![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() In die laatste berichten zie je weer wie tolerant is en wie niet.
Parlementslid Dorus niet. De vreemdelingen èn de Vlaams Blokker wèl. 't Wordt tijd dat een aantal parlementsleden hunne 'C4' krijgen?! Maakte de VLD geen reclame met 'zoekt werk'? De laatste tip vind ik ook goed: voor Dorus: vuluttan nem kapmak Tip: betekent letterlijk 'vocht uit de wolken halen' in het Turks, maar het betekent iets helemaal anders. Insiders joke! Jean Marc VAN BELLE [email protected]
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar wordt het dan aan de ouders van de bruid betaald? Dochters te koop dus?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is maar hoe je het ziet weet je. Zelfs als het aan de ouders wordt gegeven, vind ik het ok. Als het in geld is, krijgt het wel een vreemde lucht. maar als je je andere vergoedingen inbeeldt als stoffen, jurken, parfum,...dan kan je misschien al beter begrijpen hoe ik en vermoedelijk ook anderen het zien. Ik zie dat namelijk als een geschenk met een boodschap: Dank jullie dat jullie (jij; als aan de bruid) instemmen (instemt) met onze eeuwige verbintenis. Want ze mogen ook embetant doen en weigeren, de ouders, ...en dan is het minder fijn natuurlijk. Wat gebeurt er dan? Als de redenen gegrond zijn: bijvoorbeeld de man in kwestie is niet capabel om in het onderhoud van de dochter te voorzien, heeft slechte gewoonten (drank, drugs, anderen,...),...dan kunnen de ouders wel protesteren en normaal gezien kan er dan geen huwelijkscontract opgesteld worden. Hier (België) vermoedelijk wel, maar dan is het niet volgens het islamitisch recht, wat ook perfect ok kan zijn, weet je, als die kinderen nu vrijzinnig zijn, dan hebben die er vast niets op tegen dat ze niet volgens het islamitisch recht getrouwd zijn (vergelijk met kerk). Dus...voor mij is het zeker geen verkoop hoor, Circe.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() De zoon van een vriendin werd op een Turkse verliefd.
Het kostte hem 4000 euro aan goud en juwelen. Van zodra ze haar 'goede'pas (=I.K. van 5 jaar) had, was ze weg! Ze denken anders over de liefde nietwaar. En over eer. En over vertrouwen. En over respect.... Andere cultuur! Die van Altamira? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() De 'boekhouder' die mijn vorige huis in de Doorniksesteenweg 98 - 8500 KORTRIJK kocht, wou het aan 6% registratierechten kopen, maar had een huis in onverdeeldheid (vader, accountant, had groot huis en was overleden). De verkoopakte van ons huis werd uitgesteld, omdat ze samen besloten het huis op haar naam te zetten, zodat ze 6% schrijfrechten zouden hebben.
U kunt het al raden, na twee jaar en een talloze gelden verbouwingswerken uit de erfenis van zijn pa, 'vlotte' het niet meer tussen beiden (n�* een kindje op de koop toe). Ze komt in een psychiatrische inrichting terecht, maar wordt daar goed geadviseerd door Belgische en niet Belgische vriendinnen. Gevolg: die jongen en zijn moeder was alles kwijt, geen eigendomsrecht, het huis was op haar naam gekocht voor het huwelijk. En dat voor een boekhouder. Dit is een waar gebeurd verhaal. Hij heet Chris Van As, en moet nu weer alles zelf opbouwen. Hij heeft intussen wel een correct meisje gevonden. Ik zelf ben ook al 15 jaar getrouwd en over mijn oren verliefd. Als mijn echtgenote het wil, kan zij mij volledig arm èn wellicht ook kapot maken. Dat is een risico dat ik neem. Heeft dit met geluk te zien? Ik denk dat het met een intellectuele, eerlijke en sterke vrouw te zien heeft. Ik denk dat Ibeke ook wel een correcte vrouw is op dat vlak. Maar ik ga wel akkoord, het is gemakkelijker in het migrantenmilieu en bij de 'inburgeringscursussen' krijgen zij hele cursussen waarin het sociaal stelsel wordt toegelicht (na hoeveel maanden werkloosheid je dubbel vakantiegeld krijgt; hoelang je dit moet doen om dat te krijgen; hoe medische kosten vergoed worden). Dat vind ik wel schandalig, een inburgeringscursus dient om te leren werken, niet om het sociaal stelsel te kennen, want al te jammer zien een heel aantal zelfstandigen nu zwarte sneeuw omdat zij WEL door het net vallen. Ik begrijp je mening. Maar we mogen ze niet allemaal over dezelfde kam scheren. Onderwijs is ook een kernpunt van het Vlaams Blok. Een ontwikkelde Islam is een wijze islam. Jean Marc VAN BELLE [email protected]
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() Ben nu afwezig want moet naar een van de boekhoudopleidingen (die verplicht zijn als boekhouder) over "problemen bij groei-KMO's" (sessie Ruddervoorde bij BBB).
Dus tot middernacht zal het weer volle bak en lekker leren zijn. We gaan weer horen hoe we fiscaal moeten optimaliseren voor onze vrij rijke klanten (als je dat kent, betalen die minder); de middengroep is veel slechter, sorry. Jean Marc VAN BELLE Boekhouder-Fiscalist [email protected]
![]() |
#48 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Pas op, ik vind NIET dat men werkgevers moet verplichten om Ali werk te geven. Ik ben voor een gecorrigeerde vrije markteconomie. Dat betekent dat elke jongere een serieuze inspanning moet doen om te vechten voor een job.
Kijk, toen ik afstudeerde in 1986, heb ik zonder overdrijven 70 sollicitatiebrieven gezonden, had ik al dertig sollicitatiegesprekken en kende ik veel van de psychotechnische proeven uit mijn hoofd. Ik heb bijvoorbeeld een geheugen dat zich verzet tegen letterlijk opnemen (bijv. namen) en klassiek in de proeven van een interimbureau is een hele lijst met woorden (vijf rijen), waarin willekeurig woorden staan: boom - mus - hamer - trein - arm tang - ... Ik had hiervoor een verhaaltje verzonnen, van buiten rijdt een trein, naast die trein staat een boom, en die boom en met mijn arm kan ik aan de hamer & tang op de eerste tak waar een mus zit. De eerste maal kon ik geen volledig verhaal maken, maar de derde maal had ik die oefening compleet juist (5 X 5 woorden + 1), omdat ik gezien had dat het hele alfabet erin zat (a-z). Ook kruiselings had ik een controle dus. Het was toen geen betere tijd dan nu, maar ik had wel de moeilijkste school in Brugge genomen (waar ik mijn echtgenote in de afdeling Logopedie leerde kennen en die mij LEERDE LEREN - wat ik nog steeds moeilijk kan vanuit mijn verstandelijke afwijking & ADHD, in onze tijd noemden ze zoiets trouwens gewoon een 'lastigaard', terecht). Pas bij de sollicitaties zag ik bijvoorbeeld dat ze ook discrimineerden (ik had zelf wat psychologie bijgestudeerd) en het feit dat ik uit een gezin van 11 kwam staafde hun gevoel dat ik zeer assertief en enorm werklustig was. Tot mijn verrassing zag ik burgerlijk ingenieurs afhaken waar ik door mocht (Toen: Vandemoortele NV, Bell telephone, Barco). Ik mocht in elk van die bedrijven starten, maar koos voor een zeer kleine firma ver van huis in Putte, totaal buiten mijn studies: informatica (mainframes). Ik durf je zeggen, de eerste maanden heb ik afgezien, maar het waren prachtige maanden: 's morgens voor 5.00 h reed ik 6 km naar het Station van Brugge, nam de trein naar Gent, overstap naar Mechelen, daar nam ik mijn tweede occasiefiets om nog 17 km te rijden naar Putte (wintermaanden). Dit gaf mij wel het voordeel dat ik kon studeren op de trein, maar in werkelijkheid wou ik altijd babbelen met mensen en dat lukte dus niet altijd, waardoor ik in het weekend verder de programmeertaal leerde & hardwareboeken doornam. Een wedde was voor mij geen onderhandelingspunt hierbij, en ik startte aan een wedde van 30.764 BEF, minder dat hetgene een parttime bediende bij mij normaal verdient voor haar parttime. Ik werkte dag en nacht en overuren maakten voor mij niets uit, want ik was dankbaar dat ze in mij wilden investeren en hun informatica-kennis over te dragen. Na een maand werd ik op het 'matje' geroepen, en ik was bang, maar ze bleken mij VRIJWILLIG opslag te geven. Na drie maanden terug opslag. Toen ik in 1989 echter wilde huwen, vond ik het belangrijk dat 'de man de vrouw' volgt, ik was economisch assertief en kon gemakkelijker werk vinden dan mijn echtgenote (logopediste), die NOG minder verdiende en eigenlijk veel kostbaarder werk deed. Ik dacht dat alle bedrijven zo ethisch waren maar het verhaal daarna, is een heel ander paar mouwen (incl. misbruik; mijn opstand wegens het factureren van fictieve uren door de baas en mijn daaruitvolgend ontslag om 'dringende redenen', het proces dat ik daarna won waar mijn advocaat dronken door de rechter werd terechtgewezen dat ik mijn talloze overuren ook had moeten terugvorderen, en de rekening die hij daarna zond terwijl ik heel het proces zelf had gevoerd voor de arbeidsrechtbank. Ik wil hiermee enkel aantonen dat jongeren hun energie moeten aanwenden om te vechten voor een job, en de taal van uw omgeving spreken is daar essentieel in. Waar ik wel tegen ben, maar dat is ook zeer gemakkelijk vervolgbaar voor een rechtbank zonder 'centrum Leman-Dewitte', is dat als je zo'n goede kandidaat hebt hij omwille van zijn 'kleur' wordt afgewezen. Maar ik herinner me nog zeer goed verschillende burgerlijk ingenieurs die allemaal toen blijkbaar beter de werkelijkheid kenden "jij vraagt minder, dus het zal jou zijn". De economie is een andere wetmatigheid. Dat ik nu zelf mijn eisen zou kunnen stellen (deels), is ook een onderhandeling tussen werkgever en werknemer (maar ik kan niet meer voor een baas werken, ik werk 60 h en meer, waarvan slechts een deel kan gefactureerd worden, maar ik doe het enorm enorm graag. Trouwens, weet we met drie eens in een eindgesprek bij een (positief zotte) werkgever in de metaalindustrie de vraag kregen "hoeveel is 1 + 1" (functie: plant manager, later maakte ik daar eens 'plant mannetje' van), en als enige antwoordde: "Dat hangt ervan af. Mijn echtgenote en ik vormen een prachtige aanvulling door ons verschillend zijn. 1 + 1 is in dat geval véél meer dan 2. Maar mijn ouders kwamen niet overeen, maar mathematisch met 11 kinderen was daar ook 1 + 1 = 13. Ik denk dat het zelden 2 is". Het klikte meteen. Maar als ik al mijn anekdotes over sollicitaties moet vertellen, zou ik het in een boek moeten zetten (ja, Ibeke, jij zou dat dan graag hebben, 'k zou je dan wel een kopie bezorgen). Wat ik wou zeggen: iedereen moet hard werken om een job te veroveren, en daarvoor moet je beter zijn dan anderen (los van het segment waar dochters de politieke functie van 'papa' krijgen, zoals Freya, die heel de media mee heeft, maar volgens mij met pietluttigheden als 25 gratis overschrijvingen - typisch SPa - denkt verkozen te moeten worden om Vlaanderen uit het slop te trekken, zo'n mooipraters hebben we in alle bedrijven gehad die de laatste jaren failliet gingen (door hun wedden). Jean Marc VAN BELLE Boekhouder-Fiscalist [email protected][/code]
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Iedereen op dit forum is natuurlijk reuze geïnteresseerd in de lotgevallen van Ibé en logo. Zéér interessant!
Ik stel voor dat ze vananvond omstreeks 10 uur, hand in hand van het Sint-Jansplein naar het Stuivenberggasthuis lopen. Enfin, groepsverkrachting is ondergebracht in een andere topic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
|
![]() Opmerking naar Dorus toe:
Logocom is mijn handelsbenaming en staat voor Logische Ondersteuning en Communicatie. Ik kan 'verkrachting' daar moeilijk onder plaatsen. Het is trouwens gekend, dat types als ik met een hoog IQ een lager 'libido' hebben, omdat ze hun energie intellectueel aanwenden. Als je daarboven dan nog bekijkt dat zowel Ibeke als ikzelf zeer gelukkig getrouwd zijn, en bij het Vlaams Blok en in de Islam het gezin toch zeer belangrijk zijn en we dus allebei nogal furieus (zelfs radicaal?) TEGEN overspel zijn, denk ik dat je met een mooie waarschijnlijkheidsgraad van 113% zeker kunt zijn, dat er geen 'accidenten' gebeuren tussen mensen die ondanks hun tegengestelde partijvoorkeur, respect voor elkaar hebben. Ibeke blijft hopelijk sceptisch tegenover het Vlaams Blok, en ik blijf meer dan sceptisch tegenover de multiculturele staat (multiculturele samenleving eist meer dan ooit een NEUTRALE staat om conflicten te vermijden, zoek maar eens met 'google' hierover naar werken van profs hierover). Kan het zijn dat de jaloersheid er bij jou wat van af druipt? Omdat twee forumgangers ondanks ernstige meningsverschillen een groot respect en zelfs sympathie voor elkaar ontwikkelen? Tot slot, ook dit Dorus: 'forum' is een Latijnse vorm en betekent bij oorsprong een vierkante open ruimte (tiens, ik dacht oorspronkelijk dat het overdekt was) voor handel en rechtspraak. Heb jij agorafobie? Groetjes aan Ibeke langs hier, want ik weet dat ze ook alles leest. En dat ze haar man maar een dikke knuffel geeft! Tot later! Jean Marc VAN BELLE [email protected]
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Turkse talen zijn: -Turks -Azeri -Oezbeeks -Turkmeens -Oeigoers -Kzachs -Taataars en nog andere In principe bekan heel Azië spreekt Turkse talen. Ahja en die kleine 6miljoentjes die in Europa wonen ![]() Als je Turks kent maar geen engels is dat in Azië geen enkel probleem. Overal verstaan ze u een beetje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() Vooreerst dank aan EL_TURCO_87(hhelmaci) voor de mooie talengroepering, die niet zo eenvoudig is.
Atatürk, 'vader aller Turken' regeerde in 1928 toen het Arabische geschrift van het Turks werd vervangen door het Latijnse (Europese). Het was vooral Atatürk die streefde naar Europeïsering en modernisering van zijn volk en staat, en daarin goeddeels geslaagd is. Niettemin vind ik dat Turken nooit echt Europees zijn geworden. Het heen en weer slingeren tussen Oost en West heeft diepe kloven IN de Turkse samenleving geslagen, hoewel ik nog steeds vind dat alle verschillen (onderling) onoverkomelijk zijn. Volgens deze mail, klopt het blijkbaar wel dat de Turken hun 'broeders' in de Kaukasus en Centraal-Azië blijkbaar wel kunnen verstaan (op een kaart is dat een zeer groot verspreidingsgebied). Kan iemand dit bevestigen? Jean Marc VAN BELLE [email protected]