![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ouders van probleemleerlingen beboeten? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 33,33% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 66,67% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoop dat het je nooit overkomt ... want Vlaanderen anno 2011 biedt daar geen oplossingen voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. we achteruitgaan in de PISA onderzoeken en dat is tot op heden niet het geval of 2. het is een wereldwijde trent en dat kan ik echt niet geloven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger was ik jong, jij ook. En toen begon men te bezuinigen. Dat was één van de zaken waarop werd bezuinigd. Het gevolg was niet direct voelbaar. Nu wel. Laatst gewijzigd door filosoof : 8 maart 2011 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik eis gewoon moderniteit en kwaliteit in de grootste begrotingspost van onze overheid, mag het ??? ik kan u uit ervaring zeggen dat die kwaliteit nu niet aanwezig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met hun studiepunten gezeik bvb, ... Toen wij nog naar school gingen, ... niet door op een vak, ... is alles herdoen onder de 60% ,... niet door, awel pech jongen, ... blijft gij zitten he, ... het is een systeem van natuurlijke selectie, diegene die niet werken, of niet slim genoeg zijn, vallen er van tussen, ... spijtig voor hen, ... maar het systeem leverde wel kwaliteit af, ... nu is het niet meer politiek correct om iemand op basis van het al dan niet hebben van capaciteiten een diploma toe te kennen, ... resultaat, ... als ik nu ne gast moet aannemen, ... dan telt zijn papierke niet meer, ... laat ons zeggen al het papier uitgedeeld na het jaar 2000 is gewoon geen bal meer waard.... wat moet ik nu doen, ... ha testen laten afleggen zeker, ... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De psychologische barierres waren toen blijkbaar voldoende voor de meesten...maar ik heb dan ook nooit tussen marginalen( allochtonen) gezeten ( wel een vakschool ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn neefje had ook wat guidance nodig, geen krapuul of zo (althans nog niet... ![]() Nu zijn ouders hadden er mijn inziens ook schuld aan, ... ik had m daar al lang weggehaald, wegens absoluut gebrek aan kwaliteit, gebrek aan discipline , gebrek aan tucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Beboeten is nu meteen weer de meest snuggere oplossing ever....
Opvolgen: zeker en vast. Begeleiden: belangrijk. Misschien beboeten indien nodig. De redenen voor spijbelen kunnen verschillend zijn. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 8 maart 2011 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HALLLOOOOOO. Hoeveel keer moet ik nog zagen dat ik het NIET had over universitair onderwijs, maar over middelbaar onderwijs? Jezus zeg. Het gaat hier over spijbelgedrag van minderjarigen, niet over studenten aan de unief.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is zielig gesteld met het onderwijs in Vlaanderen anno 2011 oplossing : neem uzelf drie jaar verlof en geef uw kinderen zelf de kennis mee die ge wilt dat ze meehebben na secundair onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat mag u natuurlijk, maar als Vlaanderen wereldwijd extreem goed scoort op het vlak van onderwijs (in het middelbaar), dan zie ik niet in dat je kan zeggen dat er geen kwaliteit is en ik heb nog geen enkele onderbouwing gezien die het PISA onderzoek onderuit haalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() gij zou hier eigenlijk mod moeten kunnen zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Landsvedediging en buitenlandse zaken lijken me meer aangewezen om op te bezuinigen. Subsidies aan dikverdienende firmas ook. Laatst gewijzigd door filosoof : 8 maart 2011 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderwijs afschaffen.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
buis ze terug gelijk of vroeger in het middelbaar, ... niet door op godsdienst, ... tough luck my friend, ... doe uw jaar maar over, ... geen compasie,... |
|
![]() |
![]() |