij heeft het wel al 42 jaar gedaan!
Oud 3 maart 2011, 21:28   #57
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen pleitbezorger van Qadhafi. De man kan het veel beter dan ik het zou kunnen. Maar ik stel vast dat toen er honderden doden vielen in Egypte of Tunesië niemand suggereerde om een zgn. humanitaire interventie te organiseren. Ik merk op dat de president van Jemen met grof geschut tegen zijn eigen bevolking tekeergaat, daarbij een handje geholpen door de VS maar dat dat nergens tot grote opschudding leidt. Ik merk op dat men in Bahrein het plein mag schoonvegen met naar verluidt tientallen doden en zwaargewonden maar dat niemand het in zijn hoofd haalt om daarom vliegtuigen en troepen te sturen.

Men handelt met betrekking tot Libië dus met twee maten en twee gewichten terwijl de informatie die uit het land komt, op zijn minst versluierd en dubbelzinnig is. Het lijkt me erg moeilijk om te bepalen wat daar wel of niet gebeurt en ik vind al het schijnheilige geschreeuw om een militaire interventie (want dat bedoelt men met de term humanitair) op zijn minst voorbarig. Temeer daar de oppositie zelf er zich tegen verzet en me dunkt moeten die toch het laatste woord hebben.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 maart 2011 om 21:29.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 21:38   #58
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik ben geen pleitbezorger van Qadhafi. De man kan het veel beter dan ik het zou kunnen. Maar ik stel vast dat toen er honderden doden vielen in Egypte of Tunesië niemand suggereerde om een zgn. humanitaire interventie te organiseren. Ik merk op dat de president van Jemen met grof geschut tegen zijn eigen bevolking tekeergaat, daarbij een handje geholpen door de VS maar dat dat nergens tot grote opschudding leidt. Ik merk op dat men in Bahrein het plein mag schoonvegen met naar verluidt tientallen doden en zwaargewonden maar dat niemand het in zijn hoofd haalt om daarom vliegtuigen en troepen te sturen.

Men handelt met betrekking tot Libië dus met twee maten en twee gewichten terwijl de informatie die uit het land komt, op zijn minst versluierd en dubbelzinnig is. Het lijkt me erg moeilijk om te bepalen wat daar wel of niet gebeurt en ik vind al het schijnheilige geschreeuw om een militaire interventie (want dat bedoelt men met de term humanitair) op zijn minst voorbarig. Temeer daar de oppositie zelf er zich tegen verzet en me dunkt moeten die toch het laatste woord hebben.
Ik heb het er eerlijk gezegd ook moeilijk mee. Met de hypocrisie t.o.v. van die regimes. Saddam was ooit ook een goede vriend van het westen ...

Wat daar precies allemaal aan de hand is weet ik ook niet, wat er achter de diplomatieke en economische schermen onderhandeld wordt weet ik nog minder. Ik ben er niet bij, ook niet geweest en in tegenstelling tot anderen hier heb ik de waarheid niet in pacht.

Lamzakl
Oud 3 maart 2011, 23:39   #59
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Ik meen overigens dat de titel van deze draad onduidelijk is. Hij kan op twee manieren gelezen worden.

1) Er waren wel bombardementen, maar die waren niet gericht op opstandelingen
2) Er waren wel opstandelingen maar die zijn niet getroffen door bombardementen.

Er is nog een derde mogelijkheid:

3) Er waren willekeurige bombardementen op steden en onschuldige burgers

Voordat men een rechtszaak begint moeten de feiten wel vast staan natuurlijk.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 00:06   #60
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik meen overigens dat de titel van deze draad onduidelijk is. Hij kan op twee manieren gelezen worden.

1) Er waren wel bombardementen, maar die waren niet gericht op opstandelingen
2) Er waren wel opstandelingen maar die zijn niet getroffen door bombardementen.

Er is nog een derde mogelijkheid:

3) Er waren willekeurige bombardementen op steden en onschuldige burgers

Voordat men een rechtszaak begint moeten de feiten wel vast staan natuurlijk.
4) Er zijn nooit bombardementen geweest tout court
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be