![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
'Om zijn stelling te staven, haalt De Coninck de meest recente cijfers boven. "In oktober 2002 noteerden we 2133 strafbare feiten, een jaar later 1884 (-11.8 procent); in november 2002 was dat aantal 1973 tegen 1652 in 2003 (-16.2 %); in december gingen we in een jaar tijd van 2348 naar 1908 (-18.7 procent); in januari 2004zagen we een terugval van 428 criminele feiten of 20.1 procent in vergelijking met een jaar eerder (van 2125 naar 1697) en in februari zakte het cijfer van 1974 naar 1687 (-14.9 procent)." De cijfers voor sack- en carjacking zijn nog spectaculairder. In vergelijking met 2002 daalde het aantal gevallen van sackjacking vorig jaar met 31 procent (van 444 naar 306). Carjackings vielen terug met 39 procent (van 70 naar 49). Het aantal overvallen nam af met 13.5 procent (van 179 naar 155). Verder in het artikel zei De Coninck nog dat Colpin zei dat hij nooit over misdaadcijfers heeft gesproken. Hij heeft het enkel gehad over de dossiers die zijn geopend. En dat waren er meer. Maar dat wil niet zeggen: strafdossiers.
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Spreek om het even welke politiedienst aan en je zal snel horen waarom. Een groot deel van de criminele feiten worden niet opgenomen in de statistieken om heel banale redenen : - het volstaat datbij de digitale rapportering 1 parametertje niet ingevuld werd (vergetelheid of foutje), en het feit komt NIET in de centrale statistiekenvergaarbak terecht -enkel de PV's die door bevoegde politie-ambtenaren worden gerapporteerd, komen in aanmerking voor de statistieken. Politie-mensen met een lagere graad die PV opstellen (bv omdat hun PV-bevoegde collega thuis is wegens nachtdienst later op de dag), wel die hun PV's komen niet in het systeem terecht. Zo wist een Brussels commissaris met onlangs te vertellen dat voor zijn 'grondgebied' alleen er zo'n 30.000 feiten onsnapten aan het statsitiekensysteem in 2003. Het betrof 1 Brusselse gemeente.... Het mag alleen niet luidop gezegd worden. Wat hij nog minder luidop mag zeggen is dat vreemdelingen 95 % van al die criminele feiten voor hun rekening nemen. Keep dreaming Jorisjeroen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nee, u heeft het verkeerd voor. Maar ik kan begrijpen dat mensen als u dermate gehersenspoeld zijn door de politiek correcte goed-nieuws-show, dat ze onmiddellijk allergische reacties kweken van zodra hun droomwereldje dreigt besmet te geraken door negatieve berichten die komen bovensijpelen. Niets kwetst meer dan de waarheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Advokaten en rechters doen het face to face! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel het aan uw prof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nee ik zeg het aan u: De rechter mag wel zijn beslissing argumenteren adhv eerdere vonissen maar hij in België steeds volledig autonoom de mogelijkheid die eedere vonnissen tegen te spreken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kusje, Raf.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
een vonnis wordt uitgesproken 'naar recht'. Dat wil zeggen dar de rechter zijn vonnnis moet bouwen op rechtregels. Rechtspraak is een volkomen wettige grond. Enfin, je weet het niet, ik ga er ook geen woorden meer aan vuil maken. Pak een douche en een extrastrong condoom.... ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Rafke,
Het enige verschil is dat in Angelsaksische landen een rechter zijn vonnis mag gronden op vorige 'cases' en in de 'Napoleontische' landen een rechter zijn vonnis mag motiveren met vorige vonnissen. Je weet er iets van, maar ja, zalig......je weet wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet er iets van, maar ja, zalig......je weet wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() *****zucht******
|
![]() |
![]() |