Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ouders van probleemleerlingen beboeten?
ja 5 33,33%
neen 10 66,67%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2011, 14:14   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kom wij zijn nu toch "serieuze" mensen, ... de marginalen in deze wereld tot daar toe gelaten, ja, die weten ook niet beter.

Maar als ik mijne kleine, of gij den uwe, de een verkensstreek na de andere ziet uithalen, en ge reageert daar op, en die blijft gewoon voortdoen, dan gaat ge toch op zoek naar een oplossing, ?
idd

hoop dat het je nooit overkomt ... want Vlaanderen anno 2011 biedt daar geen oplossingen voor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:15   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
welnu, dat is exact wat ik het secundair onderwijs ook verwijt (en dan heb ik het zelfs over de elite-colleges en elite-athenea) ... uit ervaring.

zelfs de jezuieten hebben het 'mag het een beetje meer zijn' onlangs bijzonder bruut afgevoerd (met ontslag van zij die daar niet van wilden wijken)
En dat geloof ik niet, want dat zou betekenen dat

1. we achteruitgaan in de PISA onderzoeken en dat is tot op heden niet het geval

of

2. het is een wereldwijde trent en dat kan ik echt niet geloven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:15   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
je bent als ouder nu toch ook verantwoordelijk voor wat je kinderen uitspoken? Dus lijkt me bij spijbelgedrag een best controleerbare actie van de ouders gepast.

Wat niet wil zeggen dat scholen ook geen verantwoordelijkheid moeten dragen: vroeger gingen scholen OP SLOT: éénmaal binnen kon je enkel na de lessen terug buiten.
Citaat:
vroeger
En vroeger waren in alle scholen studiemeesters, die afwezigheden opvolgden en kaartjes stuurden bij ongewettigde afwezigheden.
Vroeger was ik jong, jij ook.
En toen begon men te bezuinigen. Dat was één van de zaken waarop werd bezuinigd. Het gevolg was niet direct voelbaar. Nu wel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 maart 2011 om 14:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:16   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zucht, als we zo gaan beginnen dat het in geen enkel land op iets trekt, tjah...dan valt er niet veel meer over te zeggen hé.
flauw hoor.

ik eis gewoon moderniteit en kwaliteit in de grootste begrotingspost van onze overheid, mag het ???

ik kan u uit ervaring zeggen dat die kwaliteit nu niet aanwezig is.
Oud 8 maart 2011, 14:18   #45
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlaecLeah Bekijk bericht
Je bedoelt toch niet dat onderwijs goed is he? Het is het een vreselijk kwaadaardig systeem wat zo snel mogelijk ontmanteld zou moeten worden!
We zullen maar aannemen dat dit ironie is.
Oud 8 maart 2011, 14:19   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
flauw hoor.

ik eis gewoon moderniteit en kwaliteit in de grootste begrotingspost van onze overheid, mag het ???

Wie wil betalen daarvoor ?
Oud 8 maart 2011, 14:19   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zucht, als we zo gaan beginnen dat het in geen enkel land op iets trekt, tjah...dan valt er niet veel meer over te zeggen hé.
Ze hebben het wel degelijk Europees verkloot hoor, ...

Met hun studiepunten gezeik bvb, ...

Toen wij nog naar school gingen, ... niet door op een vak, ... is alles herdoen onder de 60% ,... niet door, awel pech jongen, ... blijft gij zitten he, ...

het is een systeem van natuurlijke selectie, diegene die niet werken, of niet slim genoeg zijn, vallen er van tussen, ... spijtig voor hen, ...

maar het systeem leverde wel kwaliteit af, ...

nu is het niet meer politiek correct om iemand op basis van het al dan niet hebben van capaciteiten een diploma toe te kennen, ...

resultaat, ...

als ik nu ne gast moet aannemen, ... dan telt zijn papierke niet meer, ... laat ons zeggen al het papier uitgedeeld na het jaar 2000 is gewoon geen bal meer waard....

wat moet ik nu doen, ... ha testen laten afleggen zeker, ... ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:20   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
probleem is dat we er reeds voor betalen, maar zonder output.
Oud 8 maart 2011, 14:20   #49
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Net daarom dat de schoolpoorten DICHT moeten en controle op degene die binnenkomen. Was vroeger normaalste zaak van de wereld.
Nooit meegemaakt tijdens mijn 'dienstjaren' van 1975-1985..

De psychologische barierres waren toen blijkbaar voldoende voor de meesten...maar ik heb dan ook nooit tussen marginalen( allochtonen) gezeten ( wel een vakschool )
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:20   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het is een investering filosoof, dat mag geld kosten, ... niet voor zever, maar wel voor resultaat,...

bezuinig maar op uitkeringen zou ik zo zeggen.
Oud 8 maart 2011, 14:25   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd

hoop dat het je nooit overkomt ... want Vlaanderen anno 2011 biedt daar geen oplossingen voor.
Ik weet dat het inderdaad niet makkelijk is, ... maar ik ben er wel van overtuigd dat er wel degelijk een verschil is, tussen iemand die er iets aan doet, en iemand die maar laat waaien, ...

Mijn neefje had ook wat guidance nodig, geen krapuul of zo (althans nog niet... ) en wel een paar serieuze man tot man gesprekken hebben wel het een en ander uitgehaald denk ik. Geen preken he, ...

Nu zijn ouders hadden er mijn inziens ook schuld aan, ... ik had m daar al lang weggehaald, wegens absoluut gebrek aan kwaliteit, gebrek aan discipline , gebrek aan tucht.
Oud 8 maart 2011, 14:26   #52
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Beboeten is nu meteen weer de meest snuggere oplossing ever....

Opvolgen: zeker en vast. Begeleiden: belangrijk. Misschien beboeten indien nodig. De redenen voor spijbelen kunnen verschillend zijn.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 8 maart 2011 om 14:26.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:26   #53
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
probleem is dat we er reeds voor betalen, maar zonder output.
De budgetten voor onderwijs groeiden niet mee met andere budgetten, er werd zwaar in gesnoeid.
Oud 8 maart 2011, 14:27   #54
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben het wel degelijk Europees verkloot hoor, ...

Met hun studiepunten gezeik bvb, ...

Toen wij nog naar school gingen, ... niet door op een vak, ... is alles herdoen onder de 60% ,... niet door, awel pech jongen, ... blijft gij zitten he, ...

het is een systeem van natuurlijke selectie, diegene die niet werken, of niet slim genoeg zijn, vallen er van tussen, ... spijtig voor hen, ...

maar het systeem leverde wel kwaliteit af, ...

nu is het niet meer politiek correct om iemand op basis van het al dan niet hebben van capaciteiten een diploma toe te kennen, ...

resultaat, ...

als ik nu ne gast moet aannemen, ... dan telt zijn papierke niet meer, ... laat ons zeggen al het papier uitgedeeld na het jaar 2000 is gewoon geen bal meer waard....

wat moet ik nu doen, ... ha testen laten afleggen zeker, ... ?

HALLLOOOOOO. Hoeveel keer moet ik nog zagen dat ik het NIET had over universitair onderwijs, maar over middelbaar onderwijs? Jezus zeg.

Het gaat hier over spijbelgedrag van minderjarigen, niet over studenten aan de unief.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 8 maart 2011, 14:29   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het inderdaad niet makkelijk is, ... maar ik ben er wel van overtuigd dat er wel degelijk een verschil is, tussen iemand die er iets aan doet, en iemand die maar laat waaien, ...

Mijn neefje had ook wat guidance nodig, geen krapuul of zo (althans nog niet... ) en wel een paar serieuze man tot man gesprekken hebben wel het een en ander uitgehaald denk ik. Geen preken he, ...

Nu zijn ouders hadden er mijn inziens ook schuld aan, ... ik had m daar al lang weggehaald, wegens absoluut gebrek aan kwaliteit, gebrek aan discipline , gebrek aan tucht.
pas de panique, die dingen izjn allemaal opgelost, maar ik mijn ervaring maakt wel dat ik onderwijzend Vlaanderen in al zijn facetten (van boven tot onder en terug) gezien heb ... ook met veel mensen gesproken (zelfs mijn onderwijzers nog, waarvan er enkele directeur waren ondertussen) ... conclusie :
het is zielig gesteld met het onderwijs in Vlaanderen anno 2011
oplossing :
neem uzelf drie jaar verlof en geef uw kinderen zelf de kennis mee die ge wilt dat ze meehebben na secundair onderwijs.
Oud 8 maart 2011, 14:30   #56
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
flauw hoor.

Ja dat mag u natuurlijk, maar als Vlaanderen wereldwijd extreem goed scoort op het vlak van onderwijs (in het middelbaar), dan zie ik niet in dat je kan zeggen dat er geen kwaliteit is en ik heb nog geen enkele onderbouwing gezien die het PISA onderzoek onderuit haalt.
Oud 8 maart 2011, 14:30   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
HALLLOOOOOO. Hoeveel keer moet ik nog zagen dat ik het NIET had over universitair onderwijs, maar over middelbaar onderwijs? Jezus zeg.

Het gaat hier over spijbelgedrag van minderjarigen, niet over studenten aan de unief.
gij zou hier eigenlijk mod moeten kunnen zijn
Oud 8 maart 2011, 14:30   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een investering filosoof, dat mag geld kosten, ... niet voor zever, maar wel voor resultaat,...

bezuinig maar op uitkeringen zou ik zo zeggen.
De regeringen wilden niet investeren . Er moest bezuinigd worden, op alle manieren, poneerde men.
Landsvedediging en buitenlandse zaken lijken me meer aangewezen om op te bezuinigen. Subsidies aan dikverdienende firmas ook.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 maart 2011 om 14:30.
Oud 8 maart 2011, 14:31   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Onderwijs afschaffen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:31   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja maar het is wel het doortrekken van een lijn he, ...

buis ze terug gelijk of vroeger in het middelbaar, ...

niet door op godsdienst, ... tough luck my friend, ...

doe uw jaar maar over, ... geen compasie,...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be