![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn perceptie is dat de (meeste) hoofddoekdraagsters er alles behalve onderdrukt uitzien. Integendeel. Knap zelfs, passend bij de outfit. Vrije wil dus, en daar is niets verkeerd mee, om bijvoorbeeld Vlaamse moslim(a) te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang de werkgever ook maar over de VRIJHEID kan beschikken om zèlf te bepalen of hij zo'n inpakgeval wil aanwerven of niet. Het is de muzelvrouw zèlf die beslist om haar kledij aan te passen aan de westerse normen of niet. Indien ze dat niet WIL (het is geen kwestie van kùnnen) dan moet zij de consequenties nemen en ergens anders job zoeken. Dit is geen discriminatie op basis van religieuze overtuiging : aangepaste moslima's zullen wel worden aangeworven, niemand moeit zich met hun privé overtuiging. Lijkt me duidelijk. Heel het probleem wordt bewust gecreëerd door de werkgever het recht te ontzeggen om in alle vrijheid zelf te kiezen wie wordt aangeworven. Iemand die in apenpak komt solliciteren wordt ook niet aangeworven. maar blijkbaar moeten er uitzonderingen gemaakt worden voor volgelingen van pedofiel Mohammed die wegens een tumor meende dat alle vrouwen bespringbaar zijn? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 15 maart 2011 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tot plotseling de werkgever besloot dat men geen korte of mouwloze hemden of blouses meer mocht dragen, maar steeds lange mouwen. We zijn dus met z'n allen naar het CGKR gestapt.... nooit van gehoord zeker? nee, �*lle werknemers hebben zich gewoon aangepast aan het nieuwe reglement. Indien het warm was mochten de mouwen wel worden opgerold, maar dit was veiliger dan loshangende korte mouwen. Ook mensen die een onzichtbaar vriendje volgden dat zei dt ze korte mouwen of mouwloos door het leven moesten gaan, hebben zich aangepast. De anderen zijn gewoon vertrokken. moeilijk hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Snapt u daar ook werkelijk geen sikkepit van of bent u gewoon selectief hypocriet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Het zal me als klant een worst wezen of de kassierster een volgelinge is van de Moon sekte, Hare Krishna, of een voodoo priesteres;
Alleen: ze hoeft dat middels haar kleding niet door mijn strot te duwen. Net zomin als een muzelmaanse bekeerlinge haar privé overtuiging voor heel het klantenbestand moet zitten propageren. Dat ze haar eigen winkeltje opent. Alhoewel: het aanbod aan sjallekeswinkeltjes is ondertussen wel al verzadigd denk ik. Misschien kan ze bidmatjes gaan verkopen? mèt kompasjes in? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het ging mij niet speciaal om die hoofddoek, of moslims in het algemeen. Het kon hier evengoed om een hanekam gaan, of piercings, of andere extravagante kledij. Als ik ergens ga solliciteren met pakweg een tovenaarshoed op mijn hoofd en die werkgever zegt dat ik zo mag komen werken, dan heeft de klandizie zich daar niet mee te moeien. Echter, in een (openbaar) overheidsgebouw zoals een gemeentehuis bv. zou dit anders liggen, dat vind ik dan weer wel. Wat bedoel jij overigens met dat de bevolking zich op een aantal vlakken moet aanpassen aan hun voorkeuren? Zolang die moslims hun overtuigingen niet aan mij opdringen is er in mijn ogen geen enkel probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mahalingam : 15 maart 2011 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik werd ook eens gebanned op zo'n verrijkend moeltiekoeltie forum omdat ik dat fotooke plaatste! dat is wat anders dan een contract niet verlengen! Ben eens benieuwd of ons Joyce van den Hema met zo'n outfit bij de halalslager zou mogen komen werken! Wedden dat Yussef in geen mijlen ver te bekennen zal zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |