Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2011, 21:36   #41
Diana_
Vreemdeling

Diana_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
LOL!

Wat is er mis met het woord bomma?
Het is bijzonder waarschijnlijk dat deze vrouwen kinderen hebben en deze inmiddels zelf ook voor het nodige nageslacht hebben gezorgd. Deze mensen worden door mij en vele anderen aangeduid als de term 'bomma'.
Maar dit oer-Vlaamse dialect woord mag niet gebruikt worden zeker? Is het enkel goed als ik Arabisch begin te spreken misschien?
Er is niets mis met het woordje 'bomma' het klonk nogal neerbuigend. Meer niet. Althans zo kwam het over. Van mij mag u trouwens Arabisch beginnen spreken, niemand die daar iets op heeft. Behalve u misschien.

Citaat:
Ik merk stilaan een grote gemene deler bij de linksen, waar ik tot voor kort zelf nog toe behoorde.
Uit één zin concludeert u dat ik tot de linkse elite behoor?
Citaat:
Een gedachtenpolitie, die mensen niet enkel willen opleggen hoe ze moeten leven, wat ze daarbij moeten accepteren en wat niet, maar zèlfs wat ze mogen zeggen en wat ze moeten denken!
Terwijl zij hun mede-westerlingen onder de knoet houden door iemand van zodra hij nog maar één of ander woord oerVlaams gebruikt te criminaliseren en ernaar te verwijzen al zou het een neo-Nazi zijn, rukt de Islam verder op om ons volledig van al onze westerse verworvenheden te beroven.
U draait precies een beetje door.
Diana_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 09:18   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
De grote minderheid van de Moslims draagt een hoofddoek ....
Is dat belangrijk ?
Mijn perceptie is dat de (meeste) hoofddoekdraagsters er alles behalve onderdrukt uitzien. Integendeel. Knap zelfs, passend bij de outfit. Vrije wil dus, en daar is niets verkeerd mee, om bijvoorbeeld Vlaamse moslim(a) te zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 09:22   #43
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is dat belangrijk ?
Mijn perceptie is dat de (meeste) hoofddoekdraagsters er alles behalve onderdrukt uitzien. Integendeel. Knap zelfs, passend bij de outfit. Vrije wil dus, en daar is niets verkeerd mee, om bijvoorbeeld Vlaamse moslim(a) te zijn.
geen enkel probleem.

Zolang de werkgever ook maar over de VRIJHEID kan beschikken om zèlf te bepalen of hij zo'n inpakgeval wil aanwerven of niet. Het is de muzelvrouw zèlf die beslist om haar kledij aan te passen aan de westerse normen of niet. Indien ze dat niet WIL (het is geen kwestie van kùnnen) dan moet zij de consequenties nemen en ergens anders job zoeken.
Dit is geen discriminatie op basis van religieuze overtuiging : aangepaste moslima's zullen wel worden aangeworven, niemand moeit zich met hun privé overtuiging.

Lijkt me duidelijk.

Heel het probleem wordt bewust gecreëerd door de werkgever het recht te ontzeggen om in alle vrijheid zelf te kiezen wie wordt aangeworven. Iemand die in apenpak komt solliciteren wordt ook niet aangeworven. maar blijkbaar moeten er uitzonderingen gemaakt worden voor volgelingen van pedofiel Mohammed die wegens een tumor meende dat alle vrouwen bespringbaar zijn?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 15 maart 2011 om 09:23.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 09:27   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Inderdaad. Maar ik probeer dus door de bril te kijken van die anti-hoofddoekklanten die geheel vrijwillig ergens binnenstappen om inkopen te gaan doen, en vervolgens gaan eisen dat het personeel dat daar werkt zich moet aanpassen aan hun voorkeuren wat kledij betreft. Ik snap daar werkelijk geen sikkepit van.
Maar u begrijpt waarschijnlijk wel dat mensen op hun achterste poten gaan staan als een contract niet verlengd wordt omwille van het niet willen afzetten van uw hoofddeksel als u aan het werk bent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 09:48   #45
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar u begrijpt waarschijnlijk wel dat mensen op hun achterste poten gaan staan als een contract niet verlengd wordt omwille van het niet willen afzetten van uw hoofddeksel als u aan het werk bent.
Wij mochten steeds gaan werken met lange mouwen of korte mouwen of zonder mouwen - geen probleem.

tot plotseling de werkgever besloot dat men geen korte of mouwloze hemden of blouses meer mocht dragen, maar steeds lange mouwen.

We zijn dus met z'n allen naar het CGKR gestapt.... nooit van gehoord zeker?

nee, �*lle werknemers hebben zich gewoon aangepast aan het nieuwe reglement. Indien het warm was mochten de mouwen wel worden opgerold, maar dit was veiliger dan loshangende korte mouwen.

Ook mensen die een onzichtbaar vriendje volgden dat zei dt ze korte mouwen of mouwloos door het leven moesten gaan, hebben zich aangepast. De anderen zijn gewoon vertrokken.
moeilijk hé.
Oud 15 maart 2011, 09:53   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
geen enkel probleem.

Zolang de werkgever ook maar over de VRIJHEID kan beschikken om zèlf te bepalen of hij zo'n inpakgeval wil aanwerven of niet. Het is de muzelvrouw zèlf die beslist om haar kledij aan te passen aan de westerse normen of niet. Indien ze dat niet WIL (het is geen kwestie van kùnnen) dan moet zij de consequenties nemen en ergens anders job zoeken.
Dit is geen discriminatie op basis van religieuze overtuiging : aangepaste moslima's zullen wel worden aangeworven, niemand moeit zich met hun privé overtuiging.

Lijkt me duidelijk.

Heel het probleem wordt bewust gecreëerd door de werkgever het recht te ontzeggen om in alle vrijheid zelf te kiezen wie wordt aangeworven. Iemand die in apenpak komt solliciteren wordt ook niet aangeworven. maar blijkbaar moeten er uitzonderingen gemaakt worden voor volgelingen van pedofiel Mohammed die wegens een tumor meende dat alle vrouwen bespringbaar zijn?
Hoewel je naast de kwestie reageert heb je in zekere zin gelijk. De werkgever beschikt over die vrijheid. Het zou er nogal aan ontbreken. De meeste werknemers, ook de moslims dus, hebben er geen probleem mee zich te houden aan de voorschriften van het bedrijf.
Oud 15 maart 2011, 10:15   #47
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Inderdaad. Maar ik probeer dus door de bril te kijken van die anti-hoofddoekklanten die geheel vrijwillig ergens binnenstappen om inkopen te gaan doen, en vervolgens gaan eisen dat het personeel dat daar werkt zich moet aanpassen aan hun voorkeuren wat kledij betreft. Ik snap daar werkelijk geen sikkepit van.
Hoe zit het dan met moslims die geheel vrijwillig een land binnenstappen om er zich definitief te vestigen en vervolgens gaan eisen dat de lokale bevolking zich op een aantal vlakken moet aanpassen aan hun voorkeuren?
Snapt u daar ook werkelijk geen sikkepit van of bent u gewoon selectief hypocriet?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 10:27   #48
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Het zal me als klant een worst wezen of de kassierster een volgelinge is van de Moon sekte, Hare Krishna, of een voodoo priesteres;

Alleen: ze hoeft dat middels haar kleding niet door mijn strot te duwen.
Net zomin als een muzelmaanse bekeerlinge haar privé overtuiging voor heel het klantenbestand moet zitten propageren.

Dat ze haar eigen winkeltje opent. Alhoewel: het aanbod aan sjallekeswinkeltjes is ondertussen wel al verzadigd denk ik. Misschien kan ze bidmatjes gaan verkopen? mèt kompasjes in?
Oud 15 maart 2011, 12:48   #49
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Hoe zit het dan met moslims die geheel vrijwillig een land binnenstappen om er zich definitief te vestigen en vervolgens gaan eisen dat de lokale bevolking zich op een aantal vlakken moet aanpassen aan hun voorkeuren?
Snapt u daar ook werkelijk geen sikkepit van of bent u gewoon selectief hypocriet?

Het ging mij niet speciaal om die hoofddoek, of moslims in het algemeen. Het kon hier evengoed om een hanekam gaan, of piercings, of andere extravagante kledij. Als ik ergens ga solliciteren met pakweg een tovenaarshoed op mijn hoofd en die werkgever zegt dat ik zo mag komen werken, dan heeft de klandizie zich daar niet mee te moeien. Echter, in een (openbaar) overheidsgebouw zoals een gemeentehuis bv. zou dit anders liggen, dat vind ik dan weer wel.

Wat bedoel jij overigens met dat de bevolking zich op een aantal vlakken moet aanpassen aan hun voorkeuren? Zolang die moslims hun overtuigingen niet aan mij opdringen is er in mijn ogen geen enkel probleem.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 12:56   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ah wat leuk dat nu ineens het hoofddoekdragen gereduceerd wordt tot een een gebruik bij een klein radicaal clubje terwijl een week geleden sommigen nog de hema wilden bestormen voor datzelfde doekje..
Eigenzinnig speelt weer met zijn stropopjes...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 12:57   #51
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is dat belangrijk ?
Dame met hoofddoek

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 15 maart 2011 om 12:59.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 13:01   #52
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht

ik werd ook eens gebanned op zo'n verrijkend moeltiekoeltie forum omdat ik dat fotooke plaatste! dat is wat anders dan een contract niet verlengen!

Ben eens benieuwd of ons Joyce van den Hema met zo'n outfit bij de halalslager zou mogen komen werken! Wedden dat Yussef in geen mijlen ver te bekennen zal zijn?
Oud 15 maart 2011, 13:18   #53
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eigenzinnig speelt weer met zijn stropopjes...
Hebben de dhimmies de reacties van de plaatselijke (moslim)allochtonen eigenlijk al eens gelezen..?...aandachtshoer/aanpassen of ophoepelen !..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 14:23   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
yep

meer moe da nie zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be