![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"De Vlaming met rastakapsel Alain Bouillon was zaterdagavond 6 mei 2006 met zijn Parijse vriend van Gabonese afkomst Rafaël Mensah op stap in Brugge. ’s Nachts waren ze de weg kwijtgespeeld en per toeval in de buurt van het extreemrechtse skinheadcafé De Kastelein (intussen: Moloko) beland. Skinheads die in De Kastelein een trouwfeest hadden bijgewoond, vielen Bouillon en Mensah aan en stampten hen verrot. Gewaarschuwd door een getuige kon de politie de bij de geweldpleging betrokken skinheads onmiddellijk inrekenen: ze waren teruggekeerd naar De Kastelein, op hun kleren en schoenen hing nog bloed van de feiten die zich even voordien afspeelden. Alain Bouillon was wekenlang arbeidsongeschikt; Rafaël Mensah lag meer dan een maand in coma in het Algemeen Ziekenhuis Sint-Lucas (foto 1). Na twee maanden werd hij overgebracht naar een ziekenhuis in Parijs, waar hij nog zes maanden verzorgd werd. Een klein jaar na de feiten werd Mensah getroffen door een longembolie die hem het leven kostte. De dood zou niet het gevolg zijn van de verwondingen in Brugge, maar terug in Parijs was Rafaël Mensah fysiek noch psychisch dezelfde als tevoren. "http://aff.skynetblogs.be/archive/20...kapsel-en.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je maakt het nogal moeilijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
O.a. de chiro tsjoolt daar wel eens rond. En die is niet "raszuiver wit". Bedoel je dat die gekleurde medemens maar uit centrum van Bellegem moeten wegblijven als er zo'n "vergadering" is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het schijt krijg ik hiervan. De staat heeft simpelweg niet het recht om op arbitraire wijze bepaalde ideologieën te verbieden. Hiermee ondergraaft een liberale democratie gewoon haar eigen principes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil dat zeggen dat alle skinheads/of hoe ze dan ook heten schuldig zijn? Ik denk het niet. Tenzij je me artikels kan laten zien dat er alle dagen honderden negers bijeen geklopt worden op systematische wijze door grote groepen skinheads.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over een veroordeling wegens het overtreden van de zogenaamde anti-racisme wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat er daar wordt opgeroepen tot haat en racisme en geweld. Doe daar alcohol bij. Dan is er volgens mij een redelijke kans dat er zoiets gebeurt zoals de feiten die ik net aanhaalde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Tjein..niemand hier met het in de sharia4belgium draad populaire standpunt :
niet op reageren, aandacht geven verergert het alleen maar..de meeste vlamingen vinden dit toch maar idioten.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik mis precies de pointe. Welke zijn de juridische gevolgen voor de ganse groep allochtonen als er wéér eens een allo een witte medemens vermoordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil met vroeger is dat de overheid zich nu met alles gaat bemoeien. Mechelen heeft zelfs de combitaks wegens overlast ingevoerd (NERO). Maakbaarheid, ooit van gehoord ? Voor wie hoogstwaarschijnlijk levenslang onder moeders rokken is opgevoed is dit onbegrijpelijk. En daar heb ik begrip voor. Je bent zeker geen liberaal. Alles moet kunnen zolang je kroost tegen wie ook wordt beschermd. Je rijdt toch toevallig niet met een bakfiets in Antwerpen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar niet alles moet kunnen. Oproep tot haat, racisme en geweld, moet bijvoorbeeld niet kunnen. Citaat:
Ik kom zelden in Antwerpen. Ik woon in Kortrijk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Vooral die uitspraken 'homo's hang ze op', 'moslims hang ze op', 'joden hang ze op'. Dat is toch oproepen tot moord?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() S4B zevert graag en tijdens vergaderingen en bijeenkomsten gaat het er toch totaal anders aan toe hoor.. Deze roepen echt op tot moorden van homo's, joden, moslims en anderen. Zoiets kan toch niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...chtbank-1.html http://aff.skynetblogs.be/archive/20...chtbank-2.html Het heerschap werd veroordeeld voor het organiseren van de "bijeenkomsten" in Bellegem en Diksmuide. Niet voor al die andere "bijeenkomsten". Je kan dus bezwaarlijk spreken van "strafbaar stellen van dergelijke bijeenkomsten". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat wordt steevast geminimaliseerd tot "gebrul van dronkaards". Anderen noemen dit "meningsuiting, vergaderen ... " Maar echt veroordelen van wat daar gebeurt, daar hebben velen moeite mee. Dat lees ik maar zelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, wil ik hiermee niet zeggen dat ik dergelijke uitspraken niet laakbaar zou achten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |