Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 19:44   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er kan van alles gebeuren, ik kan niet direct enige algemeen geldende beperking opnoemen.
Ik geef je graag een tip.
"De Vlaming met rastakapsel Alain Bouillon was zaterdagavond 6 mei 2006 met zijn Parijse vriend van Gabonese afkomst Rafaël Mensah op stap in Brugge. ’s Nachts waren ze de weg kwijtgespeeld en per toeval in de buurt van het extreemrechtse skinheadcafé De Kastelein (intussen: Moloko) beland. Skinheads die in De Kastelein een trouwfeest hadden bijgewoond, vielen Bouillon en Mensah aan en stampten hen verrot. Gewaarschuwd door een getuige kon de politie de bij de geweldpleging betrokken skinheads onmiddellijk inrekenen: ze waren teruggekeerd naar De Kastelein, op hun kleren en schoenen hing nog bloed van de feiten die zich even voordien afspeelden. Alain Bouillon was wekenlang arbeidsongeschikt; Rafaël Mensah lag meer dan een maand in coma in het Algemeen Ziekenhuis Sint-Lucas (foto 1). Na twee maanden werd hij overgebracht naar een ziekenhuis in Parijs, waar hij nog zes maanden verzorgd werd. Een klein jaar na de feiten werd Mensah getroffen door een longembolie die hem het leven kostte. De dood zou niet het gevolg zijn van de verwondingen in Brugge, maar terug in Parijs was Rafaël Mensah fysiek noch psychisch dezelfde als tevoren. "
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...kapsel-en.html
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:45   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Je maakt het nogal moeilijk
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:53   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
hetzelfde als wanneer ik smorgens buitenstrompel en een medemens beweert dat mijn adem stinkt. 'k overdrijf. Arti, je hebt gelijk, maar gebruikt de verkeerde argumenten. Zeg Arti, je bent ongeveer even oud als ik, voor zover ik het niet verkeerd begrepen heb: in de beginjaren 70 werden hakenkruisen verkocht in de Vlaamse dorpswinkeltjes, geen moeke of vake die er wakker van lag. Ook de pins met fotoke van Hitler werden goed verkocht. Geen punker, kloot of koei, die wist waarmee hij of zij bezig was, behalve dat je tot een groep behoorde --> tegen het langharig tuig. En niemand die er wakker van lag. De Sex Pistols zijn er rijk van geworden, destijds.
Daar gaat het niet over. Het is geen kwestie van : oei ze dragen een hakenkruis. Heb jij de reportage bekeken?

Citaat:
Je hebt het over de gekleurde medemens. Ze hebben zich te gedragen zoals ik destijds. Als langharig tuig ging ik niet naar fuiven van de punkers. En vice versa.
In Bellegem bijvoorbeeld, de zondag namiddag ging die "vergadering" door.
O.a. de chiro tsjoolt daar wel eens rond. En die is niet "raszuiver wit".
Bedoel je dat die gekleurde medemens maar uit centrum van Bellegem moeten wegblijven als er zo'n "vergadering" is?
Oud 9 maart 2011, 19:56   #44
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ze drinken zich inderdaad in min of meerdere mate zat, en worden opgeruid.

Wat kan er gebeuren, als hun "vergadering" afgelopen is; en ze bij het buitengaan gekleurde medemensen tegenkomen?
Wat is dat nu voor zever? Zoals de mensen die gaan naar een punkconcert geïnspireerd door Class War wel eens zat zouden kunnen worden om dan buiten klassenvijanden aan te vallen?

Het schijt krijg ik hiervan. De staat heeft simpelweg niet het recht om op arbitraire wijze bepaalde ideologieën te verbieden. Hiermee ondergraaft een liberale democratie gewoon haar eigen principes.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 19:59   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef je graag een tip.
"De Vlaming met rastakapsel Alain Bouillon was zaterdagavond 6 mei 2006 met zijn Parijse vriend van Gabonese afkomst Rafaël Mensah op stap in Brugge. ’s Nachts waren ze de weg kwijtgespeeld en per toeval in de buurt van het extreemrechtse skinheadcafé De Kastelein (intussen: Moloko) beland. Skinheads die in De Kastelein een trouwfeest hadden bijgewoond, vielen Bouillon en Mensah aan en stampten hen verrot. Gewaarschuwd door een getuige kon de politie de bij de geweldpleging betrokken skinheads onmiddellijk inrekenen: ze waren teruggekeerd naar De Kastelein, op hun kleren en schoenen hing nog bloed van de feiten die zich even voordien afspeelden. Alain Bouillon was wekenlang arbeidsongeschikt; Rafaël Mensah lag meer dan een maand in coma in het Algemeen Ziekenhuis Sint-Lucas (foto 1). Na twee maanden werd hij overgebracht naar een ziekenhuis in Parijs, waar hij nog zes maanden verzorgd werd. Een klein jaar na de feiten werd Mensah getroffen door een longembolie die hem het leven kostte. De dood zou niet het gevolg zijn van de verwondingen in Brugge, maar terug in Parijs was Rafaël Mensah fysiek noch psychisch dezelfde als tevoren. "
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...kapsel-en.html
Ik neem gerust aan dat zulke zaken wel eens gebeuren, als mensen zat zijn dan loopt het wel al eens uit de hand.
Wil dat zeggen dat alle skinheads/of hoe ze dan ook heten schuldig zijn? Ik denk het niet.

Tenzij je me artikels kan laten zien dat er alle dagen honderden negers bijeen geklopt worden op systematische wijze door grote groepen skinheads.
Oud 9 maart 2011, 20:15   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Wat is dat nu voor zever? Zoals de mensen die gaan naar een punkconcert geïnspireerd door Class War wel eens zat zouden kunnen worden om dan buiten klassenvijanden aan te vallen?

Het schijt krijg ik hiervan. De staat heeft simpelweg niet het recht om op arbitraire wijze bepaalde ideologieën te verbieden. Hiermee ondergraaft een liberale democratie gewoon haar eigen principes.
Het gaat niet over het verbieden van een ideologie.

Het gaat over een veroordeling wegens het overtreden van de zogenaamde anti-racisme wet.
Oud 9 maart 2011, 20:18   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik neem gerust aan dat zulke zaken wel eens gebeuren, als mensen zat zijn dan loopt het wel al eens uit de hand.
Wil dat zeggen dat alle skinheads/of hoe ze dan ook heten schuldig zijn? Ik denk het niet.

Tenzij je me artikels kan laten zien dat er alle dagen honderden negers bijeen geklopt worden op systematische wijze door grote groepen skinheads.
Ik beweer helemaal niet dat alle skinheads/of hoe ze dan ook heten schuldig zijn.

Ik stel vast dat er daar wordt opgeroepen tot haat en racisme en geweld. Doe daar alcohol bij. Dan is er volgens mij een redelijke kans dat er zoiets gebeurt zoals de feiten die ik net aanhaalde.
Oud 9 maart 2011, 20:20   #48
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Tjein..niemand hier met het in de sharia4belgium draad populaire standpunt :
niet op reageren, aandacht geven verergert het alleen maar..de meeste vlamingen vinden dit toch maar idioten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 20:24   #49
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over het verbieden van een ideologie.

Het gaat over een veroordeling wegens het overtreden van de zogenaamde anti-racisme wet.
dus omdat die twee zatte mannen die afrikaan hebben neergeslagen worden anderen veroordeeld voor racisme als ze een concert organizeren?

Ik mis precies de pointe.

Welke zijn de juridische gevolgen voor de ganse groep allochtonen als er wéér eens een allo een witte medemens vermoordt?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 20:30   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Bellegem bijvoorbeeld, de zondag namiddag ging die "vergadering" door.
O.a. de chiro tsjoolt daar wel eens rond. En die is niet "raszuiver wit".
Bedoel je dat die gekleurde medemens maar uit centrum van Bellegem moeten wegblijven als er zo'n "vergadering" is?
Neen, dat bedoel ik niet. Integendeel. De confrontatie wordt opgezocht. En zo gaat dat. Niets leukers dan te worden uitgedaagd. Zo oud als de straat is dit.
Het verschil met vroeger is dat de overheid zich nu met alles gaat bemoeien. Mechelen heeft zelfs de combitaks wegens overlast ingevoerd (NERO). Maakbaarheid, ooit van gehoord ? Voor wie hoogstwaarschijnlijk levenslang onder moeders rokken is opgevoed is dit onbegrijpelijk. En daar heb ik begrip voor. Je bent zeker geen liberaal. Alles moet kunnen zolang je kroost tegen wie ook wordt beschermd. Je rijdt toch toevallig niet met een bakfiets in Antwerpen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 20:57   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen, dat bedoel ik niet. Integendeel. De confrontatie wordt opgezocht. En zo gaat dat. Niets leukers dan te worden uitgedaagd. Zo oud als de straat is dit.
Wat is het nu? Je bedoelt niet dat de chiro met hun niet raszuivere leden daar moeten wegblijven, maar als ze er die dag toevallig hadden rondgehangen was het provocatie.
Citaat:
Het verschil met vroeger is dat de overheid zich nu met alles gaat bemoeien. Mechelen heeft zelfs de combitaks wegens overlast ingevoerd (NERO).
Ik vind ook, dat de overheid zich met te veel zaken bemoeit.
Maar niet alles moet kunnen.
Oproep tot haat, racisme en geweld, moet bijvoorbeeld niet kunnen.

Citaat:
Maakbaarheid, ooit van gehoord ? Voor wie hoogstwaarschijnlijk levenslang onder moeders rokken is opgevoed is dit onbegrijpelijk. En daar heb ik begrip voor. Je bent zeker geen liberaal. Alles moet kunnen zolang je kroost tegen wie ook wordt beschermd. Je rijdt toch toevallig niet met een bakfiets in Antwerpen ?
Ik ben inderdaad zeker geen liberaal. Voor de rest zit je er glad naast.

Ik kom zelden in Antwerpen. Ik woon in Kortrijk.
Oud 9 maart 2011, 21:23   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, een bijeenkomst voor neo-nazi's organiseren mag niet, ook niet verdoezeld als "concert". En zo hoort het ook.
Bij mijn weten is er geen enkele wet in België die dit zou verbieden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 21:24   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt u mij dan eens uitleggen wat het verband is tussen die wet en strafbaar stellen van dergelijke bijeenkomsten?
Oud 9 maart 2011, 21:33   #54
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor degenen die geen idee hebben wat er gaande was op deze bijeenkomsten. Of doen alsof ze geen idee hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=Weqh7...layer_embedded
Ik ben in shock.

Vooral die uitspraken 'homo's hang ze op', 'moslims hang ze op', 'joden hang ze op'. Dat is toch oproepen tot moord?
Oud 9 maart 2011, 21:35   #55
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Tjein..niemand hier met het in de sharia4belgium draad populaire standpunt :
niet op reageren, aandacht geven verergert het alleen maar..de meeste vlamingen vinden dit toch maar idioten..
S4B zevert graag en tijdens vergaderingen en bijeenkomsten gaat het er toch totaal anders aan toe hoor.. Deze roepen echt op tot moorden van homo's, joden, moslims en anderen. Zoiets kan toch niet?
Oud 9 maart 2011, 21:35   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij dan eens uitleggen wat het verband is tussen die wet en strafbaar stellen van dergelijke bijeenkomsten?
Het heerschap dat veroordeeld werd, wordt een inbreuk op artikel 22 van de wet tegen het racisme aangewreven: “Het behoren tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie of segregatie bedrijft of verkondigt in openbare omstandigheden, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verlenen.”
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...chtbank-1.html
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...chtbank-2.html

Het heerschap werd veroordeeld voor het organiseren van de "bijeenkomsten" in Bellegem en Diksmuide. Niet voor al die andere "bijeenkomsten".
Je kan dus bezwaarlijk spreken van "strafbaar stellen van dergelijke bijeenkomsten".
Oud 9 maart 2011, 21:41   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heerschap dat veroordeeld werd, wordt een inbreuk op artikel 22 van de wet tegen het racisme aangewreven: “Het behoren tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie of segregatie bedrijft of verkondigt in openbare omstandigheden, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verlenen.”
Dat artikel refereert op zijn beurt naar artikel 444 van het Strafwetboek, iets wat u er schijnbaar van tussenuit knipt.
Oud 9 maart 2011, 21:43   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben in shock.

Vooral die uitspraken 'homo's hang ze op', 'moslims hang ze op', 'joden hang ze op'. Dat is toch oproepen tot moord?
Voila. Zo reageerden velen en de publieke opinie. Anders zou justitie nog altijd niet opgetreden hebben. Pas na de panorama uitzending was justitie bereidt om eens te kijken of er toch niet kon opgetreden worden.

En dat wordt steevast geminimaliseerd tot "gebrul van dronkaards".
Anderen noemen dit "meningsuiting, vergaderen ... "
Maar echt veroordelen van wat daar gebeurt, daar hebben velen moeite mee.
Dat lees ik maar zelden.
Oud 9 maart 2011, 21:47   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila. Zo reageerden velen en de publieke opinie. Anders zou justitie nog altijd niet opgetreden hebben. Pas na de panorama uitzending was justitie bereidt om eens te kijken of er toch niet kon opgetreden worden.

En dat wordt steevast geminimaliseerd tot "gebrul van dronkaards".
Anderen noemen dit "meningsuiting, vergaderen ... "
Maar echt veroordelen van wat daar gebeurt, daar hebben velen moeite mee.
Dat lees ik maar zelden.
Ik beschouw dat inderdaad als "gebrul van dronkaards". Als u mij niet gelooft, een tip: ga eens in de late uurtjes in een volkscafé en luister wat er dan nog allemaal uitgekraamd wordt aan de toog. Ik denk dat je zo hele politiewagens vol mensen kunt inrekenen.

Dit gezegd zijnde, wil ik hiermee niet zeggen dat ik dergelijke uitspraken niet laakbaar zou achten.
Oud 9 maart 2011, 21:48   #60
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben in shock.

Vreemd dat u daardoor geschokt bent, aangezien uw eigenste heilig boekske vol van dat soort zaken staat.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be